Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 127 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

На територията на село Добродан, община Троян, от м. септември 2012 г. функционира социална услуга „Дом за стари хора“, делегирана от държавата дейност. Домът е разположен в двуетажна сграда - общинска собственост със застроена площ от 711 кв. м.
Построен е за 28 потребители, заедно с необходимите за това административни, обслужващи и складови помещения. Материалната база разполага с 12 двойни и 4 единични стаи със самостоятелни санитарни възли. Няма осигурена достъпна среда за хора с увреждания до втория етаж на сградата. Няма видеонаблюдение на сградата и общите помещения. До сградата съществува пристройка - котелно помещение със самостоятелен вход. Социалната услуга е възложена на "Хуманност и дълголетие" ООД, гр. София.
За реализиране на проектното предложение е изготвен работен проект по следните части: Архитектура, Конструкции, Електро, Водоснабдяване и канализация, Отопление, вентилация и климатизация, Енергийна ефективност, Геодезия, Пожарна безопасност, План за безопасност и здраве и ПУСО.
Проектът предвижда реформиране на Дома за стари хора в с. Добродан, така, че той да се приведе в пълно съответствие с изискванията на стандартите за качество на резидентната грижа за възрастни хора в надтрудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата.
Предвидени са мерки за: Подобряване на енергийната ефективност на сградата за постигане най-малко на клас "В" на енергопотребление. Текущ ремонт на всички помещения. Доставка и инсталиране върху сградата на фотоволтаична инсталация с мощност 30 kW. Подмяна на отоплителния котел. Достъпна архитектурна среда. Благоустройство на дворното пространство. Обзавеждане и оборудване.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Строително-монтажни работи и строителен надзор по проект "Реформиране на Дом за стари хора в с. Добродан, община Троян": Строително-монтажни работи (СМР) Тази дейност включва изпълнение на предвидените строително-монтажни работи, изготвяне на съпътстваща документация и всички необходими дейности до окончателото приемане на обекта на строителството от възложителя по реда и условията на Наредба №3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и въвеждане в експлоатация. Реализиране на работен проект по следните части: Архитектура, Конструкции, Електро, Водоснабдяване и канализация, Отопление, вентилация и климатизация, Енергийна ефективност, Геодезия, ПУСО, Пожарна безопасност и План за безопасност и здраве. Дейността ще засяга мерките: - Реформиране и модернизация на Дом за стари хора в с. Добродан, община Троян, съгласно Техническия проект; - Осигуряване на достъпна архитектурна среда; - Въвеждане на мерки за енергийна ефективност, предписани в изготвения доклад от енергийно обследване; - Доставка и инсталиране върху сградата на фотоволтаична инсталация с мощност 30 kW; - Подмяна на отоплителния котел; - Благоустройство на дворно пространство. Упражняване на строителен надзор Тази дейност включва: - Упражняване на строителен надзор по време на строителството в задължителния обхват, регламентиран в ЗУТ и подзаконовите нормативни актове по прилагането му; - Изготвяне и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството; - Заверка на Заповедната книга на строежите; - Предоставяне на възложителя на междинни отчети/доклади; - Актуализация на Техническия паспорт; - Изготвяне на Окончателен доклад, съгласно чл.168, ал.6 от ЗУТ, за издаване на Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 1 530 467.69 0.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане по проект "Реформиране на Дом за стари хора в с. Добродан, община Троян": Дейността включва доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване за материалната база на Дом за стари хора, обект на реформиране. Чрез изпълнението на дейността ще се осигурят подходящи условия за предоставяне на социалната услуга. Спецификацията на необходимото обзавеждане и оборудване е съобразена с функционалните изисквания, съгласно Наредбата за качеството на социалните услуги и Насоките за кандидатстване. Предвидени са за закупуване медицински легла, за да се отговори на потребностите на лицата, които са в по-тежко здравословно състояние, обзавеждане и оборудване за стаите на потребителите и за обособената двойна стая за заместваща грижа, включващо: маси, столове, гардероби, нощни шкафчета за лични вещи и телевизори. Подмяна ще бъде извършена и на щорите на стаите и общите части на сградата, поради амортизация на съществуващите. На всеки етаж на сградата е обособено пространство за самостоятелно приготвяне на храна – кухненски боксове, като е планирано за закупуване кухненско обзавеждане, включващо: модулни горни и долни шкафове, маси и столове за хранене и необходимото оборудване, включващо: готварски печки с котлони, абсорбатори, микровълнови печки, хладилници, съдомиялна, професионална съдомиялна с по-голям капацитет на съдовете за обслужване от персонала на посудата на хранещите се, кафемашини. Предвидено е място за пране и сушене на личните дрехи от потребителите с необходимото оборудване – пералня и сушилня. В дневната на вторият етаж на сградата са предвидени за закупуване дивани и ниски маси, телевизор със стойка за оформяне на кът за почивка и гледане на телевизия от потребителите, шкафове за съхранение. Планирани за закупуване са модулни маси със столове за групова работа на потребителите. За подобряване на индивидуалната грижа и осигуряването на навременна медицинска помощ ще бъде закупена мобилна станция за телемедицина, осигуряваща дигитално снемане на жизнените показатели на потребителите и създаване на електронно медицинско досие, както и устройства за проследяване на потребителите, с цел съхраняване и опазване на техния живот и своевременна намеса от страна на персонала. Във всички стаи за потребители и общите са предвидени за закупуване климатици, като алтернативен източник на отопление и охлаждане и като мярка за енергоспестяване, предвидена в доклада за енергийна ефективност на сградата. Обособено е помещение за раздвижване на потребителите и е планирано за закупуване на следното необходимото оборудване: шведска стена, стълба за рехабилитация, успоредка, мини вело тренажор. За по-лесното и хигиенично обслужване на помещенията е предвидено закупуване на машина за миене на под и санитарни колички за почистване, както и шкаф за съхранение на химическите препарати. Предвидени са метални стелажи и шкафове за съхранение в обслужващите помещения на сградата. За стаята на персонала е планирано закупуването на гардероби за преобличане и съхраняване на личните вещи на персонала, кафемашина, хладилник. За стаята на управителя е предвидено обзавеждане и оборудване, включващо: бюро ъглово, офис стол, офис шкаф, нисък шкаф за принтер, заседателна маса с посетителски столове за екипни срещи, мека мебел и ниска маса, преносим компютър, мултифункционално устройство за печат. За стаите на социален работник и медицински специалист е предвидено закупуване на офис бюра, столове, шкафове, включително метални за съхранение на документация на услугата и досиетата на потребителите, компютърни конфигурации, мултифункционално устройство за печат, шредер за унищожаване на документи. В прилежащото дворно пространство, в зоните за почивка и прекарване на открито е планирано за закупуване и съответното оборудване, включващо: градински маси, пейки и люлки, както и уред за фитнес на открито – за раздвижване на ръце и крака. Към Формуляра за кандидатстване е приложен подробен списък с необходимото обзавеждане и оборудване. 157 237.82 0.00
Организация и управление на проекта: Дейността ще се изпълнява от служители на Община Троян. За целта, със заповед на кмета на община Троян ще бъде определен екип за организация и управление на проекта в състав: ръководител, координатор и счетоводител. Екипът за организация и управление на проекта ще е отговорен за ефективното управление на проекта, съгласно заложените показатели и индикатори за изпълнение. Организацията и управлението на проекта обхваща цялата продължителност на проекта. Основните отговорности на екипа за организация и управление на проекта, включват: - организиране на дейността по подготовка на документации за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта и график за провеждане на процедурите; - провеждане на регулярни работни срещи за отчитане на свършената работа и планиране на предстоящите действия по изпълнение на проекта; - изготвяне на регулярни отчети за отчитане на извършените дейности; - осъществяване на проверки на място на изпълнителите на дейностите по проекта и изготвяне на доклади от извършения мониторинг; - проверка на представените от изпълнителите документи за заявяване на плащания; - изготвяне на междинни и окончателни доклади до СНД, обхващащи цялостното изпълнение на проекта; - изготвяне на справки и други необходими документи по изпълнението на проекта, които се изискват от СНД и договора за безвъзмездна финансова помощ; - правилното, точно и своевременно изпълнение и отчитане на проекта през Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020); - съблюдаване на предпоставки за възникване на рискове от нередности и тяхното предотвратяване; - окомплектоване и поддържане на цялата документация, касаеща изпълнението на проекта; - цялостен мониторинг на дейностите по проекта и неговия напредък до успешното му изпълнение. В рамките на тази дейност ще се извърши и необходимата информация и комуникация на проекта. Планираните мерки за информация, комуникация и публичност, включват следните дейности: За изпълнение на дейността ще се спазват изискванията за информация, комуникация и публичност при изпълнение на Националния план за възстановяване и устойчивост. Дейността има за цел да осигури видимост на финансирането от Механизма за възстановяване и устойчивост. При всички мерки за информация, комуникация и публичност, предприети от бенефициента, изрично ще се указва произходът на финансиране чрез поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с посочените технически характеристики с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“. Първата стъпка за постигане на целите ще бъде включване на уебсайта на Община Троян кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като се открои финансовата подкрепа на ЕС. За повишаване на осведомеността на широката общественост ще бъдат предприети следните мерки за информация, комуникация и публичност: - публични събития - ще бъдат организирани две публични събития – встъпителна и заключителна пресконференция. Предвижда се първата пресконференция да се проведе при стартирането на дейностите по проекта. При приключване на проекта ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която ще бъдат представени крайните резултати и постигнатия ефект от реализирането на всички заложени дейности и мерки по проекта. - изработване и монтаж на билборд - 1 бр. с размери 4х3 метра; - постоянна обяснителна табела - 1 бр. с размери 70х50 см., която се поставя до една седмица след отстраняване на билборда; - изработка и отпечатване на 100 бр. информационни стикери за закупеното обзавеждане и оборудване. 6 240.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.