Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

С настоящия проект ще се осигурят: Достъпни, висококачествени и устойчиви услуги за деца и възрастни хора в риск, хора с увреждания и техните семейства; Възможности за достъп до пазара на труда за икономически неактивните лица, респективно подобряване качеството на живота им и пълноценното им  включване в обществото. Чрез въвеждане на комплексни действия, в община Павликени ще се подобри качеството на живот на уязвимите групи, достъпа до социални услуги в общността и до пазара на труда; Ще се разширят възможностите за социално включване и за водене на самостоятелен живот на наетите лица. С провеждане на обучения за придобиване на знания и умения за предоставяне на иновативна социална услуга ще се повишат професионалните умения и мотивацията им. Дейностите са от голямо значение за общината, тъй като хората в риск и тези с увреждания са преобладаваща част от населението; липсват перспективи и възможности за ресоциализацията им, не са развити алтернативните услуги и разчитат единствено на своите близки. За това ще бъдат проведени мероприятия за професионално ориентиране и консултиране и подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие за лицата, полагащи грижи за зависими членове на семейството, насърчаване участието им на пазара на труда, мотивиране и възстановяване на трудовата активност; обучения по "Дигитална компетентност" и професионално обучение за "Болногледач" и ще се даде предимство на хората с увреждания. Същите ще бъдат включени към персонала на иновативна социална услуга в общността чрез създаване на мобилен екип за подкрепа в домашна среда. Така ще се осигури работа на икономически неактивни лица, в т.ч. и лица с увреждания като болногледачи и ще бъдат осигурени необходимите комплексни социални услуги за уязвимите групи в общината.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Професионално ориентиране и консултиране и подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие, насърчаване участието на пазара на труда и възстановяване на трудовата активност на членовете на семейства с деца.: Дейността относно подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие ще е предназначена за подпомагане на лицата, полагащи грижи за зависими членове на семейството, за пълнолетни лица с увреждания и неактивните лица да направят своя образователен, квалификационен и трудов избор. Професионалното информиране, консултиране и ориентиране ще се осъществява с цел подпомагане на лицата в съответствие с техния личностен профил и индивидуални характеристики при избора им на професия, подходящо обучение и кариерно развитие. • професионално ориентиране - насочено към подпомагане на самостоятелен и съзнателен избор на професия и/или на път за придобиване на професионална квалификация в съответствие с индивидуалните качества на търсещите работа лица и потребностите на пазара на труда • професионално информиране - предоставяне на информация за професиите и специалностите (трудови задачи и дейности, изисквания за упражняване на професиите, обучение, възможности за трудова реализация и кариерно развитие) • професионално консултиране - подпомагане процеса на избор на подходяща професия чрез разширяване на броя на алтернативите в съответствие с индивидуалните особености на лицата и с потребностите на пазара на труда; Ще бъдат използвани специализирани информационни материали - кратки описания и папки за професии, мултимедийни продукти и програми за професионално ориентиране. Професионалното ориентиране и консултиране ще бъде извършвано групово на 2 групи. Ще бъде извършено и мотивиране на лицата да търсят работа и да работят, включително да се образоват и регистрират в бюрата по труда. Мотивационните обучения включват предоставяне на знания за изискванията и тенденциите на пазара на труда и изграждане на умения за себеизследване и себеутвърждаване. Обученията ще се проведат като целевата група от 20 човека ще бъде разделена на 2 групи. Обучението ще е с продължителност 16 учебни часа, разпределени в два дни. Обучението ще обхваща следните теми: Търсене и кандидатстване за работа; Изготвяне на автобиография; Изготвяне на мотивационно писмо/препоръки; Използване на източниците на информация за свободни работни места; Подготовка за интервю за работа /вербално и невербално поведение/; Често срещаните грешки и полезни съвети при явяване на интервю за работа + ролева игра; Първи дни на ново работно място; Взаимоотношения с колеги и ръководители; Изграждане и утвърждаване на умения за учене през целия живот. Последователно ще бъдат редувани теория, презентации с дискусии, симулации, ролеви игри, практически упражнения. По време на обученията ще се създадат: творческо пространство; условия за неформално общуване и идеи за конкретни, реално изпълними дейности. Избрания метод на преподаване и учене ще предоставя възможност за паралелно получаване на знания, формиране на умения и изграждане на нагласи у участниците чрез заложената интерактивност. Реализирането на учебната програма ще се осъществи и чрез разработени обучителни материали. Интерактивни обучителни техники: Ролева игра, Дискусия, Симулация, Обсъждане и Анкета за дните на обучение. В дейността ще бъдат включени общо 20 лица - хора с увреждания и хора, грижещи се за зависими членове на семействата или деца. 4 680.00 1 569.95
Предоставяне на обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова: Предоставяне на обучение за повишаване на професионалната квалификация или придобиване на нова на 12 неактивни лица, в т.ч. на лица с увреждания, част от професия "Болногледач" 723020, специалност "Здравни грижи" 7230201 втора квалификационна степен Хорариум - теория 120 часа, практика 180 часа, изпит 2 ч. теория, 4 ч. практика. За завършеното образование ще бъде издаден документ - удостоверение за професионално обучение. 7 200.00 6 000.00
Предоставяне на обучение за придобиване на ключови компетентности: По време на тази дейност ще се извърши обучение по ключови компетентности и наемане на работа на 1 обучаем, който е неактивен, като приоритет ще са даде на лице с увреждане. Предвижда се повеждане на обучение за придобиване на ключова компетентност 4 "Дигитална компетентност" при хорариум на обучението 45 учебни часа, разпределени както следва: - теория 20 учебни часа; - практика 25 учебни часа. Същите ще бъдат с продължителност 45 минути. След приключване на обучението ще бъде издаден Документ, доказващ завършено обучение, а именно: Сертификат за завършен курс по ключова компетентност. Обучаваща организация: "Елемент 2002" ЕООД. 250.00 250.00
Подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето чрез иновативни междусекторни услуги в общността и в домашна среда според индивидуалните потребности на човека с увреждане и предоставяне на подкрепящи иновативни социални услуги.: В съответствие с нуждите на целевите групи, както и областната стратегия за предоставяне на социални услуги на област Велико Търново ще бъде създадена иновативна социална услуга чрез създаване на мобилен екип за предоставяне на услуги в домашна среда, като услугата ще могат да ползват хора с увреждания, самотни възрастни хора, хора, зависими от грижи, семейства в риск, каквото е висок процент от населението на Община Павликени. За изпълнението на дейността ще се създаде мобилен екип за предоставяне на услуги в домашна среда, насочени към целевата група. Той ще се състои от следните специалисти: рехабилитатор, медицинско лице и психолог и болногледачи, като изпълнението на услугата ще се осъществи след обучението на 12 неактивни лица за "Болногледачи". 10 от тях ще бъдат първоначално включени в предоставянето на грижите, а другите ще бъдат резервни изпълнители на услугите. Ще се обособи офис на интегрираната социално-здравна услуга в гр. Павликени в сградата на Домашния социален патронаж. Ще бъде нает на трудов договор и един организатор дейности,който ще е преминал обучение по ключови компетенции и се предвижда да е лице с увреждане. Предоставянето на услуги ще се осъществява въз основа на идентифицираните нужди и специфични потребности на представителите на целевите групи и индивидуалната социална оценка на всеки един от тях, която ще се направи от специалистите на мобилния екип. Основните дейности, които ще бъдат извършвани от мобилния екип са както следва: - Болногледачът ще предоставя базови здравни грижи и/или подпомага дейността на специалистите по здравни грижи. Той ще спазва правилата за добра практика и следва назначенията на медицинския специалист за удовлетворяване на потребностите, които са общи за всички и необходими за поддържане живота и здравето на хората. Грижата за потребителя ще бъде насочена преди всичко към осигуряване на добро физическо и социално-психологическо състояние, като болногледача ще оказва помощ на клиента при обличане и събличане, при поддържане на личната хигиена и комфорт на пациента; поддържане на хигиена, при транспортиране и съпровождане за изследване и т.н. - Медицинският специалист ще извършва дейности по предоставянето на дългосрочна здравна грижа, като част от комплексната услуга и те ще бъдат насочени към проследяване на здравословното състояние на потребителите, назначения според компетенциите си,извършване на медицински манипулации, насоки за работата на болногледачите, съвместно с рехабилитатора и психолога. - Психологът, след идентифицирана нужда от този вид подкрепа ще осигурява психологическа подкрепа на нуждаещите се потребители, ще информира и обсъжда с близките емоционалното състояние на потребителя и дейности за справяне със заболяването. Поради факта, че мнозинството от лицата-целеви групи по проекта са с увреждания , се налага и прилагането на рехабилитационни услуги, за осигуряване на всеобхватност на мреките в подкрепа на нуждаещите се. За целта ще бъде нает квалифициран рехабилитатор, който след закупуване на специализирани пособия, ще може да извършва рехабилитационни услуги в домашна среда на нуждаещите се потребители с идентифицирана нужда от този вид услуги. Така чрез включването на специалисти с различен профил на компетентност ще се отговори на многообразието от потребностите на целевата група и ще се гарантира тяхното задоволяване.Ще се постигне подобряване качеството на живот и избягването на институционалния тип грижи.Дейностите от специалистите ще се извършват по график и при инцидентно възникнал случай при нужда. С цел осигуряване мобилността на екипа и възможността във всеки инцидентно възникнал случай да се осигури придвижването на членовете на екипа до домовете на потребителите, се предвижда наемането на автомобил за нуждите на мобилния екип. С него ще се осъществява превоза на специалистите от екипа, болногледач до дома на потребител с възникнала инцидентно необходимост от грижа или оказване на помощ. 174 878.64 169 103.41
Информиране и комуникация: Дейността по информиране и комуникация е разработена в съответствие с условията и изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата на информация и комуникация 2014-2020 година. В хода на изпълняваните проектни дейности ще бъде осигурена публичност за финансовата помощ по проекта. При всички планирани мерки за информация и комуникация изрично ще бъде оказано финансирането от Европейския социален фонд и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси 2014-2020", като ще бъде поставяна емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики и общото лого на програмния период 2014-2020 година, съобразено с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който ще бъде използван за обществеността и участниците, включително присъствените списъци, ще се посочва името на ОП "Развитие на човешките ресурси 2014-2020", осъществяван с подкрепата на Европейския социален фонд. С цел осигуряване на публичност и информиране се предвижда следното: 1.Провеждане на 2 конференции - начална и заключителна; 2.Публикации в регионален ежедневник - 3 бр.; 3.Брошури - 500 бр.; 4.Химикали - 100 бр.; 5.Папки с лого - 100 бр.; 6. Ролбанер - 1 бр.; 7. Плакати за информиране на участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата, като на тях ще бъде спомената финансовата подкрепа от Европейския съюз - 10 бр. 8. Баджове с лого за персонала на мобилния екип - 14 бр. 2 132.54 2 057.48
Организация и управление : Целта на дейността е цялостно качествено изпълнение и управление на проекта - навременно осъществяване на проектните дейности, ефективна работна организация при реализацията и успешното му приключване. По време на тази дейност ще се сформира екип за организация и управление на проекта /ЕОУП/, който е предпоставка за качественото изпълнение на проектните дейности. ЕОУП ще включва пет позиции - ръководител, координатор, счетоводител, технически сътрудник и юрист. Екипът ще спазва клаузите на Договора за безвъзмездна финансова помощ, както и всички указания и изисквания, разработени и предоставени от Договарящия орган, както при подписване на договора, така и в процеса на неговата реализация. Всички членове на екипа ще спазват изискванията за поверителности конфиденциалност, предотвратяване конфликт на интереси, кодекса за етично поведение и всички вътрешни правила, свързани с изпълнението на проекти. В началото на реализацията на тази дейност екипът ще разработи задължителните документи, ще бъдат разработени детайлни Правила за дейността на мобилния екип за услуги в домашна среда, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход, тръжни документи съгласно Закона за обществени поръчки. Предвижда се извършването на мониторинг за качественото изпълнение на социалните услуги чрез посещения на място, определени на избирателен принцип, провеждане на ежемесечни срещи на екипа, а при необходимост и по-често. В хода на изпълнение на дейността ще се води надлежна кореспонденция, координация и отчетност. По време на изпълнение на социалните услуги, ще се извършва ежемесечен мониторинг на място. Екипът осигурява изпълнението на заложените по проекта основна и специфични цели, тяхното съответствие с целите на ОП, достигане на резултатите, на заложените стойности на измеримите индикатори, постигане на прозрачност при изпълнение на дейностите. 20 174.00 16 881.68
Обновяване и текущ ремонт на помещенията, в които ще се предоставят услугите и доставка на подходящо оборудване и обзавеждане.: Дейността цели да се обособи оборудвано и приветливо помещение за офис на мобилния екип, където ще се помещава организатор дейности /лице с увреждане, ако има кандидати/. За офис на мобилния екип се предвижда да се използва стая в сградата на Домашен социален патронаж, което осигурява достъпна среда. В офиса ще се извършва документооборотът на дейността на мобилния екип за услуги в домашна среда, ще се приемат граждани, ще се осъществява комуникацията между всички членове и обсъждане на предприетите действия в полза на потребителите. Офисът ще се посещава както от граждани, така и от близките на потребителите, кандидат - потребителите и членовете на мобилния екип. Помещението се намира на приземен етаж в подблоково пространство на жилищен блок, находящ се в централната част на града и е в близост до лечебно заведение, банки и институции. Помещението към настоящия момент се нуждае от ремонт, включващ дейности по поставяне на нова подова настилка в стаята, както и в коридора въдещ към нея, шпакловане и боядисване на стени и тавани, подмяна на осветителни тела и др. Необходимо е закупуването на оборудване за офиса, където ще се извършва приема на граждани, предоставяне на услуги от специалистите при нужда, документооборота на дейността на мобилния екип, както и оборудване, пряко свързано с предоставянето на услугите от рехабилитатора. 3 940.00 3 939.29

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.