Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Настоящото проектно предложение е насочено към стимулиране растежа на Балканпак ООД, чрез насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез реализацията на следните дейности: 1. Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на ERP система; 2. Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на МОМ система. Основните инструменти, чрез които ще се реализират така обособените дейности са: разработване и въвеждане на специализиран софтуер за управление на ресурсите в дейността на Балканпак ООД; разработване и въвеждане на Система за Оперативно Управление на Производството. Изпълнението на дейностите ще реши проблемите на фирмата по отношение на процесите: планиране и вземане на решения; организация на ресурсите; организация на производствения процес; реализация на продуктите; интернационализация на продуктите. Новите системи ще въведат във фирмата изцяло нов организационен метод в търговската практика, в организацията на работните места и външните връзки. Ще се унифицира процесът на управление и по-лесно вземане на решения, като се предоставят  възможности за анализ на резултатите и постигане на най-добрата бизнес практика. Основната задача на новите ИКТ системи е интегрирането и управлението на информационните потоци в компанията. Това от своя страна ще доведе до оптимизацията на разходите, като се спести време и се подобри контролът в Балканпак. Много важен аспект от реализацията на настоящия проект, е внедряването на специален модул за управление на отпадъците, който ще осигури постигане на по-висока ресурсна ефективност, чрез намаляване на количеството брак, респективно и намаляване на генерираните отпадъци от производствения процес. По този начин ще се допринесе и за постигане на важна цел от стратегията на компанията, свързана с устойчивото развитие и опазването на околната среда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на ERP система. : Към момента, управлението на бизнес процесите в Балканпак не е автоматизирано, което от своя страна се отразява негативно на цялостната дейност на предприятието, тъй като е определящ фактор за неговия капацитет за растеж.Това от своя страна води до следните основни проблеми:липса на единна база данни, с информация за всички процеси и ресурси в предприятието;липса на координация и съгласуваност м/у отделите;загуба на излишно време за администриране на бизнес процесите;липса на автоматизирана с-ма, проследяваща падежите на плащанията от клиентите и към доставчиците др. Реализацията на настоящата дейност е насочена към разработване и внедряване на специализирана ERP с-ма в Балканпак, която напълно ще удовлетвори потребностите на предприятието, като реши посочените проблеми. Новата система, ще се състои от следните модули: 1.Управление на финансите. Планиране движението на парични средства;финансов анализ; регистрация на планираните постъпления и разходи на парични средства;изготвяне на платежен календар; фиксиране на възникване на задлъжнялост на контрагента пред компанията и на компанията пред контрагента. 2.Счетоводство. Касови и банкови операции; Търговски операции;Главна книга;Счетоводство на активи (вкл.Амортизация);Себестойност на продукцията;Основни средства и нематериални активи;Отразяване на заплатите; Автоматично фактуриране;Отчитане на ДДС;Приключване на периоди;Справки и счетоводни отчети. 3.Управление на продажби. Съхранение на пълна информация за контактите с контрагентите и историята за взаимодействието с тях;обработка на продажби;обработка на клиентски поръчки;оферта за продажба;планиране на обемите на продажбите в натурално и стойностно изражение;маркетинг; логистика (входящ и изходящ контрол на камионите, транспортиращи продукцията). Интеграция с индустриалния стандарт FEFCO –функционалност за групи продукти и размери по FEFCO с цел автоматично изчисляване на площта, теглото, както и цената за клиентите. 4.Управление на материални запаси, доставки и складове. Осъществява управление на СМЦ във всички складове;организира разделна отчетност на собствените стоки, стоките, приети и предадени за реализация, оборотния амбалаж;обработка на запас: брак и блокиран запас;Инвентаризация/броене при инвентаризация и корекция;Оперативно планиране на доставките;Оформяне на поръчки към доставчиците и контрол на изпълнението им. 5.Управление на персонала.Планиране на потребностите от персонал;планиране на заетостта и графика за отпуски на служителите;подбор на кадри, анкетиране и оценка. 6.Управление на отпадъците. Ще бъде разработен специален модул, който ще контролира съществуващата инсталация за отпадъчна хартия, както и всички машини за к-вата генерирани от тях отпадъци. 7.Контролинг. Годишно планиране/прогноза; Калкулиране на разходи за продукт;Вътрешни поръчки. 8.Бизнес анализи (BI). Ще използва данни от ежедневните операции от останалите модули за изготвяне доклади, отчети, анализи и оценки, определяне на ключови фактори. Дейност 1 се състои от изпълнението на 2 етапа: 1. Разработване на ERP с-мата. На този етап експерти от избраната фирма изпълнител на услугата, ще подготвят работния проект на ИКТ базираната система, като анализират потребностите, възможностите и текущото състояние във фирмата. Следва практическото изпълнение на разработването, което се състои от програмна реализация– трансформиране на проектите в компютърни програми;тестване–проверка на функционалната годност на системата. 2. Внедряване на ERP с-мата. На този етап разработчиците на системата ще инсталират софтуерният продукт, като се осъществява и първоначално зареждане на базата данни. След тези дейности, системата се пуска в експлоатация и се провежда обучение на 16 потребители (служители) от Балканпак ООД, които ще оперират с нея. Стъпки за реализация на дейността:1.Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец);2.Сключване на договор (от 3 до 4 месец);3.Извършване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4 до 18 месец). 390 000.00 360 000.00
Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на МОМ система.: Управлението, планирането и организацията на едно конкурентоспособно производство в съвременните условия на постоянно променяща се външна среда, е свързано задължително с получаването в реално време на обратна информация за цялостното протичане на производствения процес. От първостепенна важност е получаването на данни за: състоянието на всяка една технологична линия/машина; степен на изпълнение на поръчките; степен на удовлетворяване критериите за качество на готовите продукти. Основните цели на Балканпак са постигането на висока ефективност и непрекъснато подобряване на всички процеси в производството, и осигуряване на гъвкави решения според специфичните бизнес потребности.За изпълнението на тези цели, е необходимо използването на съвременен ефективен инструмент за оперативно управление на производството, който да замени съществуващото отчитане на хартиени носители и използваните остарели методи на планиране и контрол. Към момента организацията на производството на Балканпак,се характеризира със следните основни проблеми: •Няма внедрен софтуер, предоставящ информация коя поръчка е вече изпълнена; •Няма коректна информация за наличности; •Няма възможност да се проследи по клиенти за кога е планирано производството на определен артикул. •Използването на хора за планирането на производството на всяка една поръчка, води до загубата на много време, както и до грешки и неефективност на целия технологичен цикъл. Реализацията на Дейност 2 от настоящия проект е насочена към оптимизиране и повишаване ефективността на процеса по организация на производствения процес, като се решат посочените проблеми, чрез разработването и внедряването на МОМ с-ма/Система за Оперативно Управление на Производството.Предвид спецификата на дейността на Балканпак,е предвидено разработване на специализиран софтуер,който ще бъде съобразен изцяло с особеностите и потребностите на производството на велпапе и опаковки от велпапе.Новата МОМ с-ма ще управлява следните процеси: •Потвърждение на поръчки; •Издаване на технологична карта след потвърждение на поръчката; •Оптимално комбиниране на производствените поръчки, съобразно параметрите на агрегата за производство на велпапе; •Планиране на производствения процес; •Поддръжка на машините–информация за текущо състояние, планирани ремонти и др.; •Разпределение на опаковките по машини според техния капацитет, като се избира на коя машина е най-рентабилно да се работи съответното изделие; •Пълна отчетност при производството; •Проследяемост на поръчките и наличности; •Автоматично генериране на производствения график; •Качествен контрол – проследяемост кои служители са извършили контрола по качество на всяка една партида; •Оптимизиране на производствените разходи. Изборът на МОМ с-мае обоснован от възможността за нейното пълно интегриране с разработената и внедрена по Дейност 1 от проекта ERP с-ма.Ще се изградят необходимите връзки между системите, така че да се използват всички полезни данни от бизнес процесите в Балканпак.Дейност 2 се състои от изпълнението на 2 етапа: 1.Разработване на МОМ с-ма.На този етап експерти от избраната фирма изпълнител на услугата, ще подготвят работния проект на ИКТ базираната производствена с-ма, като анализират проблемите, потребностите, възможностите и текущото състояние на машинния парк.Следва практическото изпълнение на разработването, което се състои от програмна реализация–трансформиране на проектите в компютърни програми; тестване– проверка на функционалната годност на системата. 2.Внедряване на MOM с-ма.На този етап разработчиците на системата ще инсталират софтуерният продукт, като се осъществява и първоначално зареждане на базата данни. След тези дейности системата се внедрява и се провежда обучение на 2 потребители (служители) от Балканпак, които ще оперират с нея. Стъпки за реализация на дейността:1.Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец);2.Сключване на договор (от 3 до 4 месец);3.Извършване на услугата и подписване на ППП (от 4 до 16 месец). 167 600.00 165 525.00
Визуализация на проекта: Дейността е свързана с разработването на задължителни елементи за визуализиране на финансовия принос на ЕС към изпълнението на дейностите по проекта, в рамките на реализацията на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Кандидатът ще направи всичко необходимо за оповестяване на факта, че проектът се съфинансира от ЕФРР, като предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и приложимите нормативни актове в областта. Ще се упомене финансовият принос на ЕС, в информацията, предоставяна на всички заинтересовани страни, във вътрешни и годишни доклади, в каквито и да било документи, свързани с изпълнението на дадена дейност от проекта и при всякакви контакти със средствата за осведомяване. Навсякъде, където е целесъобразно, ще се поставя емблемата на ЕС, общото лого на програмен период 2014-2020 г., както и ще се упомене наименованието на фонда оказващ подкрепа по проекта. Ще бъдат изпълнени следните мерки, реализирани с помощта на безвъзмездната финансова помощ, получена по линия на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, с оглед популяризиране на дейностите: • Изработка и поставяне на информационни стикери (лепенки), навсякъде където е приложимо след придобиването на разработените софтуери по Дейност 1 и Дейност 2. На стикерите ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ОПИК, чрез ЕФРР, както и номера на Административния договор за безвъзмездна финансова помощ; • Закупуване и поставяне на 2 /два/ броя обозначителни табели, указващи финансовата подкрепа от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Предвидено е да се закупят 1 временна и 1 постоянна табела, съдържащи информация за проекта, както и за финансовата подкрепа от ЕС. Табелите ще бъдат поставени на видно за обществеността място. Освен посочените мерки, които ще се изпълнят с финансовата подкрепа от ЕС, Балканпак ООД предвижда изпълнението и на следните дейности, във връзка с информирането и публичността по проекта: публикуване на уеб-сайта на Балканпак ООД http://www.balkanpack.com/ кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, откроявайки финансовата подкрепа на ЕС; информиране на всички участници в проекта, както и на целевите групи, към които е насочен, за финансовия принос на ЕС. Стъпки за реализация на дейността: 1.Публикуване на съобщение на уеб-сайта на Балканпак ООД (1-ви месец); 2.Избор на изпълнител за изработване на информационните табели и стикери (от 3-ти до 4-ти месец); 3. Доставка на информационните материали и монтиране на табелите (от 5-ти до 8-ми месец); 4. Подписване на Приемо-предавателен протокол за извършената услуга (8-ми месец) 5.При подготовката на всеки документ по изпълнението, поставяне на изисквания визуализиращ текст за финансовия принос на ЕС (от 1-ви до 18-ти месец). 1 200.00 1 045.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.