Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Проект  „Нова грижа за  хората с увреждания в община Кюстендил“ цели създаване и реализиране на устойчив модел за деинституционализация на грижите за хората с увреждания, чрез предоставянето на качествени, достъпни и устойчиви услуги за дългосрочна грижа, съобразени с индивидуалните потребности на хората в Община Кюстендил. 
Настоящето проектно предложение подкрепя процеса по деинституционализация на грижата за  хората с увреждания, чрез създаване на  3 бр. Центрове за грижа за  лица с умствена изостаналост, Център за грижа за  лица с психични разстройства и Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства.
В продължение на вече постигнатите инфраструктурни резултати в изпълнение на проекти по ОП РР 2014-2020 сега намеренията на Община Кюстендил са ориентирани към осигуряване на услуги за живот в среда, близка до семейната, социално включване, равен достъп и защита на хората с увреждания, настанени в институции. 
Чрез деинституционализацията на грижата за тези хора ще бъде изпълнено едно от най-важните условия за гарантиране на техните права, които по една или друга причина са в риск или не могат да живеят в семействата си. 
Проектното предложение е съобразно изискванията на операцията и е в контекста на цялостния процес за създаване на възможност за независим живот на възрастните хора и хората с увреждания чрез предоставяне на качествени, достъпни и ефективни междусекторни услуги за дългосрочна грижа, съобразени с реалните потребности на хората в общността.
Проектното предложение ще се реализира в изпълнение на заложените мерки в Плана за действие за периода 2018-2021 г. за изпълнение на Националната стратегия за дългосрочна грижа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и наемане на персонала в създадените услуги : Подборът на персонала, структурирането на длъжностите в него,координацията и управлението му са дейности с ключово значение за предоставянето и качеството на всяка социална услуга, включително на услугите, които ще разкрие Община Кюстендил в изпълнение на проекта.В новите резидентни услуги и дневния център /ДЦ/ хората с увреждания ще водят независим начин на живот и ще бъдат подкрепяни от професионалисти.За целта настоящата дейност ще осигури професионални грижи и подкрепа за потребителите на услугите от страна на мотивиран,добре обучен и работещ в екип персонал. Подборът на персонала на социалните услуги ще бъде извършен на конкурсен принцип.Ще бъде изготвена Процедура за подбор, утвърдена от Кмета на Община Кюстендил с приложено към нея заявление за кандидатстване.Определена комисия със заповед на Кмета на Община Кюстендил ще организира и извърши подбора на персонала съгласно изискванията на КТ-ще се подготви и публикува обява в сайта на Общината със свободните работни места.Обявата ще съдържа информация за изискванията за заемане на длъжността,необходимите документи,които трябва да се представят, начин на провеждане на подбора, кратко описание на длъжностите и място и срок за подаване на документите. Подборът на персонала ще се осъществи на два етапа-по документи и събеседване.Всички лица, успешно преминали през процедурата на подбор, ще останат, като банка с резерви при евентуални бъдещи напускания на специалисти и необходимост от кадрови промени.Чрез процедурата ще се осъществи подбора на най-подходящите лица, които да са в състояние да защитават здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугата.Одобрените кандидати се предлагат за назначаване и сключване на договор, съгласно изискванията на Кодекса на труда. Назначените служители ще получат длъжностна характеристика, неразделна част от договора, в която са описани задълженията, отговорностите и подчиненост.При започване на работа в разкритите по проекта социални услуги всеки служител ще има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията, на които е основана тя; отговорностите и задълженията, които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни).Тези важни условия и изисквания ще са детайлно описани в длъжностна характеристика. Чрез реализацията на процедурата ще се осигури заетост на лица, като всеки един назначен служител в резидентните услуги и ДЦ ще предоставя дейности, съобразно квалификацията си в зависимост от потребностите и желанието на потребителите.Всеки назначен служител ще премине през начално и надграждащо обучение. В услугите ще бъде предвидена такава структура на персонала, която да осигури предоставянето на качествени грижи, съобразно индивидуалните планове за грижа и специфичните потребности и нужди на отделните групи потребители на услуги.Числеността на персонала ще е съобразена с капацитета на съответните услуги.За назначения персонал ще бъде организирано начално и надграждащо обучение с цел предоставяне на качествени услуги. Подборът за всяка конкретна услуга ще стартира в зависимост от приключване на дейностите по проектите за изграждането на услугите по ОП РР. Процеса на кандидатстване и подбор ще се извърши в условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и т.н. на кандидатите. Подборът и наемането на персонала е съобразен с принципа на равнопоставеност и в съответствие с изискванията на трудовото и антидискриминационното законодателство. Възнагражденията на служителите са планирани в съответствие с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 и съгласно данни за средна брутна месечна заплата на наети лица по трудово и служебно правоотношение през 2020 г., икономическа дейност "Хуманно здравеопазване и социална работа" от НСИ. 1 000 541.54 864 749.87
Оборудване и обзавеждане: Предвижда се закупуване на оборудване и обзавеждане за новите услуги, което ще осигурява максимален комфорт и функционалност на потребителите на услугите, както следва: -."Център за грижа за лица с умствена изостаналост" 1 - сушилня – 883,81 лв.; 15 протектор за матрак – 12,96 лв.; пречиствател на въздух – 504 лв. Обзавеждане Център 1 -1 582,21 лв. -."Център за грижа за лица с умствена изостаналост" 2 – сушилня – 883,81 лв.; 2 бр. шкаф за документи – 230,40 лв.; 2 бр. бюро- 273,60 лв.; 5 бр. посетителски столове- 41,76 лв.; 3 бр. трапезна маса (разтегателна) - 285,12 лв; 15 бр. трапезен стол - 56,16 лв.; готварска ел.печкса - 580 лв.; модулна кухня - 682,80 лв.; съдомиялна - 811,99 лв.; спешен шкаф – 316,80 лв.; 3 бр. дивани – 396 лв.; прахосмукачка –192 лв.; ютия – 96 лв.; дъска за гладене - 28,32 лв.; 15 протектор за матрак – 12,96 лв.; 4 шкафа за обувки – 112,32 лв.; 15 бр. гардероб – 286,56 лв.; 15 бр. нощни шкафчета – 48,48 лв.; 2 бр. малка маса – 115,20 лв.; 40 кв.м. щори – 26,64 лв./кв.м.; пречиствател на въздух – 504 лв.; 3 бр. тенджери -37.30 лв.; уок тиган-36.99 лв.; тиган-39.66 лв.; 2 бр. тава -20.87 лв.; 2 комплекта за готвене - 28.76 лв.; комплект прибори за хранене - 43.93 лв.; комплект ножове - 49.99 лв.; 2 бр. комплект оливерник -12.87. лв.; 2 комплекта чаши - 20.66 лв.; 3 комплекта за хранене-49.31 лв.;сушилник за съдове-28.90 лв.; 20 бр. чаша чай/кафе - 1.90 лв.; 3 дъски за рязане -15.63 лв.; 9 бр. кошче и четка – 10,80 лв.; 9 бр. аксесоари за баня – 56,16 лв., хладилник – 1044 лв. Обзавеждане Център 2 – 16 622,21 лв. -."Център за грижа за лица с умствена изостаналост" 3 - сушилня – 883,81 лв.; 3 бр. трапезна маса – 285,12 лв. /разтегателна/; 15 бр. трапезен стол – 56,16 лв.; модулна кухня – 682,80 лв.; съдомиялна –811,99 лв.; спешен шкаф – 316,80 лв.; 3 бр. дивани – 396 лв.; прахосмукачка – 192 лв.; ютия – 96 лв.; дъска за гладене – 28,32 лв.; 15 протектор за матрак – 12,96 лв.; 4 шкафа за обувки – 112,32 лв.; 15 бр. гардероб – 286,56 лв.; 15 бр. нощни шкафчета – 48,48 лв.; 2 бр. малка маса – 115,20 лв.; 40 кв.м. щори – 26,64 лв. кв.м.; пречиствател на въздух – 504 лв.; 3 бр. тенджери -37.30 лв.; уок тиган-36.99 лв.; тиган-39.66 лв.; 2 бр. тава -20.87 лв.; 2 комплекта за готвене - 28.76 лв.; комплект прибори за хранене - 43.93 лв.; комплект ножове - 49.99 лв.; 2 бр. комплект оливерник -12.87 лв.; 2 комплекта чаши - 20.66 лв.; 3 комплекта за хранене-49.31 лв.; сушилник за съдове-28.90 лв.; 20 бр. чаша чай/кафе - 1.90 лв.; 3 дъски за рязане -15.63 лв.; 9 бр. кошче и четка – 10,80 лв.; 9 бр. аксесоари за баня –56,16 лв., хладилник –1044 лв. Обзавеждане Център 3 – 15 714,91 лв. - Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства - 2 бр. инвенторен стенен климатик – 1 866 лв.; сушилня – 883,81 лв.; диспенсър за вода – 180 лв.; 3 бр. пластмасов кош за отпадъци – 15,84 лв.; 15 протектор за матрак – 12,96 лв.; кафемашина – 162,40 лв.; Обзавеждане на ДЦ – 5 200,13 лв. 42 366.41 38 405.94
Създаване и предоставяне на 3 бр. социални услуги "Център за грижа за лица с умствена изостаналост" : В изпълнение на дейността ще бъдат създадени 3 бр. Център за грижа за лица с умствена изостаналост в с. Вратца с общ капацитет 45 потребители, всеки по 15 потребители. Във всяка услуга ще бъде назначен мотивиран за социална работа персонал, които ще осигури по-добро качество на живот на 15 лица с умствена изостаналост, което ще гарантира пълноценното им физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всяко лице в среда, близка до семейната чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Назначения персонал ще премине през въвеждащо, и надграждащо обучение и супервизия.За всяко настанено лице щe се води досие. Досиетата се съхраняват съгласно изискванията за съхранение на лични данни и съдържанието им ще е съобразено с изискванията на нормативната база в социалната сфера.Важни елементи за оптимално предоставяне на всяка услуга са структурата и ритъмът на ежедневните дейности. Предварително планираният и повтарящ се дневен режим ще осигурява чувството на сигурност и подкрепа на живеещите в новите резидентни услуги. За целта ще се разработват програми, които ще описват дейностите в центровете. Ако е необходимо ще се съставя и персонална програма за деня и седмицата, така че всяко лице да има своите индивидуални занимания, които да включват по-детайлно заниманията в жилището (индивидуални и групови) и по-общо – заниманията навън (читалище, екскурзии и др.). СУ ще осигуряват на ползвателите си лично пространство, право на предпочитания и личен избор и свобода за развитие съобразно собствените възможности и желания. Целта на услугите е да се предостави жилище на лицата, в което те да живеят възможно най-нормално и възможно най-пълноценно да участват в живота на общността. Подкрепата има за задача да създаде сигурна, позната среда на живот и отношения в техния дом. Освен подкрепата за осъществяването на общи дневни дейности, ще се набляга на подкрепата за социалното и емоционалното им благосъстояние. Основният принцип е стремежът към култура на взаимно уважение, която дава възможност да се прави собствен избор. Създаването на удобна среда на живот, в която човек може да бъде себе си и да научи нещо положително за околните, е важна част от това начинание. В новите услуги ще се организират занимания на потребителите със смислени ежедневни дейности. Тези дейности ще насърчават социалните контакти на потребителите и активното им участие в живота на общността. В рамките на тези дейности потребителите ще получават помощ от различни професионалисти в и извън жилището (социален работник, трудотерапевт, психолог, логопед, лекар и др.), ще посещават различни социални услуги в общността и институции на територията на община Кюстендил. За периода на предоставяне на услугите назначения персонал ще осигури 24 –ри часова подкрепа и задоволяване на специфичните потребности на потребителите.Всички лица ще се включват в различни форми на занимания, подходящи и съобразно възможностите им, където ще общуват и ще се срещат с други хора и ще участват в занимания. В новите резидентни услуги ще се честват традиционните и личните празници, като създаването на специфични ритуали е от огромно значение за уюта, спокойствието и домашната атмосфера. Персоналът и ползвателите на СУ ще си създават собствени ритуали за посрещане на отделните празници и ще ги спазват с предварителна подготовка и последователност. За организация на личните празненства персоналът ще осигурява подкрепа на настанените лица в зависимост от желанията и възможностите им. Празниците ще се честват групово от всички живеещи в СУ и персонала или индивидуално – при лични празници – според желанието на празнуващия. На потребителите ще бъде осигурена подкрепа за осъществяване на контакти с техните семейства, приятели или близки хора и всичко предвидено в плана за предоставяне на социалната услуга. Цялата дейност по предоставяне на СУ ще бъде регламентирана в утвърдена по проекта Методология за дейността, процедури и правила. 170 303.61 172 048.89
Създаване и предоставяне на Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства : Предоставянето на комплексните услуги в Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства/ДЦ/ ще стартира на основание Заповед на Кмета на Община Кюстендил за разкриване на социална услуга. ДЦ ще осигурява дневни, полудневни и почасови услуги като грижа, рехабилитация, терапия, консултиране, информиране и подкрепа, включително и на хората, полагащи грижи за лицата от целевата група в домашна среда, мобилни услуги и други дейности. Услугите в ДЦ ще се предоставят както на лица от общността, така и на лица, ползващи резидентни услуги. Капацитетът на ДЦ, съгласно функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата по ОП РР, е 40 лица. Дейностите по проектното предложение са комплексни интегрирани мерки с иновативен характер, насочени изцяло към услуги за лица с деменция и техните семейства. Чрез настоящия проект се апробира модел за предоставяне на услугата Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства в гр.Кюстендил,като услугите са съобразени с потребностите на лицата от целевите групи.Капацитета на ДЦ ще бъде 40 потребители. В СУ ще бъде назначен мотивиран за социална работа персонал, които ще осигури подкрепа и грижа за потребителите и техните семейства. Назначения персонал ще премине през въвеждащо, и надграждащо обучение и супервизия Целта е оказване на социална,психологическа и здравна подкрепа на потребителите на услугите чрез осигуряване на равен достъп на всички нуждаещи се на територията на общината. Грижите за хората в ДЦ ще се организират на програмен принцип в индивидуален и групов формат.Специалистите на ДЦ ще изготвят програми за работа си и ще отчитат месечно постигнатите резултати.Реализирането на груповия формат е от изключително значение за осъществяване на информиране,демонстрации, споделяне на опит,взаимопомощ,наблюдение и практикуване.Освен чрез участие в групи,програмите на ДЦ ще предвиждат и неструктуриран или много слабо структуриран дневен престой,позволяващ прекарване на свободното време по смислен начин,в съответствие с нагласите и интересите на потребителите.Създаването на неформални групи по интереси ще се насърчава.Общото време,което потребителите ще прекарват в ДЦ ще е съобразно желанието и потребностите на всеки потребител. Дейностите в ДЦ ще включват и занимания през свободното време - слушане на любима музика, занимателни игри, разходки, излети, екскурзии и др. За целта ще се организират инициативи, културни участия, съобразно интересите и възможностите на потребителите. Горепосочените дейности ще се осъществяват в специализираните кабинети и зали в центъра и на открито. Цялата дейност по предоставяне на СУ ще бъде регламентирана в утвърдена по проекта Методология за дейността, процедури и правила. В бюджета на проекта за ДЦ са заложени средства за: -Разходи за материали и консумативи (за предоставянето на услугата), в т.ч. разходи за закупуване на работно облекло и гориво -37 179,61 лв.; - Разходи за закупуване на храна - 12 729,54 лв.; -Разходи за трудова медицина - 288 лв.; -Разходи, в т.ч. режийни разходи (електричество, поддръжка на помещения, интернет и др.), необходими за помещенията - 12 000.00 лв.; -Разходи за провеждане на обучения и супервизия - 1 900.00 лв. 64 097.15 39 174.66
Създаване и предоставяне на социална услуга "Център за грижа за лица с психични разстройства" : В изпълнение на дейността ще бъде създаден"Център за грижа за лица с психични разстройства" в с.Копиловци с капацитет 15 потребители.В центъра ще се осигури възможност за настаняване в среда,близка до семейната–оказване на грижа и съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност,в комбинация с други социални,здравни,образователни и други подкрепящи/съпътстващи услуги в съответствие с потребностите на настанените лица.В новата резидентна услуга ще бъдат настанени лица с психични разстройства,които ще бъдат изведени от специализираните институции и ДПБ, след направена оценка на потребностите и изготвен индивидуален план в рамките на изпълнявания от АСП проект. В СУ ще бъде назначен мотивиран за социална работа персонал,които ще осигури по-добро качество на живот на 15 лица с психични разстройства, което ще гарантира пълноценното им физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всяко лице в среда, близка до семейната чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Назначения персонал ще премине през въвеждащо, и надграждащо обучение и супервизия. За всяко настанено лице щe се води досие. Досиетата се съхраняват съгласно изискванията за съхранение на лични данни и съдържанието им ще е съобразено с изискванията на нормативната база в социалната сфера.Важни елементи за оптимално предоставяне на всяка услуга са структурата и ритъмът на ежедневните дейности. Предварително планираният и повтарящ се дневен режим ще осигурява чувството на сигурност и подкрепа на живеещите в новата резидентна услуга. За целта ще се разработват програми, които ще описват дейностите в СУ.Ако е необходимо ще се съставя и персонална програма за деня и седмицата, така че всяко лице да има своите индивидуални занимания, които да включват по-детайлно заниманията в жилището (индивидуални и групови) и по-общо – заниманията навън (в дневен център, ЦСРИ,читалище и др.).СУ ще осигури на ползвателите си лично пространство, право на предпочитания и личен избор и свобода за развитие съобразно собствените възможности и желания.Целта на услугата е да се предостави жилище на лицата, в което те да живеят възможно най-нормално и възможно най-пълноценно да участват в живота на общността.Подкрепата има за задача да създаде сигурна, позната среда на живот и отношения в техния дом. Освен подкрепата за осъществяването на общи дневни дейности, ще се набляга на подкрепата за социалното и емоционалното им благосъстояние.Основният принцип е стремежът към култура на взаимно уважение, която дава възможност да се прави собствен избор. Създаването на удобна среда на живот, в която човек може да бъде себе си и да научи нещо положително за околните, е важна част от това начинание.В СУ ще се организират занимания на потребителите със смислени ежедневни дейности.Тези дейности ще насърчават социалните контакти на потребителите и активното им участие в живота на общността и трудова реализация.В рамките на тези дейности потребителите ще получават помощ от различни професионалисти в и извън жилището (социален работник, трудотерапевт,психиатър,психолог,логопед,лекар и др.), ще посещават различни социални услуги в общността и институции на територията на община Кюстендил.В новите резидентни услуги ще се честват традиционните и личните празници, като създаването на специфични ритуали е от огромно значение за уюта, спокойствието и домашната атмосфера.Персоналът и ползвателите на СУ ще си създават собствени ритуали за посрещане на отделните празници и ще ги спазват с предварителна подготовка и последователност.За организация на личните празненства персоналът ще осигурява подкрепа на настанените лица в зависимост от желанията и възможностите им. Празниците ще се честват групово от всички живеещи в СУ и персонала или индивидуално–при лични празници–според желанието на празнуващия.На потребителите ще бъде осигурена подкрепа за осъществяване на контакти с техните семейства,приятели или близки хора и всичко предвидено в плана за предоставяне на СУ. 56 672.51 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.