Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 64 133 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Проектът цели енергийно обновяване на многофамилна жилищна сграда  на територията на гр. Бургас, ж.к. "Меден рудник" чрез прилагане на най-ефективен пакет от енергоспестяващи мерки. Предвижда се изпълнение на енергоспестяващи мерки по ограждащи елементи (външни стени, покрив, под и прозорци) и мерки по осветление в общите части на жилищна сграда с адм. адрес: гр. Бургас,  ж.к. „Меден рудник“, бл. 12, с  идентификатори 07079.651.193.1-8, които ще доведат до повишаване на енергийната ефективност и постигане на клас на енергопотребление „А". Сградата се състои  от пет секции (осем) входа със 223 обекта с жилищно предназначение.  Всички входове имат осем надземни жилищни етажа, едно подпокривно пространство  с  общо РЗП 15 457,4 кв.м.  В допълнение към енергоспестяващите мерки ще бъдат изпълнени мерките, предписани в техническото обследване на сградата. Целта на предвидените мерки е намаляване общото потребление на енергия за обитателите на сградата и подобряване условията и качеството за живот. Целевите групи по проекта са собственици на  самостоятелни жилищни обекти.
Проектното предложение адресира потребностите от подобряване на енергийните характеристики на многофамилна жилищна сграда, което ще доведе до намаляване на разходите за енергопотребление на домакинствата, намаляване на емисиите на парникови газове, осигуряване  на по-добри условия и качеството за живот.
След изпълнението на предвидените енергоспестяващи мерки се очакват следните резултати: 
-  постигане на  класа на енергопотребление на многофамилната жилищна сграда   „А"; 
-  спестяване на 2 728 726,03 kWh/год. първична  невъзобновяема енергия;
- постигане на 69,30 % спестяване на първична енергия;
-  намаляване на емисиите от парникови газове (CO2) 576,41  т./г.;
- подобряване на експлоатационните характеристики за удължаване на жизнения цикъл на сградата;
- осигуряване на по –добри условия на жизнена среда в съответствие с критериите за устойчиво развитие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление и информация и публичност на проекта: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти от общинска администрация Бургас с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответните длъжностни характеристики. Съставът на екипа за управление на проекта включва 4 експерта, разпределени по съответните позиции: 1. Ръководител проект: - отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация със Структурата за наблюдение и докладване /СНД/; - контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи. - осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности; - отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН 2.Финансист: - отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с изпълнителите. - В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система. - -отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас. 3. . Координатор: - подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности; - отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта; - отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020; - отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта; - осъществява координация между всички участници строителния процес на обекта; 4. Инвеститорски контрол. - контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителството на обекта; - следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР; - представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация; - осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по обекта; - следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР. Експертите ще имат ангажимент текущо да проследяват физическото и финансово изпълнение на проекта, да следят графика на дейностите, да изготвят необходимите технически и финансови документи за отчитане на изпълнението, да изготвят и подават искания за плащания, както и да осигуряват публичност по време на изпълнение на проекта. С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС в реализиране на дейностите, проектът предвижда серия от мерки, като публични събития, прес-съобщения и информационни материали, с информация за целите, дейностите и резултатите по проекта. Със стартиране на проекта ще бъде изготвено и разпространено прес-съсобщение с информация за проекта. Кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС ще бъде публикувана и на страницата на общината. В рамките на проекта ще бъдат организирани 2 информационни събития при стартиране и приключване на проекта. При стартиране на строителните дейности на видимо място ще бъде поставен временен билборд, а след приключване на строителните дейности ще бъде поставена 1 постоянна информационна табела, с цел осигуряване на публичност за постигнатите резултати и приноса на МВУ. 63 079.50 0.00
"Инженеринг /проектиране, строителство и авторски надзор/ за енергийно обновяване на многофамилна жилищна сграда с административен адрес: гр. Бургас, ж.к. Меден рудник" бл.12": Дейността предвижда проектиране, строителство и авторски надзор при прилагане на мерки за енергийна ефективност в многофамилна жилищна сграда, с административен адрес: гр. Бургас, ж.к. Меден рудник" бл.12" идентификатори 07079.651.193.1-8. Сградата е построена и въведена в експлоатация през 1977 г., с предназначение за жилищна сграда. Сградата се състои от пет секции (осем) входа със 223 обекта с жилищно предназначение. Всички входове имат осем надземни жилищни етажа, едно подпокривно пространство с общо РЗП 15 457,40 кв.м. Сградата е изградена по конструктивна система ЕПЖС- безскелетно панелна, изцяло изпълнена от стоманобетонни панели. Външните стени са монолитно изпълнени. Покривната конструкция е тип "студен покрив", покрит с рулонна изолация и с вътрешно отводняване. Ламариненеите обшивки по покрива и металните части на сглобяемите бордови елементи са корозирали. по покрива са правени частични ремонти, но като цяло е в незадоволително състояние, на места се наблюдава наличие на течове и мухъл в стълбището и жилищата. Фасадното оформление на сградата е в лошо състояние, като на части от фасадата е поставена топлоизолационна система. В процеса на експлоатация на сградата, дограмата на жилищните помещения е подменяна с PVC и AL. Част от терасите са присвоени към помещенията, а друга част остъклени. Съществуващата дограма е морално остаряла, с топлотехнически характеристики неотговарящи на съвременните изисквания за енергийна ефективност. В сградата има асансьор във всеки от входовете. Осемте пешеходни входа на сградата са задигнати на поне едно стъпало от кота терен. Липсват рампи и други съоръжения , осигуряващи достъпна среда за хора в неравностойно положение. Осветлението в общите части на сградата е осъществено предимно от осветителни тела - тип ЛНЖ. В процеса на подготовка на проектното предложение на жилищната сградата е извършено обследване за енергийна ефективност, което показва, че при сегашното състояние на сградата не се осигурява изискваните санитарно-хигиенни норми за топлинен комфорт. Съществуват топлинни загуби през ограждащите елементи (външни стени, покрив, под и прозорци). Лошите енергийни характеристики на сградата налагат предприемане на мерки за повишаване на енергийната им ефективност, като пряк ефект от тяхното прилагане ще бъде намаляването на емисиите на парниковите газове. За сградата са изготвени Доклад от техническо обследване и технически паспорт. В резултат от обследванията са разписани мерки за подобряване на енергийната ефективност в жилищната сграда и подобряване на експлоатационните й характеристики и достъпност на средата. За привеждане на сградата в съответствие с нормативните изисквания за нормална експлоатация ще бъдат изпълнени следните мерки: - всички задължителни енергоспестяващи мерки /ЕСМ/, предписани в обследването за енергийна ефективност, които ще доведат до постигане на клас на енергопотребление „А“ - ЕСМ по ограждащи елементи- покрив фасадни стени, под и дограми; мерки по осветление в общите части на сградата, както и всички съпътстващи строително ремонти дейности. - всички мерки, предписани в техническите обследвания и съгласно техническия паспорт на сградата, вкл. мерките за осигуряване на достъпна архитектурна среда в съответствие с Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021г. В рамките на дейността ще се подготви инвестиционен проект, ще се изпълнят предвидените в проекта СМР и авторски надзор по време на строителството, вкл. оказване съдействие при въвеждането на строежа в експлоатация. 3 675 331.48 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка, изпълнение на строителен надзор на обектите и въвеждане в експлоатация.: В рамките на дейността се предвижда: 1/ Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект. Законосъобразното стартиране и изпълнение на СМР по внедряване на енергоефективни мерки, в сграда, представляваща III -та категория строеж съгл. чл. 137, ал.1, т.3, б.В от ЗУТ и чл.6, ал.3, т.4 от Наредба №1/30.06.2003г за номенклатурата на видовете строежи изисква осигуряване на надзор в проектирането, чрез който да се гарантира законосъобразното стартиране на предвидените СМР, навременното и качественото им изпълнение. Консултантът ще бъде ангажиран с подготовката на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите съгл. чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ. 2/ Надзор по време на строителството. Строителният надзор ще изпълнява функции съгл. чл. 168 от ЗУТ, ще гарантира, че строителните работи са изпълнени законосъобразно и в съответствие с инвестиционния проект при спазване на стандартите по техническите изисквания за проектиране и строителство, ще следи за правилното и пълно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството. Ангажимент на Консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежите в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежа, съгл. Наредба № 5/28.12.2006 г., вкл. ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. 3/ Изготвяне на независима експертна оценка, след приключване на дейностите по изпълнение на СМР. За целите на отчитане на стойностите на индикаторите, заложени в проекта, след приключване на дейностите по СМР на сградата ще бъде изготвена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор. Експертната оценка ще бъде осъществена съгласно националните и европейски стандарти, въз основа на които ще бъде изразено независимо мнение, относно достоверността във всички аспекти на постигнатите енергийни спестявания в сградата, в съответствие с действащата нормативна уредба и изискванията на процедурата за финансиране. За целта ще бъде изготвен протокол за потвърждаване на постигнатите спестявания на енергия след внедряване на мерките за енергийна ефективност, предписани в изготвеното енергийно обследване на сградата. 109 438.40 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.