Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 293 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Основната цел на предложението за изпълнение на инвестиция "Въвеждане на мерки за подобряване на енергийната ефективност на спортни сгради в стадион "Георги Бенковски", гр. Видин" е енергийно обновяване на сградния фонд, използван за развитие на спорта в гр. Видин, чрез прилагане на устойчиви интегрирани високоефективни енергийни мерки. 
По проекта ще се внедрят 7 бр. мерки за енергийна ефективност. След приключването на строително-монтажните работи от клас на енергопотребление "G" сградата ще постигне клас на енергопотребление "А", като ще отговаря на изискването за Сграда с близко до нулевото потребление на енергия от скалата на енергопотреблението, съгласно НАРЕДБА № РД-02-20-3 от 9.11.2022г. за техническите изисквания към енергийните характеристики на сгради. Внедряването на мерки за енергийна ефективност ще отговори на потребността от намаляване разходите на енергия и ресурси – в съответствие с приоритетите за опазване на околната среда и добро финансово управление на публичните институции. 
Предложението за изпълнение на инвестиция ще има значителен принос към подобряването на условията за осъществяване на спортни състезания и мероприятия, както и условията за провеждането на спортно-тренировъчната дейност на спортните клубове в град Видин.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
"Управление на изпълнението на инвестицията и публичност": Управлението на предложението за изпълнение на инвестицията има за цел да обезпечи ефективното му изпълнение. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът за управление на инвестицията (ЕУИ), включващ експерти с подходяща квалификация и опит. Екипът ще бъде сформиран след сключването на договор за финансиране на инвестицията. ЕУИ ще организира дейностите по проекта, ще следи и отговаря за изпълнение на договорените срокове, постигане на заложените индикатори, целесъобразното разходване на средствата и ще осъществява непрекъснат мониторинг на изпълнението. ЕУИ ще е отговорен за своевременното финансово и техническо отчитане на напредъка на изпълнението пред Структурата за наблюдение и докладване, поддържане и съхраняване на необходимата документация, както и контрол за ефикасното и ефективното разходване на предоставените средства. ЕУИ ще бъде назначен непосредствено след сключване на договора за финансиране на инвестицията. Съставът на ЕУИ ще бъде подбран така, че да гарантира ефективно управление и отчитане на изпълнението на предложението. Дейността на ЕУИ ще продължи до окончателното приключване на проекта. Публичността има за цел да повиши информираността на широката общественост относно приноса на Механизма за възстановяване и устойчивост за реализацията на проекта и ползите от него за обществото. Мерките за информация, комуникация и публичност по проекта ще бъдат осъществени съгласно разпоредбите на чл.34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост и Правилата за комуникация и визуализация и ще се изпълняват в продължение на целия период на реализиране на инвестицията. В отговор на тези изисквания бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа, като: - Ще бъде подготвена информация, съдържаща кратко описание на проекта, неговите цели и резултати и финансовата подкрепа от ЕС. Информацията ще бъде публикувана на официалната интернет страница на Община Видин; - Ще бъде изработен и поставен на видно за обществеността място (на двата входа на сградата на общинската администрация) плакат с информация за проекта (размер А3), в който ще се откроява финансовата подкрепа от ЕС; - Ще бъде изработен банер, който ще се използва за визуализация по време на публичните събития; - Визуализирането на произхода на финансирането от Съюза ще се осъществи и чрез информационната табела по чл.157, ал.7 от Закона за устройството на територията и Наредба №2 от 22 март 2004 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; - Ще бъде изработена постоянна обяснителна табела (плака). Същата ще се постави до една седмица след отстраняване на информационната табела по чл.157, ал.7 от ЗУТ. Табелата ще бъде монтирана на подходящо място на сградата - обект на интервенция; - Регулярно ще се изготвят прессъобщения за хода на изпълнение на проекта; - Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС; - Ще бъдат организирани и проведени две публични информационни събития – начална и заключителна пресконференция. Първата пресконференция ще се проведе при стартирането на дейностите по проекта. При приключване на проекта ще бъде организирана заключителна пресконференция, на която ще бъдат представени крайните резултати; - В рамките на дейността ще бъдат организирани и проведени 2 бр. официални церемонии. Церемония ,,Първа копка“ - при стартиране изпълнението на дейностите по строителството и церемония след приключване на изпълнението на СМР за официално откриване на сградата - обект на интервенция. 29 274.78 0.00
"Изпълнение на мерки за подобряване на енергийната ефективност на спортни сгради в стадион "Георги Бенковски", гр. Видин": Спортен комплекс стадион "Георги Бенковски" се състои от 3 сгради и стадион за футбол и лека атлетика, находящи се на адрес ж.к. "Ал.Стамболийски", гр. Видин, УПИ І - за спортен комплекс, кв.379, к-с "Вида", имот с идентификатор 10971.506.105. Имотът е разположен в урбанизирана територия, в устройствена зона с обществено застрояване за спортни нужди. За обекта има изготвен инвестиционен проект, фаза "Технически проект". По време на строителството се предвижда изпълнението на следните задължителни мерки: - от избрания пакет енергоспестяващи мерки, посочен в Доклада от обследване за енергийна ефективност: 1. Топлоизолация на фасадни стени; 2. Топлоизолация на покрив; 3. Смяна на дограма; 4. Въвеждане на система за БГВ; 5. Изграждане на нова отоплителна система за отопление и БГВ; 6. Фотоволтаична инсталация и система за съхранение на енергия; 7. Смяна на осветителни тела - мерки, предписани в Техническото обследване и техническия паспорт: в т.ч. подобряване на достъпа на лицата с увреждания до и вътре в сградата съгласно Наредба № РД-02-20-2 от 26.01.2021 г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпната среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията; След приключването на строително-монтажните работи от клас на потребление "G" сградата ще постигне клас на енергопотребление "А", като ще отговаря на изискването за Сграда с близко до нулевото потребление на енергия от скалата на енергопотреблението, съгласно НАРЕДБА № РД-02-20-3 от 9 ноември 2022г. за техническите изисквания към енергийните характеристики на сгради. Съгласно изискванията на нормативната уредба и спецификата на обекта по време на извършването на строително-монтажните работи ще бъде осъществяван строителен и авторски надзор. Осъществяване на строителен надзор ще се изпълнява съгласно чл.168 от ЗУТ и включва контрол над строителния процес и изготвяне на необходимата документация. Той ще координира и контролира изпълнението на строителния процес до въвеждане на обекта в експлоатация. След приключване на строително-монтажните дейности в сградата – обект на интервенция по проекта, консултантът по строителен надзор ще подготви необходимата документация, съгласно нормативните изисквания, за приемане на обекта. Авторският надзор ще се извършва от проектантите, разработили техническия проект. При остойностяването на дейността са предвидени разходите за: - изготвен инвестиционен проект, в пълна степен на проектна готовност, фаза: технически, в т.ч. авторски надзор – 12 000 лв. с ДДС; - изготвена оценка на съответствието на проектите, съгласно чл.142, ал.4 и чл.169 от ЗУТ и изпълнение на строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ – 2 340 лв. с ДДС. - изпълнение на СМР - 1 691 573,93 лв. с ДДС; - осъществяване на строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ - 33 600 лв. с ДДС; ; - въвеждане на обекта в експлоатация – 6 000 лв. с ДДС. 1 745 513.93 0.00
"Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) след приключване на дейностите по изпълнение на СМР": Дейността произтича директно от изискването на Насоките за кандидатстване за изготвяне на независима оценка за доказване на постигнатите спестявания. Оценката ще се извърши от лице от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност. Оценката ще се извърши след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на договора. Целта на оценката е да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото ПИИ. 6 000.00 0.00
Изготвяне на обследване за енергийна ефективност и сертификат за енергийни характеристики на сгради в експлоатация: Обследването за енергийна ефективност (Доклад и резюме) е изготвено в обхват и съдържание съгласно изискванията на Наредбата по чл. 48 от ЗЕЕ и включва мерки за енергийно обновяване, които са допустими за финансиране по процедурата. Сертификатът за енергийни характеристики на сграда в експлоатация е валиден и съобразен с изискванията на Наредба № Е-РД-04-2 от 16 декември 2022 г. за обследване за енергийна ефективност, сертифициране и оценка на енергийните спестявания на сгради. 4 972.80 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.