Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.040-0107-C02
Наименование на проекта Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в община Харманли
Бенефициент 000903939 ОБЩИНА ХАРМАНЛИ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 28.05.2019
Дата на стартиране 01.06.2019
Дата на приключване 01.10.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Хасково (BG422), Харманли

Описание

Кратко описание на проекта
Чрез предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални грижи ще се изгради мрежа от услуги в домашна среда насочена към  лицата с увреждания и възрастните хора над 65 години, живеещи на територията на община Харманли. Конкретните дейности ще се изразяват в предоставянето на медицински грижи,  социална подкрепа и психологическо консултиране, съобразени с индивидуалните потребности на всеки потребител. По този начин ще се повиши качеството на живот и възможностите за социално включване на лицата с увреждания и възрастните хора над 65 години, ще се намали риска от институционализацията им и ще се подпомогне процесът на социална адаптация. Одобрените потребители ще  получават до два часа на ден безплатни почасови мобилни интегрирани здравно-социални грижи, съобразени с техните нужди и потребности. За целта ще бъдат назначени медицински работници, домашни помощници, психолог, координатор на услугата(диспечер) и шофьор. С предоставената възможност за закупуване на превозно средство ще се осигури достъп на нуждаещите се от услугите потребители, живеещи в отдалечените населени места в община Харманли, като по този начин ще се осигури по-бързото им и своевременно обслужване и ще им се окаже нужната подкрепа.
Дейности
  • Дейност: Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора в община Харманли: Дейността цели да се осигури качествено предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда на потребителите на услугата с оглед пълно задоволяване на потребностите им съгласно целите на проекта.Основната цел е предоставяне на качествена,почасова интегрирана услуга в домашна среда, съответстваща на индивидуалните потребности на потребителите.С цел осигуряване на интегрирани услуги в домашна среда,както и здравословни и безопасни условия на живот,всеки потребител ще може да получава социална,психологическа и здравна подкрепа в зависимост от своята индивидуална потребност.Проектът ще обхване всички населени места на общината,където е установена нужда от интегрирана грижа.В предвид тежкото здравословно състояние на голяма част от лицата от целевите групи и обективните възможностите за текучество,процедурата за кандидатстване на потребителите в проекта ще остане отворена през целия период на предоставяне на услугата. През 4-тия месец ще се извърши подбор на 65 потребители,а през останалите месеци подбор на потребители ще се извършва при необходимост.Кандидат-потребителите или техния законен представител подават заявление по образец,ЕР наТЕЛК/за лицата с увреждания/за хора над 65г.с ограничения или в невъзможност за самообслужване, актуален медицински документ,копие на документ за самоличност.Специалистите наети по Проекта извършват индивидуална оценка на потребностите от интегрирана услуга,с активното участие на лицето или законния му представител.Комисията за оценка и подбор заседава,води протокол и излиза с окончателно Решение, изготвя списък на всички оценени кандидати с определения брой часове.За всеки потребител ще се оформи досие,в което ще се съхраняват подадените и изработени документи.Кандидатстването и подборът на домашните помощници и медицински специалисти в проекта ще се извърши през 3-ти месец от стартиране на проекта.Те подават заявление по образец,копие на ЛК,диплома за завършена образователна степен,автобиография.Комисията за подбор провежда интервю с кандидатите и всеки преминал успешно интервюто, подлежи на обучение.Кандидатстването и подборът на координатор/диспечер и психолог ще се извърши през 2-ри месец от стартиране на проекта.Кандидатите подават заявление по образец,копие на ЛК,диплома за завършено образование,автобиография и комисията за подбор провежда интервю с тях.Получилият най-висока оценка ще бъде назначен на работа.Позицията е от ключово значение за осъществяване на качествена грижа и ефективност на предлаганата услуга.Координаторът/диспечер изготвя,поддържа и актуализира документация свързана с индивидуалните планове за грижа,участва в изготвянето на оценка на потребностите на кандидат-потребителите.За изпълнението на услугата ще бъде назначен шофьор,притежаващ необходимите документи,отговарящи за заемането на длъжността.Всички одобрени кандидати,предоставящи услугата,ще бъдат назначени съгласно КТ,а с одобрените кандидат-потребители на услугата ще бъде сключен договор за услуга.Ще бъдат закупени Ръкавици за еднок.употреба-кутия от 100бр.–30*15,00лв.,Риванол-100 гр.–38бр.*1,50лв.,Йодасепт–100гр.–40бр.*3,85лв. ,Еднокр. чаршафи–30пак.*7,00лв.,Тест ленти за урина-5к.*21лв., абокати-100бр.*1,50лв.,Спринцовки с игли-54бр.*2,50лв.,Марли стерилни 20бр.*10,15лв.,Марли нестерилни 100бр.15*6,99лв.,Лепенки 15бр.*5,40лв.,Апарат за кръвно–3бр.*40,00лв.,Глюкомер–5бр.*30,00 лв.,Лентички за глюкомер-20бр.*25,00лв.,Еднокр.маски по 50бр.–10бр*8,00лв.;Канцеларски материали и консумативи:класьор-50*2.8лв.;химикали-120бр.*0.3лв.;Тетр. А4 за дневници - 70бр.*2лв.;копирна хартия-45*5.6лв.;дневник ЕДСД-1бр.*4лв.;папка ПВЦ 200бр.*0.3=6лв.;Лепило 5бр.*1=5лв.;Тиксо-5бр.*1.1лв.;Телчета за телбот-10*0.6лв.;тетрадка а5-5бр.*3.5лв. телбот-1бр.*4=4лв.;перфоратор-2бр.*10лв.;Тонери-5бр.*56лв.;Режийни разходи за помещение и разходи за поддръжка на транспортно средство:Тел. разговори–360,00 лв.;Интернет–360,00лв Ел.енергия–960лв.;Гориво на автомобила–2260лв.;„Гражданска отговорност"–280,00 лв., Договорена стойност: 123 637.57 , Отчетена стойност: 123 598.29
  • Дейност: Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране: Психологът от екипа за предоставяне на услугата ще посещава в домашна среда бенифициентите, за които е оценено, че имат нужда от работа с психолог или подкрепа и мотивация в посока независим живот. Психологическата подкрепа ще е дозирана и съобразена с индивидуалните потребности на всеки потребител на услугата.Ще се провежда в съответствие с психологическата етика. Психологът ще подпомага социалното развитие и умения на потребителите да се свързват с околните и да общуват ефективно. Ще търси възможности за установяване и поддържане на връзка със семействата или роднините на потребителите и организира срещи. Ще участва в изготвянето на оценка на потребностите на кандидат-потребителите. Ще подпомага социалната интеграция и адаптация, при установен риск от социална изолация., Договорена стойност: 5 292.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Обучение и супервизия на персонала: Обучението на персонала по предоставяне на услугата ще се извърши от специалисти с подходяща квалификация и професионален опит. Всички медицински специалисти и домашни помощници, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи ще преминат въвеждащо и надграждащо обучение по програмата, разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания". Опитът при изпълнение на сходни проекти показва, че поради различни обстоятелства се наблюдава текучество на наетите лица и това налага да бъдат обучени и допълнителен брой лица, кандидати за предоставяне на услугата. Съгласно т.11 от Методика за предоставяне на патронажни грижи по домовете на възрастни хора и хора с увреждания , изготвена към проект BG05M9OP001-2.028-001("Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания- Компонент 1"), с цел ефективно използване на ресурсите ще се извърши супервизия през шестия и през дванадесетия месец на предоставяне на услуга. Супервизията ще се извършва от психолога назначен по проекта. Основната цел на супервизията е повишаване на качеството на работата чрез подобряване на работната ситуация, както и избягване на професионалното прегаряне. Основната задача на тази дейност ще бъде да се осъществява психологическа подкрепа при разрешаването на редица житейски казуси възникнали по време на предоставяне на социалната услуга. Съветът и подкрепата са част от добрия емоционален баланс на общуването, които са изключително важна предпоставка за високо качество на предоставяните социални услуги. , Договорена стойност: 2 110.00 , Отчетена стойност: 1 860.00
  • Дейност: Оборудване на подходящо помещение и закупуване на транспортно средство за извършвне на мобилна работа : Във връзка с постигането на целите на проекта свързани с осигуряването на интегрирани мобилни здравно-социални услуги е необходимо закупуването на специализирано административно оборудване. Чрез него ще се създадат условия за качествено предоставяне на социалната услуга. За нуждите на проекта ще бъдат закупени преносим компютър, скенер, лекарски шкаф за съхранение на медицинските консумативи и лек автомобил за извършването на мобилните услуги. За целите на проекта ще бъде използвано помещение в сграда, находяща се на ул. "Янко Сакъзов"-16, която е ремонтирана по изпълнението на проект "Социални услуги за жителите на община Харманли" по схема "Независим живот". Със закупеното превозно средство ще се осигури достъп на нуждаещите се от услугите потребители, живеещи в отдалечените населени места в община Харманли, като по този начин ще се осигури по-бързото им и своевременно обслужване и ще им се окаже нужната подкрепа. Опитът, който Община Харманли е придобила при изпълнението на сходни проекти показва, че голяма част от жителите в малките населени места в общината са самотноживеещи възрастни хора с невъзможност от самообслужване и силно ограничен достъп до подобен тип социални и здравни услуги, което неминуемо води до лошо качество на живот и институционализация., Договорена стойност: 32 550.00 , Отчетена стойност: 31 819.99

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: A1 БЪЛГАРИЯ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 360.00 , Отчетена стойност**: 239.70
  • Изпълнител: "ХЕДИ КОМПЮТЪРС" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 320.00 , Отчетена стойност**: 1 320.00
  • Изпълнител: ПАНДА, Договорена стойност по проекта*: 1 789.99 , Отчетена стойност**: 1 789.99
  • Изпълнител: АВАНГАРД МОТО 5 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 29 400.00 , Отчетена стойност**: 29 400.00
  • Изпълнител: КАФАРМА ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 935.49 , Отчетена стойност**: 1 935.49
  • Изпълнител: СТЕФКА, Договорена стойност по проекта*: 1 860.00 , Отчетена стойност**: 1 860.00
  • Изпълнител: НИС ПЕТРОЛ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 260.00 , Отчетена стойност**: 908.28
  • Изпълнител: Валперс Консулт ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 280.00 , Отчетена стойност**: 280.00
  • Изпълнител: БУЛСАТКОМ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 360.00 , Отчетена стойност**: 165.00
  • Изпълнител: ЕВН БЪЛГАРИЯ ЕЛЕКТРОСНАБДЯВАНЕ ЕАД, Договорена стойност по проекта*: 960.00 , Отчетена стойност**: 789.33
  • Изпълнител: АЙ ЕНД ДЖИ ИНШУРАНС БРОКЕРС, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 1.23
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица над 18 г., Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 65.00 , Достигната стойност: 83.00
Индикатор 2 Брой доставчици на услуги за социално включване, разширили обхвата на дейността си, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Участници над 18 г., вкл. с увреждания, получаващи патронажна грижа, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 65.00 , Достигната стойност: 83.00
Индикатор 4 Брой доставчици на услуги за социално включване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 178 312.63 BGN
БФП 178 312.63 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 171 567.72 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: "Доставка на преносим компютър и скенер по проект "Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания в Община Харманли", Прогнозна стойност: 1 208.33
  • Обособена позиция 1: "Хеди Компютърс" ЕООД
    Изпълнител: "ХЕДИ КОМПЮТЪРС" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 320.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: "ЗАКУПУВАНЕ НА НОВ ЛЕК АВТОМОБИЛ ЗА НУЖДИТЕ НА ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯПО ПРОЕКТ "ПАТРОНАЖНА ГРИЖА ЗА ВЪЗРАСТНИ ХОРА И ЛИЦА С УВРЕЖДАНИЯ ", Прогнозна стойност: 25 000.00
  • Обособена позиция 1: "АВАНГАРД МОТО 5" ЕООД
    Изпълнител: АВАНГАРД МОТО 5 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 29 400.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN