Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Бюджетната линия ще осигури необходимата подкрепа  за управление и изпълнение на програмата , нейното изпълнение, мониторинг, контрол и оценка и включва следните дейности:
1. Извършване на устни и писмени преводи, включително симултанни и консекутивни преводи ;
2. Предоставяне на юридически услуги на Управляващия орган на програмите по „Околна среда“;
3. Предоставяне на услуги за осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на Програма "Околна среда 2021-2027 г." ;
4. Осигуряване възнаграждения за външни оценители, ангажирани с оценката на проектни предложения по ПОС;
6. Осигуряване на копирни услуги свързани с управлението и изпълнението на ПОС;
7. Предоставяне на хамалски услуги.
Бюджетната линия ще допринесе за постигане на дефинираните  цели на Приоритетна ос 6 „Техническа помощ“, свързани с успешното управление на програмата,  в съответствие с принципа за добро финансово управление и съгласно разпоредбите на европейското и националното законодателство.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Извършване на устни и писмени преводи, включително симултанни и консекутивни преводи (Дейност 1): Изпълнението на дейността се състои в предоставяне на професионални писмени и устни преводи по време на официални и работни срещи, семинари, обучения, командировки и други служебни мероприятия, организирани във връзка с изпълнение на програмата на следните езици: английски, френски, немски, руски, испански, италиански, турски, гръцки, румънски, сръбски, хърватски, словенски, словашки, чешки, полски, украински, молдовски, португалски, македонски, холандски, шведски, норвежки, датски, албански, арабски, литовски, латвийски, японски, китайски, естонски, ирландски, малтийски и други. 102 000.00 0.00
Предоставяне на юридически услуги (Дейност 2): В хода на изпълнение и управление на програмите за околна среда, включително и процеса на приключване на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г“, възникват казуси с различна правна сложност и обхват, което предполага използването на специализирани юридически услуги. В рамките на дейността е включено предоставянето на специализирани юридически услуги под формата на устни или писмени консултации, становища/правни анализи, изготвяне на документи в различни области на националното и европейското право, специфицирани, както следва: 1.1) Юридически услуги в областта на действащото европейско и национално законодателство, свързани с управление и контрол на Европейските фондове за споделено управление, практиката на Съда на Европейския Съюз, националните съдилища, Комисията за защита на конкуренцията, Европейската служба за борба с измамите, Европейска прокуратура, Прокуратура на Република България и др.; - Юридически услуги, свързани с разрешаване на въпроси, засягащи: климатична неутралност и устойчивост по Регламент (ЕС) № 2021/1060; - Юридически услуги във връзка с изпълнението на ПОС по въпроси, свързани с ефективно прилагане и изпълнение на Хартата на основните права на ЕС и Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания; 1.2) Юридически услуги в областта на екологичното законодателство; 1.3) Юридически услуги в областта на строителството и териториално устройство, включително и във връзка със сключването и изпълнението на договори при общите договорни условия на ФИДИК (Federation Internationale Des Ingenieurs-Conseils); 1.4) Юридически услуги в областта на обществените поръчки; 1.5) Юридически услуги в областта на административното право, търговското и гражданското право, свързани с процеса на управление и изпълнение на ПОС и приключване на ОПОС; 1.6) Юридически услуги по прилагане на режима на държавните помощи; 1.7) Юридически услуги, свързани с предприемане на действия по отправяне на искания за образуване на тълкувателни дела и постановяване на тълкувателни решения от страна на Общото събрание на Първа и Втора колегия на Върховния административен съд или искания за отправяне на преюдициално запитване и постановяване на преюдициално решение или заключение от страна на Съда на ЕС във връзка с изпълнението на ПОС/ОПОС; 1.8) Юридически услуги, свързани с производствата по верификация по програмите в областта на данъчното право, осигурителното право, трудовото право, авторското и сродните му права. ГД ОПОС и МОСВ разполагат с висококвалифицирани служители с юридическо образование в определени области: национално и европейско законодателство по управление и контрол на ЕФСУ (в частност ЗУСЕФСУ), ЗУТ и ФИДИК, държавни помощи, процесуално представителство и др. Възлагането на отделни казуси/задачи се налага от специфичния им характер и необходимостта от външна експертиза, с оглед вземането на достатъчно обосновано и информирано решение за последващи действия по конкретния казус/задача. Част от казусите налагат и обследване на многостранната съдебна практика, както и проучване на европейската практика, свързани с изпълнението на проекти по ОПОС, свързани със значителни инвестиционни намерения или специфичност в хода на проектните дейности. 476 800.00 0.00
Предоставяне на услуги за осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на Програма "Околна среда 2021-2027 г." (Дейност 3): В изпълнение на дейността ще бъдат осигурени необходимите технически и експертни лица, които да подпомагат функциите на Управляващ орган при предстоящото приключване на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“ и при изпълнение на дейностите свързани с управление, изпълнение, мониторинг и оценка на Програма „Околна среда 2021-2027 г.“. Наемането на експертни служители ще подпомогне за качественото, ефективното и ефикасното изпълнение на процесите свързани с управление на програмата при оценка на проектите, подпомагане процеса на мониторинг и верификация на постъпилите искания за плащания, изготвяне на становища по възникнали казуси във връзка с изпълнението на програмата, провеждането на обучения на бенефициенти, проверки на място и др. Техническите лица ще се ангажират с организация на ежедневните срещи, пътувания, деловодство, поддържане на регистри, база данни, кореспонденция на главния директор, заместник-главните директори и на всички 121 служители в дирекцията, както и с други административни дейности възникнали в хода на работа, с цел ускоряване изпълнението на задачите и организацията на дейностите в ГД ОПОС. В изпълнение на дейността ще бъде избран външен изпълнител, от който се очаква да извърши провеждане на процедура за подбор на технически/експертни лица. Процедурата на подбор следва да започне след получаване на конкретна заявка от Възложителя, в която ще бъдат определени условията и характера на длъжността, срока за наемане и функцията на всяко едно техническо/експертно лице. Изпълнителят ще отговаря и за цялостното администриране на трудово-правните взаимоотношения с наетите на трудов договор технически/експертни лица. В предвидената стойност за изпълнение на дейността са включени възнагражденията и дължимите осигурителни вноски и данъчни задължения, съгласно националното законодателство, разходи за подбор и администриране на трудово-правните взаимоотношения с наетите на трудов договор технически/експертни лица. 3 960 000.00 0.00
Осигуряване възнаграждения за външни оценители, ангажирани с оценката на проектни предложения по ПОС (Дейност 4): В изпълнение на дейността са планирани разходи за осигуряване на външни оценители. Външните оценители ще бъдат включени в състава на оценителните комисии като членове, резервни членове и/или помощник-оценители. Членовете на оценителната комисия участват в дейността по оценка и класиране на проектните предложения, подадени по процедурите посредством ИСУН 2020 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програма "Околна среда" 2021-2027 , финансирана от Европейските структурни и инвестиционни фондове. Помощник-оценителите подпомагат дейността по оценка, като дейността им се ограничава до етапите на оценка, определени в заповедта за назначаване на комисията. В съответствие с чл. 14. ал. 1 от ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 23 на МС от 13.02.2023 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите в рамките на дейността са предвидени възнаграждения за външни оценители - физически лица, избрани след провеждане на централизиран конкурс и/или включени в Списъка на лицата, одобрени в проведения Централизиран конкурс за избор на външни оценители и/или в базите данни от експерти на Европейската комисия и/или лица, избрани в съответствие със Закона за обществените поръчки. 280 800.00 0.00
Осигуряване на копирни услуги свързани с управлението и изпълнението на ПОС (Дейност 5): В процеса на изпълнение и управление на програмите за околна среда, включително и процеса на приключване на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г“ се налага предоставяне на информация пред различни институции и организации, което е свързано с копиране, сканиране, подвързване и размножаване на големи по обем документи, инженерни чертежи, картен материал, административни преписки и др. Управляващият орган не разполага с необходимия административен капацитет, време и технически средства за самостоятелно изпълнение на горепосочените дейности. Констатирана е необходимост от външен изпълнител за предоставяне на копирни услуги. 33 480.00 0.00
Предоставяне на хамалски услуги във връзка с изпълнението на ПОС (Дейност 6): Във връзка с осъществяване на различни дейности свързани с изпълнението и управлението на ПОС е констатирана необходимост от предоставяне на хамалски услуги. В рамките на настоящата дейност ще бъдат осигурени необходимите средства за преместване, товарене и разтоварване на документация, офис оборудване, мебели, документи , бюра, стелажи, шкафове, маси, метални шкафове, метални каси и други, транспортиране на вещи, опаковане, разопаковане, демонтаж и монтаж на оборудване, документация, кашони с документи и други, преместване на вещи между помещенията в рамките на сградата на МОСВ, ул. „Уилям Гладстон” № 67 и извън нея, както и др. сходни дейности. 32 400.00 0.00
Дейностите за видимост, прозрачност и комуникация по бюджетната линия (Дейност 7): В изпълнение на изискванията заложени в чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 бенефициент изпълнява дейности за видимост, прозрачност и комуникация по проекта. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.