Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 211 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

ЕЛЕНА ФЕШЪН РУСЕ ЕООД е шивашко предприятие и кандидатства по процедурата с проект за повишаване на ресурсната ефективност. Компанията предвижда внедряване на ново, пилотно за България, технологично решение, което представлява производствена иновация. Проектът води до подобряване на ресурсната ефективност на предприятието, има положителен ефект върху опазването на околната среда и се базира на проведен одит за ресурсна ефективност.
Реализацията на проекта предвижда демонстриране на внедрената технология пред други предприятия от бранша и има потенциал за мултиплициране на резултатите. Изпълнението на проекта предвижда внедряване на технологични и ИКТ решения и методи за оптимизиране на производствените процеси, намаляване на използваните суровини и на образуваните отпадъци в съществуващото производство. Проектът се отнася до два от специфичните отпадъчни потоци ( 15 01 01 Хартиени и картонени опаковки, 15 01 02 Пластмасови опаковки), води до пълно елиминиране на използваните опасни химични вещества, количеството емисии в атмосферата,  ще се изпълнява около териториите от мрежата Натура 2000 и като резултат ще осигури положителен ефект върху опазването на околната среда. ЕЛЕНА ФЕШЪН ЕООД кандидаства по процедурата самостоятелно. Предвидени са дейности да въвеждане в експлоатация на ДМА –Линия от автомати за производство на рокли със софтуерно управление и транспортна система. Предвидено е и внедряване на ДНА- Система за автоматизирано следене на отделните процеси в производството на облекла в реално време за гарантиране на високо качество на процеса и оптимизиране на производството (MES), която позволява интелигентната му автоматизация в контекста на глобалните тенденции на Индустрия 4.0. Проектът предвижда и  провеждане на 2 събития, както и публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите, визуализация на проекта. Очакван резултат е ръст на ефективността на разходите с 16.04%, а срокът на откупуване на инвестицията е 5,979 години.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Въвеждане в експлоатация на Линия от автомати за производство на рокли със софтуерно управление и транспортна система, която има характер на ДМА и осигурява разширяване на производствения капацитет, намаляване на количеството използвани суровини, ефективно управление на отпадъците, елиминиране на използваните ОХВ, намаляване на количеството емисии в атмосферния въздух и отпадъците от опаковки.: Като част от дейността ще бъде закупена Линия от автомати за производство на рокли със софтуерно управление и транспортна система – 1бр., която се състои от следните участъци/оборудване: I. Специализиран участък - Система за многопластово настилане и кроене, който включва Кроялен робот за многопластово рязане, Aвтоматична количка за настил, Маси за настил с въздух, Софтуер за конструиране на облекла, Хардуер за конструиране на облекла. II. Автоматична преса за подлепване на плат с устройства за развиване и навиване на плат на ролка. III. Специализиран участък за автоматизирано производство на рокли, включващ пълен набор от автоматизирани роботи, Интелигентна лентова поточна линия за организация на производствения процес, Универсална режеща машина за ленти, етикети, гума, велкро и др. и Гладачен манекен за крайно гладене с вграден парогенератор. Ефективността от въвеждането в експлоатация на инвестицията е обоснована и аргументирана в извършения Одит за ресурсна ефективност (Приложение Е). Дейността в съответствие с елемент А „Внедряване” от условията за кандидатстване и ще бъде изпълнявана при условията и праговете за режим „регионална инвестиционна помощ”. Тя има за свой основен предмет осъществяване на първоначални инвестиции в материален актив, свързан с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект. Линията ще се използва при производството на рокли и ще работи съвместно с планираната в Дейност 2 Система за автоматизирано следене на отделните процеси в производството на облекла в реално време за гарантиране на високо качество на производството и оптимизиране на производствения процес (MES). Дейността съответства на дейност 1 , описана в т.1.2. и т.4.6. от раздел IV. на Одита за ресурсна ефективност, съгласно който: Планираното повишаване на производствения капацитет е годишно увеличение с 30% през първата година след изпълнението на проекта спрямо базовата 2016 г., като произведената продукция (само Продукт 1: Рокли), която има отношение към дейностите ще нарасне от 69 750 бр. на 90 675 бр. Ще се постигне оптимално използване на 90% от вложените в производството на рокли плат, хастар и подлепващо и ще се намали до минимум преразхода на конец и ще се намали отпадъка от него при технологичните операции до 3% от общо влаганото количество. Това ще доведе до намаляване на влаганите суровини на единица продукция. Закупуването на линията ще има положителен ефект върху ефективното управление на отпадъците при производството на единица продукция като намали количеството генериран отпадък 20 01 11 текстилни материали, съдържащи плат двукратно. С изпълнението на проекта, управлението на отпадъка ще премине от към първа степен “предотвратяване”. Съгласно, приложения към формуляра одит за ресурсна ефективност, въвеждането в експлоатация на Линия от автомати за производство на рокли със софтуерно управление и транспортна система ще осигури елиминиране на използваните ОХВ, намаляване на количеството емисии в атмосферния въздух и отпадъците от опаковки. Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаната производствена линия ще доведе до подобряване ресурсната ефективност на производството чрез по-ефективно използване на суровините, намаляване на количеството некачествена продукция/отпадъци и предотвратяване на производствен отпадък. В допълнение, въвеждането в експлоатация на Линията ще предпостави двукратно увеличаване на производствения капацитет за производство на дамски рокли. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 10-ти месец). Периодът е съобразен със сроковете на доставка, съгласно приложената оферта. Предвидено е и време за въвеждане в експлоатация на оборудването 1 500 000.00 1 496 831.00
Разработване и внедряване на софтуер, представляващ Система за автоматизирано следене на отделните процеси в производството на облекла в реално време за гарантиране на високо качество на производството и оптимизиране на производствения процес (MES).: Дейността предвижда разработване на специализиран софтуер, който представлява производствена изпълнителна система и ще осъществи комуникацията между отделните компоненти на линията. Производствената изпълнителна система или MES (от англ. - Manufacturing Execution System) представлява система, реализирана на базата на приложен софтуер, която компаниите могат да използват, за да измерват, оценяват и управляват своите критични производствени дейности. MES работи в реално време, за да може да контролира множество елементи от производствения процес (например ресурси, персонал, машини и услуги за поддръжка). MES в ЕЛЕНА ФЕШЪН ще планира производствени поръчки, маркери и комбинации за тях. В кроялния участък ще се автоматизира процеса на отпечатване на кройките, накатаването на плата и програмата за кроене. Отделните партиди, предвидени за производство ще имат собствен код и ще е възможно проследяването им в реално време, което ще осигури скорост и качество на производство. Внедряването на софтуера ще предпостави прозрачност за производствения път на всяка една дреха. Ролята на специализирания софтуер е да обединява и разчита информацията от отделните машини. Някои от ползите, получавани в резултат на внедряването на MES, са увеличаване на проследимостта, производителността и подобряване на качеството на продуктите. Други функции, осигурявани от MES, включват контрол на оборудването, технологичния произход на продукта, управление на работната сила, ефективно управление на активите, калкулации по издръжката на производството, наблюдение на дефекти (или брак) и преодоляването им (чрез извършване на анализ и предлагане на решения), наблюдение и сигнализиране на ключови индикатори за дейността, както и изготвянето на редица решения за изготвяне на отчети. С тяхна помощ се постига увеличаване и подобряване на производствената дейност, тъй като системите предлагат необходимите инструменти да се гарантира, че продуктите са произведени по правилния начин и в точното време. MES контролира и проследява всички аспекти на производството, надеждно предвижда качеството на продуктите, налага използването на добри производствени практики и осигурява пълна история в съответствие с нормативните изисквания. MES дават на потребителя в реално време информация и възможности за контрол за дейността на промишленото предприятие, като получават поръчките и изпращат инструкции към производственото оборудване и операторите. Те непрекъснато следят производството, правят анализ и вземат рутинни решения. Освен това, MES връщат информация към бизнес системата относно състоянието на поръчките и консумацията на суровини и материали. Дейността съответства на дейност 2 , описана в т.1.2. и т.4.6. от раздел IV. на Одита за ресурсна ефективност, съгласно които: В Софтуертът ще се въвежда плана за производство, отделните производствени поръчки. Посредством това на база не на единични поръчки, а при комбиниране ще може да се оптимизира и плана за разкрой, като ще се постигне по-ефективно разпределение на детайлите по работната площ. На ниво поръчка ще се въвеждат и отделните операции за производството на изделието. За всяка поръчка /подпоръчка или определена комбинация/ ще генерира уникален проследяем номер. В цялостната система, при прочитането на този уникален номер ще генерира нужните действия на конкретното работно място. В кроялнният участък ще се автоматизира процеса на отпечатване на кройките, накатаването на плата и програмата за кроене, а по производствената линия - ще отбелязва коя партида последователно по кои работни места е преминала. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 11-ти до 12-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 12-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 13-ти до 16-ти месец). 29 000.00 29 000.00
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Условията за кандидатстване) : Дейността за изготвяне на одит за ресурсна ефективност е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за ресурсна ефективност на ЕЛЕНА ФЕШЪН ЕООД. Услугата по изготвянето му е възложена на външен изпълнител. В резултат от обследването е изготвен одит за ресурсна ефективност съгласно Приложение Е. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти 2. Подписване на договор с избрания изпълнител – ПИН Консулт ЕООД. 3. Подписан приемо-предавателен протокол след получен одит за ресурсна ефективност по образец 12 000.00 12 000.00
Извършване на измервания на показателите за емисии от акредитирана лаборатория : Дейността е изпълнена за собствена сметка. Дейността е извършена преди подаване на проектното предложение за целите на базовите показатели на емисии и е направена от външна за кандидата акредитирана лаборатория. Избраната лаборатория е акредитирана от национален орган по акредитация съгласно стандарт БДС EN ISO/IEC 17025:2006. Копие от акредитацията на лабораторията е приложено към одита за ресурсна ефективност. Като част от дейността са извършени измервания на базовите показателите за емисии на фирма ЕЛЕНА ФЕШЪН ЕООД. В резултат от извършените измервания са изготвени Протоколи от измервания. Сканирано копие от протоколите от лабораторията са приложени към точка VI. Справки от одита за ресурсна ефективност. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти 2. Провеждане на измервания от лабораторията 3. Подписан приемо-предавателен протокол след получаване на Протоколи от измерванията. 0.00 0.00
Провеждане на 2 събития за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ резултат на въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - Линия от автомати за производство на рокли със софтуерно управление и транспортна система,. За постигане на тази цел ще бъдат проведени следните събития: 1. Пресконференция – 1 бр. Пресконференцията ще се проведе в края на проекта и ще има за цел повишаване информираността на заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Пресконференцията ще е насочена към широката общественост чрез публично обявяване на резултатите от изпълнения проект. За да достигне до повече лица тя ще бъде анонсирана чрез съобщение в медия и на нея е могат да присъстват всички заинтересовани страни – предприятия от индустрията и всеки проявил интерес към внедрения пилотен иновативен производствен процес. 2. Работна среща – 1 бр. Кръглата маса или работната среща ще се проведе също след изпълнение на проекта и ще има за цел повишаване информираността на по-тясно заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Целевата група на събитието ще бъдат предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на облекло, както и други заинтересовани страни от шивашкия сектор, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. На събитията ще бъде представена информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието, с което другите предприятия със сходна дейност, сектор на икономическа дейност и подобни производствени процеси да се насърчат да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Предвидените за изпълнение на дейността разходи са както следва: - За провеждане на пресконференция – 2500 лв. - За провеждане на работна среща – 2500 лв. Предвидените стойности на разходите за всяко едно събитие включват всички разходи за реализацията им, в т.ч. наем на зали и наем на оборудване за реализиране на събитията. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Планиране и подготовка на събитията (16 месец) 2. Провеждане на събитията (17 – 20 месец) 5 000.00 5 000.00
Публикация в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ ефект на резултата от въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - Линия от автомати за производство на рокли със софтуерно управление и транспортна система,. За постигане на тази цел медийно ще бъде направена публикация - Статия за внедрената иновативна технология в ЕЛЕНА ФЕШЪН ЕООД. Статията ще бъде публикувана паралелно с провеждането на двете събития за мултиплициране на резултатите от проекта и ще отразява резултатите от тях. Целевата група на публикацията са предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на облекло, както и други заинтересовани страни от шивашкия сектор, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. Публикацията ще съдържа информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието и ще има за цел да насърчи други предприятия да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Подготовка на статията - 18- 19 месец 2.. Публикуване на статията - 20 месец 3 000.00 3 000.00
Визуализация на проекта : Основната цел на дейността е информиране на обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени по 1 бр. постоянна табела и стикери за обозначаване на всички, част от Линията. Табелата ще включва като минимум логото на финансиращия фонд - Европейския фонд за регионално развитие, названието/абревиатурата - Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност”, логото на оперативната програма и всички останали задължителни елементи съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и действащото законодателство. На оборудването, част от Линията, ще бъдат поставени стикери при доставката му, които ще съдържат необходимата визуализация съгласно Наръчника. -Визуализиране емблемата на ЕС; -Упоменаване „Европейски съюз“; -Наименованието „Европейски фонд за регионално развитие“; -Общото лого за програмен период 2014-2020г., с наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ -Номер на договора за безвъзмездна финансова помощ; Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, който се използва за обществеността ще се посочва, че финансиращата го оперативна програма се осъществява с подкрепата на фонда. Всяка публикация на Бенефициента във връзка с проекта, под каквато и да е форма и в каквото и да е средство за осведомяване, ще съдържа следното заявление: “Този документ е създаден с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Цялата отговорност за съдържанието на документа се носи от ЕЛЕНА ФЕШЪН ЕООД и при никакви обстоятелства не може да се приема, че този документ отразява официалното становище на Европейския съюз и Управляващия орган.” Дейността ще бъде осъществена за собствена сметка. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 месец) 2. Доставка на визуализационните материали и подписване на приемо-предавателен протокол- текущо по време на изпълнението на проекта 3. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация до края на изпълнение на проекта. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.