Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.028-0001-C01
Наименование на проекта Разработване на продуктова иновация „Smart village – Kamenar“ от ВИЖЪН ПЛЮС ООД
Бенефициент 206231293 ВИЖЪН ПЛЮС ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 11.05.2022
Дата на стартиране 11.05.2022
Дата на приключване 29.03.2024
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Поморие

Описание

Кратко описание на проекта
ВИЖЪН ПЛЮС ООД е българска start-up компания, осъществяваща основна дейност по КИД-2008 - 55.10 „Хотели и подобни места за настаняване“. По проекта ще бъде разработена иновация, приложима в сферата на туризма, от където кода му е 63.11. „Обработка на данни,хостинг и подобни дейности“. Разработваната по проекта иновация съгласно Наръчника от Осло е продуктова иновация. Тя е единна система, съчетаваща в себе си 3 компонента: система за следене качеството на въздуха, система за интелигентно, енергоспестяващо осветление и система за следене в реално време на автомобилния трафик, резултатите от които визуализирани на Интернет платформа, включваща мобилна версия, като разработката ще бъде наречена Smart village – Kamenar. Спрямо таргетираното по проекта ниво на технологична готовност, то ще бъде TRL 9 - Изпробвана система в операционна среда.
Проектните дейности в съответствие с допустимите дейности по Елемент А на Процедура BG16RFOP002-1.028, включват:
-Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация;
-Създаване и тестване на прототип на Smart village–Kamenar;
-Изработване на икономическа и финансова оценка на разработваната продуктова иновация;
-Дейности за информиране и публичност.
Те са в съответствие с хоризонталните политики, залегнали в чл. 7 и чл. 8 на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. 
Реализацията на проекта ще бъде осъществена чрез следните ресурси:
-Човешки ресурси-3 квалифицирани лица;
-Материални и нематериални ресурси, в т.ч.: 21 ДМА и 1 ДНА.
-Външни услуги – 3 в т.ч.: 1 услуга за изработване на икономическа и финансова оценка на разработваната иновация, 1 услуга за наем на работно помещение и 1 услуга по осигуряване на визуализация по проекта.
Проектът е в съответствие с тематична област „Мехатроника и чисти технологии“ от ИСИС, както и в съответствие с целите на стратегията за ВОМР на МИГ-Поморие.
Дейности
  • Дейност: Дейност 1. Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде осъществена чрез наемане на квалифициран персонал-3 лица; закупуване на 21 ДМА и наем на работно помещение): Дейност 1 обхваща действия по извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация. За изпълнението им ще бъдат ангажирани 3 лица, квалифициран персонал, на следните позиции: - 1 лице за позиция Експерт "Чисти технологии“, - 1 лице за позиция Мениджър разработка "Smart village - Kamenar" и - 1 лице за позиция Оператор-техник. Всяко от лицата ще бъде ангажирано в изпълнението на проекта на трудов договор съгласно сроковете, часовата ангажираност и условията, посочени в т.9 Екип на ФК. Лицата ще вземат участие чрез изпълнение на съответните функции (задачи и отговорности) съгласно заеманата позиция при изпълнението на следните технологични етапи в процеса на разработката (подробно описани по-долу в т. 11 на ФК): Етап 1. Извършване на приложни научни изследвания за конструиране на прототип на еднинна система, съчетаваща в себе си 3 компонента: система за следене качеството на въздуха, система за интелигентно, енергоспестяващо осветление и система за следене в реално време на автомобилния трафик Етап 2. Тестване на функционалностите на прототипа на системата в реална среда и оценка на резултатите. Етап 3. Изпробване на прототипа на системата в операционна среда и достигане на ниво на технологична готовност - TRL 9 - Изпробвана система в операционна среда. В процеса на изпълнение на така описаните три етапа ще е необходимо освен ангажирането на 3-те лица и наемането на работно помещение, където да бъдат реализирани извършваните приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация. Помещението ще бъде наето за период от 17 месеца и като изискване при изборът му ще бъде посочено локацията му да бъде на територията на общ. Поморие. За ресурсното обезпечаване на разработката е предвидено и закупуването на общо 21 ДМА, вкл.: - Автоматизирана станция за анализ на качеството на въздуха в реално време - 1 бр. - Оптичен кабел - 58000 метра; - Оптичен линеен терминал (OLT) - 1 бр.; - Камера - тип 1 (с вкл. 1 бр. скоба за монтиране) - 1 бр.; - Камера - тип 2 (с вкл. 1 бр. скоба за монтиране) - 1 бр.; - Парков осветител - 16 бр. Необходимостта и обосноваността от закупуваните по проекта ДМА произтича от включването им и приложимостта им към различните действия при извършването на приложните научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация, а именно: - чрез оптичния кабел и OLT ще бъде осигурена: (1) оптична свързаност с Интернет между гр. Поморие и с. Каменар и (2) ще бъде изградена мрежата за управление на разработката Smart village - Kamenar, тъй като оборудването (PON) ще бъде инсталирано в с. Гълъбец; - автоматизираната станция за анализ на качеството на въздуха в реално време, парковите осветители както и двата типа камери ще бъдат хардуерната част от инфраструкутрата, която ще бъде инсталирана в с.Каменар и върху която ще бъдат извършвани приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на продуктовата иновация. Те също така са съставни, взаимосвързани части на отделните 3 компонента на единната система - Smart village – Kamenar. Предвидените за закупуване ДМА са от съществено значение за процеса на разработваната по проекта иновация. Те са част от инфраструктурата, чрез която ще бъде възможно извършването в реална среда на необходимите изпитания, измервания и изчисления по разработката на иновацията, както и самата разработка на прототипа. Индикативно, планирания период на изпълнение на дейността ще бъде от 1-ви до 17-ти месец, вкл. от изпълнението на проекта, като през 1-вия месец ще бъдат сключени трудови договори със съответните лица за съответните позиции съгласно планираната им заетост в проекта по месеци на изпълнение, посочена в т. 9 Екип на ФК. , Договорена стойност: 209 971.60 , Отчетена стойност: 207 520.09
  • Дейност: Дейност 2. Създаване и тестване на прототип на Smart village–Kamenar (дейността ще бъде осъществена чрез закупуване на 1 ДНА: Интернет платформа, включваща мобилна версия за следене резултатите от системата спрямо въздуха и автомобилния трафик на живо - 1 бр.): Дейността включва действия, свързани със създаването и тестването на прототип на Smart village–Kamenar, които ще бъдат изпълнени от ангажирания по проекта квалифициран персонал. Същевременно, в процеса на създаване и тестване на прототипа, с оглед осигуряване на ресурсната му обезпеченост, е необходимо придобиването на 1 ДНА - Интернет платформа, включваща мобилна версия за следене резултатите от системата спрямо въздуха и автомобилния трафик на живо - 1 бр. В изпълнение на Дейност 1 ще бъдат осигурени необходимите условия за функциониране в реална среда на отделните 3 компонента на еднинната система, а именно: системата за следене качеството на въздуха, системата за интелигентно, енергоспестяващо осветление и системата за следене в реално време на автомобилния трафик. В Дейност 2 е предвидено чрез придобивания ДНА да бъдат създадени необходимите предпоставки и условия за вътрешно-оперативна свързаност и работа на тези системи в единна система, както и обобщаване, анализ и визуализиране на резултатите от тези системи на Интернет платформа, включваща мобилна версия и на тази основа да бъде създаден и тестван прототип на Smart village – Kamenar. Придобивания ДНА ще бъде инсталиран на територията на общ.Поморие в наеманото по проекта работно помещение за разработка на продуктовата иновация. В процеса на изпълнение на Дейност 2 е обхванато и полагането на труд от човешките ресурси, обезпечаващи процеса, в т.ч. работа на лицата, ангажирани на 3-те позиции по проекта, описани в предходната Дейност 1. Придобивания по Дейност 2 ДНА е от съществено значение за процеса на разработваната по проекта иновация. Той, заедно с хардуерните компоненти, придобивани по Дейност 1, също е част от т.нар. инфраструктура (съвкупност от хардуер, софтуер и комуникации), чрез която ще бъдат извършени необходимите изпитания, измервания и изчисления по разработката на иновацията, както и чрез, и върху която ще бъде създаден и тестват прототпа на Smart village – Kamenar. Цялата Дейност 2 ще бъде изпълнена в следните последователни стъпки: 1. Избор на разработчик на Интернет платформа, включваща мобилна версия за следене резултатите от системата спрямо въздуха и автомобилния трафик на живо - 1 бр. (без провеждане на процедура, чрез събиране на 2 съпоставими оферти) – 7-ми месец; 2. Сключване и изпълнение на договор за разработка на платформата – минимум 180 дни, от 8-ми до 13-ти месец; 3. Работа на квалифицирания персонал по проекта по създаването и тестването на прототипа на Smart village – Kamenar., Договорена стойност: 29 833.33 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Дейност 3. Изработване на икономическа и финансова оценка на разработваната продуктова иновация (дейността ще бъде осъществена чрез 1 външна услуга за изработване на икономическа и финансова оценка на разработваната продуктова иновация (smart village - Kamenar) - 1 бр.): Изпълнението на Дейност 3 ще стартира след приключване на изпълнението и верификацията от страна на УО на предходните Дейност 1 и Дейност 2 на проекта. Дейността вкл. действия,свързани с израб. на икономическа и финансова оценка на разраб.иновация (smart village-Kamenar),които ще бъдат изпълнени от външен изпълнител. В обхвата на икономическата оценка на разраб.иновация ще бъде вкл. информация минимум за: -Съответствие на разраб.иновация с релевантни стратегически документи на местно,регионално,национално и европейско ниво; -Съответствието на разраб.иновация с хоризонталните политики на ЕС-принцип на равенството на половете,изисквания и потребности на целевите групи, осигуряване на достъпна среда за хората в неравностойно положение,сътрудничество с организации на различните целеви групи и др. приложими; -Оценка на приноса на разработваната иновация към икономическото благосъстояние на общината,региона и/или страната.Икон.оценка ще се прави от гл.т. на цялото общество,а не само на собствениците на инфраструктурата-неразделна част от иновацията,както и на самата иновация. В обхвата на финансовата оценка на разраб.иновация ще бъде вкл. информация минимум за: -Основните допускания по отношение на приходите и разходите по разработваната иновация,в т.ч.: обосновани предположения за: (1)Разходи: А)последващи инвестиционни разходи:за проектиране,за СМР,за доставка и монтаж на допълнително оборудване за доизграждане и/или разширяване на инфраструктурата на иновацията, Б)оперативни разходи:за наем,комунални и режийни р-ди,р-ди за възнаграждения(ако е приложимо по видове персонал,с отчитане на реалния разход,който ще възникне,а не номинално начислявания),р-ди за маркетинг(ако е необходимо),р-ди за лицензи и др.;капиталови разходи:за поддръжка на имоти и др.активи,инвестиции в нови активи и др. (2)Приходи:Генерирането на приходи от иновацията–ще се предостави инф. за очакваните приходи,с посочване на източници,ед.цени за всяка услуга,която може да бъде реализирана на съответния целеви пазар в резултат на иновацията,очаквани количества или брой продажби на месечна или годишна база,пазарна аргументация относно тяхната достоверност и др.приложими. (3)Амортизация:ще се представят допускания относно амортизирането на активите,които ще се придобият и/или използват при реализацията на иновацията. Информацията за допусканията ще се представи и в табличен вид. За всички разходи и приходи ще се предостави и информация относно съпътстващите фискални задължения (данъци,такси мита и др.). (4)Финансов модел(ФМ):на базата на допусканията и очакванията за приходи,разходи,източници на финансиране,ще се създаде финансов моделФМ за разработваната иновация.ФМ ще покрива периода от стартирането на проектните дейности до референтния период,определен в Приложение I на Делегиран регламент (ЕС)№480/2014 на Комисията от 3.3.2014г. ФМ ще представя очакваните постъпления от реализацията на иновацията и присъщите разходи,като в крайна сметка демонстрира реалния потенциал за икон. й жизнеспособност и фин. й устойчивост.ФМ ще бъде представен като паричен поток на ниво иновацията и в него ще бъдат изолирани само приходи и разходи,присъщи и възникващи от реализацията й и нейното функциониране.Всички входящи данни във ФМ ще отговарят на направените допускания. Във ФМ ще се включат и изчисления на някои основни фин. показатели на иновацията,сред които:нетна настояща ст-т,вътрешна норма на възвръщ.,фин. възвръщаемост на инвест.разходи:ФННС(И) и ФНВ(И),фин.възвръщаемост на нац.капитал:ФННС(К) и ФНВ(К),фин.устойчивост и др.приложими.ФМ и аргументацията към него ще бъдат приложени и във формат MS Excel(приложение към фин.оценка). Дейност 3 ще бъде изпълнена в 2 стъпки: 1.Избор на изпълнител за услуга с предмет:„Изработване на икон. и фин. оценка на разраб.продуктова иновация(smart village-Kamenar)-1бр.“.(без провеждане на процедура,чрез събиране на 2 оферти)–17-ти мес.; 2.Сключване и изпълнение на договор за услуга с избрания изпълнител–през 18-ти мес., Договорена стойност: 29 950.00 , Отчетена стойност: 29 900.00
  • Дейност: Дейност 4. Дейности за информиране и публичност (дейността ще бъде изпълнена чрез изработка и доставка на 1 бр. табела, 1 бр. билборд и 20 бр. стикера): Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията, описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти, финансирани със средства на ЕС, се предвиждат следните мерки, включени в настоящата дейност по визуализация на проекта: (1) изработка и доставка на 20 броя стикери за маркиране на закупуваните по проекта ДМА и техни съставни компоненти – стикерите ще бъдат изработени по образец Приложение 2.16.5. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.; (2) изработка, доставка и монтаж на 1 брой постоянна табела с информация за проекта – тя ще бъде изработена по образец Приложение 2.16.3. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г.; с минимални размери 50 х 70 см. Постоянната табела ще бъде монтирана на видно място, на входа на работното помещение, наето по проекта, където ще бъдат инсталирани част от придобиваните по проекта активи; (3) изработка, доставка и монтаж на 1 брой билборд с информация за проекта – той ще бъде изработен по образец Приложение 2.16.4. към Ръководството за изпълнение на ДБФП по ОПИК 2014-2020 г. Билборда ще бъде монтиран на видно място в с. Каменар, общ. Поморие, където ще бъде изградена тестовата инфраструктура на разработваната иновация съгласно планираното по Дейност 1 на проекта. (4) включване на визуализационните и информационни реквизити на ОПИК и ЕС в съответствие с изискванията за мерките за публичност във всяка една комуникация и документация, изготвяни в процеса на изпълнение на проекта при възникващите взаимоотношения с доставчици, изпълнители на услуги, клиенти и други заинтересовани страни. Всяко едно от средствата за визуализация ще съдържа информация, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОП „Иновации и конкуретноспособност” 2014-2020 г., номер и наименование на проекта на български език. Чрез изпълнение на дейността по визуализация на проекта ще се осигури публичност на целите, постигнатите резултатите от проекта, както и размера на финансовата подкрепа по линия на ОПИК чрез ЕФРР и националния бюджет. Дейността се предвижда да стартира от 1-ви проектен месец, имайки предвид необходимостта от изготвяне на съответния пакет документи при изборът на изпълнители за доставка на предвидените по проекта активи, както и на планираните услуги, съгласно предвидените указания за информация и комуникация. Нейната продължителност съответно ще бъде през целия период на изпълнение на проекта, като при финализиране на дейностите по доставката на ДМА ще бъдат изработени и предвидените стикери с оглед своевременното им маркиране., Договорена стойност: 1 990.00 , Отчетена стойност: 1 654.17

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕТ " БАЛАНС М" - - МИМА БОРИСОВА КОЛЕВА, Договорена стойност по проекта*: 29 900.00 , Отчетена стойност**: 29 900.00
  • Изпълнител: Стоян, Договорена стойност по проекта*: 25 650.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "ЕКО ПРОДУКТ" БГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 775.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Сдружение "МИГР Несебър", Договорена стойност по проекта*: 1 985.00 , Отчетена стойност**: 1 654.17
  • Изпълнител: „ЕНОВА Н2О“ ООД, Договорена стойност по проекта*: 28 750.00 , Отчетена стойност**: 28 750.00
  • Изпълнител: „Примасат“ ООД, Договорена стойност по проекта*: 32 870.00 , Отчетена стойност**: 32 870.00
  • Изпълнител: Тодор, Договорена стойност по проекта*: 44 460.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Валентин, Договорена стойност по проекта*: 12 787.50 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: „ЛАЙТИНГ ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД, Договорена стойност по проекта*: 11 888.00 , Отчетена стойност**: 11 888.00
  • Изпълнител: „ЕКСКОМ“ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 50 833.34 , Отчетена стойност**: 50 833.34
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 13 894.10 , Достигната стойност: 12 445.67
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 239 074.26 BGN
БФП 215 166.83 BGN
Собствено финансиране 23 907.43 BGN
Общо реално изплатени суми 215 166.83 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Доставка, инсталиране и тестови пуск на общо 21 ДМА, в пет обособени позиции: Обособена позиция 1: Доставка, инсталиране и тестови пуск на автоматизирана станция за анализ на качеството на въздуха в реално време - 1 бр. Обособена позиция 2: Доставка на оптичен кабел - 58000 метра и оптичен линеен терминал (OLT) - 1 бр.; Обособена позиция 3: Доставка на Камера - тип 1 (с вкл. 1 бр. скоба за монтиране) - 1 бр. и Камера - тип 2 (с вкл. 1 бр. скоба за монтиране) - 1 бр.; Обособена позиция 4: Доставка и ремонтно-монтажни дейности по инсталация на парков осветител - 16 бр. Обособена позиция 5: Разработка, доставка и тестови пуск на Интернет платформа, включваща мобилна версия за следене резултатите от системата спрямо въздуха и автомобилния трафик на живо - 1 брой , Прогнозна стойност: 125 214.93
  • Обособена позиция 1: Доставка, инсталиране и тестови пуск на автоматизирана станция за анализ на качеството на въздуха в реално време - 1 бр.
    Изпълнител: „ЕНОВА Н2О“ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 28 750.00
  • Обособена позиция 2: Доставка на оптичен кабел - 58000 метра и оптичен линеен терминал (OLT) - 1 бр.;
    Изпълнител: „ЕКСКОМ“ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 50 833.34
  • Обособена позиция 3: Доставка на Камера - тип 1 (с вкл. 1 бр. скоба за монтиране) - 1 бр. и Камера - тип 2 (с вкл. 1 бр. скоба за монтиране) - 1 бр.;
    Изпълнител: „Примасат“ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 3 370.00
  • Обособена позиция 4: Доставка и ремонтно-монтажни дейности по инсталация на парков осветител - 16 бр.
    Изпълнител: „ЛАЙТИНГ ИНЖЕНЕРИНГ“ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 11 888.00
  • Обособена позиция 5: Разработка, доставка и тестови пуск на Интернет платформа, включваща мобилна версия за следене резултатите от системата спрямо въздуха и автомобилния трафик на живо - 1 брой
    Изпълнител: „Примасат“ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 29 500.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Наем на работно помещение, необходимо за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, както и за създаване и тестване на прототипа на иновацията, разработвана по проекта - наем за 17 месеца, Прогнозна стойност: 17 000.00
  • Обособена позиция 1: Наем на работно помещение, необходимо за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, както и за създаване и тестване на прототипа на иновацията, разработвана по проекта
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Услуги за изработване на икономическа и финансова оценка на разработваната продуктова иновация (smart village - Kamenar) - 1 брой , Прогнозна стойност: 29 950.00
  • Обособена позиция 1: Услуги за изработване на икономическа и финансова оценка на разработваната продуктова иновация (smart village - Kamenar) - 1 брой
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Услуги по осигуряване на визуализация по проекта (изработка, доставка и монтаж на 1 бр. табела, 1 бр. билборд и 20 бр. стикера), Прогнозна стойност: 1 990.00
  • Обособена позиция 1: Услуги по осигуряване на визуализация по проекта (изработка, доставка и монтаж на 1 бр. табела, 1 бр. билборд и 20 бр. стикера)
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN