Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 674 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Работилница на Каритас е социално предприятие за изработка на сапуни и свещи по метода "разтопи и излей", основано през 10.2018 г. В предприятието работят 12 лица от целевите групи хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда. Чрез предвидените дейности по този проект ще работим в три основни насоки:
1. Увеличаване на обема на произвежданите продукти, чрез преразпределяне на изпълняваните операции и наемане на нови лица от уязвимите групи. Ще бъде наето лице на длъжност “опаковач”, което ще поеме част от задълженията на работниците, произвеждащи сапуни и свещи. По този начин няма да е необходимо те да прекъсват производствения процес, за да опаковат и етикетират изработените продукти, както и за различни довършителни операции, които много ги забавят. Ще бъде нает и „домакин склад“, който ще отговаря вече произведената и опакована стока да бъде правилно складирана и съхранена. Ще отговаря и за придвижването на стоката до магазина, който ще бъде разкрит към работилницата и към лицето, обработващо онлайн поръчките. Това лице ще отговаря и за правилното съхранение, приемане и отписване на суровините за изработка на сапуните и свещите.
2.	Обособяване на малък магазин към предприятието, в който ще се продават продукти на работилницата и на други социални предприятия. По този начин ще разширим дейността си и осигурим някакъв постоянен пазар за произведеното в работилницата. За целта ще бъдат наети две лица от целевите групи на длъжност „продавач-консултант“, които на смени ще работят в магазина.
3.	Разработване на онлайн магазин, в който да се предлагат отново продукти на предприятието и на други социални предприятия. По този начин продуктите ни ще могат да стигнат до по-широк кръг от хора, а с това и да спомогнем за промотирането на социалното предприемачество в България. 
Чрез осъществяването на дейностите по тези три насоки, ще можем да осигурим по-голям пазар на продукцията си и осезаемо да разширим дейността на социалното предприятие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Обособяване на нови работни места, осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, техническо и материално обезпечаване на работния процес: Дейността включва: 1. Обособяване на малък магазин към социалното предприятие, в който да се продават произведените в предприятието продукти, както и продукти, произведени в други социални предприятия, реорганизиране на складовото помещение, така че да поеме повече наличност на готова продукция и обособяване на ново работно място за опаковане и етикетиране на готовите продукти. 2. Осигуряване на безопасни и здравословни условия, трудова медицина – всички лица, които ще бъдат наети на трудов договор към предприятието ще бъдат регистрирани в служба по трудова медицина и ще бъдат направени от службата по трудова медицина необходимите замервания на помещенията за условията на труд. За осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, предприятието ще се нуждае и от наемането на хигиенист, който да поддържа чистота в помещенията. 3. Закупуването на необходимото работно облекло, предпазни материали и санитарни материали и пособия за почистване, които да гарантират безопасност и хигиена по време на работния процес за всички служители на работното предприятие. Цели на дейността: - Обезпечаване на работния процес - Осигуряване на удобни, приятни и безопасни условия за труд на наетите лица - Опазване здравето и живота на наетите лица - Изграждане на необходимата среда за извършване на работните процеси 0.00 12 359.58
Подбор и психо-социална диагностика на лицата, включени в подбора: Още докато трае подготовката на новите работни места, ще стартира и подбора на лицата от целевите групи, които да бъдат наети. Ще бъде реализирана процедура на подбор на лица от целевите групи, които да стартират дейност на новооткритите работни места в социалното предприятие. Ще бъдат подбрани 6 представители на целевите групи – 4 ще бъдат наети + 2 „в резерв“ в случай, че някое лице от одобрените се откаже. Самият подбор ще се проведе с помощта на екипа на социалното предприятие, като ще бъде извършена диагностика на силните и слабите страни на лицата от целевите групи, използвайки тестови и диагностични инструменти. В случай на нужда, ще бъде поканен външен експерт, който да супервизира екипа по време на подбора. Цели на дейността: - Да бъдат подбрани най-подходящите 6 лица за наемане в социалното предприятие - Да бъдат диагностицирани силните и слабите страни на всяко едно лице от целевите групи, което проявява интерес към работа в социалното предприятие 0.00 0.00
Осигуряване на заетост за период от 12 месеца на 4 нови лица от целевите групи: След като бъдат подбрани 6 лица от целевите групи, 4 от тях ще бъдат включени в заетост на следните позиции и съответната продължителност на работно време: 2 бр. продавач консултант, всеки с продължителност на работното време от 6 часа. Код по НКПД - 5223 2001, Възнаграждение и всички дължими данъци и осигуровки за 12 месеца + заложен резерв за двама продавач консултанти - 14225 лв. 1 бр. опаковач с работно време от 4 часа на ден. Код по НКПД - 9321 0006, Възнаграждение и всички дължими данъци и осигуровки за 12 месеца + заложен резерв - 4742 лв. 1 бр. домакин склад с работно време от 4 часа на ден. Код по НКПД - 4321 3023, Възнаграждение и всички дължими данъци и осигуровки за 12 месеца + заложен резерв - 4742 лв. Общо за всички лица от целевите групи: 23 709 лв. Други разходи, пряко свързани с осъществяването на тази дейност са: - Разходи за наем на помещението и режийни разходи – ток, вода, телефон, интернет, счетоводни услуги - разходи за гориво и техническа поддръжка на превозното средство, с което се транспортират лицата от целевите групи, закупуват се различните материали, разнася се стока и др. - разходи за материали, опаковки, канцеларски и др. Цел на дейността: - Да се осигури заетост на наетите лица от целевите групи – 4 бр - Да се даде възможност на трудно-подвижните лица, наети в социалното предприятие, да достигат безпроблемно и редовно до работното място Етапи: 1. Осигуряване на заетост в продължение на 12 месеца на новонаетите лица от целевите – тази част от дейността, ще заеме периодът от 4-ти месец до 15-ти месец на изпълнение на проекта. Наетите лица ще имат ежедневни работни занимания в рамките на работната седмица, като работата ще се осъществява на смени. В процеса на работа те ще бъдат подкрепяни постоянно от директора на предприятието, мениджъра производство и социален работник. 2. Транспорт на наетите лица, които имат затруднения с придвижването от дома до социалното предприятие – в случай на необходимост (ако някое от лицата от целевите групи е трудно-подвижно), общия работник ще има задължението да транспортира от дома до предприятието и обратно тези лица. 0.00 22 044.40
Психо-социална подкрепа и професионална интеграция на наетите лица от целевите групи: Цели -Развитие на умения за общуване и работа в група -Развитие на различни навици и умения за независим живот -Придружаване и подкрепа по време на работа, формиране на трудови навици -Помагане на лицата от целевите групи да осъзнаят индивидуалните си способности и ресурси -Разработване и прилагане на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи -Справяне със стреса и повишаване на самооценката на наетите лица от целевите групи -Подкрепа на вътрешната мотивация за устойчива заетост -Стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда. Етапи 1.Като резултат от диагностиката на силните и слабите страни и на оценка на възможностите и уменията на подбраните лица от целевите групи ще бъде изготвена индив. програма за психо-социална подкрепа, към която в последствие всеки член на екипа ще се придържа в процеса на взаимодействие и работа с наетите лица. Прилагането й ще се осъществява ежедневно от целия екип, като всеки ще има своите задачи и отговорности. 2.Осъществяване на непрекъснат контакт по време на работния процес между членовете на екипа и наетите лица от целевите групи: 2.1.Непрекъснато придружаване и напътствие от страна на мениджъра производство, който ще взаимодейства с наетите лица по време на работния процес и ще осигури тяхната подкрепа от гледна точка на технологията на производство и всякакви други технологични операции, свързани с производството. 2.2.Психо-социална подкрепа по време на работния процес и извън него, която ще бъде оказвана чрез социален работник, който, опирайки се на индивидуалния план, разработен според потребностите на всяко лице ще взаимодейства с лицата от целевите групи, за да ги стимулира и мотивира да работят, да осъзнаят своите индивидуални способности, да развива уменията им за общуване, работа в група и т.н. Освен подкрепата, която ще оказва по време на работния процес, социалният работник ще осъществява и групови дейности извън работния процес с лицата от целевите групи, поне веднъж на всеки два месеца, с цел придобиване на нови умения и знания, които да са в подкрепа на лицата 2.3.Взаимодействие между директора на предприятието и наетите лица – директорът на предприятието, заедно с мениджъра производство, ще следи за правилното и безопасно протичане на работния процес и ще подкрепя и придружава наетите лица от целевите групи в процеса на работа и усвояване на знания и умения. Освен всички административни задължения, които произтичат от работата му, той ще участва и в процеса на мотивиране на лицата от целевите групи да работят, ще работи за формирането на трудови навици, а също така ще въвлича наетите лица в процесите на взимане на решения относно продуктите, които ще се произвеждат и продават – модели, цветове, аромат и възможните пазари за продукцията. Това би допринесло за осъзнаването от страна на всяко наето лице на своите индивидуални способности, би го въвлякло много повече в работния процес, а съответно ще повиши и желанието и мотивацията им да работят. 3.Осъществяване на комуникация и работни срещи между членовете на екипа с цел планиране на работния процес, отчитане на напредъка на наетите лица, споделяне на проблеми и решения за справянето с тях, оказване на по-адекватна и пълноценна подкрепа на наетите лица от целевите групи и правилно следване и прилагане на разработените индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи. 0.00 47 620.65
Повишаване на пазарната реализация на произведените продукти чрез разкриване на магазин, онлайн магазин и сътрудничество с други социални предприятия. : Етапи: 1. Разкриване на магазин към предприятието: На територията на град Раковски липсва такъв вид магазин, в който да се предлагат ръчно изработени продукти. Често хората идват на място в работилницата, за да закупят продукти или направят свои конкретни поръчки за определен повод. Това породи в нас идеята, да отделим малко място за магазин, в което да могат както веднага да закупят продукт, така и да разгледат продуктовия ни каталог и да направят поръчка за своя специален повод. По този начин бихме повишили продажбите, съответно и приходите на предприятието. 2. Създаване на онлайн магазин и поддръжка за 6 месеца: Покупателните навици на населението през последните години все повече и повече са насочени към онлайн пазаруването. Онлайн пазаруването позволява продуктите да достигнат до много по-голям кръг от хора, което от своя страна ще доведе до увеличаване на пазарната реализация на произвежданите продукти. Ограничаването на продажбите само до територията на града или до определени базари и отделни поръчки, значително намалява възможността за осъществяване на регулярни продажби, което от своя страна би довело до намаляване както на приходите на предприятието, така и до не добро уплътняване на работното време на заетите лица, поради липса на необходимост от произвеждане на нови продукти. Създаването на онлайн магазин и информацията, която посетителите на магазина ще могат да намерят в него за социалните предприятия, чиито продукти биват предлагани, ще бъде в подкрепа и за популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество. 3. Осъществяване на бизнес отношения с други социални предприятия: Тъй като в Работилница на Каритас се произвеждат засега само свещи и сапуни и различни декорации включващи свещи и сапуни, смятаме, че от полза за повишаване на продажбите, съответно приходите, би било да добавим и други продукти, произвеждани в други социални предприятия. Поради което възнамеряваме да осъществим контакт с други социални предприятия от България и да предложим да продаваме техни продукти както в магазина, който ще разкрием в гр. Раковски, така и в онлайн магазина. Цели: - разширяване на пазара за произвежданите в "Работилница на Каритас" продукти - увеличаване на приходите от продажби на социалното предприятие - установяване на добри бизнес отношения с други социални предприятия - предлагане на по-широка гама от продукти, чрез добавяне на такива, произведени в други социални предприятия - популяризиране на социалното предприемачество 0.00 8 255.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.