Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-19.677-0003-C01
Наименование на проекта "Изграждане, закупуване и доставка на оборудване и обзавеждане на туристически информационен център в Община Симитли"
Бенефициент 000024987 Община Симитли
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 09.12.2024
Дата на стартиране 09.12.2024
Дата на приключване 15.09.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Симитли

Описание

Кратко описание на проекта
Постигането на балансирано и устойчиво развитие на община Симитли е свързано както с насърчаване на икономиката и земеделието, така и развитие на туризма и уникалните туристически ресурси посредством инвестиции в туристическа инфраструктура, туристически услуги и атракции за посетителите. В тази връзка настоящото проектно предложение цели изграждането на Туристически информационен център (ТИЦ) в гр. Симитли, с който ще се разшири обхвата на  съществуващата туристическа инфраструткура. Идеята е да се създаде модерна, комуникационно достъпна инфо точка за насърчаване развитието на местния туризъм, местния туристически продукт, привличането на нови туристи и повишаване качеството на живот на населението. Посетителите в центъра и онлайн ще могат да получават подробна информация за музеи и храмове; природни забележителности, паметници на културата и архитектурата; местния културен календар – фестивали, изложения, концерти и други значими събития от обществения живот на общината и региона; спортни събития и възможности за активен отдих; всички видове транспорт и комуникации; места за настаняване, изхранване, развлечения и атракции; карти на общината и пътеводители; рекламни кампании и инициативи на община Симитли. За достигане на планираната цел ще бъде осъществен комплекс от следните дейности:1) Изграждане, закупуване и доставка на оборудване и обзавеждане на ТИЦ в Община Симитли.2) Контрол над строителния процес.3) Организация и управление на проекта. Основните очаквани резултати са: Изграден, оборудван и обзаведен ТИЦ в община Симитли - 1 брой; разширяване обхвата от съществуващата туристическа инфраструктура на територията на община Симитли с цел привличане на нови туристи в района; популяризиране на местните възможности за туризъм; упражнени строителен и авторски надзор; създадена необходимата административна и техническа организация и ресурсна обезпеченост за изпълнение на проекта. Проектът ще се изпълнява на територията на гр. Симитли в продължение на 18 месеца.
Дейности
  • Дейност: Изграждане, закупуване и доставка на оборудване и обзавеждане на туристически информационен център в Община Симитли: Целта на Дейност 1 е да се изгради в съответствие с принципите на устойчиво развитие, оборудва и обзаведе туристически информационен център в Община Симитли. За постигане на желаното състояние са предвидени следните видове работи: 1) Изграждане на туристически информационен център в Община Симитли: Предвидено е Туристическият информационен център да бъде разположен върху застроително „петно“ с площ от 35 кв. м., находящо се в кв.26a по плана на гр. Симитли. ТИЦ ще бъде разположен на място, което е в непосредствена близост до градския площад на гр. Симитли. Това е местоположение, което привлича и е с потенциал да привлича посетители, защото има голям пътникопоток. До него се стига лесно, не е необходим специален транспорт и близо до него има два големи общински паркинга. В строително-техническо отношение центърът ще представлява поставяема конструкция, предвидена за монтаж върху предварително изпълнена стоманобетонна площадка и състояща се от три обособени помещения: едно приемно и работно помещение с площ от 22 кв. м., едно складово помещение с площ от 7,5 кв. м. и санитарен възел с площ от 2 кв. м. Конструкцията ще бъде изградена от метални елементи – колони, ригели и столици, върху които ще се монтират фасадни и покривни сандвич панели с пълнеж от пенополиуретан с дебелина от 100 мм. За постигане на изискуемите енергийни показатели се предвижда допълнителна топлинна изолация на външните ограждащи конструкции (покрив и фасадни стени), чрез послоен монтаж от вътрешната им страна посредством полагане на минерална вата и „затварянето и“ с гипсокартонни платна (двуслойно). Предвидената прозоречна дограма е от алуминиев профил с прекъснат термомост. Подовите настилки ще бъдат от гранитогрес, положен върху бетоновата настилка. Електрическата инсталация ще осигури захранването на работното място. Планирано е осветление във всички помещения, съобразено с действащите светло технически норми. Ще бъде направено захранване на мулти-сплит климатична система и изградена слаботокова инсталация (СОТ, интернет окабеляване и пожароизвестяване). Към електрическата част е предвидено и монтирането и на фотоволтаична инсталация върху покрива на центъра с мощност 8000Wp, включително и с предвидена система за съхранение на произведената електрическа енергия. Необходимо е и изграждането на външната електрическа връзка, включително електрическо табло (до присъединяването с градската електрическа мрежа). В рамките на инвестиционното намерение ще бъде изградена и водопроводната и канализационна инсталации, които ще подсигурят функционирането на предвидения санитарен възел. Необходимо е и изграждането на външната водопроводна и канализационна връзки, включително водомерна шахта и ревизионна канализационна шахта (до присъединяването им с градската водопроводна и канализационна мрежи). Достъпната среда до обекта ще бъде осигурена посредством моделиране на бетоновата настилка и контакта и с прилежащия тротоар, съгласно нормите за достъпна обществена среда. За обозначаване и популяризиране дейността на Туристическия информационен център ще бъдат монтирани три информационни табели на ключови места в община Симитли – две на входно-изходните артерии на гр. Симитли и една на основна пресечка, насочваща към ТИЦ. 2) Доставка на оборудване и обзавеждане за туристически информационен център в Община Симитли:За организиране на дейността на Туристическия информационен център ще бъде закупено, доставено и монтирано следното оборудване и обзавеждане: 2 бр. офис бюро с чекмедже; 2 бр. офис стол с дамаска, подлакътници и амортисьор; 2 бр. шкаф за документи с отворени и затворени части 80/40/200 см.; 2 бр. компютърни конфигурации; 1 бр. лазерно мултифункционално устройство с автоматичен двустранен печат; 1 бр. кръгла заседателна маса за 10 човека; 10 бр. заседателен стол със стоманена рамка и тапицирана дамаска черен цвят., Договорена стойност: 140 900.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Контрол над строителния процес: Целта на Дейност 2 е да се окаже необходимия контрол над строителния процес, да се изготви необходимата документация и безпроблемното въвеждане на обекта на проектни интервенции в експлоатация. Така ще бъде гарантирано, че обекта ще бъде изпълнен в съответствие с установените стандарти за качество, както на използваните материали, така и на самата работа. В обхвата на мярката ще бъдат изпълнени следните дейности: 1) Упражняване на строителен надзор: Необходимостта от тази активност е обоснована от изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) за строг контрол върху строителния процес и категорията на строежите, съгласно Наредба №1/30.07.2013 г. за номенклатурата на видовете строежи. Обектът на проектни интервенции е 6-та категория. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. В ангажиментите на строителния надзор ще бъдат включени: откриване на строителната площадка, заверка на заповедна книга, съставяне на актове по време на строителството, изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК), Районна дирекция за строителен надзор (РДНСК) или общината, подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на обектите в експлоатация, съблюдаване на нормите (правилата) за безопасност на труда. Строителният надзор ще осигури законосъобразното започване, изпълнение и приключване на строително-монтажните работи, пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, коректно изпълнение на СМР съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания, контрол за спазване на условията за безопасност на труда, качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. 2) Упражняване на авторски надзор: Авторският надзор ще бъде оказван от проектанта, изготвил техническата документация по смисъла на Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Осъществяването на авторски надзор от проектанта ще включва следните активности: контрол на строителната площадка във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на техническия проект, консултации на строителната площадка при изпълнение на обекта, участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обекта, съдействие при избор на материалите за изпълнение на строителните работи, изработване на допълнителни чертежи на детайли или извършване на допустими от закона промени в проектите, чрез отразяването им в екзекутивните чертежи. След извършване на СМР, ще бъдат изготвени съответните констативни актове за установяване на годността и приемане на строителните дейности и съответствието на вложените строителни материали. Дейността е възложена на проектанта, изготвил пълната проектно-сметна документация по смисъла на ЗУТ и Наредба №4 с договор., Договорена стойност: 1 400.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да се създаде необходимата управленска организация, административна подготовка и мобилизация на всички ресурси за правилното, навременно, целесъобразно и законосъобразно изпълнение на проекта, при одобрението му от страна на УО на ПРСР 2014 – 2020 г. и сключване на административен договор. Необходимостта й се основава на желанието за качествено изпълнение на проекта и достигане на планираните цели, задачи и резултати. Дейността по управление и отчитане на проекта е възложена на външен изпълнител с договор на основание чл.20, ал.4, т.3 на Закона за обществените поръчки, след провеждане на пазарни косултации по реда на чл.21, ал.2 и чл. 44, ал. 1 от Закона за обществените поръчки. Основните задачи на външната консултантска помощ за управление на проекта ще бъдат: 1) Административна подготовка за изпълнението на проекта: Ще бъде създадена необходимата административна организация за изпълнение на проекта; мобилизиране на необходимите финансови, човешки и материални ресурси; изготвяне на процедури за проследяване и мониторинг, правила за документооборот и архивиране, и др. 2) Избор на изпълнители на дейностите по Изграждане, закупуване и доставка на оборудване и обзавеждане на туристически информационен център в Община Симитли и упражняване на строителен надзор: Изискването за осъществяването на тази задача произхожда от разпоредбата на чл.5 на ЗОП и изискванията за разходване на публични средства, регламентирани в Условията за кандидатстване по настоящата процедура. Изборът на изпълнители ще бъде осъществен съгласно изискванията на ЗОП и при спазване на критериите за най-добра цена, гаранции за качество на работата и време за изпълнение. Консултантът ще съдейства за подготовката на тръжните досиета, а същинското провеждане на процедурите за възлагане изпълнението на изграждането, закупуването и доставката на оборудване и обзавеждане на туристически информационен център в Община Симитли и упражняване на строителен надзор, и сключването на договори, ще бъде отговорност на бенефициента. 3) Отчетност на проекта: В обхвата на тази активност ще бъдат изготвени необходимите технически и финансови отчети, справки и други документи по проекта, изисквани от УО на ПРСР 2014-2020, МИГ „Струма – Симитли, Кресна и Струмяни“ или ръководството на кандидата. Осъществяването на счетоводната отчетност на проекта ще бъде ангажимент и отговорност на бенефициента. 4) Провеждане на регулярни работни срещи за управление на проекта на екипа на консултанта с екипа на община Симитли: Целта на тези работни срещи ще бъде разпределяне на оперативните задачи, проследяване спазването на графика за изпълнение на дейностите и актуализирането му при нужда. На срещите също ще бъдат идентифицирани и отстранявани възможни рискове, които биха довели до забавяне или понижаване качеството в изпълнението на дейностите. В рамките на управлението на проекта ще бъде осъществяван и вътрешен контрол върху неговото изпълнение от страна на бенефициента – община Симитли. Идеята ни е чрез регулярни проверки да се установява актуалното състояние на оперативните дейности по проекта и да се предприемат регулиращи мерки при констатирани отклонения, за да не се допускат до рискови състояния., Договорена стойност: 1 409.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой развити нови туристически атракции/обекти/ туристически/ посетителски / занаятчийски центрове, подпомогнати по мярката, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Брой обновени съществуващи туристически обекти, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 149 677.00 BGN
БФП 149 677.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 90.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN