Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.095-0001-C01
Наименование на проекта Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд в "Поди" ЕООД гр. Долни чифлик
Бенефициент 204195863 "Поди" ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 31.07.2020
Дата на стартиране 03.08.2020
Дата на приключване 03.08.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Североизточен (BG33), Варна (BG331), Долни чифлик, гр.Долни чифлик

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът предвижда закупуване на специално работно облекло и лични предпазни средства с цел осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на 12 работници на "Поди" ЕООД. Предвижа се и закупуване на средства за колективна защита на работниците във връзка с организация на движение по време на работа, свързани с подобряване условията на труд на работниците. Дейността на фирмата се осъществява по републиканска пътна мрежа /главен път I-9 Варна- Бургас и общинската пътна мрежа на територията на общините гр. Бяла и Долни Чифлик и се характеризира като високо рискова. Главен път I -9 е с висок интензивен трафик на автомобили, което създава конкретни опасности, застрашаващи живота и здравето на работниците при извършване на дейностите по пътното платно. Поддръжката на пътя се извършва от "Поди" ЕООД като основен подизпълнител на „Хидрострой“ АД, „Автомагистрали гр. София“ ЕООД, „Автомагистрали Черно море“ АД, „Инжстройинженеринг“ ЕООД, изпълняващ дейности като почистване на банкети, косене на тревни площи, оформяне короните на дърветата, оборки и други. В момента "ПОДИ" ЕООД не разполага с такива средства за защита и ползва под наем. Осигуряването на собствени средства за колективна защита ще рефлектира положително върху наемането на работници, голяма част от които в "Поди" ЕООД са от уязвимите и маргинализираните групи - роми и лица в риск. Осигуряването на 12 работници с облекло с висока видимост /светлоотразително работно облекло/ е от изключително значение и е свързано с личната им безопасност и здраве.
Дейности
  • Дейност: Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд.: Дейността има за цел осигуряване безопасни условия на труд и подобряване на работната среда на 12 работници от "Поди" ЕОО при работа им по пътищата и улиците на територията на МИГ-а чрез закупуване на средства за колективна защита. Чрез тези средства работниците ще бъдат защитени от пътно-транспортни злополуки в очертанията на работните участъци. Осигуряването на средства за колективна защита, конуси и сигнални знаци, е предписано в Становище на трудова медицина от 2019г., приложено към проектното предложение, а именно: Съгласно Наредба 3/2010г. за временна организация и безопасност на движението при извършвани СМР по пътища и улици, обн. в ДВ бр.74 от 2010 г. трябва да се осигурят средства за колективна защита - конусли и сигнални знаци. В момента "ПОДИ" ЕООД не разполага с такива средства за защита и ползва под наем. Това изключително затруднява нашата дейност. Понякога не може да осигурим необходимото за дейността ни оборудване за обесопасяване на работниците, които излизат на главен път или по улиците, и те са работят с риск за здравето си. Осигуряването на собствени средства за колективна защита ще рефлектират положително върху наемането на работници, голяма част от които при нас са от уязвимите и маргинализираните групи - хора с увреждания, роми и лица в риск. Основната дейност на фирмата се осъществява предимно по републиканската пътна мрежа и улиците на населените места. Тя е особено рискова и налага задължителното използване на краткотрайна временна организация на движение, свързана с личната безопасност на работниците. В Наредба 3/2010 г. за временна огранизация и безопасност на движението (ВОБД) при извършване на СМР по пътищата и улиците, са определени условията и редът за създаването й при извършване на СМР по пътища и улици, видът и начинът на поставяне на пътна маркировка, пътни знаци, пътни светофари и други средства за сигнализация. При прилагането на наредбата се спазват изискванията за ЗБУТ при извършване на СМР съгласно Наредба № 2/2004 г. Работниците изпълняват СМР по пътната и улична мрежа: почистване на банкети, косене на тревни площи, оформяне короните на дърветата, оборки, отстраняване на препятствия по пътя и други. Изпълнявайки тези дейности, те трябва задължително да използват сигнализация. Тя е временна и се поставя непоср. преди започване на СМР или след установяване на препятствие в пътен или уличен участък. Сигнализацията се премахва след приключване на СМР или след отстраняване на препятствието. Сигнализацията за въвеждане на ВОБД в пътен или уличен участък, в който се извършват СМР, има за цел: 1. да информира участниците в пътното движение за особеностите и опасностите, възникнали в пътния (уличния) участък, и за изменените пътни условия; 2. да указва границите на участъка с изменени пътни условия; 3. да въвежда режим на движение, който осигурява безопасно преминаване през участъка. През годините на осъществяване на дейността си, "Поди" ЕООД се е сблъсквала със ситуации застрашаващи живота и здравето на работниците, извършващи дейности на пътното платно. За въвеждане на ВОБД при извършване на СМР в обхвата на пътя или улицата се използват самостоятелно или съчетани помежду им пътна маркировка, пътни знаци, пътни светофари и други средства за сигнализиране. Подвижната количка за ВОД и сигналното ремарке представляват инвентар за защита, който се прикача към основно пътно превозно средство. Те са съвкупност от средства са сигнализиране съгласно чл.11 от Наредба №3/2010г. Поставят се в началото на работните участъци по пътищата, за да сигнализират работа по тях. Проектът предвижда закувуването на 2 броя подвижна количка и 2 броя оборудвано сигнално ремакре за едновременна работа в два участка. Съвместно с тях се слагат и конуси, който ограничават навлизането на автомобили в участъка. Съвкупността от тези средства за колективна защита осигурява безопасността на работниците. , Договорена стойност: 16 434.00 , Отчетена стойност: 16 434.00
  • Дейност: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Дейността има за цел да отговори на изискванията, поставени в Становището на трудова медицина от 2019г. във връзка с изготвена оценка на риска на "Поди" ЕООД, а именно: да съдат осигурени работни облекла, СРО и ЛПС за работниците през летния и зимен сезон. Закупуването на тези средства ще осигури комбинирана защита на 12 работници съгласно утвърден списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и СРО за безопасни и здравословни условия на труд, съгласно разпоредбата на чл.17 от Наредба 3/2001 г. за минималните изисквания за безопасност и здравето на работещите при използване на ЛПС и СРО на работното място в "Поди" ЕООД. Това ще допринесе до подобряване професионалния и здравния статус на работниците в дружеството. Дейността на фирмата се осъществява по републиканска пътна мрежа /главен път I-9 Варна- Бургас и общинската пътна мрежа на територията на общините гр. Бяла и Долни Чифлик и се характеризира като високо рискова. Главен път I -9 е с висок интензивен трафик на автомобили, което създава конкретни опасности застрашаващи живота и здравето на работниците при извършване на дейностите по пътното платно. Снабдяването на работниците с облекло с висока видимост /светлоотразително работно облекло/ е от изключително значение и свързано с личната им безопасност и здраве. Поради естеството на работа, оценката на риска и нормативните изисквания, личните предпазни средства и специалното работно облекло е задължително условие за изпълнението на основната дейността на фирмата. Дейносттите на фирмата се възлагат и изпълняват целегодишно. За целта е предвидено за 12 броя постоянно наети работници (10 общи работника по озеленяване и оформяне на зелени площи и 2 резачи на дървен горски материал) да бъдат осигурени ЛПС и специално работно облекло за пролетно - летен сезон и есенно - зимен сезон, съгласно утвърдения списък. Закупените ЛПС и СРО ще защитят работниците при тяхната работа от следните конкретни опасности: слаба видимост от участници в движението при недобра светлоотразителна екипировка, опасност от измръзване при студ и от намокряне при дъжд. За това ще спомогнат облеклата (панталони, якета, тениски, шапки, обувки, ботуши, наметала, ръкавици, елеци, полугащеризони). Връхните облекла задължително са светлоотразителни. Якетата са водоустойчиви, с тефлонови покрития. Обувките и ботушите са устойчиви на влага и предпазват от замърсяване. За защита от отрязани дървета и храсти ще полужат защитните очила и комбинираните предпазни каски. Комбинираните предпазни каски надграждат съществуващите, защото предлагат комбинирана защита, т.е. защита, постигана до момента с помощта на няколко отделни средства. Те са с уплътнение между предпазителя за лице и козирката на каската за защита от проникване на мръсотия. Имат вградени антифони с тясна конструкция с добро заглушаване на шума, отвори за проветряване в горната част на каската, лесно се регулира лентата за глава. Предвидените за закупуване бройки ЛПС и СРО са избрани съобразно техния срок за износване, посочен в списъка. Съществуващите ЛПС и СРО нямат качествата и характреистиките на новите, предвидени за закупуване. Те са стари и захабени, някои от тях с изтекъл срок за износване, а други с изтрити или частично скъсани светлоотразителни елементи, и е крайно наложително да се подменят. Предложените за закупуване ЛПС и СРО са по-модерни, отговарят на всички нормативни документи и изисквания за безопасни и здравословни условия на труд., Договорена стойност: 11 571.00 , Отчетена стойност: 11 535.16

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: АВТОЦЕНТЪР - МП ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 258.00
  • Изпълнител: БУЛТЕКС 99 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 10 277.16
  • Изпълнител: А.Д.ХОЛД ООД, Договорена стойност по проекта*: 16 434.00 , Отчетена стойност**: 16 434.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 12.00 , Целева стойност: 12.00 , Достигната стойност: 12.00
Индикатор 3 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 30 805.50 BGN
БФП 30 805.50 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 30 766.08 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN