Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.089-0001-C01
Наименование на проекта Успехът обича предприемчивите
Бенефициент 204554981 ФАСТ АКАУНТИНГ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 11.06.2020
Дата на стартиране 01.08.2020
Дата на приключване 01.07.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Разград (BG324), Исперих

Описание

Кратко описание на проекта
Проeктът се осъществява на територията на община Исперих и е в съответствие с целите на СМР на МИГ Исперих за насърчаване икономическото развитие на територията чрез разкриване на нови микро и малки фирми, както и на потребностите от осигуряване на специализирана подкрепа и услуги за потенциални предприемачи и стартиращи фирми на територията на МИГ Исперих чрез:
- Подготовка на местни кандидат предприемачи за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане;
- Предоставяне на комплексна специализирана подкрепа: обучения и услуги за подпомагане целевите групи в разработката и преценката на техните идеи за бизнес, придобиване на управленски знания и умения и разработване на бизнес идеите в планове за започване на реална стопанска дейност;
- Предоставяне на консултантска подкрепа за стартиране на бизнес: намиране на източници на финансиране, достъп до услуги за развитие на успешен бизнес, др. специализирани консултации.
Главната ни цел е увеличаване броя на започналите самостоятелен бизнес лица от община Исперих, които ще включим във проекта и по този начин ще допринесем за създаването и развитието на устойчив бизнес на територията. Ключовите дейности предлагат специализирана подкрепа и услуги: обучения по бизнес планиране и консултации, които да ги подкрепят в разработката и преценката на предприемаческите идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения, разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на собствен бизнес, предоставяне на подкрепа за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до специализирани услуги за развитие на новосъздадения бизнес.
Дейности
  • Дейност: Подбор на участници в проектните дейности: Дейността има за цел да бъдат информирани и мотивирани за стартиране на предприемаческа дейност или самонаемане потенциални представители на целевата група, сред които да бъдат подбрани за участие в проекта минимум 18 лица. Те ще отговарят на предварителните критерии за участници - наети и безработни лица, като при формиране на целевата група приоритетно ще бъдат включвани безработни лица: безработни на възраст над 29 г. с професионална квалификация, жени, младежи със средно и по-високо образование. Планиран брой участници- 18 лица, от които мин. 10 безработни над 29 г. вкл. трайно безработни, с приоритет такива със средно и по-високо образование и планиран брой заети участници - 8 лица. Проектът ще стартира с провеждане на информационна кампания на територията на МИГ Исперих, целяща набиране на подходящи лица, отговарящи на критериите за допустимост, които да включим в целевата група и дейностите по проекта. Дейността предвижда посещения на двама експерти в населените места от Исперихска община. Честотата на посещенията ще се определя от броя население и от интереса, който има от страна на бъдещите предприемачи. За изпълнение на дейността ще разработим и отпечатаме формуляри - документи за кандидатстване: Заявление за участие, Декларация от кандидата за принадлежност към целевата група, Анкетна карта. Дейността ще се извърши от двама експерти, които ще обходят населените места и с помощта на местни лица ( кметове, кметски наместници, читалищни секретари, учебни заведения, медии и други институции) ще открият, информират и мотивират лицата, попадащи в обхвата на целевата група, за възможностите им за участие. Лицата ще подадат документи по места или по електронната поща на Сдружението. След изтичане на срока за набиране на заявки за участие, комисия ще оцени получените кандидатури и ще подбере тези, които са с най-висока мотивация и потенциал за реализиране на бизнес идеята. В целевата група ще бъдат включени приоритетно: безработни на възраст над 29 г., вкл. и трайно безработни, предимно със средно и висше образование, безработни представители на уязвимите групи: жени, хора с увреждания, безработни младежи. Ще бъдат включени също и заети лица., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 2 886.00
  • Дейност: Провеждане на обучения по предприемачество : Целта на дейността е подготовка на бенефициентите по проекта за стартиране на самостоятелна стопанска дейност чрез предоставяне на обучения за придобиване и повишаване на предприемаческите компетенции и умения, разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на собствен бизнес. Обучението се извършва от 2 обучители. Учебната програма е с общ хорариум 96 уч. часа (16 уч. дни при 6 ч./ден). Учебната програма отговаря на предявените от процедурата минимални изисквания към продължителността на обучението. Тя е изготвена за целите на дейността и е съобразена с нуждите на целевата група и целта на проекта - създаване на собствена заетост, включва теми, организирани в три модула: 1. Създайтe своя бизнес идея В този етап са включени модули и теми, благодарение на които потенциалните предприемачи ще усвоят начини за генериране и оценка на бизнес идеи, ще научат какво представлява предпримачеството и какви умения са нужни за стартиране на бизнес, ще се самооценят като предприемачи и ще изберат идеята, която е най-подходяща за тях. 2. Бизнес планиране Включва модули и информация по теми, свързани с формите на регистрация на бизнеса, проучване на пазара, бизнес комуникации, бизнес кореспонденция и умения за водене на преговори, изготвяне на бизнес план, оценка на нуждите от помещение, персонал, начален оборотен и стартов капитал, източници на капитал, маркетингово и финансово планиране, застраховки, правни отговорности на предприемача, придобиване на ключови умения, необходими за развитие на бизнеса като водене на преговори и бизнес кореспонденция, работа в екип и бизнес комуникации. 3. Възможности за финансиране по национални програми и от европейските фондове Представя възможностите за подкрепа на стартиращ бизнес по програмите, някои основни понятия като Насоки за кандидатстване, допустими кандидати, дейности и разходи; необходими документи за кандидатстване; намиране на информация за отворени процедури; отговорност при изпълнение и отчитане на проектите. В последните часове на обучението всеки предприемач ще изготви Личен план за действие, съобразно идеята и нуждите си, както и Индивидуален план за необходимата последваща подкрепа. Обучението завършва с полагане на тест, а успешното му приключване се удостоверява със Сертификат., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 14 085.10
  • Дейност: Провеждане на консултации по бизнес планиране: Целта на дейността е подпомагане на участниците в целевата група при оценката на бизнес идеите им, разработване на бизнес план и/или стратегия за развитие на бизнес и преценка на целесъобразността на бизнеса. Дейността включва индивидуално консултиране на лицата, включени в проекта, в зависимост от нуждите, определени в Индивидуалните планове за последваща подкрепа. Предоставените консултации ще са в рамките на до 40 часа на участник. Конкретната тематика на консултациите ще бъде съобразена с индивидуалните желания, умения и потребности на всеки участник, като ще включва следните основни теми: - разработване на конкретни бизнес идеи за всеки участник, оценка на идеите и избор на най-подходящата; - преценка на жизнеспособността и потенциала на бизнес идеите на кандидат-предприемачите от Виртуалния инкубатор; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. практическа помощ при регистрацията; - оценка на пазарните перспективи, маркетингови проучвания на бизнеса; - изготвяне на финансови прогнози: изчисляване нуждите от капитал, източници на финансиране, прогнозни приходи и разходи; - насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 21 405.60
  • Дейност: Специализирани консултации: Целта на дейността е предлагане на допълнителна подкрепа на потенциалните предприемачи чрез предоставяне на специализирани консултантски услуги на лицата, подпомогнати по процедурата по въпроси, пряко свързани с развитието на бизнеса като: - управление на човешките ресурси и спазване на нормативни изисквания за развитие на бизнеса; - данъчно планиране на дейността, съблюдаване на данъчни ефекти според спецификата на конкретния бизнес; - консултации по трудови и осигурителни въпроси, включително възможности за участие на кандидат-предприемачите по програми и ползване на насърчителни мерки за заетост; - подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието на кандидат- предприемачите. Всеки участник в целевата група ще има право да получи до 20 часа индивидуална консултация. Тематиката за всеки един от тях ще се определи от конкретните потребности на бъдещия предприемач., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 4 810.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: СДРУЖЕНИЕ "ЗОРНИЦА", Договорена стойност по проекта*: 26 712.56 , Отчетена стойност: 14 085.10
Изпълнители
  • Изпълнител: Дамян, Договорена стойност по проекта*: 8 369.40 , Отчетена стойност**: 5 146.70
  • Изпълнител: „АллатРа” ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 006.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Галина, Договорена стойност по проекта*: 6 060.60 , Отчетена стойност**: 4 473.30
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 8.00 , Достигната стойност: 9.00
Индикатор 2 Участници в самостоятелна заетост при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 5.00
Индикатор 3 Безработни участници над 29 г. вкл. трайно безработни, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 10.00 , Достигната стойност: 10.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 56 320.18 BGN
БФП 56 320.18 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 56 320.18 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN