Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-2.001-0144-C01
Наименование на проекта "Повишаване на енергийната ефективност на публични административни сгради в град Карнобат"
Бенефициент 000057026 ОБЩИНА КАРНОБАТ
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 13.10.2016
Дата на стартиране 13.10.2016
Дата на приключване 26.02.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Бургас, Карнобат, гр.Карнобат

Описание

Кратко описание на проекта
Предмет на проектното предложение е изпълнение на мерки за повишаване на енергийната ефективност на 4 обществени сгради с административно предназначение на територията на гр. Карнобат - общинска администрация, бул. "България" №12, общинска администрация, бул. "България" №11, общинска администрация, ул. "Граф Игнатиев" №2 и административна сграда, Промишлена зона "Север”. Проектът цели намаляване на крайното енергийно потребление, постигане на рентабилна експлоатация на обществените сгради, модернизация на публичната инфраструктура и по-добро качество на предлаганите административни и допълнителни услуги.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1: Сформиране на екип за управление на проекта. Управление и координация на проекта.: Предвидената дейност се основава на необходимостта от изграждането на ефективен механизъм за организация и координация, който да осигурява успешното реализиране на проекта и ефективното разходване на средствата. Екипът за управление ще има също така функции по упражняване на вътрешен мониторинг по отношение на външните изпълнители. Със заповед на кмета на общината ще бъде сформиран екип за управление на проекта. Ще бъдат подписани граждански (трудови) договори, придружени от длъжностни характеристики. Ще бъде разработен подробен план график за изпълнение на предвидените в проектното предложение дейности. С цел ефективното изпълнение на дейностите по проекта, екипът ще се състои от: 1. Ръководител на проекта; 2. Координатор; 3. Координатор инфраструктура; 4. Счетоводител. Екипът за изпълнение на проекта ще състави работен план за изпълнението на дейностите по проекта. Планът ще включва разпределение на отговорностите, координиране изпълнението на дейностите и сроковете за тяхното изпълнение. Ще се провеждат месечни работни срещи на екипа и ще се изготвят периодични отчети за напредъка по изпълнението на проекта. Сформирането на екип представлява своеобразна подготовка на дейността. След като тя се извърши ще се премине към същността и изпълнението на дейността, а именно: „Управление и координация на проекта”. Управлението и координацията на проекта включват: - екипно вземане на решения за действие след оценяване на възможните алтернативи; - направляване на проекта за постигане на всички заложени резултати и индикатори; - оценяване заплахите за настъпване на вътрешен или външен риск; - преодоляване на настъпилите трудности; - стриктно следене работата на всеки един изпълнител, ангажиран за изпълнението на дадена операция или цяла дейност; - набиране на информация, анализ и оценка изпълнението на дейността., Договорена стойност: 13 500.00 , Отчетена стойност: 13 085.83
  • Дейност: Дейност 2: Подготовка и провеждане на обществени поръчки. : Изготвяне на тръжни документи за провеждане на процедури съгласно изискванията на ЗОП за избор на външни изпълнители за следните дейности: - Инженеринг - проектиране, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор; - Строителен надзор; - Оценки на съответствието на проектите; - Информация и комуникация по проекта; - Финансов одит., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3: Дейности за информация и комуникация по проекта.: В съответствие с изискванията за осигуряване на информация и комуникация на проекти, финансирани с фондове на ЕС, се предвижда осъществяването на мерки за осигуряване публичността и информирането на обществеността на получената финансова подкрепа от Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г. чрез Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР), в съответствие с правилата за комуникация и визуализация, предвидени в Регламент 1303/2013г. на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г., както и с Единният наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Дейностите за информация и комуникация ще се реализират по време на цялата продължителност на проекта, с цел осъществяване широко популяризиране на обществеността относно осъществяваните по проекта дейности и финансовия принос на ЕФРР. За изпълнението на тази дейност от проекта, ще бъде избран изпълнител по реда на ЗОП, който следва да извърши следните дейности: - организиране на две пресконференции – първата от тях при стартиране на проекта с цел запознаване на обществеността с целите на проекта, и втората при неговото приключване, за да бъде отчетено изпълнението му и да се демонстрират постигнатите резултати; - два броя публикации в печатни/електронни медии - ще бъдат публикувани периодични информационни съобщения в печатни/електронни медии, отразяващи напредъка в изпълненото на проекта; - подготвяне и издаване на брошури с тираж от 500 броя, които ще представят проекта и ще съдържат информация за самата Оперативна програма и Европейския фонд за регионално развитие; - изработка и поставяне на 1 бр. билборд по време на строително-ремонтните дейности и 1 бр. постоянна обяснителна табела при приключване на строителството, в изпълнение на Единният наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г; - публикуване на информация за проекта в уеб-сайта на общината с кратко описание, цели, очаквани резултати и акцент за финансовата подкрепа на Европейския съюз., Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 3 600.00
  • Дейност: Дейност 4: Инженеринг /проектиране, изпълнение на строителни и монтажни работи и авторски надзор/, упражняване на строителен надзор, оценка на съответствието и въвеждане в експлоатация.: В рамките на предвидената дейност ще бъде включено: - Разработване на работни/технически проекти за нуждите на енергийното обновяване Ще бъдат изготвени работни/технически проекти. В последствие проектите ще бъдат оценени за съответствието им със съществените изисквания на строежите. В проектите ще бъдат включени всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследванията за енергийна ефективност, които водят до съответствие на сградите с нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас на енергопотребление „С“ и имат пряк екологичен ефект, както и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване. Ще бъде избран най-ефективният пакет от енергоспестяващи мерки за сградата, с който се постигат нормативните изисквания за енергийна ефективност - най-малко клас „С“ енергопотребление. Проектите ще бъдат съобразени с изискванията за осигуряване на достъпна архитектурна среда. - Осъществяване на авторски надзор Ще се упражнява авторския надзор по време на строителството, съгласно одобрената проектна документация и приложимата нормативна уредба. - Изпълнение на строително-ремонтни дейности, внедряване на мерки за енергийна ефективност. Предвижда се да бъде изпълнено следното за 4 административни сгради: - изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най - малко клас на енергопотребление "С"; - изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти"); - изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване; - изпълнение на мерки, свързани с подобряване на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания; За сградите, намиращи се на ул. "Граф Игнатиев" №2 и Промишлена зона "Север” ще бъде изпълнено също: - препоръчителни мерки, предписани в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б "Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти", т.2 "Необходими мерки за поддържане на безопасната експлоатация на строежа и график за изпълнение на неотложните мерки"). За сградите на бул. "България" №12 и бул. "България №11 разходите за дейностите, които не са свързани с конструктивно възстановяване/усилване, но предписани като задължителни в техническите обследвания на сградите, ще бъдат финансирани със собствени средства на община Карнобат. По време на строителството ще бъде упражняван строителен надзор от лицензирана фирма - консултант. Изпълнителят, упражняващ строителния надзор носи отговорност за законосъобразно започване на строителството, пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на СМР съгласно одобрените технически проекти, годността на строежа за въвеждане в експлоатация. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно Наредба №3 на МРРБ за актовете и протоколите. След приключване на строително-монтажните работи изготвя окончателен доклад до възложителя – Община Карнобат. - Въвеждане на обектите в експлоатация След изпълнението на СМР, в съответствие с издадените строителни книжа, заверената екзекутивна документация, всички изисквания към строежите съгласно ЗУТ и поднормативната база към него, ще се пристъпи към издаване на удостоверения за въвеждане в експлоатация от главния архитект. Към тях се прилага изготвения окончателен доклад за обектите от лицето, упражняващо строителен надзор, акт образец No.15 и др. съгласно изискванията на ЗУТ., Договорена стойност: 722 395.82 , Отчетена стойност: 832 150.83
  • Дейност: Дейност 5: Финансов одит на проекта. : Предвидено е извършването на финансов одит на проекта от дипломиран експерт-счетоводител, регистриран одитор или специализирана одиторска компания. Това ще стане след окончателно приключване на заложените дейности по проекта. Докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане по проекта. Дейността е избрана с цел: - осигуряване на прозрачност на информацията при реализацията на проекта; - съдействие и мониторинг на счетоводителя по проекта както при осчетоводяване на всички документи свързани с изпълнението на проекта така и при изготвяне на текущите отчети към финансиращата организация; - спазване на Закона за счетоводството и международните счетоводни стандарти. По време на изпълнение на проекта ще бъде събрана необходимата информация за предварителния анализ от страна на одитора и за запознаването му с проекта, целите и изискванията. На вниманието на одитора ще бъдат представени всички необходими финансови документи, въз основа на които ще изготви доклад за разходване на средствата. На негово разположение ще бъде и счетоводителя на екипа за управление на проекта, който да сътрудничи при анализа на информация., Договорена стойност: 6 000.00 , Отчетена стойност: 1 140.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ОВЕРГАЗ МРЕЖИ АД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 044.00
  • Изпълнител: Ар Ей Пи ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 712.10 , Отчетена стойност**: 5 712.10
  • Изпълнител: Дияна, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 2 960.00
  • Изпълнител: РАЙЗИНГ АРТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 600.00 , Отчетена стойност**: 3 600.00
  • Изпълнител: Станимир, Договорена стойност по проекта*: 4 500.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Ваня, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ОБЕДИНЕНИЕ "ДВЖ - КОНТРОЛ", Договорена стойност по проекта*: 10 976.40 , Отчетена стойност**: 10 976.40
  • Изпълнител: КООРДИНАТИ ГРУП 2003 ООД, Договорена стойност по проекта*: 3 600.00 , Отчетена стойност**: 3 600.00
  • Изпълнител: Партньори-А.Т. ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 118 941.28 , Отчетена стойност**: 118 941.28
  • Изпълнител: ЕВРОБИЛД БЪЛГАРИЯ ООД, Договорена стойност по проекта*: 109 009.08 , Отчетена стойност**: 108 922.75
  • Изпълнител: ГРАДИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 196 005.41 , Отчетена стойност**: 196 005.41
  • Изпълнител: Минка, Договорена стойност по проекта*: 3 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЯВОР АНАСТАСОВ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 140.00 , Отчетена стойност**: 1 140.00
  • Изпълнител: Обединение "Инженеринг 2017", Договорена стойност по проекта*: 372 741.42 , Отчетена стойност**: 392 660.99
Подизпълнители
  • Подизпълнител: СТРОЙ-КОНТРОЛ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 240.80
  • Подизпълнител: СТРОЙИНЖЕНЕРИНГ-Л.ЗАХАРИЕВ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 270.00
  • Подизпълнител: ПРОЕКТАНТСКО БЮРО 044 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 884.00
  • Подизпълнител: ЧОБАНСКИ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 800.00
  • Подизпълнител: ОВИК-ЕКСПЕРТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 384.00
  • Подизпълнител: МИТКО ЕЛ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 120.00
  • Подизпълнител: ЕМ ПЛЮС ПАРТНЪРС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 3 225.00
  • Подизпълнител: Про Проект ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 120.00
  • Подизпълнител: Петър, Договорена стойност по проекта*: 120.00
Членове на обединение
  • Член на обединение: ИНЖПРОЕКТ ООД, Договорена стойност по проекта*: 13 440.96
  • Член на обединение: ТРЕЙС ЯМБОЛ АД, Договорена стойност по проекта*: 359 300.46
  • Член на обединение: ЖОК - КОНТРОЛ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ДИ ВИ КОНСУЛТ БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Енергийна ефективност: Понижаване на годишното потребление на първична енергия от обществените сгради, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 327 808.00 , Достигната стойност: 388 230.00
Индикатор 2 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 4.00 , Достигната стойност: 4.00
Индикатор 3 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 75.00 , Достигната стойност: 88.30

Финансова информация

Обща стойност на проекта 771 941.51 BGN
БФП 771 941.51 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 771 941.52 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 9 800.27 0.00 9 800.27 ГРАДИ ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 18 637.07 0.00 18 637.07 Обединение "Инженеринг 2017"
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 5 154.54 0.00 5 154.54 Партньори-А.Т. ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 5 218.37 0.00 5 218.37 ЕВРОБИЛД БЪЛГАРИЯ ООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 285.61 0.00 285.61 Ар Ей Пи ЕООД
Нарушения в документацията за обществени поръчки 5.00 548.82 0.00 548.82 ОБЕДИНЕНИЕ "ДВЖ - КОНТРОЛ"

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Избор на консултант за извършване на оценки съответствието по реда на чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ и изготвяне на оценки за съответствие по реда на чл.142, ал.6 от ЗУТ", Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на консултант за извършване на оценки съответствието по реда на чл.169, ал.1, т.6 от ЗУТ и изготвяне на оценки за съответствие по реда на чл.142, ал.6 от ЗУТ"
    Изпълнител: КООРДИНАТИ ГРУП 2003 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 600.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "Избор на консултант за упражняване на строителен надзор при извършване на СМР във връзка с изпълнение на проект: "Повишаване на енергийната ефективност на публични административни сгради в град Карнобат", Прогнозна стойност: 22 000.00
  • Обособена позиция 1: "Избор на консултант за упражняване на строителен надзор при извършване на СМР във връзка с изпълнение на проект: "Повишаване на енергийната ефективност на публични административни сгради в град Карнобат"
    Изпълнител: ОБЕДИНЕНИЕ "ДВЖ - КОНТРОЛ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 10 976.40
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: "Извършване на дейности за информация и комуникация по проект "Повишаване на енергийната ефективност на публични административни сгради в град Карнобат", Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: "Извършване на дейности за информация и комуникация по проект "Повишаване на енергийната ефективност на публични административни сгради в град Карнобат"
    Изпълнител: РАЙЗИНГ АРТ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 600.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: "Извършване на независим финансов одит по време на изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проект: "Повишаване на енергийната ефективност на публични административни сгради в град Карнобат" - процедурата е прекратена, Прогнозна стойност: 6 000.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: "Извършване на независим финансов одит по време на изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проект: BG16RFOP001-2.001-0144 "Повишаване на енергийната ефективност на публични административни сгради в град Карнобат" по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г." , Прогнозна стойност: 6 000.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на независим финансов одит по време на изпълнение на дейностите и отчитане на разходите по проект: BG16RFOP001-2.001-0144 "Повишаване на енергийната ефективност на публични административни сгради в град Карнобат" по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г."
    Изпълнител: ЯВОР АНАСТАСОВ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 140.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: "Изпълнение на Инженеринг - проектиране, изпълнение на СМР и упражняване на авторски надзор по проект: "Повишаване на енергийната ефективност на публични административни сгради в град Карнобат", Прогнозна стойност: 676 395.82
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 2
    Изпълнител: Партньори-А.Т. ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 118 941.28
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 3
    Изпълнител: Обединение "Инженеринг 2017"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 372 741.42
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция 4
    Изпълнител: ГРАДИ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 196 005.41
Процедура 7 Предмет на предвидената процедура: "Инженеринг - изготвяне на инвестиционни проекти във фаза работен проект и изпълнение на СМР, съгласно одобрени работни проекти, вкл. упражняване на авт. надзор на публични адм. сгради в град Карнобат", Прогнозна стойност: 90 905.70
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1
    Изпълнител: ЕВРОБИЛД БЪЛГАРИЯ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 109 009.08
Процедура 8 Предмет на предвидената процедура: Екип по проекта - външни за организацията, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Дияна Якубович - координатор инфраструктура
    Изпълнител: Дияна
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 000.00
Процедура 9 Предмет на предвидената процедура: Екип по проекта - вътрешни за организацията, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Станимир Ангелов - ръководител проект
    Изпълнител: Станимир
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 500.00
  • Обособена позиция 2: Минка Димитрова - координатор
    Изпълнител: Минка
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 000.00
  • Обособена позиция 3: Ваня Желязкова - счетоводител
    Изпълнител: Ваня
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 000.00
Процедура 10 Предмет на предвидената процедура: Извършване на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 и ал. 2 от ЗУТ, изготвяне на технически паспорти и обследване за енергийна ефективност на сгради за обществено обслужване на територията на град Карнобат, Прогнозна стойност: 0.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на обследвания за установяване на техническите характеристики, свързани с изискванията по чл. 169, ал. 1, т. 1-5 и ал. 2 от ЗУТ, изготвяне на технически паспорти и обследване за енергийна ефективност на сгради за обществено обслужване на територията на град Карнобат
    Изпълнител: Ар Ей Пи ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 712.10

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN