Идентификация

Номер от ИСУН BG05SFPR003-1.001-0009-C05
Наименование на проекта Топъл обяд в Община Асеновград
Бенефициент 000471059 ОБЩИНА АСЕНОВГРАД
Източник на финансиране ЕСФ+ ==> Програма "Храни и основно материално подпомагане" 2021-2027
Дата на сключване на договора/заповедта 21.11.2022
Дата на стартиране 01.10.2022
Дата на приключване 30.09.2025
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Сключен
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Асеновград

Описание

Кратко описание на проекта
С настоящото проектно предложение Община Асеновград ще има възможността да продължи дейностите по предоставянето на топъл обяд. Реализацията  на проекта  ще допринесе за постигането на общата цел на оперативната програма, свързана с намаляването на броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с осигуряване на топъл обяд, с оглед осигуряване на нормални условия за живот на хора, които живеят в крайна бедност, изпитват тежки материални лишения и живеят в социална изолация.
За тази цел ще бъдат изпълнени следните дейности:
1. Определяне на целевите групи; 
2. Приготвяне на топъл обяд; 
3. Предоставяне на топъл обяд, 
4. Реализиране на съпътстващи мерки.
При управлението на проекта, няма да се допускат дейности на двойно финансиране.
Дейности
  • Дейност: Приготвяне на топъл обяд.: Целта на настоящата дейност е да се осигури топъл обяд на 300 най-нуждаещи се лица от целевите групи, живеещи на територията на община Асеновград, чрез качественото управление и изпълнение на дейностите по проекта. За целта планираме реализирането на една обществена трапезария със съответния капацитет - 300 места. Община Асеновград ще възложи приготвянето на топъл обяд на избран изпълнител при условията и по реда на Закона за обществените поръчки. В рамките на тази дейност е планирано Кметът на Община Асеновград да определи двама служители от общината, които ще се ангажират с управлението и изпълнението на дейностите по проекта, включително и воденето на необходимата отчетност – екип за управление на проекта. Ще се осигури материална база за работата на екипа за управление на проекта: стая, компютърна конфигурация, средства за комуникация, канцеларски материали, печатна техника. Техните основни задължения ще са свързани с: - Осъществяване на ежедневен контрол за прилагането на разнообразно седмично меню и приготвяне на храна; - Организиране и изпълнение на дейностите по извършване на публичност, - Изработка и разпространение на информационни материали за осъществяване на информираност и публичност на дейностите по настоящия проект; - Поддържане на обратна връзка с потребителите с цел качествено предоставяне на услугата. Дейността на трапезарията ще се реализира в периода от 01.10.2022 г. до 30.09.2025 г. съгласно сключен договор с доставчика на социалната услуга от 01.04.2022 до 31.12.2022 г., договор от 01.01.2023 г. до 31.01.2023 г. и нов договор до 30.09.2025 г. Общият брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд през текущата година са 750 дни, разпределени както следва: - 2022 год.: - октомври - 21 дни; - ноември - 22 дни; - декември - 19 дни; - 2023 г. - 248 дни; - 2024 г. - 251 дни; - 2025 г. - 189 дни. Общият брой лица, на които ще се предоставя топъл обяд, както са описани в дейност „Определяне на целевите групи“ е 300 лица., Договорена стойност: 757 494.40 , Отчетена стойност: 412 422.40
  • Дейност: Предоставяне на топъл обяд.: Храната ще се раздава на място в кухнята майка, която е в съответствие с чл. 12 от Закона за храните, разположена е в помещение с площ от 480 кв с адрес гр. Асеновград, ул. Княгиня Евдокия 41. В кухнята е налице необходимото оборудване, отговарящо на европейските и българските стандарти за приготвяне и разнасяне на храна. Храната се приготвя от квалифициран персонал с необходимата професионална подготовка - готвач, помощник-готвач, работник кухня и шофьор. Избраният доставчик на социалната услуга ще: - приготвя ежедневно храната по предварително зададено седмично меню; - осигури условия съобразно изискванията на РЗИ за хигиенизирането и съхранението на съдове; - в предпразничните дни храната ще бъде съобразена с подходящо меню, съгласно настъпващия празник; - при приготвяне на храната ще спазва нормативните изисквания за здравословно хранене; - приготвената храна ще отговаря на изискванията на РЗИ и калкулирането на порция, количество и качество според рецепти по определен рецептурник; - води и съхранява калкулационни листове, хранителни отчети и друга документация, подлежащи на финанасов контрол; - представя примерни менюта, като не се допуска повторяемост в рамките на една седмица; - ежедневното присъствие на месо в супата и/или основното ястие; един път в седмицата в менюто да присъства риба и др. Доставчикът разполага с два автомобила, отговарящи на изискванията за транспортиране на храни, така че в случай на нужда може да доставя храната до домовете на трудно подвижните лица, като спазва препоръките за намаляване на използването на пласмасови опаковки за еднократна употреба. , Договорена стойност: 53 024.61 , Отчетена стойност: 28 869.57
  • Дейност: Предоставяне на съпътстващи мерки: Целта на настоящата дейност е да се предоставят съпътстващи мерки в допълнение към осигуряването на храни – топъл обяд, с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Съпътстващите мерки, които се предвижда да бъдат предоставяни на представителите на целевите групи са в две направления: 1) Предоставяне на индивидуално/групово консултиране, посредничество и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на общината; - ползването на административни общински услуги; - за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, - за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, диетично хранене; - индивидуални или групови консултации, насочени към повишаване на информираността на хората, относно безпрецедентните изменения в световния климат, как те пагубно влияят върху природата и качеството на живот на хората; включване в различни инициативи за опазване и почистване на околната среда, съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба и др.; - индивидуално или групово консултиране в отговор на идентифицирани конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. 2) изготвяне на информационни материали, свързани с : - социални права и насочване към други услуги – мин. 300 бр. брошури, - управление на семейния бюджет– мин. 300 бр. брошури, - насоки за балансиран режим на хранене – мин. 300 бр. брошури, - съвети са намаляване на разхищението на храни и използването на пластмасови изделия за еднократна употреба - мин. 300 бр. брошури. За предоставянето на съпътстващите мерки ще се сформира екип от двама сътрудници социални дейности, с което ще се даде възможност за пълноценно преодоляване на предизвикателства от различно естество за намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации. Екипът ще предоставя консултирането, посредничеството и съдействие на потребителите на обществената трапезария, ще изготвя и разпространява информационните материали., Договорена стойност: 53 024.61 , Отчетена стойност: 28 869.57
  • Дейност: Определяне на целевите групи.: Основната цел на настоящата дейност е да се идентифицират най-нуждаещите се лица и семейства за подпомагане с храни по процедура "Топъл обяд в Община Асеновград". Принадлежността на идентифицираните лица към допустимата целева група ще се потвърждава от дирекция „Социално подпомагане“ въз основа на: регистрите на подпомаганите лица, на проверка, събиране на допълнителна информация, индивидуална преценка и др. за всеки отделен случай. В Процедурата за изпълнение и управление по операция - "Топъл обяд в Община Асеновград“ са разписани подробни изисквания, относно прилагане на механизма за идентифициране на най-нуждаещите се лица. Община Асеновград ще използва всички възможности като информация от доставчици на социални услуги и институции, сигнали от граждани подадени по телефона или в портала за сигнали в сайта на общината. Подборът ще се извършва при стриктно водене на документна отчетност, с което ще се гарантира, че е извършен по прозрачен и обективен начин, както и удостоверяване, че всички приготвени обяди за съответния ден са предоставени на лицата. Целевите групи са както следва: 1. Лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. Лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. Лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. Лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. Скитащи и бездомни лица; 6. Лица от уязвими групи – граждани на трети страни, по смисъла на § 1, т. 17 от допълнителните разпоредби от Закона за убежището и бежанците., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Любомира, Договорена стойност по проекта*: 1 935.59 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: РАЙД-РАИМ КЮЛДЖЕВ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 161 820.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Азизе, Договорена стойност по проекта*: 1 935.59 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой крайни получатели, които получават подкрепа с храна, Мерна единица: лица, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 300.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 863 543.62 BGN
БФП 863 543.62 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 470 161.54 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 90.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Приготвяне и доставка на топъл обяд за най-нуждаещите се лица на територията на община Асеновград по Оперативна Програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за Европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица в България, Операция BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“, Прогнозна стойност: 221 340.00
  • Обособена позиция 1: Приготвяне и доставка на топъл обяд за най-нуждаещите се лица на територията на община Асеновград по Оперативна Програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за Европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица в България, Операция BG05FMOP001-5.001 „3.1 - Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19“
    Изпълнител: РАЙД-РАИМ КЮЛДЖЕВ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 161 820.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN