Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 103 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Изпълнението на проект "Подкрепа за независим живот в Община Стражица"  ще даде възможност да се надградят постигнатите резултати по схема "Алтернативи" финансирани от Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" чрез предоставяне на по - широк обхват и спектър на дейности в посока предоставяне на интегрирани  социално - здравни услуги и други, според специфичните потребности на лицата. 
В населените места в Община Стражица броя на възрастните хора и лицата с увреждания, които не могат да организират бита си сами прогресивно нараства, което поражда необходимостта от грижа за тях. Поради миграцията на младите хора в големите градове, където по-лесно се намира работа, повечето от възрастните хора живеят сами. В града и особено в селата от общината ежегодно  нараства броя на самотните възрастни хора, които имат нужда от помощ при организиране на бита, ежедневните си дейности и осъществяване на социални контакти.
Настоящето проектно предложение цели подобряване качеството на живот и достъпа до услуги на хора с увреждания и хора над 65 г. с невъзможност за самообслужване, развитие на нова форма на услуги в Община Стражица и осигуряване на заетост на лица в трудоспособна възраст.
По проекта ще се създаде Център за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. За администриране на проекта ще се наемат 2 лица за управленски персонал в центъра. За предоставяне на услугите ще се наемат 57 лични асистенти, 8 домашни помощници, 1 медицинска сестра, 2 супервизори и един психолог. Продължителността на проекта ще е 21 месеца, като услугите ще се предоставят 18 месеца. С реализирането на дейностите по проекта ще се  подобри достъпа до основни социални и здравни услуги, ще се разшири обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги предоставяни в общността за постигане на независимост и социална интеграция за възрастните и хората с увреждания.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 "Организация и управление на проекта": С тази дейност се цели осигуряване на качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта. Сформираният екип ще разработи задължителните документи по проекта и ще води надлежна документация и кореспонденция. Ще организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, ще изготвя отчети, ще отчита индикаторите, ще организират дейностите по проекта, ще осъществяват контрол върху изпълнението на работата, ще организират и контролират изпълнението в срок на графика за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки и плана за действие на проекта, ще изготвят междинни и окончателни технически доклади и искания за плащане, ще осигуряват достъп на представители на Управляващия орган и одитиращи и контролни органи до всички документи и информация по проекта, ще провеждат поне два пъти месечно екипни срещи за разпределение на отговорностите и задачите между членовете на екипа, ще извършват мониторинг на услугите, ще участват в популяризирането на проекта на местно и регионално ниво, като работят активно с местите институции и медии, ще извършват счетоводната дейност по проекта. 22 054.70 22 032.99
Дейност 2 "Информиране и публичност": С реализацията на дейността се цели информиране на целевата група, потенциалните потребители на услугите, техните близки и обществеността за проекта и източниците на финансиране. По проекта ще се публикуват три обяви в регионален вестник, обяви в сайта и бюлетина на Община Стражица. Ще се изработи и разпространи информационна брошура в тираж от 400бр., ще се изработи една информационна табела за Центъра., ще се проведат две пресконференции една в началото и една в края на проекта. 2 268.00 2 148.00
Дейност 3 "Текущ ремонт, обзавеждане и оборудване": С тази дейност се цели създаване на необходимите условия за нормалното функциониране на Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. За нуждите на проекта община е предоставила 3 стаи в административно стопанска сграда - частна общинска собственост, която се намира в гр.Стражица на ул."М.Друмев" № 10. Сградата е стомано бетонова конструкция, на три етажа. Предоставените стаите ще се ползват за нуждите на центъра, като в две от тях ще се помещават от административното ръководство на центъра, а едно от предоставените помещения ще се използва за организиране на обучения, групови супервизии, мотивационна и психологическа подкрепа на персонала предоставящ услуги. Предоставените стаи за функционирането на Центъра не са помещавани от години и не им е правен ремонт, поради което има нужда от боядисване на стените и таваните, поставяне на ламинат, смяна на вратите. Поради това, че помещенията не са обитаеми от години в тях липсва оборудване и обзавеждане нужно за функционирането на Центъра. 30 211.20 30 211.15
Дейност 4 "Подбор и назначаване на персонал в Центъра": С тази дейност се цели да се осигури персонал, който ще работи в Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда и лицата за предоставяне на почасови услуги. Обявяване на работните места на сайта на общината и Дирекция "Бюро по труда" филиал Стражица. Приемане и разглеждане на документите на кандидатите за работа в Центъра и тези които ще предоставят почасовите услуги. Интервю с кандидатите. Класиране и определяне на най-подходящите лица съгласно разработените от екипа за организация и управление на проекта процедури. Сключване на договори с одобрените кандидати. 0.00 0.00
Дейност 5 "Подбор на потребители и осигуряване на достъп до интегрирани услуги": С реализацията на тази дейност се цели да се определят нуждаещите се лица от предоставяне на почасовите услуги, планиране на услугите според индивидуалните потребности на потребителите и подобряване качеството на живот на хора с увреждания и хора над 65 г. с ограничения и невъзможност за самообслужване . Приемане на заявленията на желаещите да ползват услугите, изготвяне на оценките на потребностите. Оценката на потребностите ще се извърши от административния персонал на Центъра за почасово предоставяне на услуги в домашна среда. Оценката на потребностите ще се извърши съгласно утвърдена Методиката. В резултат на извършената оценката на потребностите наетите супервизори, които ще се лица със специалност "Социални дейности" ще изготвят индивидуални планове за всеки потребител съгласуван с тях. Сключване на договори /между община и потребител/, в които ще са посочени правата, задълженията на страните.Почасовите услуги ще се предоставят в продължение на 18 месеца, като се дава възможност на хората с увреждания да избират желания и необходимия асистент и ще им вдъхне увереност за контрол на средата. Всеки човек с увреждания съобразно нуждите си може да ползва различни услуги според необходимостта и вида помощ. Това е в зависимост от решението на потребителя. Целта е да се осигури на представители на целевата група достъп до дългосрочна здравно- социална грижа.След сключване на договор за ползване на услугите ще се разработи график за предоставяне на социалната услуга домашен помощник. На потребителите на услугите и персонала предоставящ услуги ще се оказва психологическа подкрепа от наетия по проекта психолог. На персонала предоставящ социални услуги ще се оказва мотивационна подкрепа чрез групова и индивидуална работа от наетите по проекта супервизори. 426 282.30 425 187.47
Дейност 6 "Обучение на персонала за предоставяне на услуги": С тази дейност се цели усъвършенстване на знания и умения на наетите лица за предоставяне на качествени услуги. През първия месец от назначаването на личните асистенти и домашни помощници ще организира двудневно надграждащо обучение. Обучението ще се извърши при спазване изискванията на Методиката за предоставяне на услугата в общността „Домашен помощник” и „Личен асистент”. 1 171.20 1 171.20
Дейност 7 "Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране и супервизия на персонала предоставящ услуги": С тази дейност се цели повишаване на качеството на работата на лицата предоставящи услуги чрез подобряване на работната ситуация, което включва: подобряване организацията на работа; подобряване на работната атмосфера; нарастване на специфичната компетентност в социалната работа, психо - хигиенна превенция и развиване на способността за справяне с вътрешните проблеми, развиване на способността за съвместна работа. Супервизията ще се провежда в две форми индивидуална и групова. Супервизията на личните асистенти и домашни помощници ще осигури достъп до ефективни форми за координация на действията, насочване към по- добри решения, допитване до професионален авторитет при затруднения, осмисляне и развитие на опита. Чрез супервизията личните асистенти и домашни помощници ще имат възможност да получат информация и запознаване с различни гледни точки, възможност за изразяване на различни чувства, помощ за преодоляване на емоционалното натоварване в работата. Чрез консултирането ще стимулираме използването на професионалните знания в областите, в които консултанта е вещ. Консултирането ще помогне за справянето с проблемите възникнали по време на предоставяне на услугите. Чрез консултирането ще се постигне реинтеграция и социално включване, социална закрила, повишаване стандарта и качеството на живот и повишаване на социалната адаптация и намаляване на риска от социална изолация. Психологическата подкрепа ще помогне да се формулират проблема, който стои за разрешаване, ще се получи повече разбиране, за мисли, чувства и поведение, които пречат за постигане на определени цели, ще помогне да се открият и използват ресурсите, да се експериментират нови модели на поведение, да се научи да се разпознават истинските чувства и да се вземе най - доброто решение. 13 542.53 12 987.96
Дейност 8 "Психологическа подкрепа за потребителите на услугите": Целта на дейността е оказване на психологическа подкрепа на лицата с увреждания и лица над 65 години, които не мога да се самообслужват. Психологическа подкрепа ще се реализира чрез индивидуално консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугите. Тя ще е насочена към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. Тя е изключително важна при хора с увреждания, когато е наложителна промяна в нагласите и мотивацията. Чрез психологическата подкрепа ще се подпомагане процеса на социализация и социално включване. Срещата с психолога ще помогне на потребителите да преодолеят липсата на интерес към каквото и да било, както и ще им даде възможност да споделят билките и страховете си.Ще спомогне за преодоляване на враждебността, а с това и ще се подобри отношението към работещите с тях. 4 430.47 4 971.56

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.