Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.069-0006-C01
Наименование на проекта Безопасни условия на труд и подобряване на работната среда в Личев-Генов ООД
Бенефициент 104037214 ЛИЧЕВ-ГЕНОВ ООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 12.02.2020
Дата на стартиране 01.03.2020
Дата на приключване 01.08.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Северен централен (BG32), Велико Търново (BG321), Полски Тръмбеш

Описание

Кратко описание на проекта
I. Потребност за удовлетворяване.
   Според СВОМР основните проблеми на територията на МИГ Павликени–П.Тръмбеш са свързани с неблагоприятните условия на труд, които водят до напускане на квалифицирани служители и невъзможност за задържане на младите хора, които предпочитат по-добрите условия на труд, осигурени в големите градове и чужбина. 
   Въвеждането на мерки за подобряване условията на труд е начин повече хора да останат да работят на територията на МИГ Павликени–Полски Тръмбеш, както и да бъдат привлечени работници от съседни населени места.

II. Специфични цели–насочени към решаване проблемите на целевата група
 Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез средства за колективна защита и ЛПС
 Осигуряване на социални придобивки за работещите

III. Целеви групи
- Заети лица на трудов договор и самостоятелно заети лица в Личев-Генов ООД-9 лица
- Приоритетни групи: хора с увреждания - 1 лице

IV. Основни дейности за постигане на целите
1. Осигуряване на средства за колективна защита-микроклимат и ергономия
2. Осигуряване на нови, по-модерни ЛПС и работно облекло
3. Осигуряване на социални придобивки за работещите

V. Резултати за постигане
1. Заети, включени по проекта-9 лица
2. Подобрени средства за колективна защита(микроклимат)
3. Модернизирани средства за здравословни условия на труд-ергономични работни места-2 бр
4. Осигурени нови, по-модерни ЛПС и работно облекло-за 9 лица
5. Осигурено и оборудвано помещение за хранене и спорт
6. Внедрени мерки в областта на политиката по околната среда
Дейности
  • Дейност: Осигуряване на средства за колективна защита - защита от неблагоприятен микроклимат.: Според Европейска агенция за здравословни и безопасни условия на труд, един от основните фактори, които определят правилната работа в затворени помещения са условията на средата: • Осветлението следва да е подходящо – да не дава отблясъци и да не води до болка в очите; • Нивата на шума трябва да са ниски, по този начин се предотвратява загубата на слух и стресът; • Температурата, влажността и скоростта на въздушната струя следва да се поддържат на комфортни за тялото нива. Анализът на състоянието за безопастността и здравето в предприятието направен от СТМ и съобразен с международните и европейските стандарти за здравословни и безопасни условия на труд обуславя необходимостта от настоящите дейности. В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността, които могат да причинят вреди за работещите в предприятието, като са отчетени не само опасностите, но и наличните вредности при взаимодействие на работниците и служителите с тях. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопастността на работещите в помещенията на Кандидата, СТМ препоръчва като мярка за ограничаването им да се подобрят условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор микроклимат. От сегашното състояние на работните помещения, основния проблем, който следва да бъде решен е подобряване основните характеристики на фактор микроклимат – температура и влажност. Това ще се осъществи чрез извършване на дейност за подобряване характеристиките(модернизиране) на дограма (подмяна с нова с по-добри показатели със стъклопакет 4 сезона). Целогодишно в работните помещения, в които се трудят всички работещи има влажност около граничните стойности. Ниските стойности на температурата през зимата и преходните периоди на годината увеличават влажността в помещението. Тази влажност създава предпоставки за увреждане на техниката и създават и дискомфорт у работещите. През зимата и лятото, когато има големи температурни амплитуди, работната температура в помещенията е около пределните нива за работа. За поддържане на постоянна температура, влажност и чистота на въздуха, както и за намаляване обема на помещенията за постигане на максимален комфорт, хигиена и постигане на по-добра ресурсна ефективност, ще се монтират нова дограма със стъклопакет 4 сезона. В резултат на реализацията на дейността се очаква трайно създаване на безопасни и здравословни условия на труд за работещите в предприятието, отговарящи на изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд, Наредба № 7/ 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Подобрените условия на труд непосредствено ще допринесат за подобряване на качеството на предоставяните на услуги. В тази връзка, в средносрочен и дългосрочен план се предвижда повишаване ръста на предоставяните услуги и съответно броя на заетите лица. В допълнение, реализацията на настоящия проект е част от средно-срочната стратегия за развитие на предприятието. Като краен резултат чрез дейностите по подобряване топлоизолацията на помещенията и подобряване на микроклимата, се подпомагат мерките за развитие в областта на политиката по околната среда и ресурсната ефективност., Договорена стойност: 2 460.78 , Отчетена стойност: 2 460.00
  • Дейност: Осигуряване на средства за колективна защита - ергономия при работа.: Според Европейска агенция за здравословни и безопасни условия на труд съществуват редица рискове, на които са изложени служителите в офиси: • Проблеми, свързани с положението на тялото: дължат се на работата в седнало положение, дълго време в статични пози и работа в неудобни пози; • Дълги периоди на работа с клавиатура, съпътствана от често повтарящи се движения на ръката/китката, висока степен на концентрация и информационно претоварване. Проучване на МЗО показва, че всеки 2-ма от 3 служителя се оплакват от дискомфорт или болки в гърба, кръста и раменете. Вече над 55% страдат от гръбначни изкривявания. Най-проблемните зони са кръст (67%), шийни прешлени (53%), раменен пояс (38%), китки (29%). При това положение, ако не се използват ергономични столове и стойки, гърбът, гръбначните прешлени, шията и ставите се натоварват, което може да доведе до хронични болки и травми. В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността в офис и работа в принудителна седяща поза с компютър и монитор, които могат да причинят вреди за работещите в предприятието. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопастността на работещите, СТМ препоръчва предприемане на мерки, касаещи модернизация на условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор ергономия-столове, стойки за монитор и поставки за клавиатура и крака. Характеристиките на ергономичното оборудване при работа с видеодисплеи (работен стол, стойка за монитор, клавиатура и поставка за крака), трябва да са в приложното поле на чл.2 до 5 от Приложение № 1 към Наредба № 7 /ДВ бр.70 от 2005 г/. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез модернизиране: - Подмяна на обикновените офис столове с ергономични офис столове с определени параметри за регулиране; - Монтиране на ергономични стойки за монитори, клавиатури и поставки за крака с определени параметри за регулиране; Предимствата на ергономичните столове e, че те могат да се регулират за всеки тип хора и телосложнение. Тези столове позволяват регулиране на подлакътниците, облегалката за гръб и за глава, височината на седалката в зависимост от структурата на всеки човек, като се постига правилното положение на тялото (при което гръб, рамене и шия изпитват най-малко натоварване при продължителен престой в седнало положение). Ергономичния стол позволява заемане на равновесно положение по време на работа, като намалява мускулното напрежение и избягва последващи травми и болки в гърба и раменете. Предимства на ергономичните стойки за монитори е, че се регулира височината така, че горната част на екрана трябва да е на линията точно под линията на нивото на очите на служителя. Също така се постигат и другите изисквания за безопасна работа и мониторът да е разположен на разстоянието на дължината на ръката и изравнен с тялото, да е разположен перпендикулярно на прозорците и/или под източниците на светлина и да е наклонен назад. Поставките за крака осигуряват леко полюшване на краката по същия начин, по който люлеещият се стол прави това за тялото. Това полюшване натоварва повечето от мускулите в долната част на краката и подобрява здравословното кръвообращение. Също така се избягва и хлъзгането на ходилата. Характеристиките на работния стол и клавиатура са в приложното поле на Наредба №7 за работа с видеодисплеи (посочени в т.3 и 5 от Приложение към чл.4, ал.1). Ключов компонент на ергономичното работно място, добре проектираната подвижна поставка за клавиатура функционира заедно със стойката за монитор и ергономичния стол, за да осигури здравословна, комфортна позиция за тялото. Всичко това ще допринесе за подобрени и модернизирани условия на труд., Договорена стойност: 2 630.00 , Отчетена стойност: 2 630.00
  • Дейност: Закупуване на лични предпазни средства - за офис.: Според Европейска агенция за здравословни и безопасни условия на труд съществуват редица рискове, на които са изложени служителите в офиси. Основните здравословни проблеми, които могат да произтекат от тези рискове, дължащи се на средата в офиса, са: • Умора на зрението: въпреки че клиничните свидетелства сочат, че използването на компютри не е свързано с постоянно увреждане на очите, някои служители е възможно да изпитват временна умора на зрението. Тази умора може да доведе до непълноценна ефективност на зрението, главоболие и умора, зачервяване и пресушаване на очите. Причината за тези симптоми може да бъде продължителното концентриране върху екрана, мигащи екрани, отблясъци, бликове; В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността при работа с монитор, които могат да причинят вреди за работещите в предприятието. СТМ препоръчва следните мерки - след преглед от офталмолог да се осигурят нови ЛПС-очила за синя светлина и филтриращи UVA и UVB лъчи и ел.магнитни излъчвания. В момента използваните ЛПС-очила осигуряват само антирефлексно покритие и не осигуряват тези характеристики. Затова е необходимо закупуването на нови, по-модерни ЛПС-очила. 1. Основни проблеми при работа с компютър и монитор: 1.1. Излъчване на синя светлина – синята светлина заема началото на спектъра на видимата светлина в диапазона 380-500 nm (виолетова и синя светлина). Тя притежава най-голяма енергия и се разсейва най-силно в атмосферата. Това е причината и небето да се вижда синьо. Естествения източник на синя светлина е Слънцето, а изкуствените източници са led осветлението и екраните на електронните устройства (компютър, тв, таблет, телефон и др.). Като част от видимия спектър, синята светлина играе важна роля за цветното зрение. До около 470 nm тя обаче има и негативен ефект за: - зрението – защото притежава голям заряд и е силно разпространима, тя заслепява, предизвиква очно раздразнение, сухо око, зрителна умора и др.; - очите – уврежда пигмент-епитела и фоторецепторните клетки на ретината – причина за развитие на свързаната с възрастта макулна дегенерация (увреждане на жълтото петно, върху което се проектират възприеманите образи). 1.2. Електромагнитното излъчване – влияе неблагоприятно върху човешкото здраве. Ефектът върху организма зависи от това, дали излъчването е от по-ниските честоти или от високочестотния спектър. Вълните с високи честоти, каквито са тези, излъчвани от компютър, радио, безжични телефони, предизвикват топлинен ефект. Там, където се поглъща енергията, температурата на тялото се вдига. Счита се, че повишение с над 1 градус е опасно за здравето, защото натоварва терморегулацията на организма. Има опасност тази топлина да попадне в т.нар. критични, кухинни органи на тялото, като очите и др. Тъй като тези органи имат по-различно кръвоснабдяване от останалите, техните функции могат да се нарушат. 1.3. Компютърно видимо излъчване – възприемането на образите от компютърния монитор напряга зрението. Дигиталните изображения и текст са в пъти по-неясни и по-слабо контрастни от печатните. 2. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез доставката на ЛПС-специализирани очила за работа с компютър с лещи, осигуряващи комплексна защита на очите. Тези очила ще решат следните проблеми: 2.1. Блокират енергията на синята светлина: - моментен ефект – очите не са напрегнати и раздразнени, не изсъхват бързо, няма умора; - дълготраен ефект – забавят стареенето на вътрешния слой на окото – ретината. 2.2. Предпазват от електромагнитните излъчвания – специално нанесения EMI слой (електромагнитна интерференция), като част от антирефлексното покритие, филтрира електромагнитните излъчвания, попаднали в неговата верига. 2.3. Филтрират 100% от вредните UVA и UVB лъчи – абсорбират ултравиолетовата радиация с дължина на вълната до 400 nm, причиняваща катаракта, очно възпаление, сухо око, конюктивит, фотокератит и др., Договорена стойност: 1 352.00 , Отчетена стойност: 1 352.00
  • Дейност: Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло - за производствена дейност.: Ангажиментът за „изравняване” до най-добрите практики, които се прилагат понастоящем в EС, е въплътен в правно обвързваща Рамкова директива (89/391/ЕИО), която не само установява обширни указания за здравето и безопасността, но и налага на работодателите абсолютното задължение „да гарантират безопасността и здравето на служителите на работното им място”. Кандидатът като работодател ще спазва всички отговорности, които му налага Директивата за използване на лични предпазни средства 89/656/ЕИО (по-специално чл. 3, 4, 5 и 6). Всички ЛПС, които ще се закупуват ще се изисква да отговарят на Директивите за ЛПС на ЕС и по-специално на 89/686/ЕИО и измененията и с Директива 93/95/ЕИО за следните типове лични предпазни средства: • За предпазване на глава; • За предпазване на очите и лицето; • За предпазване от вдишване на вредни емисии или прах; • За защита на ръцете; • За защита на част от тялото; • За защита на цялото тяло; • Предпазно оборудване за защита от падане от високо. В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти при извършване на ремонтни и сервизни дейности. СТМ препоръчва необходимите ЛПС да се закупуват периодично и ритмично, съгласно записаните срокове за използване в списъка с работните места и необходимите ЛПС. Също така препоръчват ЛПС, които са с по-добри и съвременни експлоатационни качества. 1. Основни проблеми при извършване на медицински дейности: - Повечето ЛПС са за кратка употреба и затова е необходимо стриктно да се следят сроковете за използване на ЛПС и своевременно да се доставят и подменят ЛПС; - Наличните лични предпазни средства и работно облекло са с понижени експлоатационни качества. В предприятието са закупувани ЛПС и работно облекло преди повече от 3 години и повечето от тях са с понижени свойства и качества. Това налага подмяна и закупуване на нови по-модерни/АКТУАЛНИ и високо ефективни лични предпазни средства и специализирано предпазно облекло.Те ще осигурят повишена защита на работниците от нараняване и ще минимизират рисковете за здравето и безопасността на работещите; - Работниците работят целогодишно както във вътрешни помещения, така и на открито. По тази причина е необходимо специалното работно облекло да бъде и в летен и в зимен вариант. 2. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез доставката на необходимите количества на ЛПС и съгласно разписаните правила за работа, отговорниците да следят за своевременната доставка и подмяна на ЛПС. Поръчката и доставката по вид и количества ще е съобразена с изготвения от СТМ и утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло. Също така количествата ще се съобразят със записания срок за износване на ЛПС и периода за изпълнение на проекта. Ще се даде възможност да се използват съвременни и иновативни предпазни средства и така ще се осигурят подобрени условия на труд. Целите на дейността са да се осигурят съвременни и качествени лични предпазни средства и специално работно облекло за нуждата на служителите на предприятието, съответстващи на динамиката на работния процес и оценката на риска., Договорена стойност: 4 590.00 , Отчетена стойност: 4 590.00
  • Дейност: Осигуряване на социални придобивки за работещите.: В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички тези аспекти, произтичащи от дейността в предприятието на Кандидата. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопастността на работещите при работа в продължителна статична поза, ще се предприемат мерки, касаещи условията за отдих, почивка и спорт в предприятието. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез обзавеждане и оборудване на: - помещение/място за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд; - помещение/място за краткотраен отдих, физическа култура и спорт. В сградите на Кандидата съществуват самостоятелни и неизползвани помещения. Ще се обособят 2 помещения - ще се ползва за хранене, отдих и почивка(администрация и производство) и другото за спорт. Тези помещения ще се ползват от целия персонал. В помещенията ще се организира храненето на служителите в рамките на работния ден с предвидени места за хранене и създаване на условия за почивка в рамките на работния ден, предварително регламентирани като време. Организирането на местата за отдих и почивка ще е с оборудване за апарати предоставящи кафе, свежи напитки, вода, приготвяне и съхранение на храна. Ще се обособят кът за хранене с маси и столове и кът за отдих с малък диван. Мястото за почивка ще е достъпно за всички работници и служители. Ще се организира и помещение осигуряващо физическо натоварване, с цел по-здравословен начин на живот. Мястото ще бъде оборудвано с фитнес уреди разтоварващи напрежението в работния процес и съоръжения за спорт, превантиращи нарушения в опорно двигателния апарат и/ или нервно напрежение в следствие на стресори на работното място. Целта на това място за спорт е да се избегне професионалното прегаряне и да намали равнището на акумулиран стрес от работата. Уредите ще бъдат основно 2 вида - единият за работа на долната част на тялото, а другият за горната част на тялото и за силови натоварвания на всички мускули. Тези уреди ще задоволяват потребностите за всички видове спорт, движения и натоварвания. Мястото за спорт също ще е достъпно за всички работници и служители. Всички тези мерки ще доведат до физическото разнообразие, редовните почивки и/или спортни упражнения в течение на работния ден и ще улесняват отпускането на мускулите. Спортните упражнения също улесняват ободряването на тялото и ума. В резултат от тези мерки ще се увеличава производителността и намаляват дискомфорта и оплакванията, като така се свеждат до минимум рисковете, свързани с дейностите, извършвани от работниците и служителите., Договорена стойност: 13 575.00 , Отчетена стойност: 13 575.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ВАЛИ КОМПЮТЪРС ООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1 352.00
  • Изпълнител: ХДИ - ЕКОПЛАСТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 20 795.00
  • Изпълнител: ВЕНТАНА ТРЕЙД ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 460.00 , Отчетена стойност**: 2 460.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници от подкрепените предприятия в заетост 6 месеца след приключване на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 9.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 9.00 , Достигната стойност: 9.00
Индикатор 4 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 27 068.56 BGN
БФП 27 068.56 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 15 050.26 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN