Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP001-2.001-0093-C01
Наименование на проекта „Въвеждане на мерки за енергийно обновление на обществени сгради в град Мездра - обект за социални услуги"
Бенефициент 000193371 Община Мездра
Източник на финансиране ЕФРР ==> Региони в растеж
Дата на сключване на договора/заповедта 16.09.2016
Дата на стартиране 16.09.2016
Дата на приключване 11.06.2018
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Враца, Мездра, гр.Мездра

Описание

Кратко описание на проекта
Сградата, която се използва за административни нужди, обект на проектното предложение  е построена през 1974г.  Поради дългия срок на експлоатация и в резултат на естественото овехтяване на материалите, експлоатационните характеристики на сградата са значително занижени. Дограмата е алуминиева, в крайно незадоволително състояние. Изключение правят някои прозорци на трети етаж, които са сменени с PVC, но не са предприемани мерки по топлинно изолиране на останалите ограждащи елементи- под, стени и покрив.
 Отоплението на сградата е с газов котел с вътрешни отоплителни тела, и тръбна разводка от метални тръби без топлоизолация.  Сградата не отговаря на съвременните изисквания за енергийна ефективност в сградите. В настоящето състояние първичното енерго-потребление в сградата е 797587 кWh/у, а сградата попада в клас на енерго-потребление D от скала на енерго-потреблението. При реализиране на всички предложени енергоспестяващи мерки, общият брутен годишен разход на енергия ще се редуцира с 50,01 % до  397997 кWh/у и сградата ще попада в клас „B“ от скалата на енерго-потреблението. Предложеният пакет от енергоспестяващи мерки ще доведе до значителен екологичен ефект: емисиите на въглероден диоксид ще се редуцират с 77,9 тона/год.  Прилагането на заложените енергоспестяващи мерки значително ще подобри комфорта на обитаване за служителите на администрацията и видимо ще намали експлоатационните и разходи.
Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проектното предложение: Предвид размера на обекта, които ще бъдат предмет на интервенция на настоящия проект, организацията и управлението на проекта ще се осъществяват от екип за управление (ЕУ), включващ 4 експерта: ръководител, счетоводител, координатор на проекта и експерт "контрол на договори и нередности". Всички експерти са с висше образование и компетенции в областта на управлението и отчитането на инфраструктурни проекти. Функционирането на екипа ще гарантира устойчивото и качествено изпълнение на проекта, организацията и провеждането на процедури за избор на изпълнители, докладването и отчитането на дейностите по проекта, осъществяването на мониторинг и контрол, финансово управление на проекта и документооборота. Автобиографията на предварително избрания ръководител на проекта е приложена към проектната документация. Цялостното изпълнение на проекта ще бъде подпомагано от външен изпълнител, част от ЕУ, изборът на който се осъществява съгласно съответните законови нормативни актове. Координатора на проекта има основната отговорност за наблюдение и контрол по изпълнението на всички дейности. , Договорена стойност: 4 050.00 , Отчетена стойност: 2 499.53
  • Дейност: Инженерингова дейност по изпълнение на инфраструктурния проект: Поръчка по ЗОП за възлагане на инвестиционно проектиране с авторски надзор и строително-монтжни дейности по въвеждане на енергийно-спестовни мерки и консруктивни мерки в сградата предвиждащи Изпълнение на всички енергоспестяващи мерки, които са описани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност и които водят до най- малко клас на енергопотребление "С"; - Изпълнение на мерки по конструктивно възстановяване/усилване, които са предписани като задължителни в техническото обследване на сградата (съгласно Техническия паспорт на сградата, част Б"Мерки за поддържане на строежа и срокове за извършване на ремонти"); - Изпълнение на останалите мерки, които са предписани като задължителни в техническото обследване; - Изпълнение на мерки, свързани подобряването на достъпа за лица с увреждания до сградите в съответствие с Наредба 4 от 01.07.2009 г. за проектиране и изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания., Договорена стойност: 202 772.28 , Отчетена стойност: 290 176.57
  • Дейност: Извършване на дейности по оценка на съответстието на инвестиционните проекти: Оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите, изготвен като комплексен доклад от лицензирана фирма-консултант /независим строителен надзор/ , Договорена стойност: 1 013.86 , Отчетена стойност: 1 212.00
  • Дейност: Осъществяване на строителен надзор на инфраструктурния проект: Строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразно започване на строежа, пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на обектите , съобразно одобрените инвестиционни проекти и нормативните изисквания (ЗУТ), спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обекта за въвеждане в експлоатация., Договорена стойност: 9 124.75 , Отчетена стойност: 4 187.92
  • Дейност: Дейности по въвеждане на обектите в експлоатация: Софрмирана комисия със заповед по смисъла на ЗУТ с представители на Възложителя и строителния надзор, ще извършат необходимите административни и процедурни действие за подготвката и рапзисването на документите по ЗУТ за въвеждането на сградата в експлоатация. , Договорена стойност: 500.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Осъществяване на мерки по публичност и информираност: Проектът предвижда изпълнение на комплекс от мерки в съответствие с чл. VI от Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ и Насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност. Мерките включват: 1. Организиране и провеждане на информационни събития – в рамките на проекта ще бъдет организирано 1 брой информационни събития за популяризиране на проекта сред местната общност с участието на регионални и местни медии, както следва:  Начална конференция - официален старт на проекта - пресконференция за представяне на проекта; 2. Публикации в местни издания - 2 бр. публикации в местни издания за напредъка на проекта. 3. Изработка и поставяне на постоянна обяснителна табела – 1 бр. постоянна табела. 4. Подготовка и отпечатване на информационни брошури за проекта - 100 бр. Листовките ще бъдат в размер А4, пълноцветни, двустранни, и ще съдържат информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта, снимки. На заглавната страница на брошурата ще се съдържа: логото на ЕФРР; логото на Оперативната Програмата; името на проекта; изречението “Този документ е създаден в рамките на проект „.......................”, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на публикацията се носи от lt;наименование на Бенефициента; и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган на ОПРР 2014-2020 г.” 5. Община Мездра ще публикува съобщение на уеб- сайта на общината, в което ще фигурира кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като ще бъде откроена финансовата подкрепа на Европейския съюз., Договорена стойност: 2 027.72 , Отчетена стойност: 1 320.00
  • Дейност: Извършване на одит на инфраструктурния проект: Одитът на проекта ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител, като докладът за одит ще бъде приложен към окончателния финансов отчет. Докладът ще бъде изготвен съгласно договора за безвъзмездна помощ, изискванията на националното одиторско законодателство (Закона за независимия финансов одит, Международните одиторски стандарти и Международните стандарти за свързани по съдържание услуги, и по-специално – на МСССУ № 4400). Одиторската проверка, която одиторът ще извърши, ще бъде осъществена при спазване на нормативно определените срокове и ще включва извършването на процедури за проверка на достоверността на представената във финансовия отчет информация чрез наличие на релевантни първични документи; спазването на принципите на счетоводството; ефективния контрол по отношение на отчетността; съответствието между финансовия отчет и техническия доклад за изпълнение на проекта; целевото и правомерно разходване на средствата по проекта и др, Договорена стойност: 2 547.03 , Отчетена стойност: 1 008.00
  • Дейност: Провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки: За избора на изпълнители ще бъде спазена законовата рамка и ще бъде проведена съответния тип процедура ( според спецификата на всяка дейност по проекта). , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: Областен управител на област Враца, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: Цеца, Договорена стойност по проекта*: 500.00 , Отчетена стойност**: 499.53
  • Изпълнител: СТРЕЗА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 243 012.18 , Отчетена стойност**: 283 164.79
  • Изпълнител: ФИНАНС ОДИТ КОНСУЛТ 2002 ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 008.00 , Отчетена стойност**: 1 008.00
  • Изпълнител: ОБЕДИНЕНИЕ ГИД-АРК, Договорена стойност по проекта*: 5 399.93 , Отчетена стойност**: 5 399.92
  • Изпълнител: ДЗЗД РАФАИЛОВ-ПМ ЕНЕРДЖИ, Договорена стойност по проекта*: 6 912.46 , Отчетена стойност**: 7 011.78
  • Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 320.00 , Отчетена стойност**: 1 320.00
  • Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "ПРО.ЮТИЛИТИС КЛУБ", Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 2 000.00
Подизпълнители
  • Подизпълнител: Мечкуеви Архитекти ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
Членове на обединение
  • Член на обединение: РАФАИЛОВ КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: АРК ДИЗАЙН ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ГИД - Г КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00
  • Член на обединение: ПМ ЕНЕРДЖИ ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Енергийна ефективност: Брой обновени сгради, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Енергийна ефективност: Понижаване на годишното потребление на първична енергия от обществените сгради, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 242 587.00 , Достигната стойност: 258 280.00
Индикатор 3 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 53.90 , Достигната стойност: 58.20

Финансова информация

Обща стойност на проекта 258 491.22 BGN
БФП 258 491.22 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 258 491.22 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Избор на външни експерти/физически лица, Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Сдружение Про.Ютилитис клуб
    Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "ПРО.ЮТИЛИТИС КЛУБ"
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 000.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за извършване на външен одит на проекта, Прогнозна стойност: 2 547.03
  • Обособена позиция 1: ФИНАНС ОДИТ КОНСУЛТ 2002 ООД
    Изпълнител: ФИНАНС ОДИТ КОНСУЛТ 2002 ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 008.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител за пълен инженеринг на сградата, обект на интервенция, Прогнозна стойност: 236 276.25
  • Обособена позиция 1: Стреза ЕООД
    Изпълнител: СТРЕЗА ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 243 012.18
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Избор на изпълнител на провеждане на мерки по публичност и информираност, Прогнозна стойност: 2 027.72
  • Обособена позиция 1: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Изпълнител: ДИ ЕМ АЙ ДИВЕЛОПМЪНТ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 320.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Избор на лицензиран консултант за извършване на оценка на съответствие на инвестиционния проекти, Прогнозна стойност: 1 013.86
  • Обособена позиция 1: Обединение Гид Арк
    Изпълнител: ОБЕДИНЕНИЕ ГИД-АРК
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 399.93
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Избор на лицензиран консултант за извършване на строителен надзор на сградата, обект на интервенция, Прогнозна стойност: 9 124.75
  • Обособена позиция 1: Обединение Гид Арк
    Изпълнител: ОБЕДИНЕНИЕ ГИД-АРК
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 5 399.93

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN