Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

„Академия за фондовете на ЕС: Развитие и осигуряване на систематизиран хоризонтален трансфер на знания и обучения за ефективното използване на ЕСИФ и ЕФСУ“ ще укрепи капацитета на служителите в Системата за управление на средствата от ЕСИФ и ЕФСУ, в административни структури, отговорни за отключващите условия и в административни структури – кандидати и бенефициенти по програмите, включително този на служителите на ИПА, както и ще се осигури подкрепа за постигане на по-висока добавена стойност при управлението на средствата от фондовете на ЕС в България. Това ще бъде постигнато чрез комбинация от основни инструменти, а именно:
- Разработване и провеждане на хоризонтални модули за обучения (присъствени и електронни обучения), включително за различните аспекти на Европейския зелен пакт, въз основа на идентифицирани потребности на целевите групи на Академията;
- Провеждане на мероприятия (комуникационни срещи, семинари, форуми) за активизиране на сътрудничеството на експерти от Системата на хоризонтално  и вертикално ниво за формиране на специализирани професионални мрежи чрез обмен на опит и добри практики, казуси и други, по ключови хоризонтални/междусекторни теми в сферата на ЕСИФ и ЕФСУ;
- Провеждане на „майсторски клас“ в обучителна институция в ЕС, по програма съгласувана с ИПА, за обмен на опит и трансфер на знания, свързани с координация, управление и контрол на ЕСИФ и ЕФСУ, както и с разработване и изпълнение на проекти, съфинансирани от ЕФСУ.
За реализирането на дейностите на Академията ще бъдат подобрени административната и обучителни помещения на Института за създаване на благоприятна и лесно достъпна среда за работа на служителите на администрацията и провеждане на обучения за целевите групи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Присъствени и електронни хоризонтални модули за обучение: С оглед целенасочено и регулярно повишаване на административния капацитет на служителите в Системата за управление на средствата от ЕСИФ и ЕФСУ, в административни структури, отговорни за отключващите условия и в административни структури – кандидати и бенефициенти по програмите на национално ниво, с подкрепата на Програма „Техническа помощ“, Институтът по публична администрация ще развие „Академията за фондовете на ЕС“. Развитието на Академията ще се осъществява в сътрудничество, съгласно сключени двустранни споразумения, и с участието на Дирекция ЦКЗ, Дирекция НФ (СчО), ИАОСЕС и АОП, като ще бъдат привличани и експерти от други хоризонтални звена от Системата, съгласно Концепцията за развитие на „Академията за фондовете на ЕС“. В отговор на потребностите на целевите групи за постигне на по-висока добавена стойност при управлението на средствата от фондовете на ЕС се предвижда капацитетът им да бъде повишаван чрез комбинация от инструменти. Първият от тях е разработване и провеждане на присъствени и електронни хоризонтални модули за обучение, надграждани въз основа на потребностите на потребителите и допълвани с практически коучинги. Присъствените и електронни хоризонтални модули за обучение ще бъдат насочени към служители, нови за Системата, както и за служители с опит, като в зависимост от това към коя група принадлежат служителите, след консултация с лекторите/лекторските екипи, обученията ще бъдат отбелязвани като „въвеждащи“ или „надграждащи“. В допълнение на различните по форма хоризонтални модули за обучение, при възникване на конкретен казус/въпрос след приключване на конкретното обучение, ще бъде организиран онлайн и прилаган методът коучинг - индивидуален или групов разговор, за изясняване на даден проблем. Съдържанието на присъствените и електронни обучения ще бъде разработвано/актуализирано от служители на хоризонталните структури/звена с функции по управление и контрол на ЕСИФ/ЕФСУ и със съдействието на ИПА, като обученията ще се представят от същите лектори/лекторски екипи, разработили/актуализирали съответния модул. Актуализирането на обучителното съдържание и методика ще се осъществява въз основа на обратната връзка от участниците в обученията, проведени в рамките на Академията, в сътрудничество с администрациите – участници в развитието на Академията и лекторите/лекторските екипи на Института. На база на предвиденото в Концепцията и подписаните споразумения, администрациите – участници в развитието на Академията ще определят общо 43 свои експерти, които да участват в процеса по разработване, актуализиране и провеждане на 20 хоризонтални модули за обучение. В процесите по разработване, актуализиране, адаптиране и провеждане на обученията, всеки един лектор/лекторски екип ще бъде подпомаган от „мениджър обучение“ от Института по публична администрация. С цел обезпечаване правилното и качествено предоставяне на материята пред целевите групи, правилно организиране и дизайн на учебно съдържание, придобиване на презентационни умения, работа с платформи и съвременни техники при преподаване на възрастни, за лекторите и/или лекторските екипи, представители на администрациите – участници в развитието на Академията, ще бъдат провеждани „обучения за обучители“. При замяна на лектор/лекторски екипи на вече обучените в обучението, заменилите ги нови експерти ще бъдат обучавани за обучители чрез разработен електронен модул за самообучение. В съответствие с Концепцията и подписаните споразумения за сътрудничеството, 4-те звена, отговорни за ключовите хоризонтални теми по ЕСИФ и ЕФСУ, ще предоставят общо 43 свои експерти, които да бъдат обучени за обучители Описанието продължава във файл "Допълнителна информация към проектното предложение". 5 522 728.73 0.00
Професионални мрежи: В Дейност 2 на проекта основен акцент, като надграждащ елемент в Академията за фондовете на ЕС, ще бъде поставен върху развитието на съвместната работа на експерти от Системата за формиране на специализирани професионални мрежи за активизиране обмена на опит и добри практики. Въз основа на направено от ИПА предварително проучване на потребностите в сферата на ЕСИФ/ЕФСУ, целевите групи на Академията са идентифицирали области на познанието с включени примерни хоризонтални/междусекторни теми по които изпитват необходимост и потребност за повишаване на капацитета, освен чрез обучения, но и чрез обмен на опит и добри практики на срещи, форуми, семинари и други форми, посредством които ще се формират професионални мрежи в конкретни области с участието на представители на хоризонтално и вертикално ниво за по-добро сътрудничество и изграждане на капацитет за по-висока ефективност. В отговор на тези потребности и в съответствие с Концепцията, ще бъдат провеждани мероприятия като комуникационни срещи, семинари и форуми, и в сътрудничество с администрациите, отговорни за ключови хоризонтални теми по ЕСИФ и ЕФСУ и с които ИПА има сключени споразумения за тази цел. В рамките на Дейност 2 се предвижда развитието на съвместната работа на експерти от Системата в минимум 4 професионални мрежи, като е възможно да бъдат формирани и повече такива, в зависимост от конкретните нужди на целевите групи идентифицирани по време на участието им в предвидените събития. В събитията се предвижда участието на 1770 представителя на целевите групи. На база идентифицираните хоризонтални/междусекторни теми от целевите групи, дългогодишния практически опит на Института за организиране на сходни мероприятия, както и възможността на ИПА за организиране на допълнителни събития през периода на провеждане на дейността, се предвижда реализирането на: 1. 12 комуникационни срещи (всяка в рамките на 2 дни или 16 учебни часа) х 54 участника (50 лица от целевите групи плюс 4 лектора) – Чрез провеждането на комуникационни срещи се цели осъществяването на ефикасна комуникация и координиран подход на работа и дейности в Системата и всички заинтересовани страни, в различни сфери на управление и контрол на средствата от ЕФСУ. Участието в комуникационните срещи ще допринесе за възможността участниците на хоризонтално и вертикално ниво да се срещнат, да обменят идеи, да разрешават конкретни казуси и проблеми, чрез открита комуникация и дискусии, както и да установят връзки помежду създавайки общности в определени области. 2. 6 семинари (всеки в рамките на 5 дни или 40 учебни часа) х 38 участника (30 лица от целевите групи плюс 8 лектора) – Чрез провеждането на семинарите се цели осъществяването на директен обмен и натрупан експертен опит в сферата на ЕСИФ/ЕФСУ при прилагане на мерки касаещи цялостно програмиране, управление и изпълнение на програмите, както и предотвратяването, откриването и коригирането на нередности, и извършването на финансови корекции, включително и изпълнение на мерки за повишаване на капацитета на служителите от Системата, кандидати, бенефициенти и партньори по програмите, което ще допринесе за координиран подход и уеднаквяване на практиките чрез партньорство на всички нива. 3. 18 форуми (всеки в рамките на 1 ден или 8 учебни часа) х 60 участника (55 лица от целевите групи плюс 5 лектора) – Чрез форумите се цели осъществяването на платформа за сътрудничество и взаимодействие между служителите от Системата, което ще допринесе за трансфер на знания и умения за споделяне на информация по актуални теми от общ интерес за различните професионални мрежи, обсъждане на стратегии за увеличаване на обхвата и въздействието на средствата от Европейските фондове при споделено управление. Форумите ще служат като източници на актуална информация в сферата на ЕСИФ/ЕФСУ от национално и международно ниво, за обмен на знания и ресурси, което ще укрепва мрежите и развитието им в конкретните области. Продължава във файл Допълнителна информация към проектното предложение 1 388 016.66 0.00
Майсторски клас за обмен на опит и трансфер на знания: Въз основа на одобрената Концепция за „Развитие на Академия на фондовете на ЕС“, с цел ефективното изпълнение на задълженията на целевите групи, свързани с прилагането на европейската политика на сближаване, допълнителна мотивация и ангажираност на служителите от системата за управление и контрол на фондовете, както и създаване на ядро от високо квалифицирани експерти, които да мултиплицират придобитото знание в отделните структури от системата, ИПА ще организира провеждането на „майсторски клас“ за обмен на опит и трансфер на знания в сътрудничество с Европейския институт по публична администрация (ЕИПА), Маастрихт, Нидерландия. „Майсторският клас“ е завършващ етап от натрупване на знания, професионална компетентност и практика и придобиване на оптимални и цялостни познания за процесите на координация, управлението и контрола на фондовете на ЕС, както и обмен на добри практики, прилагани в други държави членки. В рамките на тази дейност ще се проведат 4 майсторски класа приоритетно присъствено (при невъзможност - дистанционно) в рамките на 4 години за 80 участника, разпределени в групи индикативно по 20 човека. Всеки майсторски клас ще бъде с продължителност от 3 дни (5 дни с пътуването). За участие в майсторския клас ще бъде извършвана селекция на базата на конкурентен подбор сред целевите групи на Академията, като за всяка от 4-те години ИПА ще обявява критериите за подбор на участниците, които ще се актуализират според избора на тема, както и броя на местата за служители, които ще имат право да участват. Всяка една административна структура сама ще определя и предлага на ИПА своите кандидати за участие – служители, за които преценява, че притежават необходимата професионалната компетентност и иска да мотивира и развива. ИПА, чрез нарочно създадена за целта комисия, ще подбира номинираните от съответните администрации кандидати, въз основа на подадените изискуеми документи. Предвижда се 80% от преминалите през обученията да ги завършат успешно. Успешно завършилите „майсторския клас“ ще получат удостоверение или сертификат след поне 75% верни отговора от финален тест, като при готовност от тяхна страна ще получат възможност да трансферират получените знания сред останалите целеви групи чрез е-модули за самообучение и други подходящи форми за обучение, както и ще участват като лектори и/или модератори при провеждането на мероприятията за формиране на специализирани професионални мрежи в сферата на управлението на фондовете от ЕС. За обезпечаване на пътуванията, правилното провеждане на обученията, мониторинг на качеството на предоставянето на услугата, логистичното подпомагане на участниците и осигуряване на изискуемите документи за отчетност, групите ще бъдат придружавани от 2-ма служители на ИПА. С цел анализиране на нивото на полезност от провеждането на програмите/подходи за обучение за подобряване на работата на дейността, след приключването на всеки майсторски клас участниците ще попълват анкетна карта. На 6-ят месец след проведеното обучение, отново ще бъде попълвана кратка анкетна карта с цел анализ на приложимостта на получените знания в практиката. На пътуващите участници и придружаващите ги служители на ИПА ще бъдат осигурени самолетни билети, организиран трансфер летище-хотел-летище, настаняване, медицинска застраховка, дневни. За повишаване на административния капацитет в сферата на ЕСИФ/ЕФСУ, служители на Института ще участват в процедурите за конкурентен подбор за участие в „майсторски клас“, в качеството си на целева група от вертикално ниво. 560 182.88 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.