Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

С помощта на настоящия проект ще се създаде  център за почасово предоставяне на интегрирана социална услуга в Община Берковица, който ще се намира в сградата на общината След разписването на правила за функционирането му ще се назначат лицата - социални работници, които ще доставят интегрираната услуга. За да бъде квалифицирана и компетентна последната, социалните работници ще бъдат обучени в началото на проекта, както и в процес на изпълнението му. Лицата, ползващи се от услугите на центъра ще бъдат обгрижени според индивидуално разработен план за предоставяне на интегрирана услуга, съгласно анализа на потребностите им, като за целта в началото на проекта и по средата, с оглед включването на нови ползватели, ще се извърши оценка на потребностите на нуждаещите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: За организацията и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще се състои от: ръководител на проекта, координатор по проекта, счетоводител с доказан експертен капацитет при изпълнение на проекти. Тяхна задача ще бъде да планират и приложат мерки по адекватно управление за успешната реализация на проектната идея. В основата на управлението на проекта залягат следните задачи: последователност на изпълнение на проектните дейности; проследяване на изпълнението на дейностите; обмен на данни и информация, относно изпълнението на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ между всички страни, които имат участие в реализирането му; управление на потенциалните рискове пред изпълнението на всяка конкретна дейност от предмета и начините за тяхното предотвратяване или преодоляването; вътрешен мониторинг по проектното изпълнение. Конкретните задачи пред екипа по проекта са: - Подбор и структуриране на екип за управление на Център за услуги в домашна среда за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда - Подготовка на работни задания и длъжностни характеристики в зависимост от спецификата на трудово-правните отношения. Подписване на договори. - Изготвяне на детайлизиран времеви график за изпълнението на проекта. - Подготовка на тръжни документации - Провеждане на екипни срещи. - Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители. - Подготовка на необходимия набор от документи за изпълнението на проекта. Изпълнението на Дейността се основава на принцът: „добро управление на програми и проекти“. Целта е Сформиране на качествен екип за реализация на проекта и утвърждаване на ефективни процедури за управление на дейностите. 28 350.00 27 830.34
Изготвяне на оценка на потребностите – включително индивидуална социална оценка: Ще бъде извършена оценка на нуждите от социални услуги на потребителите, отчитайки социалния статус и потребности на бенефициентите, включително и възможностите за социално включване. Благодарение на оценката на потребностите ще се осигури на представителите на целевата група достъп до адекватна здравно-социална грижа, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение на основата на индивидуална оценка на потребностите. С оглед приключването на програмата "Нови алтернативи", ще бъде извършена повторна оценка на потребностите през март 2016г. с цел присъединяване на лицата, които към настоящия момент ползват услуги по схема "Нови алтернативи". 6 000.00 6 000.00
Разработване на Правила за дейността на Център за предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда: За функционирането на звеното е необходимо да се разработят детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Разработената методология ще създаде механизма за функциониране за подбор на потребителите, съобразявзаване на оценката на потребностите, начина за изготвяне на индивидуални профили на потребителите и матрица за проследяване предоставяне на съответните услуги. Другото, което този документ ще изяснява е менахизма и критериите за подбор на специалистите, които ще предоставят интегрираните услуги, както и механизмите за съчетаване на вече предоставени услуги с предстоящи, според индивидуалните потребности. В правилата ще бъде изрично предвидено, че когато някой от наетите лице няма възможност да предостави услуга, неговите часове и възнаграждение ще бъдат разпределени между другите наети лица, които поемат изпълнението на услугата. 6 000.00 6 000.00
Предоставяне на интегрирана социална услуга: В рамките на тази дейност и съгласно разработените правила ще се изготви подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда, който да гарантира качествена грижа в семействата на потребителите, зачитайки правото на достойнство и лично пространство на крайните бенефициенти и ще се обучат назначените лица. Ще се проведе процедура по подбор на кандидати за персонал, предоставящ услуги в домашна среда, съгласно разработените правила за дейността на звеното. Ще се изготвят и подпишат договори с 82 одобрени кандидати за предоставяне на услуги в общнотта или в домашна среда. Договорите ще бъдат трудови с ясно разписани права и задължения на двете страни. Като част от договора ще бъде подписана длъжностна характеристика, която описва задълженията и отговорностите на предоставящите услугите. 445 360.00 447 448.80
Обучение на екипа за предоставяне на интегрирана услуга: Всички назначени лица задължително ще преминат начално обучение, ако липсва такова или надграждащо обучение, актуализиращо знанията им. Целта на обучението ще бъде придобиване на подходящи знания и умения от страна на персонала за предоставяне на качествени грижи в домашна среда. Обучението ще се проведе в рамките на четири дни и включва общи познания за грижите в домашна среда, умения и задължения на предоставящите услугите, спецификата на работа с различните целеви групи; здравословни и безопасни условия на труд; етични стандарти при предоставяне на социални услуги в домашна среда и др. Ще се проведат и две еднодневни поддържащи обучения, съобразени с потребностите на персонала за предоставяне на услуги в домовете на потребителите и спецификата на работата им с конкретните бенефициенти. Допълнителна цел на тези обучения е създаване на нагласа за общностна подкрепа сред предоставящите услугата. 2 256.00 2 256.00
Мотивационна и психологическа подкрепа на персонала, предоставящ социални услуги. Осигуряване на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност: 1.В социалната работа има общоприети форми на добра практика, изразяващи се в следването на определени правила и процедури при предоставянето на подкрепа. Работата с уязвими групи често води до професионално натоварване, за избягването на което помагащото лице има нужда от професионална подкрепа. От друга страна психологическата подкрепа е начин за помагане на лицата, предоставящи социална подкрепа и уязвимите групи. 2. Предвид целевите групи по проекта и предоставянето на интегрираните услуги, предвиждаме предоставянето на психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност. За целта на описаното в т.1 и т.2 ще бъде нает психолог. 6 192.00 6 393.41
Осигуряване на визуализация и публичност: Чрез изпълнение на настоящата дейност ще се постигне популяризиране на целите на проекта и Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” и визуализация на финансовия принос на Европейския социален фонд, както и популяризиране и мултиплициране на постигнатите по проекта резултати и създаване на положителна обществена нагласа. Предвидените по проекта дейности за публичност и информиране включват: • Провеждане на пресконференция за стартиране на проекта • Провеждане на пресконференция за приключване на проекта • Подготовка на 45 преспакета за двете публични събития, съдържащи папка, бележник и химикалка с логото на проекта; • Подготовка и разпространение на информационна брошура в тираж 250 копия и плакат в тираж 70 копия, предназначени за бъдещите бенефициенти и за популяризиране целите на проекта и Оперативната програма и финансовия принос на ЕС; • Изготвяне на информационна табела за центъра за услуги в домашна среда и визуализиращи приноса на ЕСФ 1 бр.; • Публикации в местната преса – 2 броя • Периодично публикуване на страницата на Община Берковица на информация за напредъка на проекта и постигнатите резултати 2 688.00 1 582.50

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.