Идентификация

Номер от ИСУН BG-RRP-11.018-0028-C03
Наименование на проекта Изграждане и оборудване на нови социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и специализирани социални услуги за лица с увреждания в община Тутракан
Бенефициент 000565626 ОБЩИНА ТУТРАКАН
Източник на финансиране МВУ ==> Национален план за възстановяване и устойчивост
Дата на сключване на договора/заповедта 07.05.2025
Дата на стартиране 07.05.2025
Дата на приключване 30.06.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Силистра (BG325), Тутракан, гр.Тутракан

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение "Изграждане и оборудване на нови социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и специализирани социални услуги за лица с увреждания и техните семейства в Община Tутракан" предвижда изграждане на една  новa резидентна услуга за пълнолетни лица с физически увреждания, с капацитет петнадесет места за настаняване. Във връзка с деинституционализацията на грижата за възрастни хора и хора с увреждания в България предвиденaтa новa услугa на територията на Община Тутракан,  ще бъде създадена по начин, който осигурява условия за живот и подкрепа в малка група, обособени помещения с голямо ниво на самостоятелност и лично пространство при приготвянето на храна, условия за организация на домакинство в рамките на услугата, както и обособени общи места и самостоятелни зони за обитаване при постигане на по високо ниво на независимост от грижи. По този начин  новата услуга, която ще бъде изградена, следва да осигурява условия за живот в нормална и домашна среда. При планирането на социалните услуги, във връзка с приемане на Националната карта на социалните услуги, Община Тутракан е предвидила изграждането на една нова услуга от резидентен тип за пълнолетни лица с физически увреждания с капацитет 15 души.

 Във връзка със стратегията за дългосрочна грижа и плана за действие за периода 2022 – 2027 г. за изпълнение на националната стратегия за дългосрочна грижа е залегнало разбирането, че „деинституционализацията на грижата за възрастни хора и хора с увреждания е насочена към развитието на мрежа от услуги в общността и домашна среда с цел осигуряване на независим и достоен живот и тяхното пълноценно включване в живота на обществото“. В тази насока в конкретното проектно предложение се предвижда и изграждане на нова социална услуга - Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства с максимален капацитет 15.
Дейности
  • Дейност: Извършване на строително-монтажни работи: Дейността ще обхваща изпълнение на строително-монтажни работи. След провеждане на процедура за избор на изпълнител, съгласно изискванията на ЗОП, с избрания изпълнител ще бъде сключен договор за изпълнение на строително-монтажни работи съгласно одобрен инвестиционен проект. Ще бъдат изградени следните обекти: Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства (ЦСПЛУТС) и Резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания (РГПЛФУ) в УПИ XVI-3769, кв. 108, ПИ 73496.501.3769, гр. Тутракан, общ. Тутракан. Всички сгради са едноетажни, с един надземен етаж, без сутерен.Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства се състои от помещения, които териториално и функционално са обединени в самостоятелен обект, предназначен за предоставяне на предвидените услуги, при отчитане на спецификите на целевите групи. Към общото помещение, предназначено за трапезария и кухня, е предвидена тераса. Сградата разполага с прилежаща територия (дворно място), която се обособява като част от услугата. Всички предвидени дейности са в съответствие с техническата спецификация и изисквания на община Тутракан, както и действащите закони, норми и стандарти. Подобект 2: ”Резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания” (РГПЛФУ)” е жилищна сграда, която разполага с три броя апартаменти с функция за настаняване, които са предназначени общо за 15 потребители, и един сектор с обслужваща функция. Към всяка дневна част в жилището са предвидени тераси с парапет. Всяка услуга разполага със собствено прилежащо дворно пространство с изградена достъпна среда. Всички предвидени дейности са в съответствие с техническата спецификация и изисквания на община Тутракан, както и действащите закони, норми и стандарти. , Договорена стойност: 2 426 654.37 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Извършване на независим строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности, се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Избраният изпълнител ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителни дейности. Избраният изпълнител за упражняване на строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. След приключването на СМР изпълнителят ще изготви окончателен доклад до Възложителя. , Договорена стойност: 118 800.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Доставка на оборудване и обзавеждане: В подобект 1: ”Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства (ЦСПЛУТС)” са предвидени помещения, които териториално и функционално са обединени в самостоятелен обект, предназначен за предоставяне на предвидените услуги, при отчитане на спецификите на целевите групи. Центърът е разделен функционално на две зони: зона за занимания и зона за служители. В зоната за занимания са позиционирани всички общи помещения, необходими за лица с увреждания и техните семейства: зали за провеждане на групови занимания; зала за лечебна физкултура/рехабилитация/психомоторика; умивална зона/трапезария/кухненски бокс; зали за индивидуална работа; мокро помещение за битови дейности; офис; тоалетни за посетители и още две тоалетни, оборудвани с необходимите елементи за хора с увреждания. В зоната за служители са позиционирани следните помещения: стая за персонал;офиси;техническо помещение; складове;бани за персонала. В зоната за почивка са позиционирани следните помещения: единична стая;две двойни стаи; бани. Ще бъде закупено обзавеждане и оборудване, което е съобразено с функцията на този тип пространства, които се различават от жилищната мебелировка с цел постигане на атмосфера, различна от домашната. Предвидено е всички необходими мебели и оборудване за отделните помещения да бъдат спрямо изискванията.Обзавеждането ще осигурява сигурна среда на обитателите, като ръбовете на основните мебели са заоблени с цел безопасност.Избраните маси и столове в помещенията са с твърдо покритие за лесно използване и почистване. Кухненските кътове, уредите и умивалните са предвидени за лесна употреба от хора в неравностойно положение.Тоалетните и мивките в тоалетните са предвидени за хора с увреждания. Подбрани са ръкохватки за тях на изискуемите разстояния от Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. Помещенията за персонал ще бъдат оборудвани с необходимия брой шкафове, бюра, столове, компютърни конфигурации с принтери и други необходими елементи за постигане на комфортна работна среда.Във фоайето е предвидено закупуване на тройни метални шкафчета на два етажа, които се заключват. Ще бъде осигурено и градинско обзавеждане с цел отдих извън затоворените помещения на лицата с увреждания и техните семейства. За целите ще бъде доставено и монтирано градинско обзавеждане в това число: Пейки, пергола, беседка, повдигнати лехи, простор, ограда, оградна мрежа, оградни стълбове, цокъл - бетон + армировка, метална двукрила оградна врата и метална плъзгаща се портална врата. Подобект 2: ”Резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания” (РГПЛФУ)” разполага с три броя апартаменти с функция настаняване, които са предназначени общо за 15 потребители, и един сектор с обществена функция. За всеки апартамент ще бъдат закупени големи маси, меки трапезарски столове и удобно обзавеждане за дневната. Предвидената за закупуване мебелировка осигурява комфорт и позволява безопасно, и удобно съхранение на личните вещи на всеки потребител – гардероб, скрин, шкафче, етажерки, нощно шкафче и др. Спалните помещения ще бъдат обзаведени с легла, маси, столове, гардероби и шкафове за лични вещи.За всяка стая е обособена отделна баня, която ще бъде оборудвана подходящо за хора в неравностойно положение, като тоалетните и мивките са съобразени с Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. Кабинетите в сектора с подпомагаща функция ще бъдат оборудвани с необходимия брой шкафове за документи, бюра, столове, компютърни конфигурации с принтери и други. Оборудването е офисно, за да се придаде обстановка на бизнес среда. Точното и детайлно оборудване и обзавеждане е посочено в приложените КСС към проектното предложение. , Договорена стойност: 48 365.56 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Дейността предвижда цялостно управление на проекта, отчетност, мониторинг, финансово, техническо и административно управление. С оглед ефективното и качествено изпълнение на настоящия проект и осигуряване на ясно разделение на функциите и задачите, свързани с провеждането на обществени поръчки, верификации, осчетоводяване и разплащания, мониторинг и докладване и осигуряване на информация и публичност, ще бъде сключен договор с външен изпълнител избран по ред на ЗОП, който ще бъде отговорен за цялостното управление и координация на проекта. Във връзка с изпълнение на дейността екипът на избрания външен изпълнител за организация и управление ще провежда ежемесечни работни срещи, по предварително изготвен график. На тези срещи ще се обсъждат текущи задачи и изпълнението на дейностите по проекта. За всяка среща ще се съставя протокол, в който ще се описват обсъжданите въпроси и взетите решения. При необходимост ще се провеждат и извънредни екипни срещи. Екипът за организация и управление ще отговаря за провеждането на процедури за възлагане изпълнението на дейности по проекта съгласно ЗОП и нормативните актове по прилагането им. Дейностите по управление на проекта включват подготовка и сключване на договори с класираните изпълнители от процедурите за избор на изпълнители; контрол на изпълнението на договорите; изготвяне на цялата документация, съпътстваща изпълнението на проекта, в т.ч. междинни и окончателни технически и финансови доклади, искания за плащане, докладване на нередности и др. Общината като бенефициент ще носи цялата отговорност за изпълнение на проекта, включително процедурите за определяне на изпълнител. Преди плащане община Тутракан ще извършва документална проверка за удостоверяване извършването на заявените за плащане дейности, базирана на техническото задание и/или тръжното досие на проекта и/или други приложими документи. Ще се води точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяващи изпълнението на проекта, използвайки подходяща и адекватна електронна система. Ще се осъществява хронологично, двустранно и аналитично счетоводно записване и съставяне на финансовите отчети в съответствие с изискванията и основните счетоводни принципи на Закона за счетоводството. Дейностите по архивиране и съхранение на счетоводните документи ще се извършват в съответствие с изискванията на Закона за счетоводството и чл. 90 от Регламент (ЕО) №1083/2006. Счетоводната и друг тип отчетност по проекта ще позволява събирането на необходимите данни за осъществяване на финансово управление, мониторинг, верифициране на разходите, одит и оценка., Договорена стойност: 73 542.94 , Отчетена стойност: 36 000.00
  • Дейност: Геодезия - Геодезическо заснемане за вписване в кадастъра и издаване на разрешение за ползване: Ще бъде проведена обществена поръчка чрез директно възлагане по реда на ЗОП по чл. 20, ал. 4, т. 3 с цел да бъде сключен договор с лицензиран геодезист в качеството си на изпълнител, който ще изърши геодезически заснемания и измервания на терен на сградите, в които ще се изпълняват резидентните услуги в община Тутракан. Лицензираният геодезист ще извърши на базата на геодезическите заснемания и предоставената информация от Възложителя и използването на данни от действащата кадастрална карта ще изработи скица-проект за изменения на кадастралната карта., Договорена стойност: 26 445.73 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Извършване оценка на съответствието на проектите, съгласно чл.142, ал.4 и чл.169 от ЗУТ: Оценката на съответствие по чл.169 от ЗУТ на инвестиционните проекти във фази технически и работен проект е извършена от избраният изпълнител, който отговаря на изискванията на Закона за енергийната ефективност. Избраният изпълнител, който е извършил оценка на съотвествието на инвестиционните проекти е направил независима, подробна и систематична проверка на проектните стойности на техническите показателите за енергийна ефективност и е обхванал оценяването на съответствието на част "Енергийна ефективност" на проекта съгласно изискването чл.142, ал.4 и чл. 169 от ЗУТ. , Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Извършване на проектиране и авторски надзор: Проектирането и авторският надзор ще се изпълняват от автора на работния проект, избран в рамките на подготвителните дейности. Тъй като дейността се упражнява от автора на работния проект няма да се провежда процедура за избор на изпълнител. Основните дейности и отговорности са: 1. Упражнява авторския надзор своевременно и ефективно, като се отзовава на повикванията на Възложителя; 2. Следи за точното и правилно изпълнение на проектната разработка. Консултира Възложителя професионално за необходимостта и целесъобразността от исканите или налагащи се промени, като участва в обсъждането и вземането на решения за тях; 3. Контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на проекта; 4. При всяко посещение на обекта оглежда и установява състоянието му и дава решения на възникналите проблеми. В случай, че даден проблем не може да бъде решен веднага на място, поема задължението във възможно най-кратък срок да направи необходимите проучвания и да направи съответното решение. Всички констатации и решения се записват в заповедната книга на обекта; 5. Взема участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта; 6. Взема участия в комисии и съставяне на протоколи за етапното приемане на строителните работи; 7. Съдействие при избор на материали и изпълнители на строителните работи; 8. Консултации, извършвани на работното място на проектантите или чрез електронните средства за комуникация; 9. Изработване на допълнителни чертежи на детайли; 10. Извършване на допустими от закона промени в проекта, чрез отразяване в екзекутивните чертежи - когато необходимостта от тях е възникнала по време на строителството. ВАЖНО: Проектирането е извършено, тъй като това е задължително условие още на етап подаване на проектно предложение., Договорена стойност: 59 988.00 , Отчетена стойност: 115 176.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Дунав Тех Билд ДЗЗД, Договорена стойност по проекта*: 2 422 767.42 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: " М-СИНТЕЗ" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 59 988.00 , Отчетена стойност**: 115 176.00
  • Изпълнител: БМ Вижън ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 193 518.94 , Отчетена стойност**: 36 000.00
  • Изпълнител: ДЗЗД Неоарх-Контрол, Договорена стойност по проекта*: 115 080.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители
  • Подизпълнител: КОЛД ПОЙНТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 100 948.64
Членове на обединение
  • Член на обединение: Контрол 21 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: Еспетек ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 314 959.76
  • Член на обединение: Менкаура ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 107 807.60
  • Член на обединение: Неоарх ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Нови заведения, предоставящи социални услуги за лица с увреждания, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 2.00 , Целева стойност: 2.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 754 796.60 BGN
БФП 2 754 796.60 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 69 588.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.13 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Упражняване на независим строителен надзор при изпълнение на строително-монтажни работи за Изграждане и оборудване на нови социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и специализирани социални услуги за лица с увреждания в Община Тутракан“, Прогнозна стойност: 99 000.00
  • Обособена позиция 1: Упражняване на независим строителен надзор при изпълнение на строително-монтажни работи за Изграждане и оборудване на нови социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и специализирани социални услуги за лица с увреждания в Община Тутракан“
    Изпълнител: ДЗЗД Неоарх-Контрол
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 115 080.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Извършване на СМР на: Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семесйтва (ЦСПЛУТС) и Резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания (РФПЛФУ) в УПИ XVI-3769, кв. 108, ПИ с идентификатор 73496.501.3769, гр. Тутракан, общ. Тутракан“, Прогнозна стойност: 2 022 211.97
  • Обособена позиция 1: Извършване на СМР на: Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семесйтва (ЦСПЛУТС) и Резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания (РФПЛФУ) в УПИ XVI-3769, кв. 108, ПИ с идентификатор 73496.501.3769, гр. Тутракан, общ. Тутракан“
    Изпълнител: Дунав Тех Билд ДЗЗД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 422 767.42

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN