Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Международен

Описание

Проектното предложение предоставя възможност за изготвяне на индивидуални програми за развитие на личността и социалното включване на деца до 18г.., настанени в резидентни услуги в ЦНСТД гр. Стражица. Акцентът на програмите е обучението за самостоятелно справяне и мотивация за социално включване, съчетани с професионално ориентиране. В проекта  е включено реализиране на дейности, извън тези, които извършват екипите на резидентната услуга и на социалните услуги в общността - постигане на социална интеграция чрез създаване на клуб за танцово изкуство, организиране на музикални изяви, организация на групи по интереси, провеждане на кръгла маса за социалното включване на участниците в проекта; индивидуална работа с работодатели за организиране "дни на отворени врати" и професионално ориентиране на децата, привличане на съмишленици, заинтересовани страни, доброволци. Дейностите се изпълняват от мултидисциплинарен екип от специалисти с различен профил на образование и  квалификация. Проектът обхваща социалната интеграция на целевите групи - деца, настанени в резидентни услуги, като процес и като резултат. За социалната интеграция на децата проектът предвижда изграждането на социална мрежа, нейната поддръжка и реконструкция. Една от най-сложните задачи, които решава проектът, е свързана с преодоляването на съпротивата на общността да прояви толерантност и емпатия към настанените в институции деца. Не по-малко важна е задачата за излизане от социалната изолация на децата и тяхното социално включване извън групата на настанените в резидентната услуга. Проектът предвижда и запознаване с условията в наблюдаваното жилище "Шарената къща", управлявано от БЧК с цел създаване на възможност за осигуряване работа, продължаване на обучението за срок от 1 год. и самостоятелен живот след това.  Седем деца от целевата група ще бъдат обхванати в интервенция за деинституционализация.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Информация и комуникация. Организиране на начална конференция с кръгла маса. Издаване на промотиращи проекта информационни материали. Създаване на партньорска мрежа от съмишленици за реализиране на целите по проекта.: Дейността се свързва с целите на проекта, предвидените дейности, презентацията на проекта, въздействието върху обществените нагласи и организацията, управлението и отчитането на проекта. Тя има пряко отношение към преодоляване на стигмата, скритата дискриминация по отношение на децата от резидентните услуги. С дейността се презентира проектът и се извършва основна част от работата, предвидена за комуникация с работодатели, медии и общност. Тя цели въздействие върху обществените нагласи, ангажиране на всички заинтересовани страни - читалища, танцови и певчески състави към тях, социални институции, заведения за социални услуги, училища, академичната общност, театрални и културни среди, групи и сдружения на хора с увреждания, доброволци, Общински съвет, Кметствата в община Стражица, журналистически среди и др.. Общността чрез рекламни материали ще бъде информирана за проекта, неговите цели, целеви групи; ще получи информация за безвъзмездната финансова помощ и дейностите по проекта. Най - важната част от дейността е организирането на кръгла маса в гр. Стражица с цел привличане на съмишленици, обучаващи организации, културни среди и работодатели, създаване на партньорска мрежа за популяризиране целите на проекта и осъществяване на качествено изпълнение на дейностите, осигуряване на самостоятелен живот след пълнолетие на децата. Кръглата маса е първият етап от изпълнението на дейността. Кръглата маса има роля и на начална конференция, презентира се проектът. По време на нейното провеждане ще се разяснява необходимостта от привличане на добри професионалисти, които да изпълнят качествено дейностите по проекта и които са мотивирани да работят в екип по посока постигане на максимални резултати за социално включване и личностното развитие на децата. Чрез дейността се обсъждат в широк обществен кръг възможностите за професионална реализация или продължаване на обучението в по-горна степен, преодоляване на бедността и изпълнение на основните цели на проекта. Вторият етап от дейността е продължаващата работа по привличане на работодатели, преодоляване на тяхната съпротива, на стигмата, на съществуващата дискриминация и липса на емпатия по отношение на децата от резидентните услуги след навършване на пълнолетие. Този етап е продължителен и не приключва в края на проекта, а има устойчивост във времето. Третият етап от дейността е свързан с привличане на културни и обучаващи организации за постигане на целите на проекта. Работи се по посока на въздействие върху обществените нагласи с акцент социалният ефект от функционирането на групи по интереси и създаването на ателиета по изкуство; нуждата да се прояви солидарност и съпричастност. Съществена част от дейността е комуникацията с външни публики, навременното отчитане на проекта пред УО, връзката с медиите и популяризиране на дейностите, отразяване на напредъка и резултатите. 1 275.00 1 274.94
Сформиране на мултидисциплинарен екип за изготвяне и изпълнение на индивидуални програми за личностно развитие и социално включване на децата от целевата група.: За качественото изпълнение на проекта и постигане на неговите цели се сформира мултидисциплинарен екип от специалисти, с различни профили на образование, които пряко работят с целевата група, общността, родители и близки. Екипът от специалисти се сформира с цел изготвяне и изпълнение на индивидуални програми за личностно развитие и социално включване на децата, настанени в резидентни услуги, които са целева група по проекта. Подборът на членовете на екипа е предвидено да бъде такъв, че да може да отговори професионално на целите на проекта и да успее да изпълни предвидените дейности за пряка работа с целевата група, целенасочено, ефективно и качествено. Прецизният подбор ще даде възможност за изготвяне и изпълнение на подробни, изготвени професионално индивидуални програми, в които е предвидено предоставянето на междусекторни социални услуги и прилагане на мерки за подобряване живота на целевата група, интервенции за деинституционализация. Мултидисциплинарният екип ще работи както на терен в социалните резидентни услуги или тези за предоставяне на социални услуги в общността, така и мобилно с роднини, семейства и с работодатели и обучителни организации, с наблюдавани и преходни жилища, с културни институции. В екипа ще бъдат включени приложни специалисти и консултанти, които имат различен профил на компетентността си и различни професии, но задължително имат опит за работа в екип и предоставяне на социални услуги на хора в неравностойно социално положение. На трудов договор при спазване на разпоредбите на КТ за 9 м.- времето на пряка работа с целевата група ще бъдат назначени: 1. Ръководител (мениджър) екип - за предпочитане психолог/ социален работник с релевантен опит и доказани професионални качества, код по НКПД 33413003 пълно работно време. 2. Социален работник с релевантен опит - пълно работно време, код по НКПД 26356009; 3. Организатор на обучения, групи по интереси и събития - специалист комуникации код по НКПД 24216015, непълно работно време от 3 ч.-сключен трудов договор с 2 лица. 4. Педагог на пълно работно време, код по НКПД 23596012; 5. Експерт професионално ориентиране НКПД 24236005, непълно работно време от 4ч. За срок от 4м. докато трае оценката на потребностите и обследването с цел изготвяне на индивидуални програми за личностно развитие и социално включване на обхванатите по проекта към екипа се присъединява психолог, пълно работно време код по НКПД 26346001. За срок от 5 м. до края на проекта и с начало приключването на изготвените индивидуални програми за личностно развитие и социално включване в екипа, ще работи специалист комуникации за връзка с родители, близки, общност по родни места на децата на непълно работно време; код по НКПД 24216015. На граждански договор за срок от 5м. и извършване на определена работа, ще бъдат наети: 1. един професионален танцьор народни танци, който изработв 400 часа .2. водещ консултант мотивационна подкрепа, изработва 300 ч. за 5м.3. Консултант социален мениджър, изработва 300ч. за 5м. 4. един музикален ръководител - изработва 400 ч. По дейността се издава заповед за сформиране на екипа за организация и управление на проекта. Сключват се граждански договори с ръководител проект, счетоводител и проектен консултант. Членовете на екипа за организация и управление на проекта са членове на сдружението- кандидат. 0.00 0.00
Изготвяне на индивидуални програми за личностно развитие и социално включване на обхванатите по проекта деца от целевата група. : Дейността има за цел чрез директно наблюдение, анкетиране чрез свободно водено интервю, обследване, обстоен анализ и заключения да се определят компонентите, задачите и дейностите, които да се отразят в индивидуалните програми за личностно развитие и социално включване на 8 потребители на резитентна услуга - 7 деца и един младеж на 19г. от ЦНСТД гр. Стражица. Определят се индивидуалните потребности от усвояване на нови умения; определят се специфичните подходи на обучения, съобразени с образователните възможности и степента на развитие на детето. Поставя се основата на планирането на интегрирани подходи за мотивиране и насърчаване на личностното на децата, разкриването на нови възможности за социална интеграция на включените в проекта. Дейността започва с предварителни проучвания, които постигат уточняване на наличните ресурси, установяване на възможностите, дефицитите, силните и слаби страни и др., т.е. с индивидуалните характеристики и възможности на всяко едно дете. За практическото изготвяне на програмите се наблюдават, изследват и анализират детайлно: 1. Здравен статус. Съдействие за разширяване на междусекторните социално - здравни услуги с привличане на доброволен труд на лични лекари и медицинския персонал на резидентната услуга. 2. Образователна степен. Прилагане на нови образователни мерки и продължаващо образование 3. Общо физическо, психическо и личностно развитие. Дефицити. Нужда от терапевтични дейности, компенсиращи трудностите в развитието. 4. Психични процеси. Съдействие за психологическа рехабилитация; прилагане на иновативни терапии. 4. Цялостен психо-емоционален статус и равнище на психичното равновесие, наблюдение и анализ на поведението на личността в различни житейски ситуации. Наличие на апатия или агресия. Възможности за отстояване на стрес и агресия / регресия 5. Комуникативни умения на всички нива. Възможности за компенсиране на дефицити в речевото развитие и комуникацията. 6. Определяне на възможностите за упражняване на труд след завършване на определена образователна степен и пълнолетие. Изготвяне на програма за професионално ориентиране, за придобиване на трудови навици и упражняване правото на труд. Интереси, възможности, желания. Личностни ресурси, силни и слаби страни, опорни точки. Професионално ориентиране на децата и специализирано мотивационно обучение в рамките на проекта 7. Степен на социална изолация. Възможности за вграждане в нов екип, общност, група на равните, приятелски и роднински кръг. 8. Възможности за деинституализация .9. Нужда от обучения - мотивационни, за самостоятелно справяне, обучения по ключови компетентности. В обобщен вид при практическото им изготвяне програмите съдържат: * цел – краткосрочна и дългосрочна, *дефицити в развитието, подлежащи на корекция ; *опорни точки ; * Задачи, изпълнени чрез терапевтични дейности за компенсиране трудностите на развитието; * Дейности и задачи за интеграция на личността в трудов и/или учебен процес, подпомагане процеса на адаптация при нови житейски ситуации; *Обучения за самостоятелно справяне, ключови компетентности и мотивационна подкрепа;* Индивидуална програма за професионално ориентиране; * Развитие на таланти и участие в арт дейности, свързани със сценично изкуство танцово, певческо, музикално. Задачите на индивидуалната програма са свързани още с: развитие на комуникативността; доизграждане на уменията за адаптация и социално вграждане в малки и големи общности и групи; доизграждане на уменията за самостоятелност, автентичност, вземана на решения, отстояване на позиция и др. Усвояване на техники за самоконтрол; Усвояване на техники за активна почивка; Изграждане на адекватни модели за отреагиране на предразсъдъците на околните; Стимулиране и мотивиране за самоусъвършенстване; придобиване на активно поведение . В програмата са набелязани методите за изпълнение и очакваните резултати. 22 290.00 17 828.80
Изпълнение на част от индивидуалните програми чрез осъществяване на дейности, услуги и подкрепа, извън тези, които се предоставят от екипите на резидентната услуга и социалните услуги в общността. Организиране на групи по интереси. Участие в изпълнението на специализирани програми за придобиване на нови социални умения и личностно развитие. : Дейността има за цел да компенсира част от социалната изолация на настанените в резидентната услуга, трудности в тяхното развитие и възпитание на естетически вкус и усет към красивото, на любов към родното изкуство. Тя е част от изпълнение по време на проекта на индивидуалните програми за развитие на личността и социалното включване на децата и младежа. Дейността има няколко етапа; 1. Подготвителен едномесечен период - мотивиране на децата и сформиране на групите по интереси. 2. Организиране на занимания в група за народни танци и певческо-музикална група. 3. Организиране на две театрални и една оперетна постановка, съчетани с разглеждане на културните забележителности на гр. София и Велико Търново. 4. Организиране на занимания с цел изпълнение на следните програми, свързани с развитие на личността и социалното включване на децата и единия младеж , обхванити от проектните дейности: Програма „Личностно развитие и лидерство” • повишаване на себепознанието и формулиране на план за жизнено развитие • изследване на външните ресурси във връзка с реализирането на житейските планове • умения за приемане на различията и разрешаване на конфликти • развитие на чувството за персонална отговорност • развитие на умения за изява на собствената позиция Програма „Социална мрежа” • развитие на комуникативните умения • развитие на уменията за живот в малка група /търпимост, общи правила, вземане на решение, отстояване на собственото мнение, сътрудничество/ • разширяване на социалния кръг и поддържане на старите познанства • регулярни контакти със съседската общност, близки и познати • поддържане на позитивни взаимоотношения с деца от училище, спонсори, неправителствени организации, общественици • осъществяване на контакти с доброволчески структури и подготовка на децата за доброволци , които да работят с хората в неравностойно положение • осъществяване на контакт със семейства на клиентите и мотивация за възстановяване на загубените контакти Програма „Човек и общество” • познания за обществото и обществените структури • поведение на обществени места • мястото и ролята на човека в обществото, взаимовръзка • посещение на обществени заведения, културни и спортни мероприятия • контакти с граждански обединения, неправителствени организации, бизнеса • обществено полезен труд Програма „Човек и природа” • познания за живата и неживата природа • взаимовръзка между човек и природа • зеленчукопроизводство и цветарство /познания за цветята, стайни цветя, декоративни качества на цветята/ • животински свят /отглеждане и хигиена на животните/ Чрез заниманията в групите по интереси обхванатите по проекта настанени в резидентната услуга ще постигнат компенсиране на трудности в познавателното и емоционалното си развитие, ще преодолеят институционалния синдром като се научат да работят в екип, да спазват определени социални норми, ще допълнят своите знания за достиженията на нацията в областта на изкуството, ще придобият нови социални умения, познания за човека и природата, за обществото. В групите те ще достигнат емоционална устойчивост и саморегулация, социално взаимодействие, развитие на комуникативните умения, усъвършенстване на възприятията и усещанията. В ритъма на танца и музиката ще формират свое собствено художествено мислене. Танцът ще развива фината и груба моторика. Танцовото изкуство и заниманията с музика ще допринесат за нов начин на общуване в група посредством езика на изкуството. Добре подбраните театрални постановки ще допринесат за създаване на любов към сценичното изкуство. Познавателният свят и знания за два забележителни града по време на организирани посещения на театър в София и Велико Търново и оперета в един от двата града ще се обогати и насити с нови емоции и преживявания. Терапията с изкуство и включване в познавателни за околния свят и живота програми дава свобода на изявата и самоинициативата, носи положително себевъзприемане и разбиране на околните в процеса на общуване. 22 632.00 16 718.69
Изпълнение на част от индивидуалните развиващи програми - дейности извън номенклатурата на предоставяните социални услуги в общността и резидентната услуга. Професионално ориентиране. Мотивационни обучения и обучения за самостоятелно справяне. : Целта на дейността е свързана с целите на проекта - социално включване и личностно развитие на включените в проекта, обхващане от интервенции за деинституционализация чрез изпълнение на индивидуални програми за развитие на личността и социално включване. По дейността са включени мерки и интервенции извън тези, които се включват в услугите, предоставяни в резидентната услуга и в социалните услуги в общността. Дейността се изпълнява от мултидисциплинарния екип ( без психолога), с подкрепата от назначените по граждански договор социален мениджър и водещ консултант мотивационна подкрепа. Включени са следните етапи: 1. Подготвителен едномесечен - мотивират се децата за участие в дейността, подготвят се програмите и графиците за провеждане на обученията, дейността се обезпечава технически; 2. Провеждане на мотивационни обучения за професионално ориентиране и избор на професия, за мотивация за започване на работа след приключване на определена образователна степен според възможностите на индивида 3. Провеждане на модулни обучения за придобиване на нови социални умения. 4. Организиране на срещи с обучителни организации и работодатели от региона 5. Посещение на наблюдаваното жилище, управлявано от БЧК "Шарената къща" с цел посочване на възможност за осигуряване на едногодишен преходен период към самостоятелен живот - подслон и осигуряване на подходяща работа. 6. Обучение на децата за полагане на доброволен труд. Провеждат се 3 мотивационни обучения по предварително изготвена програма: Началното обучение обхваща въпроси, свързани със значението на работата за благополучието на човека, на какви условия трябва да отговаря добрият избор на работа, от кого зависи намирането на работа. Конституционно и нормативно обосновано право на труд. Кодекс на труда и основни права и задължения по него. Умения за справяне със стреса от безработицата; Българско и Европейско законодателство за социална защита. Същност на социалната защита. - Поддържащото обучение разглежда въпроси, свързани с гнева, самоконтрола, обезверяването, депресията, скрити дискриминационни практики; области и степени на образование, видове обучителни институции, форми на обучение, основни квалификации, необходимостта от обучение през целия живот. Видове професии и дейности, описание на професиите, форми на заетост, видове договори за работа, модели за самостоятелно изследване на професиите и дейностите. - Надграждащото обучение обхваща теми относно: Умения за изследване на собствените способности, знания, умения, опит, личностни черти, ограничения ;Умения за изследване на собствените житейски цели, ценности, желания, професионални предпочитания, интереси, актуални потребности, семейни и групови модели. Умения за самооценка на перспективите за намиране на работа, умения за планиране на процеса на търсене и кандидатстване за работа; Умения за търсене на информация за работни места и за анализиране на получената информация, източници на информация, организации, които извършват услуги за заетост, съставяне на обява за търсене на работа. Умения за себепредставяне и себеутвърждаване; Умения за съставяне на документи за кандидатстване за работа: СV, мотивационно писмо; Умения за кандидатстване за работа: подготовка, явяване на интервю, преодоляване на притеснението. Защита на цената на собствения ни труд. Обучението на децата за полагане на доброволен труд е преди всичко практическо и се извършва в помощ на възрастни самотни хора от община Стражица, които са потребители на услугата "Социален асистент", управлявана по проект от сдружението - кандидат - пазаруване, придружаване по време на общуване с природата и др. 12 088.49 8 820.80
Изпълнение на част от индивидуалните развиващи програми - дейности извън номенклатурата на предоставяните социални услуги в общността и резидентната услуга. Провеждане на модулни обучения за придобиване на нови социални умения. Работа на терен със семейства, роднини, органи на местната власт с цел дейности по деинституционализация. : Целта на дейността е в пряка връзка с целта на проекта и е насочена към придобиването на нови социални умения, социално включване и интервенции за деинституционализация на обхванатите от дейността деца и един младеж, настанени в резидентната услуга. Очертават се следните етапи при изпълнение на дейността: 1. Предварителен едномесечен етап - подготовка за провеждане на обученията за обучаеми, в чиито индивидуални планове за развитие на личността и социално включване са предвидени тези обучения. Сформиране на група. Техническо обезпечаване на дейността. Изготвяне на график, план и програма. 2. Модулни обучения за придобиване на нови социални умения по предварително изготвена и одобрена програма. 3. Работа на терен с родители роднини и общността по родните места на обхванатите по проекта деца с цел осъществяване на интервенции за деинституционализация. Предвидени са следните модули за провеждане на обучението: І-ви модул „Моите скрити възможности” - Дава възможност на обучаемите да открият потенциалите, на които са носители. Участниците се сензитивират към собствените си потребности, към мислите, които имат за себе си и сравнението, което правят между себе си и другите хора, както и толерантността към уникалността/различието на хората. ІІ-ри модул „Какво е здравословно?” - В този модул участниците се научават да идентифицират рисково поведение, включващо употреба на алкохол, наркотици, проституция, които са предпоставка за ранно забременяване, заразяване с ППБ (болести, предавани по полов път), трафик на хора. ІІІ-ти модул „Жизнено – важни социални умения” - В този модул основно формираме умения, свързани със стиловете на общуване и поведение, водещи до справянето с конфликтни ситуации, като преминаваме през формирането на такива характеристики като толерантност, асертивност, общителност, настойчивост при отстояване на позициите и други. Тук отново децата откриват за себе си потенциалите, на които са носители, но по-конкретно свързани с решаването на конфликтни ситуации. ІV-ти модул „Планираме сами бъдещето си” - Акцентира се върху ценностите и възможностите да се избират или ограниченията, които се срещат в лицето на трудности от различен характер, родители, учители или събития от живота, които са непредвидени. Фокусът е върху това, че различните гледни точки носят различна информация и това дава възможност да се търси най-добрия начин за собствена реализация, така че хората да могат да планират добре, когато са добре информирани. V-ти модул: Вземане на решение: избор и последствия - В този модул се работи върху осъзнаването на факта, че за всяко действие си има последствие, което всеки трябва да изтърпи. Дискутират се въпроси, свързани с това, какво влияе на хората, когато взимат решения. Работата на терен се провежда на адресите на родители, роднини, близки, на общинските власти, на кметствата в родните места на обхванатите по проекта. Теоретично деинстутициализация е възможно за 5 от децата. На този етап се работи интензивно с общността по постоянен адрес на детето с цел привличане на съмишленици, готови да помогнат в организацията на самостоятелен живот след напускане на резидентната услуга. 12 394.51 28 921.54

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.