Идентификация

Номер от ИСУН BG05FMOP001-5.001-0129-C08
Наименование на проекта “Целево подпомагане с топъл обяд в община Родопи в условия на пандемията от COVID-19“
Бенефициент 000472200 ОБЩИНА РОДОПИ
Източник на финансиране ФЕПНЛ ==> Храни
Дата на сключване на договора/заповедта 18.02.2021
Дата на стартиране 04.01.2021
Дата на приключване 30.09.2022
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Родопи

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение е насочено към осигуряване на подкрепа за най-нуждаещите и рискови групи от населението на община „Родопи“,намиращи се в ситуация на продължителна социална изолация, в резултат на пандемията от COVID -19.  С реализирането на проекта ще бъдат обхванати лица от допустимите целеви групи, които са регламентирани  в изискванията за кандидатстване  по процедура за директно предоставяне на БФП  по операция BG05FMOP001-5.001  “3.1 - Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“. Предвиждаме да бъдат обхванати  200 потребители от 15 населени места от общината.  
Проектното предложение ще се осъществява от администрацията на община „Родопи“ за период от 21 месеца от 01.01.2021 до 30.09.2022г. включително.Реализацията на този проект е част от целенасочената социална политика, която Общината развива в подкрепа на лица и семейства.
В регистъра за обществени поръчки на 16.12.2021г. е публикувана процедура  пряко договаряне под №00464-2021-0082. Същата е открита с Решение №F181875 на кмета на община „Родопи“. Процедурата е открита с Решение за определяне на изпълнител №D152034 от 21.12.2021г. има класиран и избран изпълнител – фирма СД „ДЖУРОВИ И СИЕ“. 
Поради незадоволителното здравословно състояние на възрастното население и напредналата му възраст се предвижда храната да бъде предоставяна до домовете на потребителите в съответното населено място. Това ще допринесе същата да бъде редовно получавана и да се отговори адекватно на потребностите на лицата. 
През периода на реализиране на проекта ще се осъществяват и т.нар. “съпътсващи мерки“/ индивидуално консултиране и други форми на подкрепа и съдействие за разрешаването на  идентифицирани нужди на ползвателите на услугата „топъл обяд“/.
Основните дейности по проекта ще бъдат допълнени от мерки по информираност и публичност.
Дейности
  • Дейност: "Определяне на целевите групи": Дейността по определянето на целевите групи по проекта се осъществява съобразно правилата, определени в Изисквания за кандидатстване на Агенция за социално подпомагане, УО по процедура за БФП BG05FMOP001-5.001, операция 3.1 - “Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“, чрез Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица (ФЕПНЛ) за периода 2014-2020 г. Подборът на потребителите по настоящото проектно предложение се извърши през месец декември 2020 година, с цел да не се допусне прекъсване на оказваната подкрепа към възрастните хора, възможност посочена в Изискванията за кандидатстване и Ръководство на партньорските организации за изпълнение и управление на договори по операция 3.1 - “Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“. Предвижда се освен през месец декември 2020 година, преди стартиране на договора по проекта, дейността по определяне на целевите групи да се реализира и текущо през целия период на изпълнение на договора. По проекта са обхванати лица, попадащи в следните целевите групи, посочени в Изискванията за кандидатстване, именно: = Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. = Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. = През периода на подбора на целевите групи не са подавани заявления за включване в проекта от кандидати от целева група "Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа". При определяне броя на лицата по настоящото проектно предложение - 200 човека, са взети предвид: лицата включени по Целева програма “Топъл обяд у дома в условията на извънредна ситуация - 2020”/205 преминали потребители, ежедневно 170 лица поучавали храна, 55 одобрени резерви/ ; събрана информация от кметовете на всяко населено място за най-нуждаещите се лица; постъпилите сигнали от лица намиращи се в затруднено положение; налична информация за лица в крайна бедност, ползвали услуги по реализирани вече проекти в общината, отговарящи на изискванията на трите целеви групи. Общо 391 лица са подали заявления за включване в проекта, от които две майки с общо 5 деца. От тях общо 330 кандидата са одобрени, тъй като отговарят на изискванията за включване по проекта и попадат в целевите групи по проекта/двама кандидата по време на подбора са починали/ . От тях 200 лица са класирани да получават порцион „топъл обяд“ от 04.01.2021 година, а 130 лица са в списък на резерви по проекта. Отказ са получили 64 лица, поради обстоятелството, че не попадат в целевите групи и са с доход над линия на бедност, определена за страната от МС. Подборът на лицата от целевите групи по настоящото проектно предложение, се извърши на база разработена и утвърдена процедура за подбор на потребители по проект “Целево подпомагане с топъл обяд в община Родопи в условия на пандемията от COVID-19“. Процедурата кореспондира с критериите за получаване на помощ по процедура за БФП BG05FMOP001-5.001, операция 3.1 - “Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“. Екипът по проекта е разработил Механизъм за недопускане разхищение на храна. Предвидените нереализираните порциони, ще бъдат преразпределяни на лицата класирани в списък на резерви. Същите ще бъдат включвани в проекта като потребители при отпадане/отсъствие на такива със сключен договор за услуга /поради смърт, временно отсъствие от населеното място/, съгласно механизма., Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: "Приготвяне на топъл обяд": Предоставянето на помощ, под формата на порцион – топъл обяд, за лица от целевите групи, определени съгласно Изискванията за кандидатстване по настоящата процедура за директно предоставяне на БФП BG05FMOP001-5.001 – 3.1 - “Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“, е основен фокус в изпълнението на настоящия проект “Целево подпомагане с топъл обяд в община Родопи в условия на пандемията от COVID-19““, по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане. Изпълнението на дейността стартира непосредствено след приключване на процедура по подбор и сключване на договори с лицата класирани от Комисия по подбора. Топъл обяд ще се предоставя на 200 потребителя за общо 435брой работни дни /21 месеца/. Дейността ще се реализира от 04.01.2021г. до 30.09.2022г. в база /помещение/ на избрания по ЗОП изпълнител. От стартиране на проекта до 09.09.2022г. са определяни три пъти изпълнители по реда на ЗОП. - За периода от 04.01.2017 до 27.04.2021г. избраният външен изпълнител е СД „ДЖУРОВИ И СИЕ“ - помещението в което се приготвя храната отговаря на изискванията на чл.12 на Закона за храните, гарантирано с удостоверение за регистрация №13677 издадено на 19.01.2015г. Обектът отговаря на Регламент /ЕО/852 и е регистриран с рег.№162500585. Същият се намира в с.Триводици, община Стамболийски, ОУ „Васил Левски“ с дейност ученически стол с дейност кетъринг.Кухнята се ползва на база договор за наем №2/2021 година между Община Стамболийски и избраната фирма изпълнител СД „ДЖУРОВИ И СИЕ“, срокът на който е до 01.09.2024г. Материалната база се състои от: 2 склада; подготвителните са както следва-отделни кътове за подготовка на рибни продукти, за месни продукти-свинско, птици и субпродукти, за пакетирана храна;помещения за подготовка на салати;съоръжения за съхраняване на яйца, меса, сирене и млечни продукти, колбаси;помещение за хлориране на яйца, помещение за почистване на посуда и помещение за хлориране на посуда;разливочно помещение, помещение за почистващи препарати. За персонала има обособена баня и санитарен възел, стая гардеробна.Кухненската част разполага с оборудване включващо: 2 конвекторни фурни, 6 електрически печки, 6 котлона, 7 хладилника, 2 фризера, машина за стреч опаковане, картофобелачка, зеленчукорезачка, професионален миксер, мини хладилник за ежедневни проби от приготвената продукция.Фирмата разполага с персонал, състоящ се от 5 човека-1 гл.готвач, 1 работник кухня, 1 технолог, 1 човек-административна работа и 2 шофьори, който ще бъде ангажиран в обработката на продуктите и подготовката на храната по проекта. - За периода от 28.04.2021г. до 31.12.2021г. избрания външен изпълнител е Тери-09“ ЕООД , чието помещение отговаря на изискванията на чл.12 на ЗХ, г удостоверение за регистрация № 16070068.Обектът отговаря на Регламент /ЕО/852 и е регистриран с рег. №162500585. Адресът на кухнята в която се приготвя храна е в гр. Сопот, ул. "Манастирски лозя" №51. Персоналът на изпълнителя "Тери-09“ ЕООД включва 2 готвачи, 2-ма кулинарни работници/пакетировачи и 2-ма шофьори, които притежават квалификация и опит в предоставяне на социалната услуга „Обществена трапезария“. -За периода 01.01.2022 - 30.09.2022г. избрания външен изпълнител е СД „ДЖУРОВИ И СИЕ“, като обекта в който се приготвя храната е описан по-горе. , Договорена стойност: 240 574.70 , Отчетена стойност: 240 574.70
  • Дейност: "Предоставяне на топъл обяд": Дейността “предоставяне на топъл обяд” по проекта ще се осъществява за 200 лица, в 15 /петнадесет/ населени места от общината а именно: с. Белащица, с. Браниполе, с. Брестник, с. Брестовица, с. Златитрап, с. Кадиево, с. Крумово, с. Марково, с. Оризари, с. Първенец, с. Скобелево, с. Устина, с. Храбрино, с. Цалапица и с. Ягодово, ежедневно до 13.30ч., за период от 21 месеца / от 04.01.2021г. до 30.09.2022 г./само в работни дни от месеца, както общо 435 работни дни за целия период на изпълнение на проекта. По проекта се предвижда потребители да получават определения порцион по домовете си, като доставката му ще бъде организирана от избрания изпълнител на дейността. За период от 04.01.2022г. до 30.09.2022г. храната се превозва до потребителите с три превозни средства, собственост на изпълнителя СД „ДЖУРОВИ И СИЕ“, отговарящи на изискванията на Закона за храните.Първото превозно средство е – товарен автомобил „СИТРОЕН БЕРЛИНГО“с ДК №РВ3637МХ с товароподемност 0,800т., за което е представено удостоверение № 3539 издадено на 03.12.2015 год. Товарният автомобил е вписан в списъка на транспортните средства за превозване на суровини и храни в ОДБХ гр. Пловдив с регистрационен № 16-3539 и може да превозва следните суровини и храни – готова кулинарна продукция. Второто превозно средство - е автомобил за превоз на храни с рег. № РВ 4716НН –лек автомобил ФОРД. За него е представен Препис на удостоверение за вписване в регистъра на транспортно средство за превоз на храни № 1627005185 от 05.01.2007година. С документът се удостоверява, че обектът е вписан в регистъра на обектите с обществено предназначение по чл.36, ал.3 ат Закона за храните/ДВ бр.70/2004г./. За Третото превозно средство е предоставено Удостоверени № 4640 от 28.04.2020г. за регистрация на – МЕРЦЕДЕС СПРИНТЕР 308 ЦДИ“- товарен автомобил с ДК № РВ 8749– СА с товароподемност 1,500т. Избраната фирма СД "ДЖУРОВИ И СИЕ" се ангажира да доставя приготвената топла храна за обяд при спазване на изискванията за транспортиране на храни, съгласно раздел ІV към Наредба №5/25.05.2006 г. за хигиената на храните, издадена от МЗ. За изпълнение на дейността са предвидени разходи, описани в изискванията за кандидатстване като административни разходи, под формата на единна ставка в размер на 5 на сто от разходите за приготвяне на топъл обяд. Предвидените Разходите за изпълнението на дейността /администриране на договора и предоставянето на топъл обяд/ са в съответствие с Изискванията за кандидатстване и са в допустимия размер до 5% от разходи за единица продукт - топъл обяд., Договорена стойност: 12 028.74 , Отчетена стойност: 12 028.74
  • Дейност: "Реализиране на съпътстващи мерки": Община“Родопи“ разполага с административен капацитет за реализирането на съпътстващи мерки. Общинска администрация има опит в изпълнението на редица проекти, финансирани от различни източници /държавния бюджет, ОП"РЧР"/ и има подготвен персонал за предоставянето на набор от социални услуги. Общината е партньорска организация, като местните администрации в кметствата по селата също ще са ангажирани и ще сътрудничат за максимално включване на потребителите в проекта и тяхното консултиране. От всяко кметство ще бъде определен по един представител, съгласно Заповед №1348/17.12.2020 година на Кмета на Община „Родопи“ сангажименти по реализацита на проекта. При преценка и необходимост ще бъдат включвани и други експерти /служители с необходимата квалификация и професионална компетентност - експерт по социални дейности, специалисти от структурите на социално подпомагане, обслужващи населението на съответните населени места и други специалисти. Натрупаният опит на бенефициента гарантира своевременното информиране на представителите на целевата група по настоящия проект за всички други възможности, от които могат да се възползват, в качеството си на потребителите. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора по проект “Целево подпомагане с топъл обяд в община Родопи в условия на пандемията от COVID-19“, а именно от 04.01.21г. до 30.09.2022година. Те ще се изразяват в разнообразни начини за предоставяне на подкрепа към нуждаещите се, уязвими групи от населението, за повишаване на информираността на лицата от целевите групи, свързана със съществуващите възможности за подпомагане и подкрепа на местно ниво. Община „Родопи“ предвижда мерките да се реализират чрез: - индивидуални консултативни срещи със заинтересованите лица; - изработването и разпространението на информационни материали, брошури, листовки и други, които ще се изработват от екипа по проекта; Изпълнението на настоящата дейност е в пълно съответствие с изискванията на ръководството на програмата и методическите указания по предоставянето и отчитането на съпътстващите мерки по операция 3.1 - “Топъл обяд в условия на пандемията от COVID-19“. При реализирането на дейността, екипът ще предприеме действия за спазване противоепидимичните мерки и ограничаване разпространението на COVID-19. Разходите определени за изпълнение на дейността, са в съответствие с определените в изискванията за кандидатстване, са в допустимия размер до 5% от разходите за единица продукт - топъл обяд. , Договорена стойност: 12 028.73 , Отчетена стойност: 12 028.74

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители Няма
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 200.00 , Достигната стойност: 323.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 264 632.17 BGN
БФП 264 632.17 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 264 628.17 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 100.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN