Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.037-0002-C02
Наименование на проекта Подпомагане развитието на предприемачеството и предоставяне на възможност за заетост и обучения на лица в неравностойно положение на пазара на труда
Бенефициент 110531064 "ТАЙМ ТРАВЕЛ" ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 11.11.2019
Дата на стартиране 01.05.2020
Дата на приключване 01.02.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Ловеч (BG315), Угърчин, гр.Угърчин

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът е насочен към  предоставяне на възможности за растеж чрез  самонаемане и развитие на собствен бизнес на лица попаднали в риск на пазара на труда и извеждане на препоръки и професионални консултации за ускоряване на процесите при започване на бизнес и подпомагане разработването на бизнес-планове за стопанска дейност-според интересите им в избраната от тях област за реализация.
Проектът е насочен и в подкрепа за лесен достъп до заетост и интегриране на уязвимите групи, лица с ниска конкурентоспособност на пазара на труда, осигурявайки им работни места, доходи, квалификационни обучения и устойчива заетост.
Планираните дейности в проектното предложение са в контекста на разписаните цели и приоритети на ОП РЧР  и СВОМР на МИГ 2014-2020 г. 
 Основни дейности, включени в проектната инициатива:
-Информиране, мотивиране и предоставяне на обучение по предприемачество и бизнес управление;
-Предоставяне на консултантски услуги за подготовка и стартиране на самостоятелна стопанска дейност;
-Обучение по КК4 "Дигитална компетентност";
-Наемане на безработни/неактивни лица от групите в неравностойно положение на пазара на труда и безработни/неактивни младежи;
-Информирмация и комуникация;
-Организация и управление на проекта.
Дейностите са насочени към достигане до различни рискови групи на пазара на труда и предоставяне на равни възможности за заетост, обучения и подкрепа за стартиране на собствен бизнес.
Основната цел на проекта е насочена към интеграция на безработни и/или неактивни лица, в заетост при работодател в реалния бизнес чрез обучения и предоставяне на устойчива  заетост, както и подпомагане с консултации и предоставяне на възможности за растеж чрез  самонаемане и развитие на собствен бизнес.
Натрупването на ценни познания и опит в областта на предприемачеството и възможностите за продължителна заетост на лицата, обхванати в проектната инициатива, ще помогнат за по-успешната им реализация на пазара на труда в дългосрочен план.
Дейности
  • Дейност: Информиране, мотивиране и предоставяне на обучение по предприемачество и бизнес управление.: Много хора вярват, че стартирането на бизнес е едва ли не мистериозен процес. Те искат да започнат бизнес, но не знаят какви са стъпки за това. С дейността се цели обхващането на безработни/неактивни младежи до 29 год. възраст, на които да им се предостави информация за предприемачеството, развитието на собствен бизнес и да се насърчат желаещите да се включат в инициативи за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане. Кандидатът ще популяризира и представи възможностите за планиране, създаване, реализация на бизнес идеи и устойчиво развитие на стопанската дейност на бъдещи предприемачи сред уязвимите групи на пазара на труда: безработни/неактивни лица до 29 г. възраст. Дейността се състои от две поддейности: -Информиране и мотивиране- цели запознаване и насърчаване на младежите да бъдат активни и инициативни, да повярват в собствените си възможности, да генерират и раждат идеи, с цел развитие, кариерно израстване и осигуряване на устойчива заетост чрез развитие на собствен бизнес и осигуряване на заетост чрез самонаемане; -Организиране и провеждане на обучителен курс "Предприемачество". Програмата ще бъде от 40 часа, включваща следните модули: -Основи на пазарната икономика; -Вие като предприемач, стартиране на бизнес; -Бизнес план, бизнес идея, -Маркетинг, маркетингов план; -Форми на търговска дейност; -Персонал, правни отговорности и застраховка; -Финансово планиране (приходи и разходи); -Капитал и видове източници; За изпълнение на дейността ще се наемат експерт/ти, които се отличават с опит в областта на предприемачеството, отличаващи се с информационни и мотивационни умения. Чрез информирането и мотивирането се цели създаване на вътрешна подбуда към действие за заетост, чрез самонаемане и развитие на креативни бизнес идеи. С помощта на настоящата процедура кандидатът ще информира и мотивира безработните и неактивни младежи до 29 год. възраст на територията на МИГ- Троян, Априлци, Угърчин, за възможностите за развитие и самостоятелна стопанска дейност, както и повишаване на социално-икономическо развитие на територията на МИГ и осигуряване на предпоставки за създаване на устойчиви работни места за безработните и неактивни младежи. Мотивацията за започване на собствен бизнес обикновено е следствие от три житейски ситуации. Първата е неудовлетвореност от заплащането и възможностите за развитие на работното място. Втората е липса на работа и невъзможност да се намери такава. И третата е като естествена стъпка след завършване на училище или университет. И докато при първите две ситуации бизнеса е алтернатива и начин за подобряване на материалното състояние, то третата е целенасочен избор. Именно затова дейността е насочена към младите хора-бъдещи предприемачи, което индиректно ще доведе до намаляване на безработицата, повишаване на качеството им на живот, устойчивост на заетостта и устойчиво развитие на съответното населено място. Целта е да се информират и мотивират повече млади хора, че с проектната инициатива могат да вземат участие в обучение по предприемачество и консултиране за изготвяне на жизнеспособни бизнес-планове и да бъдат подпомогнати и стимулирани да реализират креативните си идеи. Етапи на изпълнение на дейността: -Назначаване на трудов договор на експерт/ ти за осъществяване на информиране, мотивиране и обучение в областта на предприемачеството- 1 м. -Осъществяване на информиране и мотивиране от 1 до 2 м. -Организиране и провеждане на обучение по предприемачество от 1 до 2 м. Дейността е насочена за целевите групи младежи до 29 г. вкл. със завършено средно или висше образование. Успешната реализация на дейността ще бъде добра основа и гаранция за изпълнение на индикаторите . Колкото повече младежи до 29 г. информираме и мотивираме, толкова повече ще обучим и консултираме успешно и ще стартират самостоятелна стопанска дейност, ще се създаде заетост в дългосрочен план, което ще допринесе за устойчиво развитие на населеното място, където живеят., Договорена стойност: 4 011.35 , Отчетена стойност: 4 011.35
  • Дейност: Предоставяне на консултантски услуги от бизнес консултанти за подготовка и стартиране на самостоятелна стопанска дейност: Дейността е насочена към безработни/неактивни лица, на които е планирано да се предоставят консултации по предприемачество и бизнес. Кандидатът планира да предостави следните консултации в направление: 1.Консултации за формиране на бизнес идеи, които да бъдат структурирани в бизнес план, съобразени с индивидуалните мнения и умения на лицата от целевата група ; 2.Преценка на жизнеспособност на бизнес идеите на кандидат-предприемачите (процес на откриване, развиване и осъществяване на идеи. ); 3.Консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др.; -Подготовка на управлението на дейността чрез пряка подкрепа в изготвянето на бизнес план, планиране на производствени, човешки ресурси, материални и нематериални дълготрайни активи, суровини, материали и консумативи, външни услуги, административни разходи и т.н.; -Маркетинг, дистрибуция, ценовата политика, реклама и промотиране; -Насърчаване към партньорства, създаване на бизнес контакти и участие в браншови организации. Запознаване с възможностите за участие в специализирани и общи форуми и изложения за представяне на продуктите и услугите на фирмите; -Човешки ресурси, ЗЗБУТ и Трудово законодателство; -Основни счетоводни, данъчни и осигурителни консултации, разяснение на нормативната уредба, вкл. формиране на приходите и разходите, печалба/загуба, данъчни и осигурителни задължения и т.н. -Консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от финансови източници, в т.ч. финансови инструменти (С оглед отворените и подходящи мерки по различните програми, включително и подходящи процедури включени в СВОМР-МИГ-Троян, Априлци, Угърчин и ОП РЧР). 4.Консултации и подкрепа при подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Консултиране по отношение на кандидат-предприемачите по отношение на правноорганизационната форма на фирмата (на лицата, които желая да им се изготвят документи за регистрация на фирма ще им се подготвят нужните документи) На всеки участник ще се окаже подкрепа от бизнес консултанти за изготвяне на индивидуален бизнес план, а консултациите с кандидат-предприемачите ще се осъществяват по гореописаните направления по отношение на вече конкретизираните им желания и намерения в дадена област. Всяко лице ще получи консултации по избор в гореописаните направления, като се допускат и индивидуални въпроси и казуси свързани с бизнес идеите им и управлението на бизнеса за които биха искали експертно подпомагане и консултиране. Целевата група е с различна консистенция - образование, ценз, професионален опит и социален статус. Поради тази причина бизнес консултантите ще подходят към всяко лице индивидуално и ще се прецени в хода на консултирането по кои направления ще е най-голяма потребността. Консултациите и съдействието ще се осъществяват чрез методите за активна комуникация, представяне на информация за процеса на стартиране на самостоятелна стопанска дейност, включително показване на образци на документи, необходими за регистрация на стопанските субекти в АВ, документи свързани с НАП, НСИ, счетоводни и финансови документи и др. Комуникацията на представителите на целевите групи с бизнес-консултантите ще се осъществява чрез всички средства за комуникация, с цел удобство и гъвкавост при консултирането. Консултирането е планирано за 75 лица: -Неактивни участници на възраст до 29 г. вкл., извън обучение или образование; -Безработни участници на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование; -Неактивни участници на възраст от 30 до 54 вкл. извън образование и обучение; -Безработни участници, вкл. продължително безработни, или неактивни участници извън образование и обучение, над 54 г. Етапи на изпълнение на дейността: -Изготвяне на Трудови договори за назначаване на бизнес консултантите -2 м. -Предоставяне на бизнес консултациите от 2 до 20 м. , Договорена стойност: 124 220.80 , Отчетена стойност: 124 220.80
  • Дейност: Организиране и предоставяне на обучение по КК4 „Дигитална компетентност”: Дейността има за цел да осигури включването на 2 лица , целева група по проекта в обучение за придобиване на ключови компетенции по "Дигитална компетентност", според необходимостта и изискванията на работодателя, съобразени с предмета и работните длъжности на предприятието. В рамките на тази дейност Бенефициентът ще се организира и проведе обучение по KK4 "Дигитална компетентност", с продължителност 45 уч. ч. Дигиталната компетентност се определя от Европейския съюз като една от осемте ключови компетенции за учене през целия живот, която поради своята универсалност позволява да се придобият други ключови умения (за работа с цифрова информация и компютърна техника) и осигурява активно участие в обществото и икономиката. Тази компетентност включва увереното и критично използване на технологиите на информационното общество за работа, свободно време и комуникация. Дигиталната компетентност предполага свързаност с уменията за ползване на цифровите технологии, които позволяват на обучаемите да работят с компютри, софтуерни приложения и с бази данни, помагайки му да реализират своите идеи и цели. От изключително значение е обучаваните да притежават способности за търсене, събиране и обработване на информацията, за критично и систематично използване към намерената информация, както и умения да си служат с инструменти за производство или административна работа, представяне и разбиране на сложна информация и възможност за достъп, търсене и използване на интернет-базирани услуги. Лицата преминали обучителния курс следва да бъдат в състояние да използват ИКТ, за да подкрепят критическото мислене, креативността и иновациите. Конкретната обучителна програма ще се разработи, като се вземат предвид резултатите от попълнените от лицата входящи тестове за определяне на нивото на познание. В обучението са предвидени възможности на лицата да получат обучение от квалифицирани преподаватели. Бенефициентът разкрива нов офис на територията на МИГ-Троян, Априлци, Угърчин, което е свързано с разкриване на нови работна места и предлагане на трудова заетост. Дейността на кандидата е в сферата на туроператорската дейност, счетоводни и данъчни консултации, консултации по бизнес управление, консултации по администриране и управление на проекти. Работодателят изисква от служителите да притежават умения за владеене на цифровата информация, способност да се намира, разбира, оценява и използва информацията ефективно, да работят с цифри, информация и база данни и т.н. Предвидената дейност е изцяло насочена към постигане на целите: -Лицата да поддържат висока мотивация за постигнатите резултати при работа с различните приложения и софтуерни продукти; -Повишаване способността на безработните/неактивни лица да посрещат бързите и динамични промени на пазара на труда; -Повишаване адекватността на дигиталните им умения, с оглед повишаване на качеството на работа и производителността на труда; -Повишаване на тяхната конкурентоспособност и покриване изискванията на работодателя към работната сила по отношение на работата, включително и работа с компютърна, копирна и офис техника. Ще бъдат избрани 2 лица, представители на допустимите целеви групи по проекта и ще бъдат включени в обучение за придобиване на КК4 "Дигитална компетентност". След приключването на обучението лицата ще държат изпит и при успешно преминаване ще получат Удостоверение за КК4 "Дигитална компетентност". За тези 2 лица, кандидат по настоящата процедура предвижда осигуряване на заетост в реалния бизнес. Общата цел на предвиденото обучение е да се предостави възможност за повишаване адекватността на уменията и познанията на безработните/неактивни лица, съобразено с актуалните нужди на бизнеса и изискванията на работодателя и създаване на условия за по-устойчива заетост., Договорена стойност: 500.00 , Отчетена стойност: 500.00
  • Дейност: Наемане на безработни/неактивни лица от групите в неравностойно положение на пазара на труда и безработни/неактивни младежи : Дейността е насочена към осигуряването на заетост на 2 лица, представители на целевите групи -безработни и неактивни лица от групите в неравностойно положение на пазара на труда и безработни и неактивни младежи. Дружеството на кандидата има възможност да предложи подходящи работни места и добри условия на труд за представителите на целевата група безработни и/или неактивин лица. Работните места ще бъдат разкрити на територията на МИГ-Троян, Априлци, Угърчин за осъществяване на трудовата дейност, насочена в сферата на туроператорската дейност, счетоводни и данъчни консултации. Ще бъдат наети 2-ма души персонал в това направление, с ефективна организация на труда и по-висока и качествена заетост. Ще се предоставят работни места за следните длъжности: -1 лице, представител на приоритетни целеви групи (Безработни или неактивни лица над 30 годишна възраст /(продължително безработни (с регистрация в ДБТ над 12 месеца) или хора над 54 год. възраст или хора с трайни увреждания/) с планирана 12 м. заетост по проекта. -1 лице, представители на целевата група (безработни и неактивни лица от групите в неравностойно положение на пазара на труда и безработни и неактивни младежи) с планирана 6 м. заетост по проекта. Длъжностите, които ще се бъдат предоставени за заетост на 2-те лица са "Организатор, стопански дейности" и "Архивист". Длъжностите попадат в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. Двете длъжности "Организатор, стопански дейности" и "Архивист" са в единична група клас - 2. Организаторът стопанска дейност ще извършва дейности по организиране и логистично обезпечаване на дейността на дружеството, ще контактува с контрагентите на дружеството, ще работи с фирмена документация и ще извършва дейности за налагане и развитие на услугите, които дружеството предлага, с преоритет в сферата на туризма. Архивистът ще извършва административна дейност, техническо обработване на документи, документооборот, архивиране на документи, систематизиране на информация, работа с институции и т.н., свързани с предмета на дейност на кандидата. Все повече са изискванията от страна на работодателя и различни обществени и частни институции, контролиращи органи и др. за управление на документооборота на фирмите и съхранението на документи. С предоставяне на заетост на безработните/неактивни лица, дружеството ще обезпечи организационната и административна работа във фирмата. Заетостта ще бъде предоставена на 2-те лица, успешно преминали обучение по КК 4 "Дигитална компетентност" (Дейност №3 от проектното предложение). Етапи на изпълнение на дейността: -назначаване на лицата/ включване в заетост - от 9 до 20 м. (възможно е поетапно назначаване на лицата, в зависимост от това кога са приключили обучението си по КК4 ) -осигуряване на заетост от 9 до 20 м. (възможно е поетапно осигуряване на заетост, с макс. продължителност от 12 м.) Осигуряването на заетост на тези 2 лица представлява възможност за реализация в дългосрочен план, защото осъществяваната стопанска дейност в икономическо направление - туризъм, на територията на МИГ има перспектива, което е основа за постигане на целите за осигуряване на възможности за заетост, цялостно и хармонично развитие на хората , качество и устойчивост на работните места, намаляване на бедността, социална и професионална интеграция и инвестиране в местния потенциал. След приключване изпълнението на дейността на 1 лице, представител на приоритетните целеви групи ще се осигури минимум 6 м. последваща заетост. Дейността изцяло кореспондира с целта на процедурата, насочена към осигуряване на предпоставки за създаване на устойчиви работни места за безработни и/или неактивни лица. С изпълнение на дейността ще се постигне интеграция на безработни/неактивни лица, в заетост при работодател в реалния бизнес. При разработване на бюджета на проектното предложение е избран бюджета Вариант II. , Договорена стойност: 19 288.05 , Отчетена стойност: 20 072.37

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Неактивни участници на възраст до 29 г. вкл., които при напускане на операцията получават квалификация, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Участници на възраст над 54 г., започнали работа, вкл. като самонаети, при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 3 Безработни участници, вкл. продължително безработни, или неактивни участници, извън образование и обучение, над 54 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 11.00 , Достигната стойност: 13.00
Индикатор 4 Безработни участници на възраст от 30 до 54 г. вкл. с ниско образование (под средното - ISCED 3), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.00 , Достигната стойност: 20.00
Индикатор 5 Безработни участници на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование, които при напускане на операцията имат работа, включително като самостоятелно заети лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 6 Участници на възраст от 30 до 54 г. вкл., с ниско образование (под средното ISCED 3), придобили квалификация при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 7 Безработни участници на възраст до 29 г. вкл., със завършено средно или висше образование, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 15.00 , Достигната стойност: 24.00
Индикатор 8 Участници на възраст от 30 до 54г. вкл., започнали работа, вкл. като самонаети, при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 2.00
Индикатор 9 Неактивни участници на възраст от 30 до 54 г. вкл., извън образование и обучение, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.00 , Достигната стойност: 21.00
Индикатор 10 Неактивни участници на възраст до 29 г. вкл., извън обучение или образование, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 11.00 , Достигната стойност: 26.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 148 804.52 BGN
БФП 148 804.52 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 148 804.52 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN