| Дейности |
-
Дейност: Дейност 1 "Подкрепа на механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в предучилищно и училищно образование и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици": Поддейност 1.1. Подкрепа на механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в предучилищното и училищното образование и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици - посещения на адреси на деца и ученици за обхват от екипите за обхват в извън работно време.
Поддейност 1.2. Обучения за повишаване на капацитета и уменията на членовете на 8 екипи за обхват от община Кайнарджа и Дулово.
Поддейност 1.3. Информационни дейности за родители - 2 общински информационни кампании "На училище днес - успех утре!" в община Дулово и Кайнарджа и информационни дни "Елате ни вижте!" в 14 образователни институции.
Поддейност 1.4. Сплотени образователни общности чрез дейности за родители "Нашето училище" и "Нашата детска градина" и междуинституионални срещи на екипите за обхват.,
Договорена стойност: 275 417.76
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Дейност 1, поддейност 1.1. - Подкрепа на механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и включване в предучилищното и училищното образование и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици - посещения на адреси на деца и ученици за обхват от екипите за обхват в извън работно време.: Към 28. 08. 25 г. децата и ученици за обхват в 2-те общини в районите на определените 8 екипа за обхват са 843 - 585 в община Дулово и 258 в община Кайнарджа.
От посочените 843 деца и ученици 655 са установени в чужбина, което е 77, 7 %. Останалите деца/ученици, които не са в чужбина се разпределят по адресен статус както следва:
34 на постоянен адрес;
74 на настоящ адрес;
9 на трети адрес;
5 със статус "не е открит";
5 с незададен статус;
Тези 127 деца/ученици са задача на екипите за обхват - 88 в община Дулово и 39 в община Кайнарджа.
За целите на планирането приемаме, че ще организираме посещения на адрес в извънработно време за 120 деца/ученици за учебната 2025-26 г.
В рамките на проекта данните ще се обновят в нова календарна и учебна година и ще има нови отпаднали, върнали се от чужбина или влезли във възрастовия обхват. Поради това увеличаваме броя с 40 и достигаме до 160 деца/ученици за обход.
Към този брой обходи добавяме още 110 обхода като резерв при необходимост от повторно посещение или повече от очакваните деца и ученици "за обхват" при актуализациите. Така адресите, които планираме за обходи извън работно време са 250.
Броят на адресите/обходите (250) не съвпада с броя на децата или учениците, които планираме да обхванем (160).
Допускаме, че поне 50 от 160 децата и учениците "за обхват" ще са от ромски произход и ще пожелаят да декларират това. Специфично за областта е отказът на част от представителите на ромската общност да се заяват като такива.
Цел на обходите са адресите на деца и ученици от 4 до 16 години, които не са записани, отпаднали и в риск от отпадане.
Финансовата подкрепа по проекта ще даде възможност да се повиши ефективността на обходите, като част от тях се извършват в извънработно време. По този начин е по -голяма възможността да бъдат намерени родителите и възможност на членовете на екипа, предвид заетостта им в работно време със служибните им задачи..
Обходите на адреси извън работно време ще се извършват от 8 екипа за обхват в 2 общини. Особеност при формиране на екипите за обхват е че няма пълно съвпадение на селище, образователна институция и екип. По отношение на 8 те екипа за обхват, които участват в проекта картината е следната:
- екип 6, 8, 10, 11, 22 и 23 обхващат по 2 образователни институции в района за обхват (училища и ДГ);
- екип 5 и 24 обхващат по 3 институции (основно училище, професионална гимназия и детска градина или изнесена група);
Обходи в извънработно време ще се изпълняват от по 3- ма представители на екипа за обхват - представител на общините (вкл. и кметове и кметски наместници на малки населени места), на училищата/детските градини и трети представител на други институции (РУО, Дирекция "Социално подпомагане", МВР).
Разчетите за финансовата подкрепа за обходите са направени по следния начин - 250 обхода Х 16 лв. Х 3- ма члена = 12000 лв.
От тази сума 1/3 е за РУО, от която ще се покриват разходите за членове на РУО и на други институции. Втората трета е разпределена между двете общини пропорционално на големината и на броя на децата и ученици за обхват (община Кайнарджа - 90 часа, община Кайнарджа - 160 часа).
Третата част от часовете е за третия член на екипа за обхват от съответната образователна институция. Направено е прогнозно разпределение между партньорите - образователни институции според данните от ИСРМ по екипи за брой деца/ученици за обхват, които не са в чужбина и прогнозни допълнителни бройки след актуализация на системата и за повторни обходи.
Дейността допринася за изпълнеието на всички индикатори:
SOI 1.1. - брой деца и ученици обхванати от Механизма за съвместна работа на институциите - мин. 160;
SOI 1.3. - брой родители подкрепени в в процеса на приобщаващо образование - мин. 160;
ЕЕСО 15 - малцинства - мин. 100 (50 деца + 50 родители);
SRI 1.1. - брой деца и ученици записани чрез механизма за съвместна работа на институциите - приемаме, че ще постигнем успех в около 1/3 от случаите - т. е 50 записани.,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Дейност 1, поддейност 1.2. - Обучения за повишаване на капацитета и уменията на членовете на 8 екипи за обхват от община Кайнарджа и Дулово.: В рамките на проекта се планира осъществяването на 6 обучения на съставите на 8 екипи за обхват:
- 2 двудневни изнесени обучения на екипите за обхват, включително новоангажираните допълнителни специалисти в екипите за обхват (възпитатели, психолози, педагогически съветници, социални работници, образователни медиатори и др.), за работа с Информационната система за реализация на механизма (ИСРМ) и периодичните й актуализации. (с нощувка) - 30 участници, тема „Работа с Информационната система за обхват (ИСРМ)“, обучителна организация ОРАК.
- 2 двудневни изнесени обучения за повишаване на квалификацията за изграждане на умения за оценка на риска от отпадане и превенция, комуникационни умения за работа с родители и деца/ученици, вкл. такива от уязвими групи, умения за създаване на индивидуален профил на дете/ученик в риск и план за работа с него и родителите му, включително причините за невключване/отпадане от образование и идентифициране на необходимостта от включване на конкретни специалисти за работа по конкретен случай, умения за работа с местни общности/лидери - 30 участници, тема "Ефективни техники за комуникация и работа с родителите. Взаимодействие семейство образователна институция" и "Педагогически аспекти на мултикултурна комуникация. Работа в екип в условия на мултикултурна среда", обучителна организация РААБЕ.
- 1 тридневно изнесено обучение с 2 нощувки за изграждане на умения за оценка на риска от отпадане и превенция, комуникационни умения за работа с родители и деца/ученици, вкл. такива от уязвими групи, умения за създаване на индивидуален профил на дете/ученик в риск и план за работа с него и родителите му, включително причините за невключване/отпадане от образование и идентифициране на необходимостта от включване на конкретни специалисти за работа по конкретен случай, умения за работа с местни общности/лидери - 15 участници, тема „Дигитално гражданство, правна отговорност и превенция при работа с ученици в риск“, обучителна организация ОРАК.
- 1 тридневно изнесно обучение с 2 нощувки за работа с Инструментариум за ранно идентифициране на ученици в риск от преждевременно напускане на образователната система и за диференциран подход при определяне на потребностите им от индивидуална подкрепа - 15 участници, тема "Изкуствен интелект като партньор: Разширени умения и стратегии за съвременен инструментариум" –обучителна организация ОРАК.
Ще бъдат включени общо 90 участници от екипите за обхват.
Обученията са БЕЗ присъждане на квалификационни кредити с физическо присъствие, в групи средно по 15 участници. Групите може да са по общини, но може и да се дискутира с партньорите сместване на представители на двете общини, за да се стимулира обмяната на опит, идеи и съвместни дейности.
Времевото разположение на обученията е в първата третина на проекта, за да има възможност да се прилага наученото в хода на проекта.,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Дейност 1, поддейност 1.3. - Информационни дейности за родители - 2 общински информационни кампании "На училище днес - успех утре!" в община Дулово и Кайнарджа и информационни дни "Елате ни вижте!" в 14 образователни институции.: Дейността включва две групи дейности на две нива - на общинско ниво и на ниво образователна институция.
В община Дулово и Кайнарджа ще се проведе по 1 кампания под надслов "На училище днес - успех утре!". Целта е разясняване на родителите на ползите от включване на децата в образованието, да се осигури информираност на родителите за тяхното задължение да осигуряват образование на децата си, но като не се акцентира на санкциите и принудата, а на ползите и на привлекателността на образователната среда.
На родителската общност ще бъдат представени възможностите и предимствата на образователните институции в общината. Акцент в кампаниите ще бъде и постъпването в предучилищното обучение/първи клас и постъпването в средно образование.
Кампаниите следва да вземат предвид специфичните особености на целевата аудитория - голяма част от родителите на необхванатите деца и ученици и на тези в риск от отпадане са нискограмотни и с нисък социален статус. Писмените материали и сухото представяне на обемна информация не е продуктивно за тази аудитория. Кампаниите ще представят нагледно какво представляват училищата и детските градини, какви дейности развиват, какви умения получават децата и учениците и какви грижи се полагат за тях. Така родителите сами ще се убедят в голямото развитие на материалната база в образователните институции в последните години и грижите, които ще се полагат за техните деца.
Информационните дни под надслов "Елате ни вижте!" ще бъдат организирани в 14- те образователни институции - партньори по проекта. Целта е да се разяснят на родителите по подходящ и атрактивен начин ползите от образованието, правилата и процедурите за записване, преместване и отписване и да се стимулира осигуряването на трайно задържане на включените в образователната система деца и ученици.
Всяка образователна институция (10 училища и 4 детски градини) ще организира и проведе информационен ден за родителите с избрана форма и насоченост, общо 14 дейности. В информацинните дни всяко училище и детска градина ще имат възможност да представят своята училищна общност, специфика и постижения. Мястото на провеждане е в училището/детската градина или в населеното място. Допустимо е дейността да бъде изнесена в селата, където живеят родителите от целевата група.
Прогнозна продължителност на едно събитие е до 3 часа.
В дейността може да участват и ученици и деца от училищата и детските градини като домакини и демонстриращи знания и умения, както и незаписани децаи ученици като гости.
Информационните дейности са насочени към 2 групи родители:
1. Родителите на подлежащите на задължително обучение деца и ученици 4- 16 години - Тази група родители се идентифицира чрез ИСРМ - деца и ученици с първоначален статус "за обхват", които не са в чужбина;
2. Родителите на застрашни от отпадане деца и ученици, които идентифицирахме чрез данни от партньорите. Определяме като застрашени децата и учениците, при които има струпване или висока степен на действие на рискови фактори като:
- интегриране в образователната система след завръщане от чужбина и трудна адаптация;
- наскоро реинтегрирани след отпадане;
- допускащи множество отсъствия по неуважителни причини;
- имащи значителни обучителни затруднения;
- с ниска мотивация за продължаване на образованието.
Прогнозен общ брой участващи родители в информационните дейности на общините, детските градини и училищата - мин. 150 родители. Тези от тях, които отговаря на условията ще допринасят за индикатор SOI 1.3. (посетени при обходи и в дейност 1.3 и 1.4 и броени само веднъж).,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 0.00
-
Дейност: Дейност 1, поддейност 1.4. - Сплотени образователни общности чрез дейности за родители "Нашето училище" и "Нашата детска градина" и междуинституионални срещи на екипите за обхват.: В поддейност "Нашето училище" всяко училище ще осъществи по 1 училищна дейност по избрана от него форма - отворени врати, открити уроци пред родители, празници, състезания, театрални представления, концерти и др. Дейността е насочена към родители на необхванати деца/ученици, но и към родители на деца/ученици застрашени от отпадане. Общо 10 училищни дейности.
Привличането на родителите на необхванатите ученици ще бъде най- голямото предизвикателство поради съпротивите, пасивността и недоверието към институциите на родителите на необхванатите деца. Привличането към общуване на родители, чийто деца са записани с такива, чийто деца не са обхванати ще подпомогне за убеждаването за ползите от образованието.
Училищните дейности ще бъдат подготвени и организирани от педагогически специалисти на участващите в проекта партньорски училища с участието на на родители, местни лидери на общността и общественици, институционални представители на екипите за обхват.
В поддейност "Нашата детска градина" всяка детска градина ще организира по 1 събитие с привличане местни власти, родители, общественици и лидери на влияние в местната общност, институционални представители в екипите за бохват в полза на идеята за включване в образованието на всички полежащи деца в територията за обхват. Общо 4 дейности в предучилищното образование.
Събитията могат да бъдат под формата на празник, публична дейност с демонстрация на постиженията на децата, открити педагогически практики за представяне пред родителите на начина на работа в детската градина, дейности за привличане на предстоящите за записване деца и техните семейства, концерт, театрална постановка и др. Мястото на провеждане може да е детската градина, населеното място или населените места, където са необхванатите деца и ученици и техните семейства. Дейносите са насочени към родители на включени в образованието деца, но в риск от отпадане и към родители на предстоящи за постъпване необхванати деца и отпаднали от образователната система. Привличането към общуване на родители, чийто деца са записани с такива, чийто деца не са обхванати ще подпомогне за убеждаването за ползите от образованието.
В дейносите в образователните институции ще бъдат включени минимум 150 родители. Този от тях, които отговорат на условията ще допринасят за индикатор SOI 1.3. (да са посетени в обходите и да са участвали в дейност 1.3. или 1.4 като се броят само веднъж).
РУО и участващите партньорски общини ще участват в месечни срещи на координационните центрове по Механизма с определените техни представители според заповедта на областния упрпавител. В координационния център РУО - Силистра се представлява от началника. Срещите на координационните центрове се организират от областния управител и не подлежат на планиране от нас. Не залагаме заплащане за участие в тези заседания.
За планиране и координиране на дейността на екипите за обхват и за задълбочаване на междуинституционалното сътрудничества ще се организират 3 междуинституционални срещи с участието на представители на всички институции, а не само на партньорите. Срещите са място за общуване на представителите на различните институции имащи отношение към изпълнение на ПМС № 100. Ще се обсъждат срещнатите трудности, ще се планират обходите във и извън работно време, участията в обученията и в информационните дейности, конкретни казуси с необхванати деца и ученици.
Третата среща ще събере представители на екипите от двете общини и ще представлява заключтелен форум за представяне на добри практики на институциите за образователна интеграция. Предвиждаме представяне на добри практики за образователна интеграция и дейности по проектите от представители на двете общини и от минимум 7 от 14-те партньорски образователни институции.
В трите срещи ще участват 90 члена на екипите за обхват - от партньорските общини и образователни институции и други институции - МВР, Дирекция "Социално подпомагане".,
Договорена стойност: 0.00
,
Отчетена стойност: 0.00
|