Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.039-0004-C01
Наименование на проекта Провеждане на целенасочени дейности за стратегическо подобряване условията на труд в Пресформ ООД
Бенефициент 112623636 ПРЕСФОРМ ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 07.08.2019
Дата на стартиране 07.08.2019
Дата на приключване 07.03.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пазарджик (BG423), Панагюрище, гр.Панагюрище

Описание

Кратко описание на проекта
С настоящето проектно предложение "Пресформ" ООД цели да подобри безопасността при работа на своите служители и да им осигури здравословни и комфортни условия на труд. Тази цел ще бъде реализирана с помощта на следните специфични цели:
- Специфична цел 1 "Подобряване на условията на труд на работното място и създаване на условия за предпазване от и намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания, чрез инвестиции в средства за колективна защита".
- Специфична цел 2 "Повишаване качеството на трудовия живот на заетите лица посредством минимизиране на рисковете на работното място чрез осигуряването на работно облекло и лични предпазни средства на заетите"
- Специфична цел 3 "Подобряване на социалния климат и повишаване на мотивацията за работа в "Пресформ" ООД, чрез инвестиции в помещение за хранене и почивка за заетите".
В проекта са включени три дейности:
Дейност 1 "Осигуряване на средства за колективна защита на заетите в "Пресформ" ООД"
Дейност 2 "Осигуряване на работно облекло и лични предпазни средства на заетите в "Пресформ" ООД
Дейност 3 "Оборудване на помещение за хранене и почивка на заетите в "Пресформ" ООД"
Очакваните резултати от реализацията на проекта са:
- Намаляване до минимум въздействието на преките рискове от работния процес;
- Обезпечаване безопасната работа на работниците;
- Свеждане до минимум производствените рискове за здравето на работниците;
- Намаляване на възможностите за трудови злополуки и инциденти;
- Подобряване здравния статус на работниците в предприятието;
- Подобряване на микроклимата в предприятието;
- Повишаване на удовлетвореността от работата във фирмата;
- Повишаване на мотивацията за работа и респективно повишаване на производителността на труда;
- Подобряване на социалния климат за работа в предприятието.
- Създаване на условия за пълноценна почивка и възстановяване от тежкия работен процес.

Стойността на предвидените инвестиции е в размер на 33 465.38 лева.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1 "Осигуряване на средства за колективна защита на заетите в "Пресформ" ООД": Основната цел на настоящата дейност е подобряване на условията на труд на работното място и създаване на условия за предпазване от и намаляване на трудовите злополуки и професионалните заболявания, чрез инвестиции в средства за колективна защита. С цел подобряване на параметрите на работната среда, осигуряване на добри и безопасни условия на труд и предпазване на работниците и служителите от трудови злополуки в рамките на настоящия проект се предвиждат дейности за доставка и инсталиране на спезиализарано оборудване. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за минимизиране на риска за здравето чрез подобряване условията на труд. Ще се извършат следните поддейности: - Подобряване на микроклимата в производствените помещения, чрез закупуване на климатични системи и подмяна на дограмата. Измерените контролни стойности - температура на въздуха, относителна влажност, скорост на движение на въздуха трябва да са в съответствие с изискванията на Наредба № РД-07-3 от 18.07.2014 г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места, като за тежка физическа работа, каквато е дейността на Пресформ ООД, през студения период на годината, температурата в помещението трябва да бъде между 16 и 18 градуса, а през топлия период на годината - между 18 и 21 градуса. Към момента дейността на фирмата се осъществява в две производствени помещения, като едното е с размери 83 кв.м, а другото с размери - 134 кв. м. За да се осигури изискваната от Наредбата температура на въздуха, Пресформ ООД предвижда да закупи чрез настоящия проект 4 броя колонен тип климатична система, по 2 за всяко помещение, като по този начин ще подобри микроклимата и ще осигури безопасни и здравословни условия за работа на своите работници. Другата дейност, която ще допринесе за подобряване на микроклимата е подмяна на старата дървена дограма на прозорците, с нова ПВЦ петкамерна дограма, така че да се осигури максимално поддържане на температурата в помещенията и през летния, и през зимния сезон. Предвижда се доставка и монтаж на 8 модула ПВЦ дограма, подмазване на дограма и боядисване около прозорците. - Осигуряване на безопасна среда и защита от пожари чрез изграждане на заземителен контур. Изграждането на ефективна заземителна уредба има основно значение за нормалното функциониране на всяка електрическа инсталация, както за безопасността на хората, така и за правилната работа на електрическото и електронно оборудване. Заземителните уредби ограничават разликата в напрежението до възможно най-ниска степен, което в даден момент може да се появи между металните структури и земята, за да предпази от токов удар хората, които се намират в близост. Чрез тази дейност, значително ще се повиши безопасността при работа и ще се избегнат неприятни, дори фатални инциденти в следствие на работата с ел. уреди. - Осигуряване на защита от прах и метални частици, чрез доставката на мобилна прахоуловителна система Праховите и металните частици са едни от най-често отделяните вредности при протичането довършителните работи по произведените отливки, получени при работата с машини, снабдени с абразиви и дискове от шкурка. За да се предотврати тяхното разпространение с оглед опазване на здравето на работещите в "Пресформ" ООД, се предвижда доставката на мобилна прахоуловителна система, подходяща за улавяне както на груби, така и на фини прахови частици. Чрез нея, от една страна, ще се допринесе за подобряване на условията на труд и осигуряване на здравословна среда, от друга, ще се ограничи замърсяването на околната среда с прахови частици. , Договорена стойност: 22 123.07 , Отчетена стойност: 21 016.13
  • Дейност: Дейност 2 "Осигуряване на работно облекло и лични предпазни средства на заетите в "Пресформ" ООД": Основната цел на настоящата дейност е повишаване качеството на трудовия живот на заетите лица посредством минимизиране на рисковете на работното място чрез осигуряването на работно облекло и лични предпазни средства на заетите в "Пресформ" ООД. Тъй като производствените дейности на предприятието са свързани с висок риск от изгаряне, поради работата с разтопен метал, а освен това при довършителните дейности на изделията се отделя голямо количество прах и други частици, работното облекло и личните предпазни средства притежават специфични характеристики, подходящи за такава работна среда и минимизиращи риска от изгаряне и злополуки, а именно: • Зимно работно облекло – 7 комплекта, състоящи се от ватирана блуза, ватирана куртка, термоелек и полугащеризон, които за разлика от наличните в цеха в момента, са с увеличена защита на работещите и създават по-голямо удобство за изпълнение на трудовите задължения. Планираното работно облекло следва да е ушито от материя с подобрени характеристики, устойчиво на изгаряне. • Лятно работно облекло – 7 комплекта, състоящи се от тениска, куртка и полугащеризон, които за разлика от наличните в цеха в момента, са с увеличена защита на работещите и създават по-голямо удобство за изпълнение на трудовите задължения. Планираното работно облекло следва да е ушито от материя с подобрени характеристики, устойчиво на изгаряне. • Работни обувки - 7 чифта, които ще притежават маслоустойчиво грайферно антистатично ходило, ще са антиалергични, с противоизпотяваща стелка, метална пластина и бомбе, така че да осигуряват комфорт при работа и защита от удар. • Защитна каска за предпазване от „летящи”/ падащи предмети – 7 броя. За разлика от наличните в цеха се предвижда закупуването на допълнително олекотени каски, което ще увеличи продължителността на времето, в което могат да се носят без да създават дискомфорт на работниците. • Антифони – 7 броя за изолиране на производствения шум. За разлика от обезпечените антифони към настоящия момент, тези позволяват да се регулира шумопропускливостта без да се налага да се отстраняват. • Предпазни очила – 7 броя при работа с абразиви и дискове от шкурка, при които се отделят доста прах и фини частици. За разлика от наличните следва повърхността на стъклата да осигурява антистатичен ефект по отношение на залепването на „хвърчащи частици” при работа с посочените машини. • Престилка кожена за заваряване - 7 броя, защитава торса и горната част на краката при заваряване. За разлика от използваните престилки в цеха, новозакупените ще бъдат от висококачествени материали, които осигуряват по-голяма защита от изгаряне. • Защитни ръкавици - 7 чифта, предназначени за защита от механични удари, които ще бъдат с подсилени длан и показалец, така че да се предотвратяват евентуални рискове по време на работния процес. • Ръкавици комбинирани кожа/плат - 7 чифта, предназначени за защита от изгаряне по време на заваряване. Те ще бъдат с подсилена длан. • Предпазен щит за заваряване - 7 броя, предназначен за защита от оптични лъчи, възникващи при електрическо заваряване. • Защитен лицев щит - 7 броя, предназначен е за защита на лицето при осъществяване на производствените леярни процеси, като може да бъде прикрепен към стандартна защитна каска. • Дихателна предпазна маска против прах и други частици - 7 броя, те са задължителна част от екипировката, тъй като има заплаха от проникване на частици, застрашаващи живота и здравето в дихателната система. Дихателните защитни маски позволяват на работещите в предприятието да дишат комфортно, без да вдишват опасни за здравето частици. • Антирефлексни очила - 1 брой, предназначени за управителя на дружеството, тъй като неговата работа е свързана предимно с обработка на данни, заявки, поръчки и финансово - счетоводни дейности, осъществявани на компютър, което крие сериозни рискове от повреждане на зрението. Тези очила ще му осигурят необходимата защита и комфорт при работа. , Договорена стойност: 3 300.00 , Отчетена стойност: 3 300.00
  • Дейност: Дейност 3 "Оборудване на помещение за хранене и почивка на заетите в "Пресформ" ООД": Основната цел на тази дейност е подобряване на социалния климат и повишаване на мотивацията за работа в "Пресформ" ООД, чрез инвестиции в помещения за хранене и почивка за заетите. Кризата за квалифицирани кадри за производството е един от водещите мотиви "Пресформ" ООД да инвестира в подобряване на социалния климат, така че максимално да удовлетворява изискванията на своите работниции те да бъдат мотивирани да продължат работа във фирмата и да повишат своята производителност. Поради интензивната работа и работата във високорискова среда, работниците в предприятието се нуждаят от пълноценна почивка и условия за възстановяване на психическото и физическото състояние. За тази цел, ръководството на фирмата ще обособи специално помещения, оборудвани с всички необходими мебели, уреди и консумативи, с цел осигуряване на максимални удобства за хранене и почивка на работниците. Предвидено е реализирането на следните дейности: - Поддейност 1 "Обособяване на кът за почивка" - ще бъде оборудван с 1 брой диван, 2 броя фотьойли и 1 брой маса, които да спомогнат за пълното психическо и физическо възстановяване на работниците, осигурявайки им комфорт и място за релакс. "Пресформ" ООД спазва всички нормативни изисквания съгласно Наредба № 15 от 31.05.1999 г. за условията, реда и изискванията за разработване и въвеждане на физиологични режими на труд и почивка по време на работа, като е въвела в своя Правилник за вътрешния ред, физиологичните режими на почивка - в предприятието са предвидени 1 почивка 2 часа след стартиране на работния ден в рамките на 15 минути и 1 почивка 2 часа след края на почивката за хранене в рамките на 15 минути. Тъй като, дейността на предприятието е свързана с тежък физически труд, поради производствения й характер, физиологичната почивка на работниците трябва да е пасивна, при която работещите трябва да са в седяща или друга свободна поза, като включват дейности за четене, музика, псисхично разтоварване. До този момент, в предприятието има обособени два къта за почивка - зимен, оборудван с маса и столове, които не са достатъчно ефективни и не предоставят нужните условия за осъществяване на пълноценна пасивна почивка и летен, оборудван с пейки и маси, намиращ се на открито. Това обуславя нуждата от преоборудване на зимното помещение за почивка чрез осигуряване на мека мебел, където работниците да почиват свободно, с цел пълно възстановяване и релакс. С реализирането на тази дейност се очаква повишаване на мотивацията за работа и съответно повишаване на производителността на труда, благодарение на пълното психическо и физическо възстановяване. - Поддейност 2 "Оборудване на помещение за хранене" - ще бъде оборудван с 1 брой маса, 8 броя столове, 2 броя кухненски шкафове, 6 броя метални шкафове за принадлежности на работниците, кухненски уреди (1 брой диспенсер за вода, електрическа печка, хладилник с фризер и кафеавтомат) и кухненско оборудване (чаши, чинии, прибори за хранене, тигани, кана и др. дребни консумативи). "Пресформ" ООД извършва своята дейност съгласно всички нормативни изисквания по Кодекса на труда, като дневната почивка за хранене на работниците е 1 час в периода между 12:00 - 13:00 часа. С оглед осигуряване на максимални удобства, "Пресформ" ООД има желание да инвестира в оборудване на кът за хранене, който да подобри социалния климат в предприятието, така че заетите да бъдат удовлетворени от работата си и да останат лоялни на своя работодател, като им осигури условия, в които те сами да могат да приготвят и/или притоплят храната си, така че да се спестяват разходите за храна по време на работния ден, от една страна, а от друга страна, да им се дадат условия за консумиране на здравословна храна. С реализацията на тази дейност ще се осигурят максимално ефективни мерки за пълноценна почивка по време на работния ден на заетите във фирмата, така че да се повиши тяхното желание за работа и съответно да се повиши производителността на труда., Договорена стойност: 5 000.00 , Отчетена стойност: 5 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: РАПИД - ЕКО СТРОЙ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 446.53 , Отчетена стойност**: 2 446.53
  • Изпълнител: УЕБ - ТЕК ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 750.00 , Отчетена стойност**: 3 750.00
  • Изпълнител: ПРИВИЛЕГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 300.00 , Отчетена стойност**: 3 300.00
  • Изпълнител: ШУМАНА 83 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 139.60 , Отчетена стойност**: 3 139.60
  • Изпълнител: ЕМСИ - КОМФОРТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 11 680.00 , Отчетена стойност**: 11 680.00
  • Изпълнител: ПРЕДЕЙТОР ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 2 035.00 , Отчетена стойност**: 2 035.00
  • Изпълнител: ЕКСКЛУЗИВ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 965.00 , Отчетена стойност**: 2 965.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Участници от подкрепените предприятия в заетост 6 месеца след приключване на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 10.00
Индикатор 3 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 4 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 7.00 , Достигната стойност: 12.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 33 465.38 BGN
БФП 33 465.38 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 32 247.74 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN