Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Настоящото проектно предложение включва дейности за подобряване на енергийната ефективност на сградата на СОУ "Иван Вазов" - гр. Поморие с прилежащите физкултурен салон и котелно, допринасящи за намаляване на крайното потребление на енергия и косвено – за намаляване на емисиите на парникови газове в малките градове. Мерките ще имат и допълнителен ефект, тъй като ще осигурят рентабилна експлоатация на обществените сгради, което ще позволи устойчиво да продължи управлението и поддръжката им. Изпълнението на заложените в проектното предложение дейности ще допринесе за: • Достигане най-малко клас на енергопотребление „С“ в сградата на СОУ "Иван Вазов" - гр. Поморие, физкултурен салон и котелно • Намаляване на разходите за енергия;  • По-високо ниво на енергийната ефективност, което пряко да допринесе за намаляване на крайното енергийно потребление и косвено - за намаляване на емисиите на парникови газове в малките градове – опорни центрове на полицентричната система, съгласно НКПР 2013-2025 г. • Постигане на индикативните национални цели за пестене на енергия за 2020 г., заложени в Националния план за действие за енергийна ефективност 2014- 2020 г.; • Осигуряване на по-добро качество на въздуха, условия за живот и работна среда в съответствие с критериите за устойчиво развитие; • Подобряване на експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградата; • Запазване на традиционните функции на малките градове - опорни центрове, свързани с предлагане на обществени услуги, не само за местното население, но също и за населението на околните периферни райони. 
Предвидените по проекта мерки за енергийна ефективност ще се изпълняват въз основа на обследване за енергийна ефективност на съответната сграда, което ще доказва, че приложените мерки ще доведат до нормативно изискваните нива на енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „С“.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление и мониторинг на проекта.: Проектът ще стартира със сформиране на Екип за управление и мониторинг на проекта. В състава му ще бъде включен ключовия персонал по проекта, а именно: ръководителя на проекта, счетоводител, координатор и експерт „Строителни дейности”. Изпълнението на тази дейност е предвидено, за да се гарантира успешно изпълнение на проектните дейности, добри комуникации между участниците в изпълнението на проектните дейности. На първата среща на екипа за управление и мониторинг на проекта ще бъде извършено разпределение на основните функции и задачи между членовете на екипа и планиране на цялостния процес на вътрешен контрол и мониторинг на проекта. В хода на изпълнението на проекта, ще бъдат провеждани ежемесечни заседания на Екипът за управление и мониторинг на проекта, на които ще бъде анализиран напредъка по проекта. Квалификационните изисквания и задълженията на всеки един от членовете на ЕУП (Екип за управление на проекта), са подробно описани в т. 9 Екип от настоящия формуляр. 16 100.00 16 082.05
Изпълнение на инженеринг - проектиране; авторски надзор и изпълнение на дейности по СМР и мерки за енергийна ефективност.: В обхвата на инженеринга са включени следните основни дейности: 1.Работно проектиране Проектирането ще включва следните основни етапи: Етап 1 Предоставя се цялата налична техническа документация за обекта като: обследвания за установяване на техническите характеристики, технически паспорт, чертежи схеми и др. на сградата. Предоставяне на одобреният план-график за посещение на обекта от проектантите, за осигуряване на достъп на проектантите до обекта. Етап 2 Разработване на работен инвестиционен проект. Проектиране по част "Архитектура". Проектиране по всички останали части – изготвяне на проекти съгласно ЗУТ, Наредба №4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга свързана подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности Етап 3: Съгласуване и одобрение на работния инвестиционен проект и издаване на разрешение за строеж. 2.След издаване на разрешение за строеж ще започне строителството. Строителните дейности ще се извършват на база изготвени обследвания от избран изпълнител след проведена обществена поръчка за изготвяне на обследвания и съставяне на технически паспорт на обществени сгради в гр. Поморие. Изпълнението на строителството ще включва: - Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградите на СОУ „Иван Вазов“ в обследванията за енергийна ефективност и които водят до най-малко клас на електропотребление "С"; - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване /усилване, които са предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите на СОУ „Иван Вазов“ (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и сроковете за извършване на ремонти"; - Изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническите обследвания; - Изпълнение на мерки, свързани с подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградата в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, включително за хора с увреждания. - За сградата на физкултурния салон на СОУ „Иван Вазов“ всички останали мерки, предписани в техническото обследване (Техническия паспрт на сградата част Б „Мерки за поддържане на строежа и сроковете за извършване на ремонти“) За основната сграда на СОУ „Иван Вазов“ разходите за дейностите, които не са свързани с конструктивно възстановяване/усилване, но са предписани като задължителни в техническото обследване (Технически паспорт) на сградата, ще бъдат финансирани със собствени средства на Общината. 3. Ще бъде осъществяван авторски надзор на изпълнението на проекта. По авторски надзор ще бъде извършено следното: авторски надзор при строителството на отделните обекти в рамките на инвестиционния проект от откриването на строителната площадка до издаването на разрешение за ползване на обекта; присъствие при съставянето на задължителните протоколи и актове по време на строителството и в случай на установяване на точното изпълнение на проекта, заверки при покана от страна на Възложителя; наблюдение на изпълнението на строежа по време на целия период на изпълнение на СМР за съблюдаване на предписанията на проектанта, относно точното спазване на изработения от него инвестиционен проект от страна на всички участници в строителството; съгласуване на промени (в случай на необходимост) в проектната документация по искане на Възложителя или по предложение на лицето, упражняващо независим строителен надзор;заверка на екзекутивната документация за строежа след изпълнението на обектите. Стойността на дейността е както следва: 737 214,67БФП и 28 910,00 собствен принос за дейностите, които не са свързани с конструктивно възстановяване/усилване, но са предписани като задължителни в техническото обследване (Технически паспорт) на основната сградата на СОУ „Иван Вазов“. Общата стойност на дейността е 766 124,67. 766 124.67 971 200.72
Упражняване на независим строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти.: Изготвяне на оценка на съответствието на инвестиционния проект: Дейността е свързана с осъществяване на дейностите на консултант по смисъла на ЗУТ за изготвяне на комплексен доклад за съответствие при реализацията и изпълнението на проекта, по отношение на: Основните под-дейности в рамките на дейността са свързани с: 1. Изготвяне на оценката за съответствие по чл.169,ал.1, т.6 от ЗУТ на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект ще бъде извършена от физически и юридически лица, които отговарят на изискванията на Закона за енергийната ефективност и са вписани в публичния регистър по чл. 23, ал. 4 от същия закон.Тя ще бъде неразделна част от комплексния доклад, съставен от лицензирана фирма - консултант, несвързана с проектанта - за обекти от първа и втора категория задължително, а за обекти от по-ниска категория - по желание на възложителя. Оценката за съответствие на част „Енергийна ефективност" на инвестиционния проект на сграда със същественото изискване по чл. 169, ал. 1, т. 6 ЗУТ е представлява систематичен преглед и проверка на проектните стойности на техническите показатели за енергийна ефективност по чл. 4 от Наредба№ 7 от 15 декември 2004 г., в съответствие с приложимите изисквания на нормативните актове и техническите спецификации. 2. Изготвяне на оценка за съответствието със съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект. Оценката обхваща проверка за съответствие със: - предвижданията на подробния устройствен план; - правилата и нормативите за устройство на територията; - изискванията по чл.169, ал.1 и ал 3, в т. ч.: механично съпротивление и устойчивост; безопасност в случай на пожар; достъпност и безопасност при експлоатация;опазване на защитените зони и т.н. - и др., описани в чл. 142, ал. 5. Упражняване на независим строителен надзор: Изпълнение на дейностите по строителен надзор съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - отговорност за законосъобразно започване на строежа; - отговорност за пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - отговорност за изпълнението на строежите, съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - отговорност за спазване на изискванията за здравословно и безопасни условия за труд в строителството; - в тази връзка – определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл.5, ал.1, точка 2 от Наредба №2; - КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба №2; - отговорност за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - отговорност за годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - отговорност за оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания; - отговорност за подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството, за актове и протоколите , съставени по време на строителството; - отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на регионалната дирекция за национален строителен надзор в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - отговорност да изготвя окончателен доклад до възложителя, след приключване на строително монтажните работи; - отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници във строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват строително монтажни работи. Стойността на дейността е както следва: 36 416,67 БФП и 1 750 собствен принос . Общата стойност на дейността е 38 166,67. 38 166.67 18 780.00
Визуализация и публичност на проекта.: Съгласно изискванията в Насоките за кандидатстване по настоящата схема, проектът предвижда мерки за публичност и информираност за популяризиране на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Региони в растеж” чрез Европейския фонд за регионално развитие в съответствие с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, предвидени в чл.8 от Регламент 1828/2006г. на Комисията и приложение 1 към него, както и с Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите, изготвени от Управляващия орган на ОПРР. За постигане на максимален публичен ефект от направената инвестиция ще се организира и планира информационна кампания, която да се разгърне по следните основни линии: визуализация; информационни събития; и информационни материали за популяризиране на проекта. Изработване и монтаж на обяснителни табели (1 бр.), които ще бъдат постоянно монтирани на видно място, на обектите; Изработване и монтаж на постоянна табела (1 бр.), поставена в срок от три месеца от приключване на проекта на видно място за обществеността. Информационни събития. Начална пресконференция (1 бр.); официална церемония "Първа копка" (1 бр.); Заключителна пресконференция (1 бр.); Публикации в печатни издания (общо 3 бр., в местните вестници); Излъчвания по местното радио (3 бр.); Дипляни (500 бр.). 8 000.00 2 616.00
Финансов одит на проекта.: Тъй като настоящият проект надхвърля 200 000лв. дейността е задължителна съгласно насоките за кандидатстване по настоящата процедура.Одитът на проекта ще бъде извършен от квалифициран одитор, физическо или юридическо лице, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане; При изпълнение на дейността ще се спазва Инструкцията за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средства от Структурните фондове и Кохезионния фонд на ЕС на Сертифициращия орган от м.юли 2013 г. 8 500.00 7 650.00
Подготовка и провеждане на тръжни процедури за избор на изпълнители: Дейността по подготовка и извършване на тръжни процедури за избор на изпълнители е дейност, произтичащата от задълженията на Бенефициента по ЗОП и от Договора за безвъзмездна финансова помощ. В случая при избор на изпълнител за изпълнението на дейности или части от дейности по проекта ще се спазват изискванията на действащата нормативна уредба (ЗОП, ПМС). Предвижда се в рамките на тази дейност да бъдат подготвени необходимите тръжни процедури и след това да бъдат възложен Договор за инженеринг, Договор за строителен надзор, Договор за визуализация и публичност, Договор за одит. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.