Идентификация

Номер от ИСУН BG16FFPR002-5.001-0001-C01
Наименование на проекта Подобряване качеството на атмосферния въздух в община Русе
Бенефициент 000530632 Община Русе
Източник на финансиране ЕФРР ==> Програма "Околна среда" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 16.02.2024
Дата на стартиране 16.02.2024
Дата на приключване 16.02.2029
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Русе (BG323), Русе

Описание

Кратко описание на проекта
Общата цел на проекта е да се подобри качеството на атмосферния въздух в община Русе чрез намаляване на емисиите на ФПЧ10 от битовото отопление, като един от основните източници на замърсяване на въздуха. Специфичната цел на проекта е да се подменят отоплителни уреди на твърдо гориво на домакинства с алтернативни видове отоплителни устройства.  
За целите на подготовка на проекта е проведено пручване на нагласите на домакинствата, изполващи твърдо гориво за отопление, относно готовноста им да участват в проекта. Разработен е механизъм за подмяна на старите уреди, като са изготвени процедурните стъпки за подмяната, за отчитане на прогнозните приходи от предаване на старите уреди, за администриране на държавна помощ de minimis (когато е приложимо) и за приоритизиране на кандидатите и районите на интервенцията при наличието на повече заявления за кандидатстване от разполагаемия бюджет. Извършеното пазарно проучване на средни цени на единица продукт за новите уреди е използвано с цел правилното остойностяване на основната дейност по проекта - доставка и монтаж.
Предвижда се провеждането на широкомащабна кампания за населението за запознаване с възможностите по проекта, техническа подкрепа за набиране на заявления за кандидатстване от домакинствата, демонтаж на стари уреди, доставка и монтаж на нови и проектиране и доставка на фотоволтаични системи за собствено потребление със съоражения за локално съхраняване на енергия за енергийно бедни домакинства, избрали да подменят старите си уреди с такива на електричество.
Екологичните ползи от проекта ще се изразят в количество спестени емисии ФПЧ10. Социално-икономическите ползи от изпълнение на проекта са свързани с подобряване на здравето и качеството на живот на жителите на община Русе и повишена обществена осведоменост по въпросите, свързани с качеството на въздуха.
Проектът ще обхваща всички населени места в рамките на общината, в рамките на регулационните им граници.
Дейности
  • Дейност: Проучване на нагласите на населението на общината, което обхваща само членове на домакинства, отопляващи се на твърдо гориво (социологическо изследване): В рамките на изпълнение на дейността е изготвено на проучване на нагласите на населението (социологическо проучване) в населените места в рамките на регулационните граници на община Русе с данни за желаещите да подменят уредите си, основни характеристики на обитаваните от домакинствата жилища (брой и размер на помещенията, конструкция на сградите, пълно или частнично саниране), данни за видовете използвано твърдо гориво и уреди на твърдо гориво, данни за видовете нови уреди, които домакинствата биха желали да използват, данни за енергийно бедни домакинства на територията. Получените данни от проучването ще дадат възможност за определяне на общия брой домакинства, които биха се ползвали от мерките за подмяна на стари отоплителни уреди, определяне на прогнозните количества на уредите, които ще бъдат заменени и прогнозните количества на уредите, които следва да бъдат доставени съобразно предпочитанията на гражданите. Посочените данни са базови по отношение на определяне на целевата стойност на индикатори „Спестени емисии на ФПЧ10 - т/г.“, „Общо произведена енергия от възобновяеми източници (от които: електроенергия) – MWh/год.“ и „Допълнителен капацитет за производство на енергия от възобновяеми източници (от които: електроенергия, топлинна енергия) – MW“, ”Жилища с подменени отоплителни устройства на твърдо гориво". , Договорена стойност: 34 560.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изготвяне на механизми за подмяна на отоплителни устойства на твърдо гориво с екологични алтернативи, за отчитане на приходите от предаване на заменяните отоплителни устройства и критерии за приоритизация на кандидатите и районите/кварталите и приложимите мерки: Дейността включва разработване на: - механизъм за подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво с екологични алтернативи (изготвяне на цялостна визия за подхода, по който ще бъдат подменяни отоплителните устройства на твърдо гориво, вкл. механизъм за администриране на държавни помощи (de minimis) по проекта, в случаите, в които се предоставят средства за подмяна на отоплителни устройства на самостоятелни обекти, които извършват стопанска/икономическа дейност; - механизъм, отчитащ приходите от предаване на заменяните отоплителни устройства с определяне на прогнозния размер на приходите в резултат от предаването за последващо третиране на демонтираните отоплителни устройства; -критерии за приоритетност на инвестициите по квартали/райони; - критерии за приоритизиране на кандидатите за подмяна на уреди за отопление на твърдо гориво с екологични алтернативи, Договорена стойност: 79 080.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изготвяне на пазарно проучване и разработване на средни цени за единица продукт по видове инсталации за екологично отопление и за фотоволтаични системи за собствено потребление: Разработване на средни цени по видове инсталации за отопление на кубичен метър и за фотоволтаични системи за собствено потребление в т.ч: Извършване на необходимите анализи и да извеждане на средни цени за единица продукт (подмяна на инсталация с такава на алтернативно гориво, свързване към мрежи – за всички допустими и приложими по проекта) и за отопление на кубичен метър за различните алтернативни форми на отопление при подмяна на устройствата, съгласно допустимите дейности. Разработване на сценарии за преминаване на домакинствата към алтернативни форми на отопление и оценка на различните сценарии по отношение на рентабилност на инвестициите и устойчивост на ефектите, като се вземат предвид очаквана себестойност на предвижданата подмяна, социална поносимост на интервенцията, постигнат ефект по отношение на отделяният обем ФПЧ в атмосферата, постигнати икономии на енергия/съответно на режийни разходи за отопление/, постигнато намаление на отделяните вредни емисии, намаляване на съпътстващите неудобства/затруднения, свързани с използването на твърдо гориво за отопление и др. , Договорена стойност: 78 360.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Други дейности, свързани с подготовката на проекта (изготвяне на анализ на остойностяването, комуникационен план, определяне на целеви стойности на индикатори по процедурата, определяне на бюджет на проекта при съобразяване с наличните данни от анализа на остойноствяването и пазарното проучване за определяне на средни цени за единица продукт и при съблюдаване на приложимите процентни ограничения): В рамките на дейността е изготвен на анализ на остойностяването, комуникационен план, определяне на целеви стойности на индикатори по процедурата, определяне на бюджет на проекта при съобразяване с наличните данни от анализа на остойноствяването и пазарното проучване за определяне на средни цени за единица продукт и при съблюдаване на приложимите процентни ограничения. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Комуникационни кампании на местно ниво: В рамките на изпълнение на дейността ще се подготви, организира и проведе информационна кампания за населението в общината с цел популяризиране възможностите за подмяна на уреди за битово отопление на твърдо гориво с нови, екологични алтернативи. Информационната кампания ще се провежда през по време на изпълнението на проекта, като ще запознае в детайли населението с ползите от подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво, допустимите алтернативи за подмяната, условията и критериите за включване на желаещите в схемата за подмяна. Целта на информационната кампания е да се постигне висока степен на информираност и разбиране сред населението за необходимостта от подмяна на отоплителните устройства на твърдо гориво и предоставяните възможности за безвъзмездната им подмяна в рамките на цитирания проект. Ще бъдат проведени пресконференции/брифинги, информационни дни и срещи, ще бъдат изработени плакати, брошури/листовки/флаери, билборд, ще бъдат извършвани публикации в местни медии и портали, реклама в социални и регионални печатни медии, ще бъдат изработени образователен клип за излъчване по телевизията и аудиоклип. Дейността е в изпълнение на разработения по проекта комуникационен план, включен в Дейност 4 и включва всички заложени в него елементи. , Договорена стойност: 516 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Техническа подкрепа за набиране на заявления за кандидатстване за подмяна на топлоуреди, съдействие на крайни получатели на помощта за попълване и подаване на изискуемите документи, извършване на огледи на домовете от технически екипи, помощ за подписване на договори между общината и крайните получатели на помощта за подмяна на топлоуреди на твърдо гориво с екологични алтернативи. : В рамките на дейността ще бъде извършено следното: 1. Изготвяне на правила и процедура за набиране на заявления и оказване на съдействие за сключване на договор за подмяна на топлоуред на твърдо гориво със собственика на жилищен имот. - Набиране и обработка на заявления от домакинствата за подмяна на топлоуредите – събиране на подписани от собствениците на имотите заявления; въвеждане на информацията в електронна база данни, обработка и класиране на заявленията по приоритетност и допустимост, съхраняването им на хартия и в електронен формат. 2. Извършване на огледи от технически екипи. Посещенията на място ще бъдат извършвани във всички обекти, за които лицата са попълнили заявление за кандидатстване. За посещенията на екипите ще бъдат изготвени технически карти, които ще бъдат попълвани от тях за удостоверяване на техническите характеристики на жилищния обект (по отношение на конструкция, електрическа и ОВК инсталации, внедрени мерки за енергийна ефективност), наличие и вид на отоплителни уреди на дърва и въглища. Техническите екипи ще консултират гражданите за препоръчителната оптимална мощност на новия уред, който да бъде инсталиран и ще съставят протокол за посещението с описание на всички констатации като се прилагат към него и снимките на уреда, който ще бъде подменян.В случаите, в които ще бъде извършвана подмяна на уред на твърдо гориво в домакинства, живеещи в еднофамилни жилищни сгради, които получават помощи за отопление през зимния сезон и избраната алтернатива е термопомпа „въздух-въздух“, изпълнителят следва да да даде препоръка за монтиране на фотоволтаична система за собствено потребление и съоражение за локално съхранение на енергия – батерия; 3. Консултации на гражданите и подпомагане на попълване на изискуемите документи чрез дейности като: − организиране на срещи с етажната собственост, използващи за отопление дърва и въглища; − посещение по домовете на заявилите интерес граждани, с цел консултации; − комуникация по електронна поща – разпращане на информационни материали и на заявления за подмяна на топлоуредите; − разкриване на телефонна линия – осигуряване на колцентър за входящи и изходящи обаждания, с цел разясняване на условията за допустимост и подпомагане на попълването на заявленията, събирането на необходимите документи и уговаряне на посещенията на техническите екипи в домовете на представителите на целевата група; − разкриване на специализирани гишета на подходящи лесно достъпни места – оборудване на офиси за попълване и прием на заявления – като минимум един офис на централна локация в общинския център и други, в приоритетните квартали, по преценка на Изпълнителя; − организиране и оборудване на мобилни екипи за събиране на заявления по домовете на представителите на целевата група; − поддържане и актуализиране на информация за програмата и на образци на необходимите документи на сайта на общинската администрация. 4. Проверка за липсата на двойно финансиране и конфликт на интереси и други необходими проверки на заявените от лицата обстоятелства. 5. Класиране по приоритетност на подалите заявления граждани, в случай на недостиг на финансов ресурс заради висок интерес от страна на гражданите - кандидати. 6. Оказване на съдействие при по сключване на договори, включително изменение на сключени вече договори (при необходимост). В изпълнение на дейността се очаква да бъдат обработени заявления на 3346 домакинства., Договорена стойност: 1 560 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Демонтаж и предоставяне за рециклиране на високоемисионни печки и котли, работещи с твърдо гориво: По проекта ще бъдат демонтирани отоплителни устройства на дърва и въглища.Демонтираните отоплителни устройства на дърва и въглища попадат в дефиницията на понятието отпадък – съгласно Закона за управление на отпадъците, ДР, §1, т.17, "Отпадък" е всяко вещество или предмет, от който притежателят се освобождава или възнамерява да се освободи, или е длъжен да се освободи“. Те представляват отпадък, съдържащ черни и цветни метали (ОЧЦМ). Генерираният отпадък се класифицира като отпадък от 20-а група „Битови отпадъци“ (домакински отпадъци и сходни с тях отпадъци от търговски, промишлени и административни дейности), включително разделно събрани фракции, съгласно Наредба № 2 за класификация на отпадъците от 23 юли 2014 г . Дейността включва демонтаж, събиране, транспортиране и предаване за последващо третиране на отоплителните устройства на дърва/въглища при следната последователност: .- демонтаж на отоплителни устройства на дърва/въглища и прилежащи елементи към тях в жилищни имоти на лица, посочени от общината; - изнасяне, натоварване и транспортиране на демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи до площадка, притежаваща необходимите документи за временно съхраняване и оползотворяване с код R12 и R13 от Приложение № 2 към § 1, т. 13 от ЗУО; - претегляне на кантар на доставените демонтирани отоплителни устройства и разтоварване на площадката; - превеждане на получените приходи от предадените метални отпадъци по банкова сметка на общината. Демонтажът и събиране на отоплителните устройства на твърдо гориво ще се извършват в жилищните имоти на лицата, на които ще бъдат подменяни тези отоплителни устройства с алтернативни отоплителни устройства по проекта на възложителя. Бенефициентът ще дава на изпълнителя заявки за изпълнение на демонтаж, събиране и натоварване на отоплителните устройства, заедно със списъци с имената, адресите и телефоните на лицата, в чиито имоти ще се извърша демонтаж. Задълженията на Изпълнителя са следните: -Определя лице за контакт, което ще изготвя необходимата документация и ще организира и следи процеса на изпълнение, в т.ч. приема заявки от възложителя. -Осъществява предварителен телефонен контакт с лицата за уточняване на ден и часови пояс за извършване на демонтажа, изготвя месечни графици и предава на възложителя всеки график не по-късно от 5 календарни дни преди съответния месец. -Изготвя маршрути съобразно получената заявка от възложителя. -Организира цялостната логистика по демонтажа и събирането на отоплителните устройства. -Разпечатва предварително за всеки обект по минимум 3 екземпляра от следните документи, които се прилагат към отчетите за извършена работа: oДекларация за произход на отпадъци от черни и цветни метали по чл. 39, ал. 4 от ЗУО от лицето, предало отпадъци; oДекларация за съгласие за обработка на лични данни от лицето, предало отпадъка; oПриемо-предавателен протокол. - Натоварва ръчно демонтираните отоплителни устройства и прилежащите им елементи в определените за целта транспортни средства. В обществената поръчка е предвидено изпълнителят да притежава регистрационен документ по реда на Глава 5, Раздел II от ЗУО във връзка с чл. 35 , ал. 3 и ал. 5 от ЗУО, а преди подаване на първата заявка за демонтаж на отоплителни уреди, да представи разрешение, издадено по реда на Глава пета, Раздел I от ЗУО или комплексно разрешително, издадено по реда на Глава седма, раздел II от ЗООС, в случай, че самият той притежава тези документи (за дейности с отпадъци трябва да е за площадка/и за временно съхраняване и разделяне на отпадък с код 20 01 40 с разрешение за дейности по оползотворяване с код R12 и R13); или договор, слючен между него и лице/лица, притежаващи горните документи.Договорът/договорите с това/тези лице/лица следва да е за срок не по-малък от срока за изпълнение на договора за обществена поръчка. Съобразно прогнозни данни от проведеното социологическо проучване ще бъдат подменени около 6767 уреда за отопление, използващи твърдо гориво., Договорена стойност: 474 855.60 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Доставка, монтаж и гаранционна поддръжка на екологосъобразните уреди/системи за отопление : Дейността включва доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и гаранционно обслужване на отоплителни устройства за битово отопление на пелети (топловъздушни камини, камини с водна риза, водогрейни котли) и електичество (климатици и термопомпи "вода-въздух"), както и радиатори. Прогнозните количества уреди са определени съобразно данните от проведеното проучване на нагласите на населението и възлизат на: - 7040 климатика: - 51 термопомпи "вода-въздух" : - 2103 отоплителни устройства, използващи пелети; - 901 стоманени панелени радиатори. Прогнозните количества са изчислени при допускане, че едно домакинство може да кандидатства за до три климатика, или до три топловъздушна камини на пелети със затворена горивна камера и/или до три стоманени панелни радиатори. Доствяните уреди ще са с технически параметри съобразно изискванията на Приложение № 5 към Условията за кандидатвтане по процедурата. Дейността включва: -Доставка, внасяне в имота на крайния получател, монтаж, тест, пуск, настройка и въвеждане в експлоатация на заявения отоплителен уред/ уреди; -Инструктаж на крайния получател на място при доставката, както и писмени инструкции за експлоатация и поддръжка на новия отоплителен уред; -Гаранционно обслужване в гаранционния срок (не по-кратък от 24 месеца) на новия отоплителен уред, считано от датата на Приемо-предавателен протокол за доставка, монтаж, тест, пуск и настройка на уреда, при условие на спазване от страна на крайния получател на изискванията за правилна експлоатация, поддръжка, конкретен тип горива, предписани от производителя (когато е приложимо), посочени в инструкцията за монтаж и експлоатация на отоплителен уред; -Еднократен годишен технически профилактичен преглед на доставения нов отоплителен уред след първия отоплителен сезон. , Договорена стойност: 31 345 909.52 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Доставка, монтаж, гаранционна поддръжка и застраховка на фотоволтаични системи за собствено потребление : В дейността се включва изготвяне на проект за изграждане и монтаж на фотоволтаични системи за собствено потребление върху покривна конструкция на еднофамилни жилищни сгради с максимално допустима мощност до 4 kW, доставка и монтаж на фотоволтаичната система и гаранционна поддръжка, с допълване на енергия от мрежата; доставка и монтаж на батерии и устройства, непозволяващи връщане на електричество в мрежата; обучение на домакинствата за експлоатация на изградената система. Дейността ще се изпълнява само при крайни получатели които получават помощи за отопление през отоплителния сезон при следните условия: • избраната отоплителна алтернатива е термопомпа „Въздух-въздух“; • домакинството притежава самостоятелен жилищен обект (еднофамилна жилищна сграда), имащ електромер и партиден номер; • жилището е основно за кандидата краен получател на помощта; • жилището не е свързано към топлопреносна мрежа. В дейността е включено и последващото застраховане на активите за период от три години от датата на въвеждане в експлоатация. Активите ще бъдат застраховани срещу кражби, умишлени действия на трети лица, пожар и други природни бедствия (вкл. буря, градушка, проливен дъжд, наводнение, тежест при естествено натрупване на сняг и лед, падащи дървета, клони и други външни обекти вследствие буря или градушка) и други относими рискове от датата на въвеждане в експлоатация за периода на устойчивост от минимум 3 (три) години от датата на въвеждане в експлоатация. , Договорена стойност: 1 950 750.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организация, управление и видимост: Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта ще се осъществява чрез Екип за управление на проекта (ЕУП), съставен от вътрешни експерти (служители на общината - счетоводител и технически сътрудник) и външни експерти, избрани по реда на ЗОП. ЕУП ще се състои от следните експерти: 1. Ръководител на проекта; 2. Експерт - мониторинг и докладване; 3. Експерт - юрист 4. Експерт - финансист; 5. Експерт по информация и комуникация; 6. Експерт - счетоводител; 7. Експерт - технически сътрудник.Професионалната квалификация на членовете на екипа и разпределението на отговорностите между експертите в ЕУП гарантират, че е осигурен капацитет за покриване на всички функции във връзка с управлението и изпълнението на проекта. ЕУП ще изпълнява редица задачи, които условно включват две ключови функции: -- да осъществява контрол върху изпълнението на договорите за обществени поръчки по проекта; и -- да осъществява мониторинг на напредъка и да отчита изпълнението на проекта. Контролът ще обхваща физическото и финансовото изпълнение на всеки договор и ще включва: -- преглед и одобрение на междинните и окончателните доклади по договорите с изпълнители; -- 100% документални проверки на всички документи, представяни от изпълнителите на договорите, и проверка за изпълнение на договорените условия за плащане; -- проверки на място както в офисите на изпълнителите, така и в жилища, в които са подменени отоплителните устройства на твърди горива, с цел да се удостовери, че предявените от изпълнителите разходи съответстват на действително извършена работа; -- провеждане на периодични срещи с избраните изпълнители, при необходимост, изготвяне на становища относно изпълнението на договорите с изпълнители и проекта като цяло. Мониторингът на напредъка и отчитането на проекта ще се осъществява чрез приемане и спазване на специфични правила за управление на настоящия проект и изготвяне на периодични справки и технически и финансови доклади. Видимост:Настоящият проект представлява операция от стратегическо значение по смисъла на Регламент (ЕС) 2021/1060. За целите на Регламента „операция от стратегическо значение“ означава операция, която има значителен принос за постигането на целите на дадена програма и за която се прилагат специални мерки за мониторинг и комуникация.При изпълнение на дейностите за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 общината ще: - публикува на уебсайта си, и на сайтове в социални медии, кратко описание на проекта, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза; - включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците; -поставя устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX, веднага щом започне физическото изпълнение на проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване, с общ размер на разходите над 500 000 евро; - организира според случая поне една комуникационна проява или дейност като привлича своевременно за участие представители на ЕК и УО В рамките на дейността ще бъдат проведени публични събития за представяне на проекта и резултатите от него, ще бъдат изработени рекламно-информационни материали (USB памет, чадъри, бамбукови чаши) и информационни стикери за поставяне на доставените нови отоплителни уреди, както и билборд за проекта за поставяне на видимо място в сградата на общината. В дейността е включена и подготовката на тръжни документации за възлагане на обществени поръчки по реда на ЗОП за изпълнението на дейностите по проекта., Договорена стойност: 720 790.30 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Жилища с подменени отоплителни устройства на твърдо гориво, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 3 347.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Общо произведена енергия от възобновяеми източници (от които: електроенергия), Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 442.68 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Спестени емисии на ФПЧ10, Мерна единица: т/год., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 137.15 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Жители, ползващи се от мерки за качеството на въздуха, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 136 691.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 5 Допълнителен капацитет за производство на енергия от възобновяеми източници (от които: електроенергия, топлинна енергия) , Мерна единица: Мегават, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.34 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 36 760 305.42 BGN
БФП 36 760 305.42 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN