Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 209 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД е компания, предлагаща услуги и цялостни решения за информационна сигурност. От създаването й през 1998 г. до момента дейността на фирмата значително се променя и разраства, което изисква нов начин на организация и оптимизиране на процесите, на разпределение и отчитане на работата и др.
НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ВЪВЕЖДАНЕ НА НОВА ERP-СИСТЕМА ПО ПРОЕКТА се определя от стратегията за развитие на компанията, която цели повишаване на конкурентоспособността и експортния потенциал на ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД. 
ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД разполага с достатъчен технически, производствен и административен капацитет от гледна точка приложимостта на новата ERP-системата по проекта. Компанията притежава значителен опит в изпълнението на проекти, свързани с оптимизиране на работния процес и повишаване на конкурентните предимства, включително в изпълнението на проекти, съфинансирани от ЕС и това ще спомогне успешната реализация на настоящия проект. Допълнително, за целите на проекта, е необходимо фирмата да закупи ново оборудване, което ще допринесе за въвеждането на ERP-системата. 
Настоящият проект съответства на принципа на ефективност и ефикасност, като всички заложени дейности следват целите на Оперативната програма и водят до постигане на специфичната цел и резултати на Инвестиционния приоритет, при най-адекватното съотношение между очакваните разходи и ползи. 
По проекта са планирани дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, като заложените дейности и представения бюджет са реалистични и ефективни от гледна точка на целта на проекта и планираните разходи.
Всички дейности по проекта са в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС за равнопоставеност и недопускане на дискриминация и за устойчиво развитие. 
Внедряването на ERP-системата ще подобри процесите на управление и организация на дейността на ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД и ще има директен принос за въвеждането на организационни иновации в компанията.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и внедряване на ERP-система: В рамките на дейността ще бъде придобита и внедрена съвременна и ефективна ERP-система, отговаряща на нуждите на ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД. НЕОБХОДИМОСТТА ОТ ВЪВЕЖДАНЕ НА ERP-СИСТЕМАTA ПО ПРОЕКТА се определя от стратегията за развитие на компанията, която цели повишаване на конкурентоспособността и експортния потенциал на ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД. Наличната система отдавна е изчерпала полезния си капацитет - ограничена е в дизайна на версията, изисква много ръчен труд, създава предпоставки за допускане на грешки в отчитането, не позволява редица връзки с външни системи, като тикет система (система за поддръжка), електронен магазин, провеждане на маркетингови кампании, дейности извън територията на страната и др. ПРИНОСЪТ НА ИНВЕСТИЦИЯТА ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ПРОЕКТА СЕ СЪСТОИ В АВТОМАТИЗИРАНЕ И ОПТИМИЗИРАНЕ НА ОСНОВНИТЕ ПРОЦЕСИ В ДЕЙНОСТТА НА ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД ЧРЕЗ РЕАЛИЗИРАНЕ НА НОВИ ВЪЗМОЖНОСТИ И ВЪВЕЖДАНЕ НА ОРГАНИЗАЦИОННИ ИНОВАЦИИ. Директният принос на инвестицията е подробно описан В Т. 11.4 И 11.5 по-долу. Посредством новата ERP-система ще бъдат преодолени следните основни пречки в развитието на компанията, посредством което ще се повиши нейната конкурентоспособност и експортен потенциал: - Невъзможност да се изготвят на специфични бюджети за всеки от отделите, включващи както планираните приходи, така и общата стойност на планирани фиксирани и променливи (динамични) разходи. Това е нужно, за да могат да се изведат измерители за представянето на всеки отдел/служител с неоспорими показатели за ефективност (KPI). - Невъзможност за реализирането на нови функционалности и автоматични операции (напр. невъзможни са автоматична активация на платени поръчки, кредитни лимити, регистрации на повече от един акаунт на дистрибутор и др.). Обслужването на портала, през който се извършват поръчките на дистрибуторската мрежа към момента изисква огромно количество ръчен труд, а подобни операции са честа предпоставка за грешки. - Предстои спиране на портала, посредством който се осъществява прецизирането на лицензи на основния доставчик ESET. При липсата на изрична функционалност, свързваща системата за управление със системата на доставчика (Dexter), добавянето на новите продукти ще се извършва ръчно, което е предпоставка за грешки и забавяне. - Затруднения при определяне на коректна себестойност на предлаганите продукти/услуги, свързани с липсата на достъп до системата за управление извън офиса (напр. по време на командировка). - Неправилно отчитане на предоставена поддръжка на клиент и завеждането й за сметка на ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД, поради технологични ограничения на съществуващата система за управление да се свърже със системата за поддръжка (тикет система). - Ограничения за употребата на промо-кодове, автоматизирани отстъпки базирани на логика (покупка на няколко различни вида артикули, количествени промоции и др). при онлайн-продажбите. - Невъзможност за прецизиране, разпространение и отчитане на лицензи в ЕС при използване на съществуващата система за управление. Налични са ограничения за максималния брой на Application servers и използвана памет тъй като е реализирана върху 32 битова архитектура. ПРЕДВИД АБСОЛЮТНАТА НЕВЪЗМОЖНОСТ ЗА ПРИЕМЛИВА ДОРАБОТКА И ЕФЕКТИВНО ВКЛЮЧВАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНИ МОДУЛИ, РЪКОВОДСТВОТО НА КОМПАНИЯТА Е ВЗЕЛО РЕШЕНИЕ ДА ПРЕКРАТИ ДЕЙСТВИЕТО НА СЪЩЕСТВУВАЩАТА СИСТЕМА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА БИЗНЕСА В МОМЕНТА НА УСПЕШНО ПРИКЛЮЧВАНЕ НА НАСТОЯЩИЯ ПРОЕКТ И ВНЕДРЯВАНЕТО НА ЕФЕКТИВНА ERP-СИСТЕМА. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец); 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец); 3. Внедряване, тестване и пускане в експлоатация на ERP-системата; подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 18-ми месец). 489 000.00 488 300.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на ERP-системата: Като част от дейността ще бъдат закупени ДМА, необходими за функционирането на ERP-системата по проекта, всеки от които допринася за изпълнение на дейностите по проекта по следния конкретен начин: - СЪРВЪРИ - 3 БР.: Ролята им е да осигурят подходяща виртуална среда за реализиране на проекта по внедряване на новата ERP-система, заедно с възможност за създаване на тестова среда за въвеждане на нови или подобрени функционалности в бъдеще. Планираното реализиране на проекта, в контекста на свързаността му с други системи, налага обезпечаването с изчислителен капацитет, който да подсигури реализирането на заложените предимства. Ролята на това оборудване е от изключително важно значение за реализиране на бизнес-анализи на основата на постъпващите почти в реално време данни. Необходимостта от тестване на нови и подобрени функционалности, заедно с анализирането на данни, получени в реално време ще ангажира значително сървърно пространство и изисква бързодействие и високопроизводителни устройства. Без капацитета на сървърите, заложени в настоящата дейност, подобни операции биха забавили или дори напълно прекъсвали нормалната работа на ERP-системата в момента на извършване на анализ. - КОМУТАТОР С ПОРТОВЕ С ОПТИЧНА ВРЪЗКА SAN SWITCH – 1 БР. Осъществява свързаност между дисков масив и сървъри за достъп до файловата система и оперативните данни. Без подобен комутатор производителността на останалите елементи не може да се извършва с необходимата скорост, което обезсмисля цялата модернизация. В момента компанията не разполага с комутатор от този тип. Наличните сървъри са свързани директно със сториджа, което, при наличието на ограничен брой интерфейси за връзка значително намалява производителността на съществуващата система и би направило невъзможно действието на новата, многократно по-ефективна ERP-система по проекта. - СТОРИДЖ (ДИСКОВ МАСИВ ЗА СЪХРАНЕНИЕ НА ДАННИ) – 1 БР. Осигурява файлова система за виртуализационната платформа, с която работят сървърите. На него се съхраняват всички данни на ERP-системата, нейните различни версии, резервни копия, обезпечава работата на други системи, с които ERP-системата е свързана, за да постигне желания ефект. Наличието на дисков масив, премахва критичната зависимост на информацията от живота и качеството на твърди дискове. Тази технология на практика не позволява загуба на информация. Наличните сториджи, които съхраняват всякаква информация, свързана с дейността на компанията, нямат достатъчен свободен капацитет за да осигурят безпроблемното функциониране на новата ERP-система. Изпълнението на дейността ще стартира със сформиране на екип и разпределяне на отговорностите между членовете му. Екипът ще разполага с нужните опит и квалификация да извърши планираните дейности по проекта и се нуждае от заложените активи и съфинансирането по проекта, за да осъществи успешно внедряването на ERP-системата. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец); 2. Сключване на договор (от 3-ти до 4-ти месец); 3. Доставка на активите (от 4-ти до 7-ми месец); 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация. Подписване на приемо-предавателни протоколи. (от 7-ти до 9-ти месец). 66 600.00 66 147.50
Визуализация на проекта: В рамките на дейността ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД ще информира обществеността за получената от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 подкрепа по следните начини: - При сключването на договор за безвъзмездна помощ, ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД ще публикува на фирмения уеб-сайт подробна информация за одобрения за финансиране проект, като изрично ще се наблегне на финансовата подкрепа от Европейския съюз; - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансирането от страна на Оперативната програма; - На внедрената по проекта ERP-система ще бъде поставено логото на ЕС и на Оперативната програма; - На входа на офиса на ХАЙ КОМПЮТЪРС ЕООД ще бъде поставен плакат с информация за проекта, на който ще се споменава финансовата подкрепа на ЕС; - На видно място върху закупуваното оборудване ще бъдат поставени информационни стикери, на които ще бъде визуализирана емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“, наименованието на Европейския фонд за регионално развитие, логото на програмния период и номерът на договора за безвъзмездна финансова помощ. Дейността е в съответствие с принципите на хоризонталните политики на ЕС за насърчаване на равенството между мъжете и жените и на недискриминацията и за устойчиво развитие. По време на нейното изпълнение ще се насърчават равните възможности за всички, включително възможностите за достъп за хора с увреждания чрез интегрирането на принципа на недискриминация, като няма да бъдат налагани ограничения относно пол, етническа принадлежност или вид увреждане на членовете на екипа по проекта, на служителите на компанията като цяло и на избраните изпълнители. Дейността и планирания бюджет са реалистични и ефективни от гледна точка на целта на проекта и планираните разходи. 1 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.