Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 56 678 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Проeктът е в отговор на потребностите от осигуряване на специализирана подкрепа и услуги за потенциални предприемачи и стартиращи фирми на територията на МИГ Исперих чрез:
- Подготовка на местни потенциални предприемачи за планиране и стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане;
- Предоставяне на комплексна специализирана подкрепа: обучения и услуги, подпомагащи целевите групи в разработката и преценката на предприемаческите им идеи, придобиване на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения, разработване на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност;
- Предоставяне на консултантска подкрепа за започване на стопанска дейност, вкл. намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до услуги за развитие на успешен бизнес, др. специализирани консултации. 
Основната цел е увеличаване броя на започналите самостоятелна заетост лица от територията на МИГ, като по този начин ще допринесем за създаването и развитието на устойчив бизнес на територията. Проектът ще включи лица, желаещи да развиват собствен бизнес, участието им ще е с цел подкрепа за планиране и реално стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Ключовите дейности предлагат специализирана подкрепа и услуги: комплекс от обучения и услуги, които да ги подпомогнат в разработката и преценката на предприемаческите идеи, придобиването на нужни за управлението и развитието на бизнеса знания и умения, разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на собствен бизнес, предоставяне на подкрепа за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, достъп до специализирани услуги за развитие на новосъздадения бизнес. Проектът допринася за изпълнение на СМР на МИГ Исперих, за изпълнение на целите на ПО 1 на ОПРЧР 2014-2020г. и инвестиционен приоритет 5: „Самостоятелна заетост, предприемачество и създаване на предприятия, включително иновативни микро-, малки и средни предприятия“.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подбор и мотивиране на целева група: Цел на дейността: Да бъдат информирани и мотивирани за стартиране на предприемаческа дейност или самонаемане потенциални представители на целевата група и да бъдат подбрани за участие минимум 24 лица за включване във Виртуалния инкубатор за местни предприемачи. Те ще отговарят на предварителните критерии за участници - наети, безработни над 29 г., вкл. трайно безработни. В целевата група приоритетно ще бъдат включвани безработни лица: безработни на възраст над 29 г. с професионална квалификация, жени, младежи със средно и по-високо образование. Планиран брой участници - 24, от които безработни над 29 г., вкл. трайно безработни със средно и по-високо образование -18 и планиран брой заети участници - 6 лица. Проектът ще стартира с провеждане на информационна кампания на територията на МИГ Исперих, целяща набиране на подходящи лица, отговарящи на критериите за допустимост, които да включим в целевата група и дейностите по проекта, в услугите, предлагани от Виртуалния бизнес инкубатор. Дейността предвижда посещения на двама експерти в населените места от Исперихска община. В Общината има 24 населени места, от които 1 град и 23 села. Те ще бъдат посетени от двамата експерти, като честотата на посещенията ще се определя от броя население и от интереса, който има от страна на бъдещи предприемачи. За изпълнение на дейността ще разработим и отпечатаме формуляри - документи за кандидатстване: Заявление за участие, Декларация от кандидата за принадлежност към целевата група, Анкетна карта. Дейността ще се извърши от двама експерти, които ще обходят населените места и с помощта на местни субекти: експерти от Бюрото по труда, кметове, кметски наместници, читалищни секретари, учебни заведения, медии и други институции ще открият, информират и мотивират лицата, попадащи в целевата група, за възможностите им за участие. Лицата ще подадат документи по места или по електронната поща на Сдружението. В целевата група ще бъдат включени приоритетно: безработни на възраст над 29 г., вкл. и трайно безработни, предимно със средно и висше образование, безработни представители на уязвимите групи: жени, хора с увреждания, безработни младежи. В целевата група ще се включат и заети лица. Изпълнението на дейността и постигането на заложените цели отговаря на потребностите на целевата група, към която е насочена, като първа крачка към предоставяне на реален шанс за стартиране на собствен бизнес и кореспондира изцяло и съдейства за изпълнение на целите на: - Стратегията за местно развитие на МИГ Исперих; - Стратегията на ЕС „Европа 2020” за борба с бедността и социалното изключване; - Стратегията на ОП РЧР за насърчаване на социалното включване и модернизиране на публичните политики; - Плана за действие „Предприемачество 2020 г." на ЕС; - Инвестиционните приоритети 3 и 5 на Приоритетна ос № 1 на ОП РЧР. След подбора, одобрените кандидати, те ще бъдат включени в 4 групи за обучение по предприемачество и бизнес планиране. 0.00 0.00
Обучения за повишаване предприемаческите компетенции: Цел на дейността: Подготовка на бенефициентите, включени във Виртуалния инкубатор, за стартиране на самостоятелна стопанска дейност чрез предоставяне на специализирани обучения за придобиване и повишаване на предприемачески компетенции, разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на собствен бизнес. Обучението се извършва от 2 обучители. Учебната програма е с общ хорариум 96 уч. часа (16 уч. дни при 6 ч./ден). Учебната програма отговаря на предявените от процедурата минимални изисквания към продължителността на обучението. Тя е изготвена за целите на дейността и е съобразена с нуждите на целевата група и целта на проекта - създаване на собствена заетост, включва теми, организирани в три модула: 1. Етап: Създайтe своя бизнес идея В този етап са включени модули и теми, благодарение на които потенциалните предприемачи ще усвоят начини за генериране и оценка на бизнес идеи, ще научат какво представлява предпримачеството и какви умения са нужни за стартиране на бизнес, ще се самооценят като предприемачи и ще изберат идеята, която е най-подходяща за тях. 2. Етап: Бизнес планиране Включва модули и информация по теми, свързани с формите на регистрация на бизнеса, проучване на пазара, бизнес комуникации, бизнес кореспонденция и умения за водене на преговори, изготвяне на бизнес план, оценка на нуждите от помещение, персонал, начален оборотен и стартов капитал, източници на капитал, маркетингово и финансово планиране, застраховки, правни отговорности на предприемача, придобиване на ключови умения, необходими за развитие на бизнеса като водене на преговори и бизнес кореспонденция, работа в екип и бизнес комуникации. 3. Етап: Възможности за финансиране по национални програми и от европейските фондове Представя възможностите за подкрепа на стартиращ бизнес по програмите, някои основни понятия като Насоки за кандидатстване, допустими кандидати, дейности и разходи; необходими документи за кандидатстване; намиране на информация за отворени процедури; отговорност при изпълнение и отчитане на проектите. В последните часове на обучението всеки предприемач ще изготви Личен план за действие, съобразно идеята и нуждите си, както и Индивидуален план за необходимата последваща подкрепа. Обучението завършва с полагане на тест, а успешното му приключване се удостоверява със Сертификат. 0.00 0.00
Консултации по бизнеспланиране: Цел на дейността: Подпомагане на участниците в целевата група при оценката на бизнес идеите им, разработване на бизнес план и/или стратегия за развитие на бизнес и преценка на целесъобразността на бизнеса. Дейността включва индивидуално консултиране на лицата, включени във Виртуалния инкубатор за местни предприемачи, в зависимост от необходимостта и на база Индивидуален план за последваща подкрепа, в рамките на до 40 часа на участник. Тематиката на консултациите ще бъде съобразена с индивидуалните им желания, умения и потребности, като ще бъде по следните основни теми: - разработване на конкретни бизнес идеи за всеки участник, оценка на идеите и избор на най-подходящата; - преценка на жизнеспособността и потенциала на бизнес идеите на кандидат-предприемачите от Виртуалния инкубатор; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. практическа помощ при регистрацията; - оценка на пазарните перспективи, маркетингови проучвания на бизнеса; - изготвяне на финансови прогнози: изчисляване нуждите от капитал, източници на финансиране, прогнозни приходи и разходи; - насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.