Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-2.071-0003-C01
Наименование на проекта Повишаване конкурентоспособността, подобряване на капацитета и експортния потенциал на ЛИЛИЯ - С – 2010 ООД чрез придовибиване на високоспециализирани активи.
Бенефициент 201159388 ЛИЛИЯ - С - 2010 ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 25.06.2021
Дата на стартиране 25.06.2021
Дата на приключване 14.02.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северозападен (BG31), Монтана (BG312), Лом, гр.Лом

Описание

Кратко описание на проекта
ЛИЛИЯ - С – 2010 ООД е основана през 2010 г. със седалище в гр. Лом. Дружеството развива дейността си в областта на производство на класически плетени пуловери, жилетки и други подобни изделия. Зад пазарните успехи на дружеството стои екип от професионалисти и съвременно производство, което залага на високите технологии и на безкомпромисното качество. За качеството на производствения  процес и продуктите е от съществено значение и нивото на организация на целия процес. Дружеството изпитва сериозна нужда да подобри представянето си чрез увеличаване на продуктивността на работния процес, оптимизиране на себестойността на предлаганите услуги/продукти и намаляване на риска от неефективно управление на наличните ресурси и информация чрез подобряване на бизнес процесите. Настоящият проект е синхронизиран и допринася за постигане на целта на компанията за подобряване на управлението и постигане на ефективна организация на дейността на ЛИЛИЯ-С-2010 и повишаване на конкурентоспособността на предлаганите продукти и услуги чрез разработване и внедряване на таргетирана за нуждите на дружеството система за управление на процесите(ERP система ) и съотвтетно небходимата хардуерна инфраструктура за функциониране на системата. Оптимизираното управление на процесите, ресурсите и клиентите въз основа на въведената система  ще увеличи ефективността и ефикасността на компанията и повиши производствения й капацитет, както и ще повиши качеството на предлаганите услуги и продукти, ще предпостави устойчивост на компанията за развитие и гъвкавост по отношение на вземане на стратегически и оперативни решения в динамично развиващия се бизнес сегмент.
Дейности
  • Дейност: Дейности за инвестиции в ново оборудване и специализирано софтуерно приложение, допринасящи за подобряване на качеството на съществуващи процеси, продукти и услуги чрез разработване и въвеждане на базирани на ИКТ системи за управление на бизнеса: Редица ограничения пред развитието на дружеството налагат необходимостта от: 1) подобряване на управлението и организацията на основните процеси, ресурси и информационни потоци в компанията; 2) оптимизиране на работните процеси и увеличаване на ефективността и производителността на труда; 3) съкращаване/намаляване на разходите по осъществяване на дейността на компанията;4) оптимално планиране на ресурсите на всички нива в компанията; 5) повишаване на качеството на предлаганите услуги и продукти, 6) създаване на динамичен инструмент за управление на взаимоотношенията с клиентите, 7) въвеждане на инструмент, който да позволява информирани и навременни управленски решения и интегрирано управление на процесите и ресурсите. Предвид това по настоящия проект се предвижда разработване и внедряване на следната ERP система: Тя представлява интегрирано софтуерно решение за управление на бизнеса, в което са съчетани принципите на най-добри установени практики и универсална, иновационна управленска концепция. Решението адресира основните аспекти (функции) на бизнес-проектите и свързаните с тях бизнес потоци и бизнес процеси. Основните функции ( Производствена, Търговска, Управление, на човешките ресурси).Системата за управление на бизнеса се състои от взаимосвързани функционални модули, чиято интегрираност позволява всяко въвеждане на данни да се отразява във всеки един от тях. Системата ще работи в реално време и ще предоставя актуална и подходяща за управленски анализи информация. Използва се за автоматизация и оптимизация на управлението на веригата на доставките, складовото стопанство, дистрибуцията, производството, взаимоотношенията с клиентите, проектите и човешките ресурси, което позволява успешното развиване на бизнеса.Бизнес решението ще обединява информацията от всяка точка на компанията и ще позволи да се анализира, за да вземат по-успешни управленски решения. И още - процесите могат да бъдат разгърнати и към цялата бизнес общност (партньори, клиенти и др.), което ще помогне да се максимизира ефективността и да се подобри производствения капацитет. Дейността е обвързана и със закупуване, доставка, инсталация и въвеждане в експлоатация на допълнително необходимо за функционирането на интегрираната информационна система хардуерно оборудване. За да бъде внедрено новото решение обаче, фирмата ще се нуждае от инвестиционна подкрепа, с оглед закупуване на необходимия хардуер, с който към момента фирмата не разполага. Компанията предвижда придобиване на Физически сървър за виртуализация- 1 бр., Бекъп сторидж с мрежова свързаност- 1 бр., Сървърен шкаф с рутер- 1 бр., Непрекъсваемо токозахранващо устройство с двойна конверсия – 1 бр. Оборудването се отличават с добри работни показатели от гледна точка на цена, консумация на мощност и опростено използване. Активите са готови за натоварени бизнес задачи като работа с бази данни, сървърна консолидация и виртуализация. Оборудването се характеризира с повишена ефективност спрямо и оптимизиранена работните процеси при използвания нов подход за управление на бизнес процесите на дружеството, които изискват значителни ресурси. Активите ще осигурят пълната функционална производителност и продуктивност, в същото време ще предоставят ненадмината комбинация от гъвкавост, лесна за използване и управление ИТ инфраструктура, която е изградена по начин осигуряващ оптимално внедряване на специализираното решение. С реализирането инвестияция в ДМА ще се създадат условия за въвеждане и нормална работа на предвидената за разработване и внедряване софтуерна система за управление на ресурсите (ERP) в предприятието. Активите ще осигурят надеждност на системата. Стъпките за реализация на дейността: Подготовка и официално публикуване на тръжни документи -месец 1-месец 3 Оценка на оферти и сключване на договор за доставка Месец 4 - Месец 6 Доставка на оборудване, инсталиране, пускане в екплоатация- Месец 7 - Месец 12 , Договорена стойност: 268 000.00 , Отчетена стойност: 268 000.00
  • Дейност: Дейност за ефективното и ефикасно използване на факторите на производство чрез внедряване на нови съвременни технологии/методи за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес : Необходимостта от планираните инвестиции по проекта се обуславя от все по-завишените изисквания в сектора по отношение на прилагане на производствени практики с висока ефективност и ефикасност, използването на модерни технологии, щадящи околната среда. Именно чрез внедряване на ЕРП системата и хардуерната инфраструктура, ще се въведат за първи път в дружеството-кандидат изцяло нови методи за ефикастно използване на човешкия капитал, ресурсите- производствени материали и стратегическо планиране на целия производсвен процес, както следва: 1) Оптимизиране на производствения процес – новата система за управление ще позволи автоматичното генериране на дневни графици, което ще съкрати времето необходимо за ръчно планиране и оперативна обработка на данните; ще позволи по-добро оперативно отчитане, контрол и анализ на производството; ще елиминира потенциалните неволни (или злонамерени) човешки грешки при отчитането на произведеното по участъци; количествените измерители от подобрената ефективност са отразени в повишените обороти и приходи от продажби. 2) Намаляване на себестойността на производствените разходи -редуцирането на разходите за материали, както и съкращаването на периода от време в който материалите прекарват в склада има директно отношение към намаляването на себестойността на производствените разходи; намаляването на времето за планиране или пре-планиране на производствени маршрути, уточняване на дневни графици или други извършвани ръчно дейности също има директно отношение към общото намаляване на себестойността на производствените раходи; количествено бизнес ползите ще са равни на спестеното работно време на ключови служители. 3) Освобождаване на ценно време на ключови служители -редуциране на времето отделяно от служителите за изготвяне на най-различни справки, редуциране на времето за ръчни операции по ежедневното планиране и отчитане на производството, редуциране на времето, в което се реагира на дадена ситуация или възникнал проблем; количествено бизнес ползите могат да се приравнят на 20% до 30% от работното време на всички служители ангажирани с въвеждане, сваляне, записване, отчитане на процеси и данни и планиране на дейности. 4) Намаляване на складовите запаси/наличности от материали – новата система ще спомогне да се намали презапасяването в склада в пряко съответствие със стратегическите цели на ЛИЛИЯ-С-2010 да намали складовите наличности, тъй като ръководството ще планира запасите на база на постъпилите реални поръчки от клиенти и съответно ще планира оптималните наличности с по-голяма прецизност. 5) Подобряване управлението на качеството – софтуерна система за управление ще позволи да се обхванат всички процеси и съответните данни, като ще позволи да се дефинират и регистрират в информационната система проверки по качеството на всеки етап от жизнения цикъл на продукцията. Това ще намали рисковете, свързани с управлението на качеството и ще доведе до подобрено управление на качеството на продукцията. 6) Подобряване на управлението и организацията на дейността - Внедряването на софтуерна система за управление ще осигури пълен поглед върху протичащите бизнес процеси в ЛИЛИЯ-с-2010 и ще предоставя информация в реално време на ръководството на компанията. С внедряването на специализираната ЕРП система юе се постигне: планиране и препланиране на производствения процес по най-ефективния начин, анализиране и реагиране на бързо на възникващи промени, реализиране и оценяване на конкретни стратегически цели, делегиране на бърза и ефективна отговорност за цялостно изпълнение на задачите и да третира отделните служители като собственици на съответните бизнес процеси, контрол на ефективно управлението на запасите Стъпките за реализация на дейността: Подготовка и официално публикуване на тръжни документи -м. 1-м. 3 Оценка на оферти и сключване на договор за доставка м 4 - М. 6 Доставка на оборудване, инсталиране, пускане в екплоатация- м 7 - м 12, Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност за информиране и публичност : Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки: - Изработване на табела с информация за проекта - Стикери за предвиденото по проекта оборудване Всеки документ, обвързан с изпълнението на проекта, ще бъде изготвен в съответствие с изискванията за мерките за публичност и комуникация. Всяко едно от средствата за визуализация ще съдържа информация, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез чрез Стратегията за Водено от общностите местно развитие /ВОМР/ по Оперативна програма „Иновации и конкурентноспособност“2014-2020/ОПИК/, номер и наименование на проекта. Дейността се предвижда да стартира от 1 проектен месец, имайки предвид необходимостта от изготвянето на тръжни процедури за доставка на предвиденото оборудване съгласно предвидените указания за информация и публичност. Нейната продължителност съответно ще бъде през целия проект като при стартиране или финализиране на отделни дейности ще бъдат изработвани и предвидените визуализационни материали. Стъпките за реализация на дейността: Подготовка на запитванията относно изработка на визуализационни материали -месец 1 Събиране на две оферти, избор на изпълнител и сключване на договор за доставка- Месец 2 Доставка на визуализационните материали- Месец 3 , Договорена стойност: 112.00 , Отчетена стойност: 96.40

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Прима Нет Консулт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 239 886.80 , Отчетена стойност**: 268 000.00
  • Изпълнител: РОЗОВА ДОЛИНА 1 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 86.29 , Отчетена стойност**: 96.40
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Брой проекти с дейности за подобряване на ресурсната ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 Намаляване на количеството отпадъци, предвидени за депониране – количества генерирани отпадъци на годишна база преди/след изпълнение на проекта в тонове годишно., Мерна единица: т./год., Базова стойност: 2.00 , Целева стойност: 1.98 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 248 096.40 BGN
БФП 222 071.09 BGN
Собствено финансиране 26 025.31 BGN
Общо реално изплатени суми 222 071.09 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения при изпълнението на сключения договор с изпълнител 10.00 17 902.00 2 098.00 20 000.00 Прима Нет Консулт ЕООД

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на Сървърен шкаф с рутер- 1 бр., Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на Сървърен шкаф с рутер- 1 бр.
    Изпълнител: Прима Нет Консулт ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 895.10
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставката и въвеждането в експлоатация на Физически сървър за виртуализация- 1 бр., Бекъп сторидж с мрежова свързаност- 1 бр., Сървърен шкаф с рутер- 1 бр., Непрекъсваемо токозахранващо устройство с двойна конверсия – 1 бр.ЕРП Докуплан за трикотажно производство- 1 бр, Прогнозна стойност: 268 000.00
  • Обособена позиция 1: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на : Обособена позиция 1: Физически сървър за виртуализация- 1 бр.
    Изпълнител: Прима Нет Консулт ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 238 991.70
  • Обособена позиция 2: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на :Обособена позиция 2: Бекъп сторидж с мрежова свързаност- 1 бр.
    Изпълнител: Прима Нет Консулт ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 238 991.70
  • Обособена позиция 3: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на:Обособена позиция 3: Сървърен шкаф с рутер- 1 бр.
    Изпълнител: Прима Нет Консулт ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 895.10
  • Обособена позиция 4: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на:Обособена позиция 4: Непрекъсваемо токозахранващо устройство с двойна конверсия – 1 бр.
    Изпълнител: Прима Нет Консулт ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 238 991.70
  • Обособена позиция 5: Доставка, монтаж и пускане в експлоатация на:Обособена позиция 5: ЕРП Докуплан за трикотажно производство- 1 бр
    Изпълнител: Прима Нет Консулт ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 238 991.70
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Изработка на табела и стикери, Прогнозна стойност: 112.00
  • Обособена позиция 1: Изработка на табела и стикери
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN