Идентификация

Номер от ИСУН BG06RDNP001-19.577-0001-C01
Наименование на проекта Технологично обновяване на "Асансьорен сервиз - Поморие" ЕООД
Бенефициент 102870894 АСАНСЬОРЕН СЕРВИЗ - ПОМОРИЕ ЕООД
Източник на финансиране ЕЗФРСР ==> Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)
Дата на сключване на договора/заповедта 22.06.2023
Дата на стартиране 22.06.2023
Дата на приключване 30.06.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Прекратен (към дата на прекратяване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Поморие

Описание

Кратко описание на проекта
Основни цели на програмата за развитие на селските райони (ПРСР) 2014-2020 г. и стратегията за ВОМР са насърчаването на социалното приобщаване и намаляване на бедността, както и  развитие на устойчив бизнес сред микро и малките предприятия. Идентифицирани са основни проблеми като безработицата в община Поморие, която се определя като основен рисков фактор, свързан с доходите и стандарта на живот на хората. Ограниченото разкриване на нови работни места във всички икономически сектори, сезонната заетост и ниската предприемаческа активност представляват предпоставка за увеличаване на безработицата.  Стратегията за ВОМР посочва, че един от най-големите проблеми за създаване на устойчив бизнес пред съществуващите предприятия, във всички икономически сектори, е липсата на инвестиции, което възпрепятства създаването на нови продукти и услуги и е пречка за по-нататъшното им развитие, тъй като по този начин те са по-малко конкурентноспособни. 
Основната цел на проектното предложение е да допринесе за решаване на идентифицираните нужди и проблеми, като създаде предпоставки за устойчив бизнес в дружеството, технологична модернизация и разкриване на нови работни места. 
За да се постигне основната цел са предвидени следните мерки:
- закупуване на оборудване с цел разширяване на дейността на кандидата, подобряване качеството на услугите и повишаване на конкурентоспособността на дружеството;
- осигуряване на заетост на 4 безработни лица, които ще работят на новозакупеното оборудване;
- осигуряване на консултантска помощ с цел правилно и своевременно изпълнение на проекта;
Като основен резултат от изпълнението на проекта се очаква да се повиши конкурентоспособността на дружеството и да се допринесе за намаляване на безработицата в региона на община Поморие. Като конкретни резултати се очаква създаване на  устойчив бизнес в дружеството, чрез закупуване на ново, качествено и енергийно ефективно оборудване, както  и осигуряване на 4 нови работни места.
Дейности
  • Дейност: Развитие на услугите монтаж и ремонт на асансьорни уредби в дружеството ( Част 1 -Използване на консултантски услуги и избор на изпълнители ) : Целта на част 1 от дейността е да се осигури подготовката на кандидата за участие в процедурата за кандидатстване, както и да се осигури правилното и своевременно изпълнение и отчитане на проекта. За да се постигне целта е предвидено използването на консултантски услуги във връзка с : 1. разработване на проектното предложение - подготовка на бизнес план, вкл. предпроектно изследване/проучване и окомплектоване на пакета от документи; 2. консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитането на дейностите по проекта до изплащане на помощта; Проектното предложение е съставено от: - Формуляр за кандидатстване; - Приложения към него, съгласно изискванията на процедурата и ПРСР 2014-2020 чрез подхода на ВОМР; - Подкрепящи документи, съгласно Насоките/Условията за кандидатстване за конкретната процедура № BG06RDNP001-19.577 МИГ Поморие_6.4_М3 "Инвестиции в подкрепа на неземеделски дейности". Консултантските услуги, свързани с изпълнението на проекта, се изразяват в осигуряване на помощ при изпълнение на дейностите, подготовка на процедурите за избор на изпълнител и подкрепа по време на провеждането им, консултантска помощ при подписване на договори с изпълнителите, както и своевременно и поетапно отчитане на дейностите и разходите. Дружеството цели по този начин да създаде предпоставки за правилното изпълнение на проекта и по този начин да създаде сигурност при реализация на инвестицията. Консултантската помощ ще допринесе за развитието на услугите в предприятието чрез правилното изпълнение на проекта, а това от своя страна води до постигане на резултатите в бизнес плана и съответно създаването на устойчив бизнес. Част 1 от дейността ще бъде осъществена в три етапа. Първият етап е свързан с подготовка и подаване на проектното предложение и се осъществява преди крайния срок за кандидатстване, определен в процедурата. В този етап се извършва разработка на проектно предложение вкл. подготовка и окомплектоване на документацията, формуляр и бизнес план. Вторият етап ще се осъществи в рамките на 3 месеца и ще стартира в началото на изпълнение на проекта. През този етап се предвижда използване на консултантски услуги във връзка с подготовка на провеждане на процедури за определяне на изпълнител по реда на ПМС 160/2016. Предвидени са 2 процедури по избор на изпълнител с публична покана и една без публична покана. Последната е свързана с избор на консултант и подписване на договор за управление и отчитане на проекта. Изборът ще бъде направен през първия месец от началото на проекта. По предвидените процедури ще бъдат спазени изискуемите действия по изготвяне, обявяване, публикуване и избор на изпълнители, съгласно законодателството. Подробно описание за начина на провеждане е описан в т.10 План за външно възлагане. Третият етап ще се осъществи в рамките на 5 месеца и включва консултантски услуги във връзка с подписване на договорите с изпълнители след проведените процедури, съдействие по изпълнението и отчитането на проекта вкл. разходи и дейности. Част 1 на дейността ще се осъществява през целия период на изпълнение на проекта и обхваща целия процес на изготвяне, окомплектоване, подаване и отчитане на проекта, както и провеждане на процедури за избор на изпълнители. , Договорена стойност: 6 000.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Развитие на услугите монтаж и ремонт на асансьорни уредби в дружеството ( Част 2 - Осигуряване на оборудване): Целта на част 2 от дейността е създаване на предпоставки за устойчив бизнес, чрез осигуряване на ново модерно и ресурсно ефективно оборудване, както и създаване на нови работни места за 4 безработни лица. "Асансьорен сервиз - Поморие" ЕООД работи вече 18 години в сферата на поддръжка и ремонт на асансьорни уредби. Наличното към момента и вече амортизирано оборудване не е в състояние да поеме голямо натоварване, създава по-голям брой отпадъчни материали при експлоатацията му и увеличава оперативните разходи на дружеството. Оборудването също така не е достатъчно, за да може да се предоставя допълнителна услуга от дружеството във връзка с монтаж и демонтаж на асансьори, както и да обслужва своевременно клиентите по текущата услуга. За да може да развива и да разшири дейността си, предприятието има необходимост от въвеждане в експлоатация на нови дълготрайни активи (машини и инструменти). За съжаление дружеството няма излишни средства за инвестиция и поради това разчита на безвъзмездната помощ по процедурата. Стратегията за ВОМР също споменава за проблем с липсата на финансови средства за инвестиция от предприятията на територията на МИГ Поморие. Новото оборудване ще позволи да се предоставя по бърза и качествена услуга, ще съкрати времето на изпълнение на поръчките и ще позволи на фирмата да обслужва повече клиенти на месец. Новото оборудване е предпоставка и за наемане на 4 лица, които да работят с оборудването и които са необходими за разширяване на дейността на кандидата. Предвидено е закупуване на следното оборудване: - 4 бр. Комплект инструменти в куфар; - 6 бр. Безкабелен ударен гайковерт комплект с батерия и зарядно; - 6 бр. Безкабелна пробивна машина комплект с батерия и зарядно; - 6 бр. Безкабелен ъглошлайф комплект; - 6 бр. Безкабелна машина комплект; - 1 бр. Ротационен лазер комплект; - 1 бр. Мотокар (малогабаритна самоходна машина); - 1 бр. Товарач; - 2 бр. Палетна стелажна система; - 1 бр. Палетна количка; Оборудването ще позволи на дружеството да осигури на своите работници(нови и стари) пълен комплект от инструменти и машини, с които те ще могат своевременно и качествено да предоставят услугата на клиентите. Предвидените бройки оборудване ще позволят на работниците да обслужват едновременно по-голям брой клиенти на месец. Предвидено е, след провеждане на процедурите за избор на изпълнители за доставка на оборудването, да се сключат трудовите договори с новонаетите работници и служители. Оборудването е пряко свързано с осъществяването на услугите, които кандидатът предлага на пазара. Машините са специфични за вида дейност: поддръжка, ремонт, монтаж, демонтаж на асансьорни уредби. Без тях не е възможно да се осъществи поета поръчка. Новото оборудване ще допринесе за по-бързо и качествено извършване на предлаганите от дружеството услуги без да се налага прекъсване на работния процес за ремонти на стари активи. Закупуването на техника за разтоварване е от огромна необходимост, тъй като за предоставяне на новата услуга е необходимо фирмата да наема тези машини от външни фирми. Това увеличава разходите, времето за организация, забавя изпълнението на поръчките и затруднява работния процес. Това е и причината дейността по монтаж/демонтаж да не се изпълнява. С осигуряване на техниката за разтоварване фирмата ще може да поема допълнителни поръчки за монтаж и демонтаж, които да осигурят повече приходи в дейността. Новите машини ще създадат условия за работа, както на текущите служители в дружеството, така и на новоназначените лица. Част 2 от дейността ще стартира от началото на 4-ти месец и ще се изпълнява до края на изпълнението на проекта. Предвидено е в периода от 5 месеца да се заплатят активите, да се придобие собствеността върху оборудването и да се наемат безработните лица. Предвидено е последните да подпишат трудови договори през четвъртия месец от началото на проекта., Договорена стойност: 120 363.65 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Стопанства, въвели мерки за енергийна ефективност, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Стопанства/предприятия, диверсифицирали своята дейност в сферата на туризма, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 0.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Стопанства, предприятия, диверсифицирали своята дейност в различна от сферата на туризма, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 0.00 BGN
БФП 0.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 0.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN