Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 152 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Подкрепата за реформиране на системата на социалните услуги се инициира с цел да се улеснят преходите към новите механизми на местно ниво, което изисква създаването на подходяща среда за обслужване на представителите на уязвимите социални групи. Първата дейност е извършване на ремонт и обзавеждане на фронт-офиса. Следва създаването на едно ново работно място оборудвано с необходимата техника и обзавеждането му с цел обслужване на желаещите да се информират и/или да ползват конкретни социални услуги, които ще се предоставят от новоназначения - „Сътрудник, социални дейности“. Наемането, обучението и супервизията на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на община Стамболово по основните социални закони ще осигури необходимите компетенции и експертиза за по-качественото обслужване на уязвимите групи в общината. Ще се проведе един двудневен семинар, които ще повиши компетентностите на общинските служители предлагащи социални услуги, ще се проведе един менторски курс в общината, който ще се извърши чрез наставническо обучение на новоназначения служител от имащите опит служители. Извършена ще бъде и супервизия от външен експерт, който ще представи резултатите в обобщаващ доклад, който ще подпомогне подобряване качеството на предлаганите социални услуги. Провеждането на проучване в сферата на социалните услуги и анализирането на потребностите от социални услуги ще се извърши на базата на анализ на документи и провеждането на 2 фокус групи. Така ще се осигури надежден Анализ, който ще описва обективно ситуацията в общината. Ще има разработено предложение, което ще подобри управлението, ще оптимизира контрола и мониторинга на социалните услуги, които се предоставят на територията на общината. Планира се да бъде изготвен и Общински годишен план за социалните услуги за следващата календарна година.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги.: 1.1. Наемане на персонал и изпълнение на задълженията Наемането, обучението и супервизията на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП, ЗХУ и ЗСУ е най-важната в проекта дейност, която осигурява необходимите условия и експертен капацитет на местно равнище за по-бързото и по-качествено решаване проблемите на уязвимите социални групи. Задълженията по управление, администриране и предоставяне на социалните услуги: механизъм за личната помощ и асистентска подкрепа, са възложени със заповед от кмета на общината, като допълнителни задължения на 4 общински служители. Те извършват всички функции по приема на заявления, правят проверки за съответствие с нормативните изисквания, подготвят трудовите и други договори, вписват в регистрите, изготвят отчетите, планират дейностите, контролират доставчиците и др. В общината като второстепенен разпоредител работи и ЦОП, към когото са наети 4 специалисти. Наемането на нов служител на длъжност „Сътрудник, социални дейности (община)“, ще подпомогне изпълнението на задълженията на общината съгласно новата нормативна уредба. Сътрудникът ще изпълнява задълженията, произтичащи от чл. 73 от ЗСУ. Предвиденият разход за възнаграждения на сътрудника социални дейности е в размер на 14 002,86 лева., включващ заплата и осигурителни вноски за сметка на работодателя. 1.2. Обучение и супервизия на общинските служители ангажирани с насочването от общините за ползване на социални услуги 1.2.1.Развиването и укрепването на общинския капацитет изисква повишаване на квалификацията на общинските служители и за целта се предвижда провеждането на един двудневен семинар. В обучението ще се включат 6 лица - новоназначеният служител, 3 служители отговарящи за социалната услуга „Асистентска подкрепа“ и 2 от ЦОП – ръководителя и един експерт. За обучители на семинара ще се наемат външни специалисти, които притежават необходимата квалификация и опит в сферата на социалните услуги. Предвиденият разход за обучение по тази дейност е в размер на 1500,00 лева. 1.2.2. По проекта се планира да се извърши една супервизия, която ще се реализира в периода между 6 и 7 месец. Целта е да се окаже професионална и психологическа помощ, на лицата заети с насочването и предоставянето на социални услуги. В супервизията ще се включат 6 лица според нуждите. Резултатите от супервизията ще се обобщят в доклад, който ще се предостави на служителите и на общинското ръководство. Супервизорът ще направи констатации и ще даде препоръки, които ще подобрят работата с уязвимите социални групи на територията на общината. Предвиденият разход за супервизия по тази дейност е в размер на 2500,00 лева. Общият разход за дейност 1 е в размер на 18 002,86 лв. 18 002.86 3 644.95
Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места (фронт-офиси), изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги, планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги. : 2.1. Подготовка и създаване на работни места (фронт-офиси) В сградата на община Стамболово е осигурен достъп за лица с увреждания до първия етаж (в сградата няма асансьор). Всички общински служители, осигуряващи социални услуги за гражданите, обслужващи хората с увреждания и другите социално уязвими групи се намират на втория и третия етаж. В сградата на общината има свободно, оборудвано помещение на първия етаж, което е подходящо за фронт-офис на социалните услуги. Помещението е общинска собственост, с обща квадратура от 21 кв.м. За да се преведе в добър вид е необходимо да се извърши текущ ремонт включващ: сваляне на компрометирана мазилка; изкърпване и шпакловане на същата; грундиране; противоплесенна обработка и боядисване с латекс на стени и тавани. Разходи за ремонтните дейности - 2520,40 лв. 2.2. Изготвяне на анализи и проучвания в сферата на социалните услуги Анализът на социалните услуги ще се разработи въз основа на критериите за социалните и интегрирани здравно-социални услуги, посочени в нормативната уредба. Проектното проучване ще отрази реалните потребности на уязвимите социални групи от социални услуги, както и да систематизира предложенията им за подобряване на качеството или създаването на нови такива. Това ще се постигне чрез: събиране на данни и анализ на документи и факти; провеждане на две фокус групи: 1) ползватели на социалните услуги, които ще оценят тяхната полезност за тях самите и 2) предоставящите социални услуги. Посетилите фронт офиса ще попълват анкетни карти, които ще отразяват техните оценки, потребности и предложения. Освен това по време на фокус групата на предлагащите социални услуги общински служители, ще може да се направи и самооценка за предлаганите до момента услуги, ще се обсъди и необходимостта от нови дейности или от допълнителен персонал, който да подобри удовлетвореността сред потребителите. Така анализът ще създаде една стабилна основа за бъдещото им планиране, което ще отговоря на реалните нужди от социални услуги за групите в риск, ще ги съчетава с наличните възможности и с местния и регионалния капацитет. Разходи за дейността - 2137,22 лв. 2.3. Планиране и анализиране на предоставянето на социални и интегрирани здравно-социални услуги ЗСУ за първи път въведе тяхното планиране, като финансирането е от държавния бюджет, а водеща роля в него имат общините. На общинско ниво се планират: общодостъпните социални услуги по чл. 12, ал. 2 от ЗСУ, както и специализираните социални услуги. В Наредбата за планирането на социалните услуги са описани и критериите за определяне на социалните и интегрираните здравно-социални услуги, а броят им се определя в НКСУ. Планирането на социалните услуги е важна дейност за всяка община и тя включва преодоляване на съществуващите предизвикателства (достатъчно места за представителите на уязвимите групи, гъвкавост, познаване на потребностите). Успоредно с тези изисквания планирането трябва да включва и професионалната подготовка, изискванията за която са отразени в Наредбата за качеството на социалните услуги, които са: минимални изисквания за броя и квалификацията на служителите; изисквания към дейността им; задължително професионално и кариерно развитие. Разходи за дейността - 462,46 лв. 2.4. Управление на проекта, публичност и комуникация Екипът за управление на проекта ще бъде ангажиран с изпълнението на дейностите, спазване на срокове и постигане на резултати. Ще се представят отчетите изисквани от УО. Членовете на ЕУП ще бъдат служители на общината с опит в разработването и изпълнението на проекти. Информационна табела ще се постави на видно място в сградата. На сайта на общината ще бъде публикувана информация по проекта. Кметовете на населени места ще бъдат информирани за възможностите осигурени от фронт-офиса. Разходи за дейността - 2081,06 лева. Общо разходи за дейността - 7201,14 лева. 7 201.14 1 457.98

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.