Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 332 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Проектното предложение предвижда предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
НАПРАВЛЕНИЕ 1 – дейност Патронажна грижа, която включва мерки от т. 1 до т. 4: Цел: Да се осигури подкрепа, чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания на територията на община Гоце Делчев, с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на индивидуалните им потребности. Дейността включва изпълнението на следните мерки: 1. Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора. Предоставянето на услугите в домашна среда ще се осъществява съобразно разработената от МЗ методика за предоставяне на патронажна грижа в рамките на процедура BG05M9OP001–2.028. В продължение на 12 месеца минимум 53 потребители ще получават мобилни здравно-социални услуги до 2 часа на ден, като: - здравни грижи и медицинско наблюдение - измерване на витални показатели; консултиране на хранителен и двигателен режим; наблюдение в следболничен престой; поставяне на системи, инжекции, смяна на превръзки; наблюдение и лечение на декубитални рани и др. - социални услуги за организиране на ежедневието - домашна и домакинска помощ (почистване, подреждане); снабдяване с храна (пазаруване, готвене), сервиране, помощ при хранене; придружаване до болнично заведение, служби и институции; придружаващи услуги преди лягане и след събуждане и др. Включването на потребители в дейността ще се извършва след изработване на оценка на индивидуалните потребности от здравни грижи и социални дейности. Оценките ще се изготвят от социалния работник по проекта. Той ще поддържа и досие за патронажна грижа на всеки потребител, в което ще се съхранява цялата свързана с него документация. Изборът на услуги и тяхната продължителност (до 2 ч. на ден) ще се извършва с участието на потребителите, въз основа на направената оценка на потребностите. 2. Предоставяне на психологическа подкрепа, консултиране. Включва провеждане на индивидуални сесии за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на възрастните хора и на лицата с увреждания, за които необходимостта от оказване на психологическа подкрепа е отразена в индивидуалната оценка на потребностите. Мярката ще се изпълнява от психолог с подходящ релевантен опит. Срещите с потребителите ще се извършват по ежемесечен график, изготвен от психолога и съгласуван с координатора на интегрираните здравно-социални услуги. 3. Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, вкл. лекарства (закупени със средства на потребителите), заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите). Подборът на потребители от целевите групи за включване в мярката ще се извърва текущо от екипа по проекта, съобразно заявената от лицата необходимост. Извършването на доставките на лекарства, храни и продукти от първа необходимост, както и преоставянето на административни услуги ще се става по график, изготвен от социалния работник. Честотата на извършване на доставките ще се договаря индивидуално с всеки потребител, съобразно неговите потребности, възможностите на проекта и наетите за изпълнението на дейността лица. 4. Транспорт на персонала, предоставящ патронажна грижа, от/до домовете на лицата. Целта е да се осигуряване мобилност на персонала, предоставящ услугите до потребителите на територията на общината. Логистичното осигуряване на транспорт на наетите лица от/до домовете на потребителите и от/до местата за изпълнение на услугите (магазин, аптека, социални служби, поща, офиси на доставчици на комунално-битови услуги, личен лекар и др.) ще се извършва от координатора на услугата и социалния работник, въз основа на ежемесечни графици. За транспортирането на наетия персонал се използва автомобила, закупен по процедура BG05M9OP001-2.040, както и при необходимост обществен транспорт, при спазване на принципите за икономичност и целесъобразност на разходите. Патронажната грижа ще допринесе за разширяване на социалните услуги, предоставяни в общността и за подобряване качеството на живот на хората от уязвимите групи и/или техните семейства. 0.00 113 296.84
НАПРАВЛЕНИЕ 2 – дейност Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, вкл. мерки от т. 5 до т.8: Цел на дейността: В отговор на безпрецедентните предизвикателства, свързани с пандемията от COVID-19 да се осигури подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в посока превенция на разпространението на вируса, опазване здравето както на ползвателите на социалните услуги, така и на служителите, които предоставят тези услуги. Дейността включва изпълнението на следните мерки: 1. Осигуряване на ЛПС. Мярката включва закупуване и предоставяне на персонала, зает в социалните услуги на лични предпазни средства за еднократна и многократна употреба: като маски, защитни очила, защитни лицеви екрани (шлемове), защитно облекло и ръкавици. На потребителите на услугите ще бъдат осигурени маски и при необходимост ръкавици. Осигуряването на лични предпазни средства ще се извършва текущо от екипа за управление на проекта, въз основа на месечни заявки, изготвени от ръководителите на социалните услуги. 2. Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности. В условията на пандемия от коронавирус е много важно почистването и дезинфекцията на помещенията и всички повърхности, които се докосват от голям брой хора да се извършва съгласно инструкциите и предписанията на здравните власти. Това е особено голямо значение в социалните услуги, делегирани от държавата дейности, тъй като техните потребители са основно възрастни хора и хора с увреждания с множество тежки хронични заболявания, които са силно рискова група за развиване на заболяването. За извършване на достатъчно ефективна дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги е необходимо освен доставката на качествени дезинфектанти, почистващи препарати, материали за лична хигиена (салфетки, сухи и мокри кърпи за еднократна употреба и др.), така и допълнителен персонал (хигиенисти), който да извършва дезинфекцията, в необходимите честота и обем, съгласно изискванията на здравните власти. 3. Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID-19. Тестването на персонала и потребителите ще се извършва основно при възникване на необходимост. В случай на потребител или лице от персонала, което проявява симптоми на заразяване с КОВИД-19 и/или за което е доказан пряк контакт с болно от коронавирус лице ще бъде приложено тестване с PCR тест. Като превантивна мярка за разпространение на вируса сред останалия персонал и потребители в услугите ще бъдат използвани бързи антигеннти тестове. 4. Въвеждане при необходимост на мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите. В социалните услуги на територията на общината няма необходимост от СМР за преграждане на помещения, с цел физичеко разделяне на потребителите. Сградния фонд на услугите позволява потребителите, които за заболели от коронавирус, както и контактните на тях лица да бъдат карантинирани и изолирани в самостоятелни стаи. Необходимо е наемане на допълнителен персонал (санитари), за да могат да се обособят отделни екипи, единият от които да обслужва само болните и карантинирани лица, а другият - останалите потребители. Необходимо е и осигуряване на лаптопи, таблети и телефони, с помощта на които потребителите на услугите дневен център, ЦОП, ЦСРИ да продължат да ги ползват дистанционно чрез онлайн консултиране, скайп връзка и др. Техническите средства ще бъдат от голяма полза и за потребителите на социалните услуги от резидентен тип, за да могат лицата в условията на изолация и ограничения в резултат от епидемичната обстановка да поддържат комуникация и да общуват витруално както с най- близките и значими за тях хора, така и със специалистите, които им оказват подкрепящи услуги - психолог, терапевт и др. 0.00 345 941.22

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.