Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 343 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Проектът е насочен към повишаване качеството на живот, социалното включване и намаляване на бедността, както и до трайна интеграция на представителите на целевите групи чрез реализиране на комплекси мерки и прилагане на интегриран подход.  Планираните дейности са в съответствие с идентифицираните нужди и проблеми на представителите на целевите групи и ще допринесат за тяхната трайна интеграция в обществото чрез включване  на пазара на труда, достъп до образование и обучение, достъп до социални и здравни услуги и в случай на идентифицирана необходимост осигуряване на социално жилище.
Предвиждат се  обучения по ключови компетентности,  професионално информиране и консултиране и психологическо подпомагане на лица от уязвими групи при избора за кариерно развитие; включване в заетост на 3 лица от целевата група, ангажирани от Общинско предприятие „Общински имоти“; повишаване на здравната култура на граждани от етнически малцинства, включително роми относно заболявания, представляващи здравен и социален проблем сред малцинствени групи и хора в неравностойно социално положение. Дейностите  по ОПНОИР са насочени към допълнително обучение по български език за ученици, за които не е майчин; допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства и учениците, търсещи или получили международна закрила;  подобряване на образователната среда в детски градини и училища, извън ромските махали в градовете, в които се обучават интегрирано деца и ученици от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила. Важна част от проекта е и работа с родителите.
Изпълнението на проекта  ще даде възможност за активно включване на представители на уязвими групи  в икономическия и социален живот на общината; постигане на реални и устойчиви резултати в образователната интеграция на 100 ученици от ромското етническо малцинство в общината до завършване на средно образование.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Професионално информиране и консултиране, психологическо подпомагане. : Дейността е насочена към безработни и неактивни лица, активно търсещи работа и професионална реализация. Реализира се в съгласие с разбирането, че самопознанието и личностното развитие е основа и първа стъпка в процеса на намирането на мястото на всеки човек в социалната среда и професията. Целта на дейността е идентифициране на икономически неактивни лица и/или трайно безработни лица от целевата група, вкл. роми, които да бъдат привлечени и мотивирани да се регистрират в ДБТ, да се включат в обучение, а в последствие част от тях и в заетост. Професионалното ориентиране ще се провежда в индивидуални и групови форми. За изпълнението на тези дейности ще се използват различни методи, като информиране и консултиране; психологическо подпомагане, което ще бъде според конкретната необходимост на конкретните лица; насочване и подпомагане за започване на работа, вкл. насочване към регистрация в дирекция „Бюро по труда” и насочване към самостоятелна заетост. Ще се прилага индивидуален подход в процеса на предоставяне на тези услуги. Преди психологическото подпомагане ще бъде извършен психометричен анализ, предвид целевата група. Община Бургас се ангажира да направи подбор на лицата, отговарящи на критериите за допустимост в целевите групи, включени в тази дейност. В тази дейност ще се включи и асоциираният партньор от АЗ чрез ДБТ-гр. Бургас. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, притежаващ необходимия опит и лиценз. На лицата от целевата група ще бъде оказана индивидуална психологическа подкрепа за идентифициране на личните ресурси и силни страни, за определяне на лични цели и планиране на стратегии за постигането им, за повишаване на самооценката и увереността в собствените възможности. Дейността се планира да бъде реализирана в две форми: индивидуално консултиране и работа в малки групи между психолози и идентифицирани 178 лица от целевата група. Двете форми на работа се допълват, предоставяйки различни ситуации на учене. В индивидуалната работа се постига задълбочено осъзнаване на ресурсите и силните страни, докато групата дава пространство за споделяне на личен опит и взаимна подкрепа. Целта на срещите е да се придобие информация за настъпилите психологически проблеми при част от лицата от целевата група в следствие на продължителното отсъствие от пазара на труда, загубата на трудови навици, трудния начин на живот и др. Срещите ще се провеждат по предварително изготвен план–график, включващ групови или индивидуални срещи, в зависимост от проблемите и психологическото състояние на лицата. На лицата от целевата група ще бъдат изготвени индивидуални планове за работа, в които ще бъдат отбелязани различни насоки за тяхното развитие. Планира се професионално информиране и консултиране на 50 лица, от които 38 безработни лица и 12 неактивни, относно избора на подходяща професия/специалност, съобразно психо-физическите им особености и личностните им интереси; възможностите за кариерно развитие; Индивидуално психологическо консултиране за 60 лица и усвояване на техники за справяне със стреса, преодоляване на инерцията и излизане от зоната на комфорт, осъзнаване на личната отговорност за постигането на успех. В процеса на индивидуалното и групово професионално консултиране ще се насочват нуждаещите се от тази услуга лица. Групово консултиране за 128 души, от които 104 безработни лица и 24 неактивни лица под формата на интерактивни упражнения в малки групи, развиващи умения за общуване, адаптиране към променящи се условия; ролеви игри и симулации за справяне с изискванията на конкретно работно място и/или адаптиране към работните условия; въпросници за самооценка за извеждане на личностни и професионални качества и умения. По време на обучението участниците получават печатни материали –специално разработени тетрадки, включващи индивидуални бланки за попълване, както и информация, примери и полезни съвети по всяка една от темите. Груповото консултиране приключва с въпросник за обратна връзка. 18 490.00 14 012.06
Обучение по ключови компетентности: Ще бъдат привлечени икономически неактивни лица и/или трайно безработни лица от целевата група, вкл. с увреждане, част от които преминали през професионално информиране и консултиране в рамките на дейност 1, както и лица участващи в Дейност 3, които след обучение по КК, част от тях ще се включат в заетост в дейност 6. Община Бургас се ангажира да направи подбор на лицата отговарящи на критериите за допустимост в целевите групи, включени в тази дейност. В тази дейност ще се включат и асоциираните партньори от АЗ чрез ДБТ-гр. Бургас и АСП чрез ДСП-гр. Бургас. С оглед развитието на информационните и комуникационни технологии и нарастването на обема на наличната информация в Интернет възниква необходимостта от притежаване на специфични знания и умения за работа със съществуващата технологична инфраструктура. Да сме дигитално компетентни в днешния свят изисква не само достъп до и боравене с ИКТ, но и подходящи познания, умения и нагласи свързани с тях. Базисните компютърни умения са свързани преди всичко с обработката на текст и ползването на Интернет. Интернет стана неразделна част от ежедневния живот, място за обяви за свободни работни места, бизнес, обучение и извличане на разнообразна информация. Овладяването на необходимите знания и умения за работа с информационните технологии се превърна в един от основните фактори за ефективно използване на съществуващата технологична инфраструктура. Днес дигиталната компетентност е част от ключовите компетентности и се счита за основен фактор за развитие на дигитална култура и информационно общество в световен мащаб. Изборът на лица за включване в обучение за съответната ключова компетентност ще се извърши след провеждане на входящ тест от обучаващата организация/институция за определяне на нивото. Лицата следва да бъдат разпределени по групи за постигане на максимална ефективност. 1. Обучение по КК „Общуване на чужди езици“. Обучението ще се проведе при хорариум от 300 учебни часа (три нива на обучение), брой обучавани лица 30. Това ще спомогне на лицата, преминали през обучение за доброто им позициониране на пазара на труда на един по-късен етап. Курсът има за цел развиването на рецептивните (слушане и четене) и продуктивни (говорене и писане) езикови умения, както и придобиване на знанията за практическата употреба на граматика и лексика на съответното ниво. 2. Обучение по КК „Дигитална компетентност“. Предвиждат се обучения по: - „Дигитална компетентност”. Знанията са разпределени в два модула. В Първия модул са предвидени знания, свързани с текстообработка, електронни таблици, създаване на презентации и презентационни умения. Във Втория модул са предвидени знания и умения с т. нар. облачни технологии – комуникация и защита в интернет, използване на облачни пространства за съхранение и споделяне на информация, сътрудничество, отдалечен достъп и редактиране на ресурси. Обучаемите се запознават и с платформи за създаване на уеб-базирани тестове, анкети, презентации и др. ресурси. Хорариум на обучението: 45 учебни часа: теория - 20 учебни часа и практика - 25 учебни часа. Брой на обучаваните лица - 15 броя. -„3D проектиране“. Хорариум на обучението: 45 учебни часа: теория - 20 учебни часа и практика - 25 учебни часа. Брой на обучаваните лица - 15 броя. Курсът предлага интегрирано обучение в областта на 3D CAD системите. По време на курса обучаващите ще запознаят с основните принципи за работа със системите за симулационно проектиране, ще се създадат в тях навици, умения и знания, достатъчни за успешната им работа в областта на компютърното моделиране, съставянето на техническа документация и 3D печата. Лицата, включени в обучения по КК „Дигитална компетентност” са различни, от тези по КК "Общуване на чужди езици“. На всички лица преминали успешно през обученията ще им бъде документ, доказващ завършеното обучение – сертификат/удостоверение. 28 500.00 13 000.00
Мотивиране за активно поведение на пазара на труда: Дейността има за цел да стимулира и насочи трайно безработни лица и неактивни лица, към усвояване на умения за активно поведение на пазара на труда – осъзнаване на потребността от трудова реализация и предприемане на адекватни стъпки за постигане на успех – необходимост от изграждане на личен професионален проект, включване в професионални обучения, включване в обучения за овладяване на ключови компетенции. За неактивните и обезкуражени лица Сдружение „Равновесие“, подпомагано от Агенция по заетостта чрез Дирекция „Бюро по труда“ гр. Бургас ще предлагат психологическо подпомагане, мотивационно обучение и консултиране на безработни лица, вкл. лица в неравностойно положение. В рамките на дейността ще бъдат предоставени услуги за подпомагане на вече регистрираните в ДБТ безработни лица за активно поведение на пазара на труда, вкл. чрез предоставяне на мотивационно обучение и специфични консултации. Ще бъде акцентирано върху работата основно с неактивни лица и продължително безработните лица. Важен етап от подготовката за търсене на работа ще бъде установяването и използването на подходящи източници за информация за работни места, изграждане на умения за управление на времето, водене на успешен разговор по телефона, “разчитане” на обявите за работа. Предвижда се провеждане на мотивационно обучение от екип от психолози от Сдружение „Равновесие“ на трайно безработни лица, което ще ги подготви за конкретно кандидатстване и среща с работодателя. Сдружение „Равновесие“ апробира модел на административно обслужване и предоставяне на услуги по интегриран начин, които се състоят от консултиране, ориентиране и информиране с цел улесняване достъпа на лицата от целевите групи до заетост и до възможностите за социално включване чрез по-активни мерки за намаляване периода на социално подпомагане за лицата, ползващи такива услуги. В работата на Сдружение „Равновесие“ се прилага единен подход в работата на служителите, в който е интегрирано предоставянето на съвместните административни услуги на АЗ и АСП за лицата от целевите групи по проекта. 15 360.00 15 360.00
Наемане на трудови медиатори, мениджъри на случай и психолози: Основната цел на дейността е да се идентифицират потенциални потребители на услугите по различните направления от целевите групи; да се индивидуализират проблемите и нуждите на целевата група; За част от икономически неактивните лица в трудоспособна възраст и безработните от уязвимите групи на пазара на труда съществува риск да попаднат в социалната изолация и бедност. За подпомагане на трудовата им интеграция се предвиждат предоставяне на посреднически услуги, идентифицират се други услуги (социални, здравни, образователни и др.), от които тези лица се нуждаят, като се оказва съдействие за предоставянето им от мениджъри на случай и младежки и трудови медиатори. За изпълнение на дейността ще бъдат наети 2 –ма Мениджъри на случай и 1 Трудов посредник за период от 17 месеца.Заложените възнаграждения за 3-те лица (2-ма мениджъри на случай и 1 трудов посредник) ангажирани с изпълнението на дейност 4 са планирани в съответствие с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОПРЧР 2014 – 2020. Мениджърите на случай ще подпомагат трудовата и социална интеграция на безработни лица, младежи и продължително безработни, които активно търсят работа. Мениджърите на случай (кейс-мениджър) ще изпълняват функцията на посредник между хората от уязвимите групи на пазара на труда и институциите, които предоставят подходящите социални, здравни, образователни и др. услуги, допълващи по ефективен начин посредническите услуги, предоставяни от бюрата по труда. Целта е всички, които се безработни и търсят реализация на пазара на труда да са доволни от отделеното им време за индивидуална консултация. При провеждане на консултациите хората могат открито да поставят проблемите си, да търсят съдействие и подкрепа. Чрез индивидуалната работа се постига атмосфера на доверие, което позволява съвместно с мениджърите на случай да се изгражда план за действие за справяне с проблема. В резултат от популяризирането на работата на кейс-мениджъра е подобрен контактът с институциите. Трудов посредник (код 33333003 от НКПД, 2011 г.) ще работят основно с безработни лица, които не търсят активно работа. За преодоляване на социалното изключване, стимулиране на активно поведение на пазара на труда и осигуряване на заетост на неактивните лица ще се проведат периодични срещи с работодатели, представители на ромски неправителствени организации, ще се работи съвместно с младежките медиатори. Тяхна е й задача в рамките на изпълнението на проекта неактивни лица от ромски произход да се регистрират в Дирекция „Бюро по труда“ гр. Бургас като търсещи работа или да започнат работа, както и да бъдат включени в курсове за квалификация. Трудовите посредници и мениджърите на случай ще се помещават в сградатана соц. жилище, като за целта ще бъде приспособено едно от общите помещения в партерния етаж на сградата. Помещението ще бъде оборудвано с необходимата техника за работа на екипа - настолен компютър 1бр., лаптоп 2бр., мултифинкционално устройство 1 бр., 1 телефон, 1 интерактивен тъч скриин,1 проектор и 1 екран. За осигуряване на нормална работна среда ще бъдат закупени 1 бр.офис бюро, 2 бр.шкаф, 1 диван и маса, както и канцеларски консумативи - тонери, копирна хартия, папки, класьори и др. за обезпечаване дейността на екипа, събиране на информация и изготвяне на документация. 45 069.16 43 224.77
Насърчаване на самостоятелна заетост: Дейността е насочена към интеграция на безработни и/или неактивни лица, регистрирани в ДБТ, включването им в заетост при работодател в реалния бизнес, както и подпомагане с информиране и консултации на лица, желаещи да развиват собствен бизнес, респективно да си осигурят заетост чрез самонаемане.Чрез информирането и консултирането се цели създаване на вътрешна подбуда към действие за заетост, чрез самонаемане и развитие на креативни бизнес идеи. Мотивацията ще се дефинира като система от стимули, с които ще се подкрепят и агитират младите хора за включване в проектната инициатива. Целевата група е с доста различна структура, образование и ценз, професионална квалификация и т.н. и не всички имат необходимите познания. С дейността се цели да се популяризира и представят възможностите за планиране, създаване, реализация на бизнес идеи и устойчиво развитие на стопанската дейност на бъдещи предприемачи сред уязвимите групи на пазара на труда: безработни и неактивни лица, вкл. със завършено средно или висше образование, които желаят да стартират самостоятелна стопанска инициатива и самонаемане. В изпълнение на дейността, безработните и неактивни младежи, останали по някаква причина отдалечени от трудовия пазар ще се информират и мотивират от експерт/и за начина за създаване на самостоятелен малък бизнес. Дейността е насочена и към придобиване и повишаване на знанията и уменията, свързани с развитието на предприемачеството, управление на бизнеса, реализиране на самостоятелни бизнес идеи и умения за разработване на бизнес планове за стартиране и управление на самостоятелна стопанска дейност. Включени са две поддейности: -Информиране и консултиране - цели запознаване и насърчаване на младежите да бъдат активни и инициативни, да повярват в собствените си възможности, да генерират и раждат идеи, с цел развитие, кариерно израстване и осигуряване на устойчива заетост чрез развитие на собствен бизнес и осигуряване на заетост чрез самонаемане. Съдействие при оформяне и подаване на документи в съответните институции, създаване на бизнес план, помощ при първоначалните дейности за стартиране на дейността като наемане на помещение, създаване на обяви, рекламна стратегия и др -Индивидуално консултиране, отчитайки личните характеристики на лицата, свързани с уменията им да планират и управляват, предпочитанията им за професионална реализация и търсенето на пазара на труда ще се обсъдят подходящи сфери за развиване на собствен бизнес - изисквания при разработването на бизнес проект, извършване на предварителни дейности по проучване на пазара, на конкуренцията; избор на място и начин на развиване на дейността, възможности и условия за финансиране, необходима документация, условия за регистриране на фирма, стартиране и управление на самостоятелната стопанска дейност по ЗНЗ и ЗМСП. В изпълнение на дейността ще имат възможност да се включат лица преминали през „Професионално информиране и консултиране; психологическо подпомагане“ и „Мотивиране и активно поведение на пазара на труда“, които проявяват интерес за стартиране на собствен бизнес. 13 500.00 13 147.87
Включване в заетост: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. Дейността ще бъде насочена към осигуряване на заетост на 6 лица представители на целевите групи -безработни и неактивни лица от групите в неравностойно положение на пазара на труда и/или безработни и неактивни младежи, част от които преминали през обучение по КК. Община Бургас има възможност да предложи подходящи работни места и добри условия на труд за представителите на целевата група в Общинско предприятие „Общински имоти“ и Дирекция „Здравеопазване, социални дейности и мледежки политики“. На лицата от целевата група ще бъде осигурена заетост за 12 месеца. Четири /4/ от работните места ще бъдат осигурени в Общинско предприятие "Общински имоти", което е специализирано звено на Община Бургас за управление, изграждане, поддържане, ремонт и реконструкция на обекти, мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура и други жилищни и нежилищни имоти, собственост на Община Бургас. Дружеството на кандидата има възможност да предложи подходящи работни места и добри условия на труд за представителите на целевата група безработни и/или неактивни лица, които ще бъдат наети във връзка услугата, която ще предоставя предприятието по настаняване в соц. жилища. Лицата ще бъдат наети на следните длъжности: 1 - Агент управление на собственост в ОП /код по НКПД 33343003/; 1 - Домакин сграда /код по НКПД 51530001/, 1 – Хигиенист /код по НКПД 91120004/; 1 - служител „Озеленяване“ /код по НКПД 61131002/. Ще се предоставят работни места за безработни или неактивни лица, с регистрация в ДБТ или хора с трайни увреждания с планирана 12 м. заетост по проекта. Другите 2 лица ще бъдат наети в Дирекция „Здравеопазване, социални дейности и спорт“ на длъжност „Младши експерт-юрид. въпроси“ и „Младши експерт-адм. дейност“ /код по НКПД 24225040/ за период от 12 месеца. Длъжностите попадат в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г. Три от длъжности са в единична група клас – 2, а другите три в единична група клас 9. Агентът по управление на собственост ще извършва дейности по обработката на документи на кандидати за общ. жилища, ще участва като член на комисии за настаняване; организиране и логистично обезпечаване на дейността на предприятието, ще контактува с контрагентите; ще работи с фирмена документация, институции и ще извършва дейности за налагане и развитие на услугите, които дружеството предлага. Домакина ще води отчет за получените и предоставените материали и консумативи за поддръжка на сградата; ще отговаря за събиране на наема от наемателите; ще осъществява контрол по спазване на поетите задължения вкл. в договора за наем, както и заплащане на задълженията на наемателите към икономическите оператори и др. Хигиениста – ще отговаря за поддържане чистотата в сградата на соц. жилища. Служител „Озеленяване“ - ще отговаря за почистване и поддържане на зелените площи декоративна дървесна и храстова растителност в прилежащото пространство към соц. жилища. 1 „Младши експерт- юрид. въпроси“ ще бъде ангажиран с юридически въпроси, възникнали във връзка със настанените лица в соц. жилища; изготвяне на договори с лицата; подготовка на документи за принудително извеждане на лица, становища и отговори на жалби, сигнали, молби и други и др. 1 „Мл. експерт – адм. дейност“ ще извършва всякаква административна дейност, техническо подпомагане, техническо обработване на документи, документооборот, работа с институции и т.н. Подборът на лицата от целевата група, които ще бъдат назначени ще бъде извършен приоритетно сред участниците в обученията по ключови компетентности и дейностите по професионално консултиране. 69 643.02 59 856.16
Повишаване на здравната култура: В изпълнение на дейността сме си постали за цел 1„Подобряване информираността на уязвимите групи с фокус роми по отношение на здравна превенция и намаляване броя на здравно неосигурените лица“, а дейностите, планирани за нейното реализиране са: 1. Провеждане на разяснителни кампании относно ползите от здравното осигуряване и необходимостта от профилактични прегледи. Предвиждаме провеждането на 2 кампании в кварталите с най- голям брой здравно неосигурени лица. Планират се прегледи за здравнонеосигурени уязвими групи - АГ прегледи, прегледи за социално-значими заболявания, профилактични дейности за подобряване на обхвата на имунизациите, както и консултации и изследванията за бременни жени. Представителите на общността имат нужда от предварителна информираност и мобилизация, за да бъдат профилактичните прегледи ефективни, т.е. целевите групи трябва да имат очаквания, че тези прегледи ще се случат и съответно да ги посетят не само формално, но и с ангажимент да проведат нужното лечение ако се налага. Целта е кампаниите да улесняват профилактичните прегледи, както и да повишат здравната информираност на уязвимите общности, а това да доведе до формиране на нагласи за профилактика. Кампаниите ще се провеждат от здравни медиатори, като за целите на кампаниите ще бъдат разработени 2000 бр. образователни материали; 2.Провеждане на 20 консултации за възстановяване на здравните осигуровки с експерти по здр. осигуряване – 1 юрист и 1 икономист. Цел 2 „Подобряване здравето на различните възрастови групи“. Провеждане на: 1.Двудневен семинар с родители на тема превенция на ранните „бракове” и раждания. Целта на инициативата е да се подобрят познанията и информираността на родителите от целевата група по здравни теми, които са деликатни за обсъждане в ромските семейства, а понякога даже са табу. Теми като - сексуалните норми и традиции в общността, контрацепция и семейното планиране, ранните раждания и „бракове”, пубертета. Семинарът цели подобряването на уменията на участниците за споделяне и обсъждане на споменатите теми. Целта на дейността е да привлече и ангажира родителите за съмишленици в изпълнението на проекта, да ги стимулира да участват в инициативите и медицинските прегледи, а не само да подобри информираността им. В инициативата ще вземат участие около 20 родители, 4 здравни медиатори, 2-ма експерти.; 2.Разработване и реализиране на програми. - „Програма за профилактика на белодробните заболявания за деца". Програмата ще се изпълнява с фокус прилагане на подходи, по отношение грижите и превенцията, осигуряване на активно откриване на случаите с туберкулоза и хепатит. Промотиране на ползата от имунизации и скрининг на белодробните проблеми; профилактични прегледи; -„Общинска програма за подобряване на сексуалното и репродуктивно здраве на младите хора и превенция на рисковото поведение“ – провеждане на обучение по семейно планиране в кварталите с подчертано малцинствено население - превенция на ранните бременности и раждания; контрацепция. Предвиждаме провеждането на 2 обучения с 24 участника. - "Общинска програма "Майчино и детско здраве". Подготовка на бъдещите майки за предстоящото раждане и обучение в грижи за детето от 0-1 година. Запознаване на майките с влиянието на ваксинопрофилактиката върху здравето на децата им. Ще бъдат организирани най - малко 12 консултативни срещи с лекари, акушерки и експерти от асоциирания партньор РЗИ Бургас в кварталите с преобладаващо малцинствено население. Всички разяснителни кампании ще се провеждат от наети 4 „Здравни медиатори“. За организиране и изпълнението на всички общински програми ще бъдат наети 4 медицински специалисти. Дейностите ще се ръководят от Експерт "Здравни дейности". Дейността ще се реализира съвместно с асоциирания партньор РЗИ и РУО гр. Бургас, в сътрудничество с БЧК, РЛС гр. Бургас. За реализиране на информационните кампании ще бъдат привлечени 10 доброволци студенти от МФ и факултет „Здравни грижи към Университет "Проф. д-р Ас. Златаров" Бургас. 65 125.77 61 971.88
Подкрепа за провеждане на целенасочени превантивни дейности за недопускане и предотвратяване на противообществени прояви и правонарушения с оглед подобряване на обществения ред.: Основна цел на дейността е превенция на противообществените прояви и намаляване на криминалната активност, нарушаващи реда и спокойствието в ромската общност, чрез създаване на младежки групи от общността за подпомагане дейността на МКБППМН при Община Бургас при осъществяването на корективно-възпитателен надзор, на МВР и дейността на ИДПС при полицейските действия в кварталите „Победа”, „Рудник“ и „Черно море”. В рамките на дейността се предвижда създаване на младежки групи от ромската общност в помощ на обществените възпитатели от МКБППМН – Община Бургас и на инспекторите „Детска педагогическа стая“ (ИДПС) за превенция на противообществените прояви и опазване на обществения ред в районите с преобладаващо ромско население на територията на Община Бургас в кварталите „Победа”, „Рудник“ и „Черно море”. Въз основа на направените анализи на обстановката и на общественото мнение бяха идентифицирани следните дефицити - недостатъчно усещане за сигурност у гражданите и недостатъчен ресурс МКБППМН при Община Бургас и на 4-то и 5-то РПУ Бургас самостоятелно да се борят срещу противообществените прояви и младежката престъпност и да гарантира необходимото ниво на обществен ред. През последните няколко години на територията на кварталите в гр. Бургас с преобладаващо ромско население „Победа”, „Рудник“ и „Черно море” се наблюдават следните процеси: повишена криминогенна активност сред децата и младежите (битова престъпност – домови кражби, кражби от търговски обекти и джебчийски кражби); повишаване на престъпления сред децата и младежите, които са ненаказуеми при възрастни хора: бягство от дома, употреба на алкохол и цигари, тормоз между връстници в училище и в квартала; ранно отпадане от образователния процес; повишаване на нарушенията на обществения ред, свързани с личната сигурност на живущите, нарушение на нощната тишина, непознаване и неспазване на Наредба № 1 за обществен ред на Община Бургас. Поради не ангажираност на младото поколение, ромските младежи прибягват към извършването на противообществени прояви /употреба на наркотици, извършване на хулигански прояви и престъпления/ 43 малолетни и непълнолетни правонарушители са преминали и се водят на отчет при МКБППМН и МВР за 2019. Наблюдава се задълбочаване на тенденцията за незачитане на авторитети – държавни структури, закони, наредби, както и незачитане авторитета на родителите; непознаване от обществените възпитатели и полицаите. ИДПС, работещи на територията на ромските квартали на ценностна система, бит, култура и традиционни норми. За реализиране на дейността ще се работи съвместно с ромската организация "Областен ромски съюз". За реализиране на целите се предвижда изпълнението на следните групи дейности: 1. Изработване на критерий за подбор и провеждане на такъв сред млади и мотивирани хора от общността, търсещи промяна на нагласите, ценностната система и микроклимата, в който живеят. 2. Стартиращо обучение, включващо: Законова рамка: – Закона за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните, Наредбата за обществен ред и сигурност на Община Бургас, Закона за закрила на детето; - Координация между институциите и младежкия отряд; - Сплотяване на младежките групи и структурите, с които трябва да се координират и работят съвместно, чрез арт терапевтични и психологически дейности. 3. Работа на терен:обходи на семействата на млади правонарушители, съвместно с обществените възпитатели от МКБППМН за провеждане на срещи и беседи, съобразени с техните противообществени прояви и целите на корективно възпитателната дейност; - патрулиране съвместно с представители на „Обществен ред и сигурност“ за по-пълно гарантиране опазването на обществения ред. 4. Обучение на обществените възпитатели и полицаите работещи на територията на ромски квартали в "Ценностна система, бит, култура и традиционни норми на ромите". 28 396.00 22 793.45

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.