Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.027-0002-C01
Наименование на проекта Създаване на дорби и безопасни условия на труд в "Ивегел" ЕООД
Бенефициент 130864496 ИВЕГЕЛ ЕООД
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 29.06.2018
Дата на стартиране 29.06.2018
Дата на приключване 29.06.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), София-Област (BG412), Костенец

Описание

Кратко описание на проекта
Реализацията на настоящия проект се цели подобряване на работната среда на заетите лица в "ИВЕГЕЛ" ЕООД с месторабота - гр. Костенец (17 бр. вкл. 6 бр. над 54г), чрез идентифициране на техните нужди и проблеми и прилагането на мерки за решаването им. За постигане на целите заложени в стратегията за развитие на фирмата по проекта ще се разработи и внедри информационна система за управление на човешките ресурси, съобразена със специфичните характеристики на структурата на персонала. С изпълнение на проектните дейности ще се инвестира и в човешки капитал посредством иновативни мерки за придобиване на работните умения в подкрепа удължаването на трудовият живот на по- възрастните служители. Реализацията на проекта също така ще подобри професионалния и здравния статус на част от целевата група, чрез подобряване на микроклимата и условията на труд в предприятието. За повишаване на мотивацията и преодоляване на стреса в проекта са предвидени места за отдих и спорт. Създаването на социални придобивки е насочено изцяло към удовлетворяване необходимостта на целевата група от съчетаване на личния и професионалният живот. Очакван резултат от изпълнението на дейностите по проекта е подобряване качеството на работните места в предприятието успоредно с удовлетворяване на потребността на "ИВЕГЕЛ" ЕООД от повишаване производителността на труда на служителите в дългосрочен план. 
Основни дейности по проекта са:
Основни дейности по проекта са:
1. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието
2. Внедряване на софтуер за организацията на труда в предприятието
3. Осигуряване на средства за колективна защита
4. Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло
5. Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване
6. Oсигуряване на социални придобивки за работещите. 
Дейности
  • Дейност: Осигуряване на средства за колективна защита: С цел подобряване на параметрите на работната среда, осигуряване на добри и безопасни условия на труд и предпазване на работниците и служителите от трудови злополуки в рамките на настоящия проект се предвиждат дейности за доставка и инсталиране на оборудване и изграждане на съоръжения. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за намаляване, елиминиране и контрол на рисковете. Ще се извършат следните поддейности: 2.1.Доставка на светодиодни осветителни тела - т. 5. от Прогрмата - С цел да се подобри качествено осветеността като се замени луминисцентното осветление с LED с цел облекчаване зрителното натоварване и неблагобриятните ефекти на честота на трептене, причиняващи дискомфорт и бързо настъпваща умора. Луминисцентното осветление оказва неблагоприятни ефекти за общия психо-емоционален статус, споделяне на работещите за ефект на бързо настъпваща умора от луминисцентното осветление. С настоящата дейност ще се постигне редуциране на демотивиращите фактори и постигане на трайна заетост, удължаване на трудови живот; 2.2. С цел създаване на организация за подмяна на уредите за отопление на работните места, в които микролиматът не отговаря на установените норми - доставка на оборудване за климатизация - Климатични сплит системи както следва: - 3 броя - мин. BTU 12000. Необходими са за производствените и офис помещения, които не отговарят на условията. - т 4 от Програмата; 2.3. За намаляване/предотвратяване на въздушни течения в работните помещения и намаляване загубата на топлина, старата дървена дограма (вкл. вратата) се подменя с ПВЦ дограма с троен стъклопакет за постигане на блгоприятем микроклимат - 35 кв. м. - т. 4 от Програмата; Здравето и работоспособността на човек в много голяма степен зависят от чистотата и комфорта, които се осигуряват на работното място. Работните пространства/открити или закрити/ на работната площадка са с неблагоприятен микроклимат в сравнение с чистото пространство/в природата/, което е естественото за човека място за живот. Работниците и служителите дишат въздух, силно обогатен с прах, акари, бактерии и вируси, алергени, спори на плесени и мухъл, проникнали от канализацията газове и миризми и др. Пренасяни по въздуха плесени например са широко разпространени в затворени помещения. Следствие от неблагоприятния микроклимат - Излагането на плесени може да доведе до астма, възпаления на горните дихателни пътища, главоболие, грипоподобни симптоми, инфекции, алергични заболявания и възпаление на носа, гърлото, очите и кожата, намаляване на работоспособността, бърза умора, вредност за здравето, както и да допринесе за появата на синдром на болната сграда. Този нездравословен въздушен коктейл, който дишаме, прави живота непоносим за алергични хора (а те са над 12% от населението). Осигуряването на безвреден микроклимат на работните пространства е от особено значение за намаляване на вредностите, които човек приема на работното място. Поради тази причина и с цел превантивни действия за недопускане на тези рискове и максимално възможното за подобряване на микроклимата е необходимо да се закупят посочените активи за съществено подобряване на микроклимата на работните места. 2.4. Закупуване и монтаж на автоматична пожароизвестяваща инсталация в работните помещения - 1 бр. - т. 1 от Програмата. Инсталацията ще предотврати неблагоприятните последици от възникване на пожари върху инсталираната техника, заготовки и готова продукция; 2.5. За предотвратяване на гръбначни изкривявания по време на работните процеси. Опасността при работа извън ергономична зона води до физическо натоварване на гръбначния стълб в областта на раменете и кръста - микротравматизъм с натрупване и възникване на брахиален, торакален и лумбосакрален радикулити - Закупуване на ергономични столове - т. 2 Програмата. - ергономични столове за операторите при ръчно сортиране и контрольор - 7 бр. - ергономични офис столове - 5 бр. , Договорена стойност: 33 440.00 , Отчетена стойност: 32 938.00
  • Дейност: Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Съгласно утвърдения от управителя на дружествоти Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места и включена препоръка в Прогрмата за дейността по намаляване и/или елиминиране на риска на работните места се предвижда закупуване на специално работно облекло и ЛПС, което включва (по длъжности): 1. Управител - Яке тип „грейка“, Полугащеризон - зимен, обувки половинки с противохлъзгащо ходило - 1 комплект; 2. Монтьор - Яке тип „грейка“, Полугащеризон – зимен, Полугащеризон – летен, Куртка - лятна, Обувки половинки/ цели - удароустойчиви противохлъзгащо ходило, Диелектрични ръкавици, Диелектрично килимче, Защитни очила предпазни, Ръкавици кожа/ брезент, петпръстни - 1 комплект; 3. Шофьор - Яке тип „грейка“, Полугащеризон – зимен, Полугащеризон – летен, Куртка - лятна, Обувки половинки с противохлъзгащо ходило, Ръкавици - брезентови - 4 бр. комплекти; 4. Контрольор качество - Яке тип „грейка“, Полугащеризон – зимен, Полугащеризон - летен, Куртка/ лятна, Обувки половинки с противохлъзгащо ходило, Маска - медицинска, Ръкавици – латексови, медицински - 1 комплект; 5. Сортировач - Яке тип „грейка“, Полугащеризон – зимен, Полугащеризон - летен, Куртка/ лятна, Обувки половинки с противохлъзгащо ходило, Маска - медицинска, Ръкавици – латексови, медицински - 6 бр. комплекти Предвижда се това облекло и ЛПС да се предостави на работниците и служителите, които преимуществено работят при опасни условия. Максималният срок за износване на работното облекло съгласно Списъка е 2 сезона и то ще бъде използвано в рамките на дейностите и срока на настоящия проект. Нуждата от закупуване на ново предпазно облекло е обусловена от краткия срок, който имат тези дрехи за износване. Сега използваните от работниците такива ще изчерпят своя ресурс до момента на стартирне на проектните дейности. Работните облекла и лични предпазни средства ще бъдат доставени през първите два проектни месеца и ще бъдат раздадени на работниците и служителите, като ще се използват за осигуряване на безопасност и здраве при работа през целия срок на изпълнение на проектните дейности до срока за тяхното износване., Договорена стойност: 9 520.00 , Отчетена стойност: 9 520.00
  • Дейност: Oсигуряване на социални придобивки за работещите.: "ИВЕГЕЛ" ЕООД се стреми да подобри условията на труд на своите служители, посредством осигуряване на социални придобивки под формата на помещение за отдих и личен санитарен възел. Целевата група, която е засегната в настоящата дейност се отнася до всички служители във фирмата - т.е. 17 човека. Мерките, които ще се предприемат, с цел осигуряване на социални придобивки за работещите ще бъдат насочени и ще могат да бъдат използвани от всички работещи във фирмата, като се очкава при изпълнение на дейността да се подобрят трайно условията в дружеството. Към момента "ИВЕГЕЛ" ЕООД не разполага със собствени помещения, които да обособи като място за отдих на персонала, тъй като до момента фирмата е съсредоточила вниманието си основно за изграждане на производствената си база. Помещенията, разглеждани като социални придобивки в настоящата дейност, не са били приоритетни от гледна точка на закупуване на оборудване и активи. За целта, фирмата възнамерява да закупи "контейнер", който ще обособи като място за отдих и спорт, и ще оборудва с всичко необходимо. Придобития контейнер ще бъде оборудван като място за почивка и място за спорт - фитнес. Ще бъде доставен 1 контейнер 43 кв. м. и обзавеждане: - Климатик за осигуряване на благоприятен микроклимат в закупения контейнер-помещение за отдих и спорт - 1 бр. - Оборудване на кухня за приготвяне на храна на персонала - хладилник , микровълнова печка, кафе-машина ,печка с котлон, трапезна маса за 17 души , столове - 16 бр. ; - Кростренажор - 1 бр., велоаргометър - 1 бр., лост-1 бр., гири 5 бр., лежанка - 1 бр., шведска стена - 1 бр. Всички предвидени мероприятия са съобразени с Оценката на риска на работните места и дадените предписания, съдържащи се в Програмата за намаляване, елиминиране и контрол на рисковете на работните места (Програмата). , Договорена стойност: 28 700.00 , Отчетена стойност: 28 700.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ТРЕЙД ВИЖЪН БГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 9 520.00 , Отчетена стойност**: 9 520.00
  • Изпълнител: ВАСИ КЛИМА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 800.00 , Отчетена стойност**: 6 600.00
  • Изпълнител: ВИДЛИЧ - НИКОЛА ВЛАДИМИРОВ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 5 698.00 , Отчетена стойност**: 5 698.00
  • Изпълнител: КП БИЛДИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 21 400.00 , Отчетена стойност**: 21 400.00
  • Изпълнител: СЕВАР ООД, Договорена стойност по проекта*: 7 800.00 , Отчетена стойност**: 7 800.00
  • Изпълнител: СТАРС БРОКЕРС ООД, Договорена стойност по проекта*: 20 140.00 , Отчетена стойност**: 20 140.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Брой предприятия, въвели нови процеси за безопасни и здравословни условия на труд, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Брой предприятия въвели нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и организация на труда, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 заети, включително самостоятелно заети, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 17.00 , Достигната стойност: 17.00
Индикатор 4 Брой предприятия, получили подкрепа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 78 826.00 BGN
БФП 78 826.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 78 273.80 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN