Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 107 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Чрез предоставяне на услугата „личен асистент” ще се осигури превенция на институционализацията на целевите групи, ще се подобри качеството им на живот и ще се подпомогнат възможностите им за независимост и за социално включване.
Ще се разшири обхвата на ползваните услуги, като се осигури достъп не само до социални, но и до здравни услуги.
Ще бъде осигурена непрекъснатост на ползване на услугата от потребителите. Проектът е с национален обхват и ще стартира непосредствено след издаването на заповедта за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с подаване на заявления от кандидат-потребителите. Изготвянето на индивидуални оценки на потребностите и определянето на индивидуален бюджет на потребителите ще даде възможност в проекта да бъдат включени лицата с най-голяма зависимост от грижа при спазване на хоризонталните принципи за равни възможности и недопускане на дискриминация и равенство между половете.  
Подобряване качеството на услугата ще бъде постигнато чрез провеждане на обучения и супервизия за повишаване уменията на личните асистенти.
Дейностите на национално и на местно ниво са организарани по начин, който гарантира ефикасно и ефективно използване на финансовите и човешките ресурси. Предвидени са вътрешен контрол (от екипите на местно ниво) и контрол от дирекциите „Социално подпомагане”, с цел изпълнение на заложените индикатори и качествено предоставяне на социално-здравните услуги. 
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Екип за организация и управление на проекта (ЕОУП) на национално ниво: Ръководител проект – ръководи, координира и контролира дейностите по проекта; - счетоводители – двама - носят финансова отговорност за отчитане на дейностите, проверка и контрол на междинните и финалния финансови доклади. Единият от счетоводителите ще бъде избран чрез процедура за подбор и ще бъде назначен на трудов договор извън щата на Агенцията за социално подпомагане; - финансов контрольор - проверява всички документи и приложенията към тях преди вземане на решението за поемане на задължения и извършване на разходи и следи за съответствие на предложенията за поемане на задължения и заложените в бюджета на проекта разходни пера; - финансови експерти – петима. Спецификата на дейностите по Проекта налага извършването на периодиченфинансов контрол на финансовите документи на общините. Експертите ще бъдат служители на АСП или наети на договор за изпълнение на определен обем услуги, след провеждане на процедура за подбор. - национален координатор – ще бъде избран чрез процедура за подбор и ще бъде назначен на трудов договор извън щата на Агенцията за социално подпомагане. Ще координира и отговаря за цялостното техническо изпълнение, отчитане на дейностите и заложените индикатори и координацията с партньорите; - координатори – седем - всеки един от тях ще координира и отговаря за изпълнението на Проекта на територията на не по-малко от 30 общини (райони). Ще изготвят методически указания по предоставяне на услугата и оказват подкрепа на екипите на общинско ниво при изпълнение на дейностите по проекта. технически сътрудници – двама - завеждат документацията и кореспонденцията по Проекта, събират, класират и отговарят за съхранението на цялата документация по Проекта; юрист – разработва споразуменията за партньорство, разработва документацията и участва при провеждането обществените поръчки, съобразно бюджета на проекта, оказва юридическа помощ и подкрепа на ЕОУП и на екипите на местно ниво, изготвя правни становища; - експерт информационно обслужване – отговаря за публикуване на обществените поръчки и напредъка на проекта, за изготвяне на програма за обобщаване на финансовите отчети на общините-партньори и на териториалните поделения на АСП, допълнителни таблици за отчитане на индикаторите за резултат. Екипи за организация и изпълнение на проекта на местно ниво: Ще бъдат определени от кмета на съответната община, като в тях задължително се включват Администратор и счетоводител. Тези екипи ще бъдат структурирани и ще осъществяват дейността си в съответствие с подписаното партньорско споразумение. Управленската самостоятелност на партньорите ще се гарантира чрез договаряне на бюджет за администриране на проекта на общинско ниво. - 147 счетоводители от дирекции "Социално подпомагане" за първа проверка на финансовото и техническо отчитане от общините и за отчитане дейностите на експертите, извършващи оценка на потребностите, обучения, контрол и супервизия. Ще обобщават и упражняват контрол по отношение месечните финансови отчети, оборотни ведомости и отчети за дейностите на екипите на общините. ЕОУП планира и организира дейностите по проекта, следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори за изпълнение и за резултат, целесъобразно разходване на средствата и осъществява мониторинг. 0.00 4 281 333.85
Подаване на заявления, оценка и класиране на кандидат - потребителите на услугата : Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати лица в тежко здравословно състояние с ограничения или в невъзможност за самообслужване, необхванати до момента от други програми и проекти и отговарящи на целевите групи по операция „Нови алтернативи” и ще надгради постигнатите резултати по операция „Алтернативи” по ОПРЧР 2007-2013. Кандидати за ползване на услугата „личен асистент” ще бъдат: Хора с увреждания с ограничения или невъзможност за самообслужване; Хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване; Семейства на деца, с увреждания; Самотно живеещи тежко болни лица. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидат-потребителите ще се извършва съгласно разработена Методика за извършване на оценка на потребностите от услугата и определяне на индивидуален месечен бюджет за „Личен асистент”. Етап 1: Подаване на заявления от кандидатите за ползване на услугата „личен асистент”. Лицата, които желаят да бъдат включени в социалната услуга, лично или чрез законния си представител подават заявление по настоящ адрес в общината - партньор по проекта. Кандидатите вписват в заявлението си и предпочитания от тях личен асистент. На всяко подадено заявление се поставя входящ № и заявленията се регистрират в Дневник на заявленията от кандидатите за потребители на социалната услуга „Личен асистент”. Към заявлението задължително се представя ЕР на ТЕЛК или актуална епикриза или протокол на ЛКК, доказващ, че кандидатът е с ограничения или в невъзможност за самообслужване. На всеки-кандидат-потребител се създава лично дело, което се архивира след приключване на проекта. Кандидат-потребителите ще могат да подават заявления за включване в социалната услута „личен асистент” на два етапа: За първи етап – 10 работни дни през първия месец от стартирането на Проекта; За втори етап - 15 работни дни през четвъртия месец от стартирането на Проекта. Отговорност за информиране на кандидат-потребителите за сроковете за приемане на заявленията имат екипите за организация и изпълнение на проекта на местно ниво. Етап 2: Извършване на оценка на потребностите накандидатите. Оценката на индивидуалните потребности на кандидат-потребителите се извършва от служители на дирекциите „Социално подпомагане”. ЕОУП ще разработи формуляр за оценка на потребностите за ползване на услугата "личен асистент" и необходимостта от достъп до здравни услуги. Оценката на потребностите ще отчита индивидуалната специфика на кандидат-потребителите по отношение на вида и степента на увреждане, дейностите за подкрепа и тяхната интензивност, вкл. подкрепа при достъп до здравни услуги – връзка и придружаване до личен лекар или лекар-специалист; предоставяне на съвети за хигиена и хранене; консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитуси при рискови за това пациенти; разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния и предприемане на своевременни действия и други. В 3-дневен срок след подаване на всяко заявление личните досиета на кандидат-потребителите се предават с приемателно-предавателен протокол в дирекция ”Социално подпомагане” (ДСП), обслужваща съответната община, за изготвяне на индивидуална оценка. Служителите на ДСП извършват индивидуална оценка на потребностите на кандидатите в дома им до 5 (пет) работни дни след получаване на документите на кандидат-потребителя. Процедурата по оценяването се извършва с активното участие на кандидат-потребителя и/или на неговия законен представител. Служителят консултира кандидат-потребителя и професионално оценява видовете дейности и брой часове за тяхното предоставяне. Служителят вписва в индивидуалната карта за оценка на потребностите месечния бюджет (брой часове по видове дейности за подкрепа, като сборът за месец е не повече от 160 часа). В 3-дневен срок след изготвяне на оценката на потребностите на кандидат-потребителите, дирекция ”Социално подпомагане” представя личните дела на кандидат-потребителите с приемателно-предавателен протокол на общината-партньор. Етап 3 - описан долу 0.00 0.00
Кандидатстване, подбор и назначаване на лични асистенти и медицински специалисти: Кандидатстване, подбор и назначаване на лични асистенти Лицата, които желаят да предоставят социалната услуга „личен асистент”, подават заявление, придружено с определени документи по настоящ адрес в общината-партньор по проекта. Всеки кандидат, преминал обучение по операция „Алтернативи“ по ОПРЧР 2007-2013, трябва да приложи копие на удостоверение за преминато обучение. Кандидатите имат право да впишат в заявлението си и предпочитания от тях конкретен потребител/и. На всяко подадено заявление се поставя входящ № и заявленията се регистрират в Дневник на заявленията от кандидатите за лични асистенти. Кметът на общината или упълномощено от него длъжностно лице сформира Комисия за оценка и подбор на лични асистенти. Комисията провежда интервю с кандидатите за асистенти в срок до 3 (три) дни след изтичане на срока за подаване на заявленията. Съответният кандидат се оценява индивидуално от всеки член на комисията и се изготвя „Формуляр за индивидуална оценка на кандидата за личен асистент”. Комисията изготвя списък на оценените кандидати (с брой точки, според получената от формулярите средноаритметична индивидуална оценка), подредени по низходящ ред. Списъкът с резултатите от проведеното интервю за лични асистенти се излага на видно място в сградата на общината/района. Кандидатите за лични асистенти ще могат да подават заявления за включване в проекта на два етапа: • За първи етап – 10 работни дни през първия месец от стартирането на Проекта. • За втори етап - 15 работни дни през четвъртия месец от стартирането на Проекта. Всяка община-партньор предоставя на ЕОУП списък на одобрените лични асистенти, с копие до ДСП, обслужваща съответната община. Кметът на общината или упълномощеният от него администратор на проекта сключва трудов договор с избрания личен асистент, в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда и КСО, а личният асистент подписва Декларация за спазване на поверителност на личните данни и информацията. Всеки договор се сключва в два еднообразни екземпляра - по един за всяка от страните (общината-партньор по проекта и личния асистент) и се връчва длъжностна характеристика на асистента. Екипът за организация и изпълнение на местно ниво разработва длъжностна характеристика на личния асистент и Правилник за вътрешния ред. За лични асистенти ще бъдат наемани лица на срочен трудов договор, които не са придобили право на пенсия по реда на чл. 68 от КСО, съобразявайки се с предпочитанията на потребителите на услугата. Един личен асистент може да обслужва 1 (един) или повече потребители на услугата. При отсъствие на личен асистент повече от една седмица, Кметът на общината или упълномощеният от него администратор сключва договор с одобрен личен асистент и преминал въвеждащо обучение, който да замества титуляра в срока на отсъствие. Заместването на титуляр може да се осъществи само с изричното съгласие на потребителя на услугата. По този начин ще се осигури непрекъснатост на социалната услуга „Личен асистент”, която е договорена с потребителя. Кандидатстване, подбор и назначаване на медицински специалисти (медицински сестри и фелдшери) За осигуряване на достъп до здравни услуги ще бъдат назначени на трудов договор или наети за извършване на услуга 500 медицински специалисти. Ще се извърши подбор на кандидатите за работа по идентичен на подбора на личните асистенти начин. В бюджета са заложени разходи за материали и консумативи за кандидатстване, подбор и назначаване на кандидатите за лични асистенти и медицински специалисти: хартия, тонер, класьори, папки, химикалки, ръкавици, маски, медицински престилки за еднократна употреба, апарати за кръвно налягане. 0.00 297 020.62
Обучение на личните асистенти: Одобрените лични асистенти, които не са преминали обучение по операция „Алтернативи” по ОП РЧР 2007-2013 г., преминават въвеждащо обучение с продължителност 8 часа (два дни по 4 часа). На кандидатите за лични асистенти ще се осигури обучение преди да започнат предоставянето на услугата. Всички назначени лични асистенти преминават поддържащо обучение с продължителност 4 часа. Обученията ще се провеждат по разработени от ЕОУП обучителни програми за въвеждащо и поддържащо обучение, утвърдени от Ръководителя на Проекта. Програмите за обучения ще са изготвени в съответствие с базисните изисквания на Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент”, утвърдена от изпълнителния директор на АСП. Екипът на общинско ниво изготвя и представя списък с лицата, които трябва да бъдат включени във въвеждащо обучение на екипа на национално ниво. При изготвянето на списъка екипът взема предвид изискването, че в обучителния курс могат да бъдат включени само тези лица, които не са преминали обучение по операция „Алтернативи” по ОПРЧР 2007-2013 г. Обучението на одобрените лични асистенти се организира от ЕОУП, а се извършва от служители в ДСП с професионален опит в социалната работа. В зависимост от броя на обучаваните в конкретната община, един служител в ДСП може да провежда повече от едно обучение. Обученията ще се извършват в общините-партньори, които ще осигуряват зала за провеждането им. Обучението ще се осъществява в групов формат, но не повече от 25 души в група. На всеки обучен личен асистент се издава удостоверение. В бюджета са заложени разходи за: - възнаграждения на служителите за провеждане на въвеждащо и поддържащо обучения на личните асистенти. Разходите са съобразно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020г.; - пътни разходи на служителите (от местоработата им до съответната община) за въвеждащото и поддържащото обучения; - пътни разходи на личните асистенти за поддържащото обучение, в случаите, когато личният асистент живее извън общинския център. 0.00 52 333.04
Предоставяне на социалната услуга „личен асистент” и осигуряване на достъп до здравни услуги: Продължаване предоставянето на услугата Личен асистент в национален мащаб на принципа „индивидуален бюджет“ надгражда операция „Алтернативи“ и осигурява непрекъсваемост на предоставяне на услугата на уязвимите групи. Социалната услуга ще се предоставя до 10 месеца на минимум 12 000 потребители, живеещи в 264 общини и 23 района на Столична община. Предоставянето на услугата „Личен асистент” стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Кмета на общината или упълномощено от него длъжностно лице и потребителя и/или негов законен представител. Услугата ще се предоставя съгласно Методика за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент”, утвърдена от изпълнителния директор на АСП и методическите указания, разработени от ЕОУП. Представител на екипа за организация и изпълнение на проекта на местно ниво ще изготви индивидуален план на всеки потребител, който включва договорените дейности, които ще извършва личният асистент. Планът се изготвя с активното участие на потребителя или неговия законен представител и личния асистент. С потребителя (законния представител) се договаря времето за ползването на услугата – брой часове, ежедневно, ежеседмично, при спазване на определения му индивидуален бюджет. Кметът на общината или упълномощено от него длъжностно лице ниво утвърждава Правилник за вътрешния ред и процедура за вътрешен контрол по предоставяне на социалната услуга.Екипът на общинско ниво разработва процедура за осигуряване на защита на имуществото и финансовите средства на потребителя, която включва и изрични забрани за личния асистент, които минимизират риска от злоупотреба и експлоатация на потребителя и/или неговата собственост.Служител от екипа на местно ниво писмено договаря с потребителя/законния му представител правила за достъп на личния асистент до дома на потребителя (в случаите, когато личният асистент не е член на разширеното семейство на потребителя).За регистрация на дейностите, извършвани от личния асистент, за всеки потребител ще се води Дневник на потребителя. Дневникът се съхранява на сигурно място в дома на потребителя, в него личният асистент регистрира посещението и описва дейностите, които е извършил. В дневника се записват и: действия, свързани с финансови въпроси, извършени от личния асистент от името на потребителя; промени във физическото състояние на потребителя; друга важна за здравето и състоянието на потребителя информация. След преустановяване ползването на услугата Дневникът на потребителя се архивира в личното му досие в общината-партньор по проекта.Екипът на общинско ниво осигурява непрекъснатост на социалната услуга, която е договорена с потребителя. При отсъствие на личен асистент за повече от една седмица и при съгласие от потребителя, Кметът на общината или упълномощено от него длъжностно лице сключва договор с одобрен и обучен личен асистент, който да замества титуляра за срока на отсъствието му.Осигуряване на достъп до здравни услугиПланирано е да бъдат наети 500 медицински специалисти, с релевантно средно-специално образование, професионална квалификация или висше образование и релевантен опит минимум 1 година, които ще осъществяват следните дейности: Осигуряване на достъп до здравни грижи – придружаване до личен лекар или лекар-специалист; Поддържане на връзка с личния лекар на потребителя; Съдействие за издаване на направление за изследвания и/или лечение; Предоставяне на съвети за хигиена и хранене; Консултиране за хигиена и предпазване от развитието на декубитуси при рискови за това пациенти; Измерване на витални показатели (кръвно налягане, пулс, телесна температура);Разпознаване индикациите на застрашаващи живота състояния и предприемане на своевременни действия и др. 0.00 54 461 159.90
Предоставяне на психологическа подкрепа в кризисни ситуации и супервизия на наетите лични асистенти. Контрол на качеството на услугата: Предоставяне на психологическа подкрепа в кризисни ситуации на личните асистенти При необходимост от психологическа подкрепа на личните асистенти при различни кризисни ситуации, екипът за организация и изпълнение на проекта на местно ниво ще насочва личните асистенти към дирекциите „Социално подпомагане”. След оценка на потребностите на личните асистенти, изпаднали в кризисна ситуация, дирекциите ще издават заповеди за ползване на психологическа подкрепа в социални услуги в общността, разкрити като държавно делегирана или местна дейност. За предоставянето на психологическа подкрепа не са необходими финансови средства по проекта, като по този начин не се допуска двойно финансиране. Предоставяне на супервизия на наетите личните асистенти В рамките на предоставяне на социалната услуга ще се проведе по една групова супервизия на личните асистенти. Супервизията ще е насочена към подобряване на директната работа на личните асистенти и осигуряване на професионална подкрепа. Ще се разработи план-график за провеждане на супервизиите. Супервизията ще се провежда в общините от служители на ДСП. Продължителността на груповата супервизия ще бъде два часа. Всяка група ще се състои от осем лични асистенти. В зависимост от броя на супервизираните в конкретната община, един служител на ДСП може да провежда повече от една супервизия. След всяка супервизия служителят, отговорен за нейното провеждане, представя в десетдневен срок отчет, като в него очертава споделените предизвикателства при предоставяне на услугата и проблемите, които са идентифицирани. Контрол на качеството на услугата Екипът за организация и изпълнение на проекта на местно ниво осъществява вътрешен контрол на работата на личниия асистент и отразява констатациите в Дневника на потребителя. Контрол на качеството на социалната услуга се извършва от служители на дирекциите „Социално подпомагане” с опит в социалната работа. Ще се извърши контрол на качеството на социалната услуга на 12 000 потребители в срока на предоставяне на услугата. За всяка проверка ще се попълва „Формуляр за контрол на място”, разработен от ЕОУП. В бюджета са заложени разходи за: - възнаграждения на служителите на ДСП за извършване на супервизия и контрол на услугата. Разходите са съобразно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014-2020 г. - пътни разходи за служителите на ДСП за извършване на контрол на качеството на услугата в случаите, когато потребителят живее в населено място извън местонахождението на съответната дирекция „Социално подпомагане”; - пътни разходи на служителите на ДСП (от местоработата им до съответната община) за провеждане на супервизия; - пътни разходи на личните асистенти за провеждане на супервизията, в случаите, когато личният асистент живее извън общинския център; - материали и консумативи за провеждане на супервизията и контрола на качеството: хартия, тонер, класьори, папки, химикалки. 0.00 149 757.27
Информиране и публичност: Дейността е планирана съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Предвидени са целенасочени мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи, включително и достъпно разясняване каква е социалната услуга и за какви целеви групи е предназначена. Предвиждат се следните дейности за информиране и публичност: - Организиране и провеждане на пресконференция, на която ще се обяви стартирането на проекта, ще бъдат представени планираните дейности; целевите групи и очакваните резултати; - Подготовка и изработване на информационни материали: дизайн, печат и разпространение на: 15 000 брошури; информационни табели – за всеки партньор и за конкретния бенефициент; химикалки, папки, тефтери, стенни календари, чанти за документи - за конкретния бенефициент и за всяка община/район – партньор на проекта; - Публикации и/или излъчвания в национални медии – 4 броя в рамките на изпълнението на проекта; - Организиране и провеждане на пресконференция, на която ще се обяви приключването на проекта, ще бъдат представени постигнатите резултати на проекта. Текущо ще бъде публикувана информация на интернет- страницата на бенефициента и на общините-партньори. За организиране и провеждане на пресконфенциите, подготовката на текстовете на информационните материали, публикациите в интернет-страниците не са необходими финансови средства по проекта. За дизайна и отпечатването на информационните материали и за публикациите в медиите се предвижда процедура по Закона за обществените поръчки. Във всички форми и мероприятия за популяризиране на проекта ще се отразява, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ОПРЧР, съфинансирана от Европейския социален фонд на Европейския съюз. 0.00 70 269.36

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.