Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 351 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Тетевен и Рибарица са две красиви места, в които основният бизнес е свързан с туризма. Над 80 000 души годишно посещават този край, което оказва благоприятно влияние върху развитието на региона. За да се разширява предоставянето на туристическия продукт, важна предпоставка е достъпът до адекватни съпътстващи услуги - търговия, авторемонт и други. Това допринася и за осигуряването на заетост в Северозападен район за планиране, в който безработицата е на най-ниското ниво не само в България, но и в целия Европейски съюз. 
Милвена ООД е микропредприятие, осъществяващо авторемонтни дейности на територията на област Ловеч между Тетевен и Рибарица. Към настоящия момент в него са заети 11 лица, наети по трудово правоотношение.
Цели на настоящия проект са:
-да се увеличи броят на започналите работа безработни лица над 54 години чрез осигуряване на работа на 1 новонает в Милвена ООД
- да се интегрират 2-ма безработни или неактивни младежи до 29 години чрез включването им в дейността на фирмата
- да се гарантира заетост на 2-ма безработни или неактивни лица за работа в авторемонтния сервиз
-да се повиши професионална квалификация на новонаетите лица
-да се осигурят адекватни условия за работа за новонаетите.
Дейностите по проекта са:
-Управление, информация и публичност на проекта
-Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца - по тази дейност ще бъдат наети 5 лица за период от 12 месеца, като ще им бъде осигурена и трудова медицина
-Осигуряване на адекватни условия за работа за новонаетите лица - по тази дейност ще бъде закупено оборудване 
-Професионална квалификация на новонаетите лица.
Очаквани резултати:
-осигурена на заетост на целевите групи, а именно:
 2 безработни или неактивни младежи до 29 години
 1 безработно или неактивно лице на възраст над 54 години
 2 безработни или неактивни лица извън горепосочените възрастови граници
-повишена професионална квалификация на новонаетите
-подобрени условията за труд на новонаетите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление, информация и публичност на проекта: Дейност "Управление, информация и публичност на проекта" е задължителна съгласно Насоките за кандидатстване. Тя ще осигури ефективното и ефикасно изпълнение на проекта. Чрез нея ще се постигне една от целите на проекта, а именно "да се постигне успешно управление и приключване на проекта, включително популяризиране на постигнатите резултати". Дейността е разделена на две поддейности: - "Управление" - чрез тази поддейност се осигурява успешната реализация на проекта, недопускането на финансови корекции. Тук се включва наемането на фирма, която да осигури ръководител на проекта; закупуването на материали (хартия, тонер, химикали), командироване на ръководителя до мястото на изпълнение на основните дейности - гр. Тетевен с оглед осъществяването на мониторинг над изпълнението на проекта, както и проверки на място над изпълнителите. По проекта не е предвиден координатор. Всички дейности, свързани с управлението, освен осчетоводяването, ще бъдат осъществени от ръководителя. Тук е предвидена подготовката на отчетни документи, на тръжната документация за закупуването на оборудването, на длъжностните характеристики и трудовите договори и всички документи с изключение на счетоводните. - "Информация и публичност" - тази поддейност е важна за цялостното представяне на проекта пред обществеността. Чрез нея ще бъдат демонстрирани резултатите, постигнати при реализацията му, както и ще бъдат популяризирани целите на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", настоящата процедура, Европейския социален фонд и Европейския съюз като цяло. На входа на автобензиностанцията и авторемонтното студио ще бъде поставена една табела на централния вход. В допълнение ще бъдат произведени химикалки, календари, тениски и листовки А6. Съгласно Единния наръчник ще бъдат направени два плаката А3, които ще бъдат поставени на видни за обществеността места - на входа на сградата за ремонтни дейности, вторият - в сградата за реглаж. Всички материали ще бъдат съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., публикуван на eufunds.bg и на страницата на ОПРЧР. Материалите ще бъдат предоставени на клиенти, партньори и посетители. 12 000.00 11 298.00
Наемане на безработни и/или неактивни лица за период до 12 месеца : Настоящата дейност е най-съществената за реализацията на проекта и е задължителна съгласно Насоките за кандидатстване. Фирмата осигурява работа на 11 души, заети с търговията на дребно с автомобилни горива и смазочни материали, авторемонтни дейности, както и с автомивката. От създаването на предприятието, нуждите на клиентите са нараснали, поръчките са повече, като цяло работата се увеличава. За целта в момента се изгражда допълнение към обекта. Сервизът се разширява, като е предвидено строителството на сграда да приключи до края на 2015 г. В допълнителната сграда ще се осъществява диагностика и реглаж на коли, какъвто до момента не е правен. Допълнително се обособява място за ремонт и пълнене на климатици. При разширяването на компанията е необходимо наемането на работна ръка и съответно откриването на нови работни места. Тези места се създават, за да може да се подобри икономическото състояние на компанията, както и развитие на Северозападен район за планиране. Дейността отговаря на следните цели на проекта, а именно: - да се увеличи броят на започналите работа безработни лица над 54 години чрез осигуряване на работа на 1 новонает в Милвена ООД - да се интегрират 2 безработни или неактивни младежи до 29 години чрез включването им в дейността на фирмата - да се гарантира заетост на 2 безработни или неактивни лица за работа в авторемонтния сервиз. Чрез осигуряването на заетостта на безработни и/или неактивни лица ще се подпомогне развитие на предприятието, което е и основната цел на проекта. Дейността включва две основни поддейности: -"Заетост на наетите лица" - по проекта е предвидено наемането на 5 лица за работа в авторемонтния сервиз. Кодовете по СПОО, по които ще бъдат наети служителите, са 525020. Монтьор на транспортна техника" - 4 души, и 525010. "Техник по автоматизация" - 1 човек. Наетите лица отговарят на ред 58 от МОД за 2015 г. Предвидена е известна специализация на заетите с цел по-качествено обслужване на клиентите. Тъй като сервизът е отворен ежедневно, е необходимо и организирането на работата им, така че да има наличен персонал по всяко време, независимо дали дните са делнични или празнични. В тази връзка е предвидена взаимна заменяемост в ремонтните дейности, като всеки един ще бъде отговорен и за точно определен процес от ремонтната дейност. След какъвто и да е ремонт по ходовата част на автомобила, е задължително да се направи реглаж, затова и за този етап са предвидени 3 души. Един ще бъде специализиран за ремонт и пълнене на климатици и ще извършва бърза смяна и баланс на гуми, 1 ще бъде техник по поддръжка на оборудването. -"Осигуряване на здравословен и безопасен труд, работна среда, организация на труда" Всеки работодател е задължен да подсигури за наетите от него работници и служители обслужване от служба по трудова медицина. Службата по трудова медицина ще консултира и подпомага "Милвена" ООД в планирането, организирането и изпълнението на задълженията по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд и за укрепване здравето и работоспособността на работещите във връзка с извършваната от тях работа. Трудовата медицина ще включва: -идентифициране и преценка за рисковете, които могат да увредят здравето на работещите; -съветване в областта на здравето, безопасността и хигиената на труда, както и по отношение на индивидуалните и колективните предпазни средства; -наблюдение здравето на работниците във връзка с извършваната от тях работа (предварителни и периодични медицински прегледи, наблюдение на рисковите групи); -организация предоставянето на първа помощ и на спешни грижи в случаи на внезапно заболяване, злополука или авария, възникнали на територията на предприятието. 40 542.00 43 373.35
Осигуряване на адекватни условия за работа за новонаетите лица: Дейността се фокусира върху осигуряване на адекватни условия за работа за новонаетите чрез закупуване на необходимото за дейността им оборудване. Чрез доставката му ще бъдат гарантирани подходящи безопасни условия на труд за наетите. Чрез закупената техника ще се намалят опасностите за здравето на персонала при извършване на ремонтните дейности, ще се оптимизира работата им и ще се минимизират трудовите злополуки. За целта е предвидено да са идентифицират възможно най-добрите и съвременни решения. За извършването на ефективен реглаж от страна на персонала ще бъдат закупени: - стенд за измерване на геометрията на преден и заден мост - ще се търси машина, която да осигури предимства при диагностициране и регулиране на окачването на автомобила в сравнение с традиционно познатите досега методи и системи. - предни въртящи плочи - четириколонен електро-хидравличен подемник за реглаж на преден и заден мост - върху него работи стендът за измерване на геометрията, заедно с допълнителна степен за повдигане на поне 1600 кг. Посочените машини подпомагат извършването на сервизно обслужване на ходовата част. По този начин се минимизират разходите, оптимизира се обслужването. След приключване на проекта, закупеното оборудване ще продължи да се използва, като няма да се променя предназначението, функциите и собствениците му. Оборудването ще бъде използвано от наетите на запазените нови работни места и след изтичане на срока на изпълнение. 30 500.00 30 208.65
Професионална квалификация на новонаетите лица: За качественото извършване на своите функции е необходима подготовка на персонала чрез осъществяването на определена квалификация. В тази връзка е предвидено обучение и на 5 новонаети, което ще подобри ефективността и ефикасността им. За изпълнение на техните задължения е предвидено професионално обучение в съответствие със Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО). Обучението ще бъде за два вида професии, включени в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от Министъра на образованието и науката. Едната професия е с код 525010 "Техник по транспортна техника", като за нея е гарантирано обучение за част от професия по трета квалификационна степен за един служител по специалност 5250101. "Автотранспортна техника". Хорариумът е минимум 600 учебни часа, като съгласно информация в интернет повечето обучения са около 700 часа, което включва теория и практика. В зависимост от решението на Центъра, курсовете завършват или с теоретичен тест или практическа задача или и с двете. Брой на обучаваните лица: 1. Накрая се издава държавно признат документ - удостоверение за професионално обучение, образец 3-37 на МОН за част от професия. Втората професия е 525020 "Монтьор по транспортна техника", специалност "Автотранспортна техника", като за целта е заложено обучение за част от професия по втора квалификационна степен за 4 служителя. Хорариумът е минимум 300 учебни часа, което включва теория и практика. В зависимост от решението на Центъра, курсовете завършват или с теоретичен тест или практическа задача или и с двете. Брой на обучаваните лица: 4. Накрая се издава държавно признат документ - удостоверение за професионално обучение, образец 3-37 на МОН за част от професия. Общият брой на обучаемите е 5, като за всяко едно лице е предвидено само едно обучение. Тъй като в Тетевен няма Центрове за професионално обучение, които да предлагат подобни курсове, персоналът ще трябва да пътува за участие в курсовете. За това е необходимо командироването му, като са предвидени пътни, нощувки и дневни съгласно българското законодателство. Чрез изпълнението на тази дейност ще бъде постигната следната цел на проекта: повишаване на професионална квалификация на новонаетите лица. Дейността ще стартира през 7-мия месец от изпълнението на проекта, като се очаква дотогава да бъдат идентифицирани безработните лица и да бъдат наети един месец преди да стартира самото обучение. Целта е по време на първия месец служителите да бъдат наясно с работата в сервиза, да бъдат запознати с наличното оборудване и да бъдат идентифицирани техните нужди от обучение. На база на направения анализ ще бъде идентифициран и съответния подходящ Център за професионално обучение или Центрова взависимост от специалностите. 21 825.00 19 985.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.