Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 535 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Проектното предложение включва дейности насочени към развиване и усъвършенстване на комуникационната и информационната инфраструктура на Националното звено за получаване и обработване на данни за пътниците в Република България, превозвани по въздух (Националното звено), включително към подобряване на способностите му да анализира и предоставя информация. Дейностите по проекта са съобразени изцяло с  потребностите на  целевата група и изискванията за постигането на по-добри оперативни способности и техническа обезпеченост на звеното. Предвижда се да бъде доставено и инсталирано комуникационно и информационно оборудване и развитие на системите за анализ и контрол на звеното чрез придобиване на необходимитe софтуерни продукти;  осигуряване на следгаранционна поддръжка и лицензи за  използваното към настоящия момент оборудване, закупуване на оборудване за основен комуникационен и информационен център (ОКИЦ) и резервен комуникационен и информационен център (РКИЦ), работни места и за един учебен център.  
В рамките на проекта ще бъдат осъществени посещения на място  с цел запознаване с устройството и практиката на звена за обработване на данни за пътниците в ЕС и в трети държави с по-дълъг или по-богат практически опит, както и във връзка с осигуряването на участие  на експерти в заседания на Неформалната работна група за обсъждане на оперативни въпроси на звената за данни за пътниците в ЕС, председателствана на ротационен принцип от държавите-членки, събития, на които се обсъждат въпроси относими към сигурността на КИС на Националното звено, заседания, работна среща организирана от IATA. Ще бъдат изготвени и разпространени информационни материали, съгласно изискванията на програмата и правилата на ЕС.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставка и въвеждане в експлоатация на хардуерно оборудване и софтуер, доставка на лицензи и обучение за работа с техниката за основен комуникационен и информационен център (ОКИЦ) и на хардуерно оборудване и софтуер, доставка на лицензи и обучение за работа с техниката за резервен комуникационен и информационен център (РКИЦ) включително и за работни места и учебен център: За да отговори на настоящите изисквания, след въвеждането на Директива 681/2016 г. на Европейския парламент и на Съвета чрез промените в българското законодателство, Националното звено (НЗ) следва да разполага с подходящи условия за съхранение и обработка на данните за пътниците и за работата на служителите в него, както и за осъществяване на взаимодействието му с националните компетентни органи, звената за данни за пътниците (ЗДП) на държавите-членки на ЕС, ЗДП на трети държави, и техните компетентни органи и с Европол. Предвижда се в рамките на дейността да бъде доставено оборудване за основен комуникационен и информационен център (ОКИЦ), хардуерно оборудване и софтуерни продукти и абонаменти за минимум 35 работни места и комуникационна и информационна техника за връзка с няколко КИС, в т. ч. и работни станции и оборудване за учебен център. Предвижда се в учебния център да се разположи система за защитена видео/аудио конферентна връзка и да се закупят съответните лицензи. Учебния център ще използва тестова среда, разположена в ОКИЦ/РКИЦ. Във връзка с гореописаното служители на ДАНС следва да преминат обучения за експлоатацията на КИС на ОКИЦ и РКИЦ и съответно да се повиши капацитета за обработване на данни за пътниците, включително действията по администриране на КИС, сигурност на данните и оперативен анализ на данните. Поради изискването за непрекъснатост на дейността и поради особените изисквания за сигурност на данните за пътниците, които представляват лични данни по смисъла на ЗЗЛД следва те да бъдат защитени от нерегламентиран достъп и съхранени в пълната си цялост, като да се отчетат достиженията на техническия прогрес. Приложима мярка за сигурност съгласно съвременните стандарти е също осигуряването на резервираност чрез изграждане на резервен комуникационен и информационен център (РКИЦ). За него ще бъде доставено и въведено в експлоатация техническо оборудване и софтуер, заедно с необходимите лицензи и абонаменти. Неговата задача е да осигури непрекъсваемост на дейността на звеното в случай на авария или инцидент с техническото оборудване на основния комуникационен и информационен център. Резервният център ще бъде обособен в помещения на ДАНС. Поради особеностите на оборудването, служители на звеното ще бъдат обучени за работа и с него. Последен етап от изпълнението на дейността ще бъде мигрирането на съществуващите информационните системи и процеси на звеното към доставеното оборудване и въвеждане в експлоатация на ОКИЦ и РКИЦ. Тестовите информационните системи и процеси са неразделна част от ОКИЦ и РКИЦ и съответно необходима среда за провеждане на учебни занимания в близки до реалните условия. Затова инсталирането на оборудването за учебния център е неразделна част от интегрирането и пускане в експлоатация на ОКИЦ и РКИЦ. По дейността ще се оборудва и учебен център, който да послужи за предаване на опит и/или повишаване уменията и способностите на служителите на НЗ и/или представители на компетентните органи за обработка на данни за пътниците с цел предотвратяване, разкриване, разследване и наказателно преследване на терористични престъпления и тежки престъпления. Поради ротационния принцип на работа на служителите от МВР и АМ при всяка ротация се провежда въвеждащо или опреснително обучение. Центърът ще служи още и за целите на обмяна на опит на служителите на звеното с представители на звена на страни-членки и с трети държави, както и за срещи и друга международна дейност на звеното. Средствата за изпълнение на дейността са предвидени по бюджетен ред 3.1 в Раздел II "РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ". 6 439 500.00 5 324 131.20
Дейности за обмяна на опит с държави-членки на ЕС : В рамките на дейността са планирани: 1. Едно посещение за обмяна на опит на 5 участници за 5 дни в партньорска служба от държава-членка. 2. Участие на трима експерти за 7 дни в Европейска конференция по квантова електроника, относно сигурността на данните, която ще се проведе в гр. Мюнхен, Германия; 3. Участие на двама експерти за 3 дни в среща на неформална работна група, действаща като оперативен съвет на звената за данни за пътниците, която ще се проведе в гр. Брюксел, Белгия или гр. Хага, Нидерландия 4. Участие на един представител на агенцията за три дни в среща на ръководителите на звената за данни за пътниците, която ще се проведе в гр. Рига, Латвия. Средствата за изпълнение на дейността са предвидени по бюджетен ред 2.1 в Раздел I "разходи за персонал". 50 500.00 29 702.78
Следгаранционна поддръжка на хардуер и софтуер: Дейността предвижда осигуряване на абонамент за следгаранционна поддръжка на съществуващ хардуер и софтуер и за закупуване на лицензи. Съществуващият хардуер и софтуер са закупени по проект, съфинансиран по специфична програма „Предотвратяване и борба с престъпността“ (ISEC)HOME/2012/ISEC/AG/PNR/4000004452 - "Създаване на Национално звено за събиране и обработване на резервационни данни за пътниците в Република България" – PNR в периода 01.02.2014-30.06.2016 г. Целта е да се осигури работата на системите до заменянето на оборудването с новото за ОКИЦ. Средствата за изпълнение на дейността са предвидени по бюджетен ред 5.1 в Раздел III "Разходи за услуги" 1 030 498.40 0.00
Подобряване на функционалности и способности на информационните системи на Националното звено : Дейността засяга информационните системи на Националното звено и за изпълнение на (i) първа цел "Подобряване на системите за получаване, обработка на данни за пътниците" ще се подобрят функционалности, аналитичния капацитет на звеното и изпълняваните контролни функции и задачи. Допълнително, в изпълнение на втора (ii) цел "Подобряване на системите за управление на събития и контрол", ще се развият съществуващите способностите и ще се придобият нови способности за управление на събития и техния контрол. Трета цел (iii) представлява "Разработване на специализирано приложение за предоставяне на информация на компетентните органи" и обхваща изграждането на този модул към информационните системи на звеното. Дейността включва закупуване на лицензи и софтуер; разработване на софтуер; провеждане на обучения за работа с развитите и ново закупени продукти. В рамките на дейността ще бъдат доразвити и усъвършенствани три основни направления от информационните системи на Националното звено, които имат пряк принос към аналитичната обработка на данните и тяхната сигурност. Средствата за изпълнение на дейността са предвидени по бюджетни редове 5.2 и 5.3 в Раздел III "Разходи за услуги" 1 028 098.40 940 154.40
Организиране и провеждане на семинари с участието на лектори: Ще бъдат проведени два семинара, на които ще присъстват представители на целевите групи по проекта. Лектори с дългогодишен опит в областта на обработването на данни за пътниците за целите на предотвратяването, разкриването, разследването и наказателното преследване на терористични и тежки престъпления ще представят положителен опит и практически похвати успешно използвани при анализа на данните за пътниците. Семинарите ще продължат 2-3 дни. Ще бъде предоставена възможност за обсъждане на практически въпроси. Предвидено е да бъдат обучени индикативен брой от 44 броя участници в семинарите. Да им бъдат осигурени дребни сладки, чай, вода и кафе за кафепаузи, и обяд. Средствата за изпълнение на дейността са предвидени по бюджетни редове 5.4 и 5.5 в Раздел III "Разходи за услуги" и по бюджетен ред 2.2 в Раздел I "Разходи за персонал" 33 472.00 0.00
Дейности по информация и публичност: ДАНС ще направи всичко необходимо за разгласяването на факта, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на фонд „Вътрешна сигурност”, съфинансиран от Европейския съюз. Дейностите за публичност и визуализация ще осигурят информираност относно целите на проекта, източника на финансиране и очакваните резултати. Те включват поне една публикация на съобщение за проекта на страницата на ДАНС в интернет, изработване и монтиране на информационни табели и изработване и разпространение на информационни материали по проекта. За обозначаване на придобитото оборудване по проекта ще бъдат изработени и поставени стикери. Средствата за изпълнение на дейността са предвидени по бюджетен ред 6.1 в Раздел III "Разходи за услуги" 15 005.00 14 668.62
Управление и изпълнение на проекта: Дейността включва осигуряване на управлението, изпълнението, контрола и отчетността по проекта, съобразно принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност. Управлението на проекта ще се осъществява от екип, назначен със Заповед на председателя на ДАНС. Членовете на екипа са подбрани съобразно спецификата и обема на заложените дейности. Ръководителят и членовете на екипа имат специфични знания и опит и отговарят на изискванията предходен опит в дейности и/или проекти сходни с дейностите и задачите по проекта. Екипът за управление и изпълнение на проекта ще следи за спазването на сроковете и правилата и ще съдейства на ОтО при извършване на текущо наблюдение и оценка на напредъка по проекта. Ръководителят на екипа (Ръководител на проекта) отговаря за цялостното изпълнение на проекта, планира, ръководи и разпределя задачите между останалите членове на екипа и следи за постигането на целите, резултатите и индикаторите по проекта и спазването на сроковете. Ръководителят на екипа ще може да подписва първични счетоводни документи за извършени плащания при изпълнението на дейностите и да приема отделни етапи от изпълнението на дейности по проекта. Ръководителят ще подписва отчетните и другите документи по изпълнението на проекта, за които няма изрично изискване да бъдат подписани от ръководството на ДАНС. Ръководителят ще извършва и други дейности в съответствие със законосъобразното и целесъобразно изпълнение на проекта и с отчитането на неговото изпълнението. В отсъствие на ръководителя на проекта функциите му се изпълняват от експерта по дейности 1, 2 и 3. В екипа за управление и изпълнение на проекта е включен координатор. Координаторът на проекта ще подпомага работата на ръководителя, ще координира, организира и отговаря за подготовката на отчетните доклади по проекта. Координаторът, със съдействието на другите членове на екипа, ще събира, обобщава и систематизира необходимата информация, ще участва в дейностите по наблюдение и оценка на изпълнението на проекта и ще изпълнява и други задачи, възложени от ръководителя на екипа във връзка с изпълнението на проекта. Към екипът по проекта има и счетоводител. Той организира, контролира и отговаря за цялостната финансово-счетоводна отчетност, изготвя финансовите отчети и други необходими за изпълнението на проекта или отчитането на дейностите му финансово-отчетни документи. Отразява разходите по проекта в отделна счетоводна аналитичност. Отговаря за осъществяването на плащанията и за законосъобразното оформяне на счетоводните документи, организира разплащанията с изпълнителите. Участва в дейностите по мониторинг и оценка. Предвижда се в екипа за управление и изпълнение на проекта да бъдат включени експерти, които ще изпълняват задачи по отделните дейности, като задачите им са определени така, че да не се припокриват. Експерти по дейности от 1 до 3 ще отговарят за подготовката, организацията и изпълнението на дейностите, подпомагат подготовката на отчетните документи за изпълнението на дейността, следят за постигането на заложените цели и резултати и докладват на ръководителя на проекта. Изготвят доклади и други документи, необходими за изпълнението на дейностите и изпълняват други задачи във връзка с изпълнението на проекта по разпореждане на ръководителя на проекта. Към екипа по проекта ще бъде включен и експерт по дейност 4, който ще подпомага членовете на екипа при подготовката на процедурите по обществени поръчки по проекта и ще оказва съдействие при подгдтовката на доклади и отчетни документи. Екипа за управление и изпълнение на проекта ще поддържа точна, пълна и коректна документация във връзка с изпълнение на проекта. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.