Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.066-0002-C01
Наименование на проекта Насърчаване на предприемачеството на територията на МИГ Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово, чрез обучения и консултации
Бенефициент 101153637 СДРУЖЕНИЕ "НЕВРОКОП"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси 2014-2020
Дата на сключване на договора/заповедта 15.11.2019
Дата на стартиране 15.11.2019
Дата на приключване 15.01.2021
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41), Благоевград (BG413), Гърмен

Описание

Кратко описание на проекта
Проектното предложение е насочено към придобиване на знания в предприемачество, управленски и бизнес умения на територията на МИГ Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово.
Дейностите са насочени към неактивни хора над 29 г., които не учат, към безработни хора над 54г., както и към лица от маргинализирани групи.
Сдружение "Неврокоп" съвместно със своя партньор по проекта БИ - ГД, ще проведат информационна кампания и поредица от групови срещи с цел информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. 100 души ще преминат през информационната кампания, след което ще бъдат селектирани група от 15 лица, които ще се включат в програма по обучение за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения. Обучението ще бъде проведено от високо квалифицирани обучители с многогодишен опит в подобни програми. Програмата е балансирано съчетание от теоретична основа, практически занятия, самостоятелна работа. Участниците ще се запознаят с понятийния апарат, водещите методологии за развитие на стартиращ бизнес, както и ще създадат стратегически и оперативен план, който чрез конкретни стъпки ще доведе до създаването на устойчиво бизнес начинание. Успешно завършилите обучителната програма ще получат сертификат и ще им бъде изготвена индивидуална програма за менторска подкрепа.
Дейности
  • Дейност: Информационни срещи за запознаване на жителите с проекта: В началото на проекта ще бъдат реализирани 5 информационни срещи в 5 различни населени места в границите на МИГ Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово. Тяхната цел е да бъдат запознати хората с целите на проекта и за дейности, които ще бъдат реализирани в рамките на изпълнението му. Те ще бъдат осъществявани от функционалния експерт и от екипа по проекта посредством мултимедийни презентации, беседи с присъстващите, напечатани информационни материали и други формални и неформални разговори. Като резултат от дейността, ще бъдат избрани 15 безработни лица, които да се включат в последващите дейности по проекта. Ще бъдат организирани в групи, които ще участват в обучение по придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения. В дейността ще бъдат включени около 100 лица от територията на МИГ Гоце Делчев - Гърмен - Хаджидимово. Ще бъдат подготвени за дейността и рекламни брошури, флаери и дипляни с информация за проектното предложение и различните дейности, които ще бъдат реализирани. Преди реализиране на дейността екипа по проекта ще избере населените места на информационните срещи, след срещи с различни институции (Бюро по труда, Социални грижи, Общинска администрация, Кметства на населени места, Местни предприемачи и др) от трите общини Гоце Делчев, Гърмен и Хаджидимово, с цел да се подберат правилните населени места, т.е. такива в които живеят лица от заложените целеви групи., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 6 333.22
  • Дейност: Предоставяне на обучения за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения: Подбраните в дейност 1 минимум 15 лица ще бъдат включени в обучение за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес умения. То ще се реализира на територията на МИГ в 3 групи, с мин. 5, макс. 10 участници, като формирането на групите ще е съобразено с индивидуалните характеристики на обучаемите, предишния им опит и мотивацията за развитие на собствен бизнес. Всяко обучение се води от 2 квалифицирани обучители - експерти на партньора - БИ-ГД, с подходяща квалификация и богат професионален опит и доказана резултатност. Обученията са интензивни и интерактивни, с фокус върху обучаемите, с продължителност 60 лекторски часа. Приключват с финален тест (+ 2 часа). Учебната програма се базира на нуждите на целевите групи, обратната връзка от предходни обучения, опита на партньора БИ-ГД в европейски проекти в подкрепа на предприемачеството и добри практики. Основни модули: 1.Вие като предприемач - Индивидуален одит, самооценка и оценка заедно с обучителя на индивид. нагласи, качества, умения и опит на обучаемите, съвместно набелязване най-важните качества на предприемача, преценка на силни и слаби страни и планиране конкретни стъпки за развитие; специфики при жени предприемачи и нужна подкрепа. 6 часа 2. Бизнес идея – генериране и разработване на идеи, базира се на модела 3В (отговор на 3 основни въпроса: какво продават- продукт/услуга, на кого продават /клиенти, на каква цена). Обхваща анализ на конкуренцията и SWOT, на конкуретните предимства, търсене на пазарна ниша и неоползотворен потенциал, реално осъзнаване кои са клиентите, защо точно те ще купят продукта/услугата и колко са готови да платят,как се позиционират спрямо конкуренцията. Разглеждат се и оценяват няколко бизнес идеи на обучаемите и се селектират най-подходящите, съобразени с качествата им, потенциала за развитие на бизнес и рисковете. 12 часа 3.Бизнес планиране, пазарни проучвания и маркетинг и маркетингов план – осн. раздели на бизнес плана, какво ще се прави, как ще се направи, в какви срокове и с какви ресурси, пазарни проучвания и маркетинг: таргетиране -клиенти и реализация -как да ги намерим, маркетингова стратегия и продажбени техники, ефективна реклама, използване на социални медии, възможностите на е-търговията. 8 часа–БП и 4 часа –МП. 4.Форми на търговска дейност– самонаемане, ЕТ, ООД, ЕООД, АД –предимства и недостатъци, изисквания за регистрация и правни аспекти-3 часа 5. Управление на бизнеса. Персонал, правни отговорности и застраховка –успешно управление и лидерство, екип за осъществяване на бизнес идеята, как да се изгради и развият нужните качества, разпределяне на отговорности, нужда от застраховка -3 часа 6. Капитал и видове източници – с какви средства ще стартират, какви източници ще ползват, възможности за финансиране, кои организации и институции подкрепят и финансират стартиращи бизнеси, финансови инструменти, европейски и национални програми, кредити, crowd funding. 3 часа 7. Финансово планиране. Финансиране на идеята – първоначални разходи, необходими за стартиране на дейност, видове разходи, очаквани приходи, кеш флоу. 3 часа. 8.Стартиране на бизнеса –конкретни стъпки за стартиране на бизнес. Как ще проработи бизнес идеята, реални примери и споделяне на личен опит. Индивидуално планиране от всеки обучаем. 12 часа Допълнителни модули: 1. Иновативна бизнес идея–какво е иновация, видове, примери на иновативни идеи и предприятия в България и ЕС. Иновативни предприемачи - 2 часа. 2.Социално предприемачество – какво е социално предприемачество, характеристики, ползи за предприемача и общността, успешни социални предприемачи 2 часа. 3. Нисковъглеродна и ресурсна икономика, съобразена с опазване на околната среда и климатични промени-как да се печели с природосъобразен бизнес, добри практики от България и ЕС. 2 часа. Успешното приключване на обучението се удостоверява със Сертификат. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 20 234.22
  • Дейност: Предоставяне на специализирани консултантски услуги по въпроси, свързани с развитието на бизнеса: Тази трета дейност надгражда получените знания и умения от обучението в дейност 2. Участниците, преминали успешно дейност 2, както и други желаещи да развият собствен бизнес, които имат достатъчно знания и могат да продължат директно във фазата на консултациите, ще бъдат включени в тази дейност. Те ще получат висококачествена експертна помощ в рамките на до 20 часа за всяко лице за разработване на техните бизнес идеи, съобразени с индивидуалните им умения и желания. Това включва преценка жизнеспособността на бизнес идеите и кандидат - предприемачите, правни и финансови консултации, консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др., и подготовка на бизнес планове от лицата; консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти реализирани със средства от ОП РЧР; подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ; счетоводни практики; управление на човешките ресурси. Естеството на консултациите и времето ще се определят спрямо нуждите на желаещите да започнат самостоятелна стопанска дейност лица, като ще протичат в групова и/или индивидулана форма в рамките на 3 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата. За всяко от лицата, включени в дейността ще се съставя /актуализира индивидуален план за необходимата последваща подкрепа. Консултантите на БИ-ГД са с над 15-годишен опит в бизнес консултирането, бизнес планирането и менторство и прилагат своя методика, която спазва основни принципи като: „Стриктно спазвайте конфиденциалността консултант-консултиран. Слушайте активно бизнес идеята. Не отхвърляйте идея, защото Ви се струва глупава, непълна или неоригинална! Задавайте отворени въпроси, които позволяват на предприемача да разсъждава върху идеята си. Не предлагайте Ваши идеи на предприемачите, а предложения как може по-нататък да тества и да подобри бизнес идеята си. Бизнес идеята е като жив организъм, тя ще се променя и адаптира по време на консултациите докато се стартира реален бизнес, а и след това.“ , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 11 525.36

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: БИЗНЕС ИНКУБАТОР-Г.ДЕЛЧЕВ, ЦЕНТЪР ЗА ПОДПОМАГАНЕ НА ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВОТО, Договорена стойност по проекта*: 12 815.00 , Отчетена стойност: 12 815.00
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Участници в самостоятелна заетост при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 2 Заети участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 5.00 , Достигната стойност: 7.00
Индикатор 3 Безработни участници над 29 г. вкл. трайно безработни, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 20.00 , Достигната стойност: 21.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 39 643.52 BGN
БФП 39 643.52 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 39 596.07 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN