Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 64 333 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Проект "Въвеждане на мерки за повишаване на енергийната ефективност на жилищна сграда с адрес гр. Хасково, ул. "Св.Св.Кирил и Методий" №110" е насочен към изпълнение на местните политики за прилагане на устойчив модел на управление на сградния жилищен фонд на територията на град Хасково. Проектът е в съответствие с основната цел на процедура BG-RRP-4.023 по НПВУ и ще бъде реализиран чрез изпълнение на комплекс от мерки за енергийна ефективност. Сградата, обект на интервенция е частна собственост и за целта е сключено Споразумение за партньорство между Община Хасково и Сдружението на собствениците (краен получател) /регистрирани по реда на чл. 25, ал. 1 от ЗУЕС/.
Проектът предвижда изпълнение на дейности за проектиране и извършване на СМР, включващи мерки за енергийна ефективност, предписани като задължителни за сградата в обследването за енергийна ефективност; съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и съответното възстановяване на общите части на сградата в резултат на изпълнените мерки с енергоспестяващ ефект; СМР, които произтичат от нормативни изисквания, свързани с безопасната експлоатация на сградите и са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата, изграждане на достъпна среда и СМР, които са нормативно необходими за въвеждане на сградата в експлоатация.
След изпълнение на мерките в многофамилната сграда , сградата ще постигне клас на енергопотребление "В".
ПИИ включва и дейности за осигуряване на качествено управление и организация на проекта, вкл. дейности за информация и комуникация.
Предвидените дейности са съобразени с принципа за „ненанасяне на значителни вреди“, по смисъла на чл. 17 от Регламента за таксономията.
При реализирането на настоящото ПИИ ще бъдат съблюдавани хоризонталните политики на Европейския съюз.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Изготвяне на ТО, ТП и ЕЕ за обекта: Дейността обхваща следните поддейности: 1. Обследване за установяване на техническите характеристики на сградата, свързани с изискванията по чл.169, ал.1 и ал. 3 от ЗУТ в съответствие с изискванията, определени в глава трета на Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите. 2. Обследване за енергийна ефективност , придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сграда в експлоатация, изготвени по реда на чл. 48 от ЗЕЕ. Докладът от обследването за енергийна ефективност, изготвен в обхват и съдържание съгласно изискванията, определени в приложимата подзаконова нормативна уредба (Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ). Сертификатът за енергийна ефективност, издаден в съответствие с актуалната към момента на кандидатстване наредба по чл. 48 от ЗЕЕ. Представеният сертификат е в съответствие с изискванията към енергийните характеристики, определени в Наредба № РД-02-20-3 от 9.11.2022 г. за технически изисквания към енергийните характеристики на сгради (обн. ДВ, бр. 92 от 2022 г.). При обследването и предписването на ЕСМ, се имат предвид заложените в НАСОКИ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА СРЕДСТВА ЧРЕЗ ПОДБОР НА ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ИНВЕСТИЦИЯ ПО ПРОЦЕДУРА „ПОДКРЕПА ЗА УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИЯ СГРАДЕН ФОНД - ЕТАП I“, С ФИНАНСИРАНЕ ПО ЛИНИЯ НА МЕХАНИЗМА ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И УСТОЙЧИВОСТ изисквания за финансиране на мерки водещи до достигане на минимум клас на енергопотребление „В“ и мин. 30% енергийни спестявания след прилагане на енергоспестяващи мерки при многофамилните жилищни сгради. Допустими дейности /СМР/ са: - Задължителните енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за ЕЕ, които водят до постигане най-малко клас на енергопотребление „В“ и минимум 30% спестяване на първична енергия за обновените жилищни сгради; - Съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и съответното възстановяване на общите части на сградата в резултат на изпълнените мерки с енергоспестяващ ефект - СМР, които произтичат от нормативни изисквания свързани с безопасната експлоатация на сградите и са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата и СМР, които са нормативно необходими за въвеждане на сградата в експлоатация; - Задължителните мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда. 24 138.75 0.00
Дейност 2: Строителен надзор и изготвяне на доклад за оценка на съответствието: Дейността е в обхват и съдържания съгласно чл. 142, ал.5 и чл.169 от ЗУТ за привеждане на обектите в съответствие с изискванията за енергийна ефективност. 1. Оценка на съответствието обхваща проверка и одобрение на: - законността на заварените строежи в имота; - законосъобразността на издадената скица (виза за проектиране) с указан начин на застрояване, издадена в съответствие с влязъл в сила подробен градоустройствен план; - съгласуваността на пред проектни проучвания или идеен проект; - спазването на изискванията на действащите нормативни актове за проучване и проектиране и БДС и Еврокодовете, към момента на изработване на проекта; - пълнота и структурно съответствие на инженерните и други изчисления съобразно нормативните изисквания, а когато изчисленията са извършени с помощта на софтуерен продукт – пълни входно-изходни данни, както и данни за фирмата изработила лицензирания софтуерен продукт; - спазване на изисквания за безопасност на проекта, които опазване на околната среда, топлосъхранение и икономия на енергия, безопасност на труда по време на строителството чрез работен проект за изпълнение на строителството; - съгласуваността на проекта с всички специализирани контролни органи и експлоатационни предприятия в зависимост от вида на строежа ; - съгласуваността между отделните части на проекта; - проверка на правилно проектиране на инсталации и инженерни системи; - проверка на съответствието и констатиране за достигнати при проектирането на минималните изисквания към енергийните характеристики на сградата, техническите изисквания за енергийна ефективност, както и одит на приложени методите за определяне на годишния разход на енергия; - проверка на пълнота на проектната документация; - проверка на издадените предварителни договори за присъединяване от експлоатационните дружества. 2. Целта при осъществяването на строителния надзор е обектът да бъде построен в съответствие с всички нормативи, касаещи качеството му и бъдещата му експлоатационна дълготрайност. Консултанта изпълняващ дейностите по строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение по всички части. Услугата за упражняване на стр. надзор цели качествено изпълнение на СМР, контролирано от квалифициран консултант. Строителният надзор ще следи и носи отговорност за: - законосъобразно започване на строежа; - пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация; - оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания. Дейностите по извършване на строителния надзор ще приключат след окомплектоване и предаване на пълен комплект документи необходими за въвеждането на обекта в експлоатация. 19 846.39 0.00
Дейност 3: Инженеринг за "Инженеринг за "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на жилищна сграда с адрес гр. Хасково, ул. "Св.Св.Кирил и Методий" №110": Дейността включва изпълнението на : 1. Разработване на инвестиционен проект и оценка на съответствието му съгласно ЗУТ. Изготвянето на проекта ще се извърши от правоспособни проектанти. Работният проект следва да е с обхват и съдържание съгласно ЗУТ, Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти, нормативната уредба в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания и ще бъде придружен от подробни количествени сметки по приложимите части. Работният проект трябва да включва всички задължителни енергоспестяващи мерки, предписани в обследването за енергийна ефективност, както и всички задължителни мерки, предписани в техническото обследване, както и други съпътстващи СМР дейности. Работният проект следва да е с минимален обхват от следните части: - Част Архитектурна ; - Част Конструктивна/Становище/; - Част Електро; - Част Енергийна ефективност; - Част Пожарна безопасност; - Част ПБЗ; - Част ПУСО; - Част СМЕТНА ДОКУМЕНТАЦИЯ –по всички части, в т.ч. подробни количествени сметки и количествено-стойностна сметка за видовете СМР. Проектите ще бъдат надлежно съгласувани с всички експлоатационни дружества и други съгласувателни органи и одобрени по реда на ЗУТ. Избраният изпълнител, по реда на ЗОП ще упражнява авторски надзор по време на строителството, съгласно одобрената проектна документация. 2. Извършване на СМР дейности: Дейността включва предвидените за изпълнение СМР дейности, съгласно изготвени: Техническо обследване, Технически паспорт, обследване за ЕЕ, Сертификат за енергийни характеристики на сградата и КСС по окрупнени показатели. Изпълнението на СМР дейностите започва след издаването на разрешение за строеж за обекта от компетентния орган. Ще бъдат извършени задължително предписаните мерки за енергийна ефективност от обследването. Съпътстващи строителни и монтажни работи, свързани с изпълнението на мерките за енергийна ефективност и съответното възстановяване на общите части на сградата в резултат на изпълнените мерки с енергоспестяващ ефект. СМР, които произтичат от нормативни изисквания свързани с безопасната експлоатация на сградите и са предписани като задължителни в техническия паспорт на сградата, СМР, свързани с осигуряване на пожарна безопасност, изграждане/ремонт/подмяна на мълниезащитна и заземителна инсталация, осигуряване на достъпна архитектурна среда до входа на жилищната сграда и др. необходими за за въвеждане на сградата в експлоатация. След изпълнение на проекта сградата ще придобие клас на енергопотребление "В". 940 754.12 0.00
Дейност 4: Независима експертна оценка за обект "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на жилищна сграда с адрес гр. Хасково, ул. "Св.Св.Кирил и Методий" №110": За целите на отчитането на постигнатите резултати по настоящата процедура е необходимо след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, Община Хасково да възложи изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл. 44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност), която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по настоящата процедура: - Достигане на клас на енергопотребление минимум „В“ след прилагане на енергоспестяващи мерки при сгради в сферата на търговията и услугите; - Постигане на минимум 30% спестяване на първична енергия за всеки обект от нежилищния сграден фонд; 4 615.44 0.00
Дейност 5: Административни дейности по Въвеждане в експлоатация на обект "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на жилищна сграда с адрес гр. Хасково, ул. "Св.Св.Кирил и Методий" №110": Реда за въвеждането на обекта в експлоатация се извършва съгласно условията ЗУТ и НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. в зависимост от категорията на строежа. В паспорта на сградата, изготвен за целите на кандидатстването е определена категория на строежа за обект "Въвеждане на мерки за енергийна ефективност на жилищна сграда с адрес гр. Хасково, ул. "Св.Св.Кирил и Методий" №110"четвърта. Обектите от тази категория се въвеждат в експлоатация от общинската администрация след предаване на пълен комплект документи от изпълнителя на строителен надзор. 1. За издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация по чл.177, ал . 1 и ал . 3 от ЗУТ на строеж от IV категория: Документ за собственост; Окончателен доклад на лицето, упражняващо строителен надзор, придружен от свидетелство за оправомощаване или лиценз за упражняване на дейността към който се прилагат: Разрешение за строеж; Протокол за определяне на стр. линия и ниво на строеж/ при ново строителство/; Акт обр.14 за приемане на конструкцията или конструктивна експертиза; Констативен акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа с приложени към него протоколи за успешно проведени единични изпитвания на машини и съоръжения /Акт 15/; Документи, удостоверяващи съответствието на вложените строителни продукти (декларация за съответствие); Договор с експлоатационните дружества за присъединяване към мрежите на техническата инфраструктура; Отчет за изпълнение на плана за управление на строителните отпадъци по чл. 11 от ЗУО (при необходимост), с приложени първични счетоводни документи; Технически паспорт; Сертификат за проектни енергийни характеристики (ако е приложимо). Строежите от трета категория се въвеждат в експлоатация въз основа на разрешение за ползване, издадено от органите на Дирекцията за национален строителен контрол, при условия и по ред, определени в НАРЕДБА № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България. Дейността включва и необходимите процедури по съгласуване с експлоатационните дружества инвестиционните проекти, които също са административни дейности 2 769.26 0.00
Дейност 6: Организация, управление, публичност и информация на проекта: Организация и управление на проекта: Основната цел на тази дейност е да се постигне максимално ефективно и прозрачно разходване на средствата, добра координация и постигането на целите, заложени в ПИИ. В рамките на дейността ще бъде сформиран екип за управление на проекта. Членовете на екипа ще бъдат определени и назначени при спазване разпоредбите на националното законодателство за изпълнението на инвестициите по НПВУ. Числеността, отговорностите и ангажираността на отделните членове на екипа ще бъдат определени на база предвидените дейности по проекта и тяхната продължителност. Подборът на членовете на екипа ще бъде въз основа на притежаваните от тях квалификация и опит, които да гарантират качествено изпълнение на отговорностите им по проекта. Дейността за организация и управление е ключова за практическото осъществяване на всички други дейности. Екипът за управление ще извършва следните задачи: - Утвърждаване на принципи за вътрешна и външна комуникация, координация и мониторинг върху изпълнението на дейностите и разходване на средствата - Стриктно съблюдаване проектните дейностите да се изпълняват съобразно одобрения проект, сключения договор за предоставяне на БФП и общите условия за изпълнение, приложимото национално и европейско законодателство и правилата на УО. - Водене на точни и редовни документи и счетоводни отчети, спазване на графика и точно и коректно разходване на средствата; - Изготвяне на междинни и окончателен технически и финансови доклади, искания за плащане - Организиране на регулярни срещи на членовете на екипа за осъществяване на контрол върху техническия и финансов напредък на проекта, отчитане на постигнатите резултати и разрешаване на проблеми, възникнали в процеса на изпълнение; -Изготвяне, контрол и съгласуване на документации за провеждане на обществени поръчки за избор на изпълнители на отделните дейности по проекта и участие в комисии за провеждане на процедурите по ЗОП; - Изготвяне и съхранение на досие съдържащо цялата свързана с управлението на проекта документация. През целия период на изпълнение на проектните дейности, Община Хасково ще се стреми да осигури ясно и прозрачно изпълнение на проекта, както и да измери качеството на постигнатите резултати и ефекта от неговото въздействие. Публичност и информация: Дейността включва и осигуряването на информация и публичност във връзка с предоставянето на средства от МВУ, като ще се приложат подходящи мерки, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регл.(ЕС) 2021/241 на ЕП и на Съвета от 12.02.2021 г. за създаване на МВУ. В тази връзка, Бенефициентът ще посочва произхода и ще осигурява видимост на финансирането от Съюза, вкл.- чрез поставяне на емблемата на Съюза чрез подходящо указание за финансирането („финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“), в т.ч.- когато се популяризират действията и резултатите от тях, като предоставят последователна, ефективна и пропорционална целева информация на различни видове публика, включително медиите и обществеността. По време на осъществяването на проекта Бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа, като извърши минимум следното: - Ще включи на уебсайта си – кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще бъде посочена финансовата подкрепа от ЕС; - По време на изпълнението на инфраструктурния проект на видимо място ще постави временен билборд с големи размери за дейностите, които отговарят едновременно на следните условия: (1) общата финансова подкрепа надхвърля 500 000 евро и (2) се състоят в закупуване на физически обект, изграждане на инфраструктура или строителни дейности. - Постоянна обяснителна табела ще бъде поставена до една седмица след отстраняване на билборда. Табелата ще съдържа същите основни елементи като билборда; - Ще бъдат организирани минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.