Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 226 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Младежите в риск, включително с увреждания имат необходимостта от предоставяне на мерки и действия за разширяване на възможностите им за независим и самостоятелен живот и повишаване на мотивацията им за участие в заетост. За да се насърчи интеграцията на младежите в риск е необходимо да се осигурят редица специфични мерки с оглед на техния социален статус. Необходимо е да се обърне съществено внимание на възможностите за развитие в личностно и професионално отношение, осигуряване на подкрепяща и положителна среда и от там намаляване на риска от изпадане в бедност и социална изолация. 

ОСНОВНА ЦЕЛ на проекта е, чрез социална и професионална интеграция, наставничество и обучение да се създадат предпоставки за развитието на младежи в риск, включително с увреждания и включването им в обществото.

Целевата група включва: 10 безработни и неактивни младежи в риск от 18 до 29 г., вкл. с увреждания живеещи на територията на област Видин. 

С оглед постигане на заложените цели се предвижда реализиране на следните дейности: дейности за активиране на икономически неактивни младежи за включването им на пазара на труда; предоставяне на мотивационно обучение, обучение за придобиване на професионална квалификация и на ключови компетентности; осигуряване на заетост; трудово наставничество за младежите, за които се осигурява заетост и предоставяне на стимули на работодатели за наемането на безработни младежи. 

Очаквани резултати:
•	Осъществена социална адаптация и интеграция на младежи в риск от 18 до 29 г., вкл. с увреждания;
•	Включени в мотивационна подкрепа и подкрепа за намиране на работа лица от целевата група; 
•	Проведени мотивационно обучение, обучение за придобиване на професионална квалификация и обучение по ключови компетентности;
•	Надградени знания, умения и компетентности на 10 лица от целевата група;
•	Увеличаване на броя на младеите в риск, вкл. с увреждания, които са започнали да търсят работа или са заети.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности за активиране на икономически неактивни младежи за включването им на пазара на труда – Информационно събитие: Целта на дейността е активиране на икономически неактивни младежи в риск от 18 до 29 г., вкл. с увреждания за включването им на пазара на труда, чрез провеждане на информационно събитие. Според данни от НСИ към 31.12.2018 г. младежите на възраст между 15 и 29 години на територията на област Видин са 38 571. През последните години се наблюдава тенденция за прекъсване на образованието във все по-ранна възраст, което води до неграмотност, невъзможност за намиране на работа и социална изолация. Голяма част от младежите, които притежават образование не знаят по какъв начин да търсят работа, как да се квалифицират, как до преминат към активно поведение в търсене на работа и повишаване на образованието. В рамките на дейността ще бъде проведено информационно събитие за идентифициране и насърчаване към активно поведение за устойчиво интегриране към пазара на труда или повишаване на образованието на минимум 20 младежи от целевата група. Възможност за професионално обучение ще получат 10 младежи, а на 8 от тях ще бъде предоставена субсидирана заетост. По време на събитието ще се наблегне на мотивираща информация за насърчаване към активно включване на пазара на труда на младежите, представяйки перспективи за тяхното развитие, ако се образоват и работят, както й бъдещето, което ги очаква ако продължават да са пасивни и не променят начина си на живот. На всички участващи в информационното събитие младежи на възраст от 18 до 29, ще бъде предоставена анкетна карта с цел установяване на данни за контакт с тях и евентуалната им нагласа за включване в обучителните дейности по проекта. Етапи на изпълнение: Етап 1 – Идентифициране на икономически неактивни младежи в риск от 18 до 29 г., вкл. с увреждания Етап 2 – Провеждане на информационно събитие 1 050.00 0.00
Дейности за активиране на икономически неактивни младежи за включването им на пазара на труда - Индивидуална работа с идентифицираните 20 лица: Целта на дейността е активиране на икономически неактивни младежи в риск от 18 до 29 г., вкл. с увреждания за включването им на пазара на труда, чрез индивидуална работа с идентифицираните 20 лица. Всеки участник ще бъде включен в тази дейност в рамките на 12 часа под формата на индивидуални консултации. Консултациите ще бъдат провеждани по преценка на консултанта в дома на лицето или на друго подходящо място (напр. в офиса на Сдружение „Бокая“). Предвижда се индивидуална работа с идентифицираните 20 лица от целевата група, през което време всеки член на целевата група ще има възможността да ползва услугите на двама консултанти. Необходимостта от индивидуален подход към лицата е продиктуван от техните специални потребности и специфични нагласи. В рамките на 12 часа (които могат да се разделят на няколко сесии) всяко лице ще има възможност да обсъди с консултанта своята гледна точка и да се изведат какви са специфичните стъпки, към които лицето трябва да се придържа, за да се постигне максимален положителен резултат, чрез който да се спомогне за повишаване на мотивацията и социалното му приобщаване на пазара на труда. Специалистите ще подпомагат младежите в риск в процеса на активиране и мотивация и ще напътстват личностното развитие на лицата спрямо индивидуалните му характеристики и особености. Подкрепата ще бъде насочена към улесняване процеса на социално включване; подобряване уменията за самостоятелен живот; повишаване уменията за справяне с тревожността; повишаване на самооценката и формиране на реалистични очаквания от бъдещето. Всички участници ще бъдат насочвани от консултантите за включване в дейности 3, 4 и 5 по проекта. Етапите на изпълнение включват: Етап 1 – Подготовка на дейността и сключване на договори с консултантите Етап 2 – Индивидуална работа с идентифицираните 20 лица 3 240.00 0.00
Предоставяне на мотивационно обучение „Старт в кариерата“: Целта на обучението е младежите в риск от 18 до 29 г., вкл. с увреждания, да бъдат стимулирани и насочвани да придобият умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване на професионална квалификация и/или заетост. В тази дейност ще бъдат обхванати 20 икономически неактивни младежи в риск от 18 до 29 г., вкл. с увреждания, които ще бъдат идентифицирани в дейност 1. Дейността включва провеждане на мотивационно обучение, както следва: НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО: „Старт в кариерата“ ХОРАРИУМ: 30 учебни часа БРОЙ ОБУЧАВАНИ ЛИЦА: 20 лица ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Сертификат Структурата на това обучение е на модулен принцип включващ: Модул 1. Подготовка на документи за кандидатстване за работа – професионална автобиография, мотивационно писмо, молба за работа, формуляра, въпросници и др. Модул 2. Ефективно използване на източници за информация за свободни работни места – как и къде да търся работа, посредници на трудовата борса, сайтове, обяви и др. Модул 3. Представяне пред работодател – подготовка за интервю за работа, общуване, вербална и невербална комуникация, ролеви игри и др. Модул 4. Мотивацията – стъпка към успеха - повишаване на активността за търсене на работа, сътрудничество, подпомагане, насърчаване, съставяне на лични планове за професионално развитие и др. Често средата, в която живеят и се развиват младежите в риск, вкл. с увреждания е от затворен тип, което оказва неблагоприятно влияние на тяхното личностно и професионално развитие. Контактите с малък брой лица предопределя липсата на подходящи условия за развиване на умения за социална комуникация, което от своя страна рефлектира и върху тяхната мотивация за промяна и водене на пълноценен начин на живот. Обучението ще бъде насочено към усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа, усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, усвояване на умения за успешно представяне пред работодател. Обучението ще се провежда в присъствена форма на обучение. Лицата ще бъдат обособени в две учебни групи, с оглед броя на включените в обучение – 20 лица. Етапите на изпълнение включват: Етап 1 – Избор на изпълнител Етап 2 – Провеждане на обучението 1 600.00 0.00
Обучение за придобиване на професионална квалификация по специалност „Текстообработване“, код 4820301: Целта на дейността е повишаването на квалификацията на младежи в риск, вкл. с увреждания и усвояване на нови знания и умения, които са необходими за осигуряване на заетост и качествено изпълнение на служебните ангажименти. Обучението ще бъде предоставено на 10 лицата от целевата група, които са заявили желание да продължат обучението си и да работят след това. Дейността на Сдружение „Бокая“ е свързана с дейности и услуги в областта на образованието, бизнеса, социалното дело, здравеопазването, социалната и етническа интеграция, туризма и спорта. В момента голяма част от служителите са заети основно със списване на информация за уеб сайтове, поддръжка на уеб сайтове, подготовка на рекламни материали и кампании и др. Както и другите микро предприятия в страната, сдружението изпитва затруднения, предвид на това, че малкото на брой работници и служители трябва да изпълняват, освен основните си трудови задължения и много други допълнителни задачи, при което е необходимо да има взаимозаменяемост между служителите. Изборът на обучението е направен в съответствие с нуждите на сдружението, както и спецификата на дейността. Потребностите на Сдружение „Бокая“ в качеството си на работодател са свързани с обучения и приложими знания и умения към длъжностите „Журналист“ и „Оператор, въвеждане на данни“. Сдружение „Бокая“ има сключени договори за поддържане на няколко новинарски сайта на местно ниво. Ето защо желаем да обучим младежите в риск, по специалност „Текстообработване“, като с обучението в дългосрочен план представителите на целевата група ще получат по-голям шанс за постигане на заетост, лична реализация, социално включване и активна позиция в променящите се условия на пазара на труда. Дейността отговаря на специфичните нужди на целевата група, свързани с необходимостта от обучение, липсата на мотивация и заетост. Предвид нуждите на работодателя – Сдружение „Бокая“, дейността включва провеждане на обучение за придобиване на професионална квалификация, както следва: НАИМЕНОВАНИЕ И КОД НА ПРОФЕСИЯТА: „Оператор на компютър“, код482030 НАИМЕНОВАНИЕ И КОД НА СПЕЦИАЛНОСТТА: „Текстообработване“, код 4820301, I СПК ОБЩ ХОРАРИУМ: 300 учебни часа • Теория: 90 учебни часа • Практика: 210 учебни часа БРОЙ НА ОБУЧАВАНИТЕ ЛИЦА: 10 лица ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Свителество за професионална квалификация Професионалното обучение ще се осъществи в съответствие с изискванията на ЗПОО. Предвиденото обучение е включено в Списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от министъра на образованието и науката. Обучението води до придобиване на първа степен на професионална квалификационна. Обучаемите лица ще усвоят основни знания по предмети, като: Операционна система, Текстообработваща програма, Електронни таблици, Изготвяне на презентации Обучение за работа в Интернет и др. По време на обучението ще се правят тестове, които да установят придобитите знания и умения по учебни предмети. В края на обучението ще се проведат държавни изпити по теория и практика, като всички успешно завършили ще получат документ - Свидетелство за професионална квалификация. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което: има присъствие минимум 80% от хорариума за обучението, проведен е държавен изпит по теория и практика и на съответното лице е предоставен документ удостоверяващ завършеното обучение. Предвижда се съгласно условията за кандидатстване по настоящата схема да се изплащат стипендии на обучаващите се. За 10-те безработни/неактивни младежи те са в размер на 10,00 лв. за всеки присъствен учебен ден (по 6 учебни часа за 50 дни). Етапите на изпълнение включват: Етап 1 – Избор на изпълнител Етап 2 – Провеждане на обучението 11 000.00 0.00
Предоставяне на обучение по ключови компетентности – КК 6 „Обществени и граждански компетентности“ : Целта на дейността е обучение на младежи в риск, вкл. с увреждания и повишаване на техните знания и умения, които са необходими за осигуряване на заетост и качествено изпълнение на служебните ангажименти. Обучението ще бъде предоставено на 10 лицата от целевата група, които са заявили желание да продължат обучението си и да работят след това. Дейността включва провеждане на обучение по ключови компетентности, както следва: НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО: КК 6 „Обществени и граждански компетентности“ ХОРАРИУМ: 30 учебни часа БРОЙ ОБУЧАВАНИ ЛИЦА: 10 лица ДОКУМЕНТ УДОСТОВЕРЯВАЩ ОБУЧЕНИЕТО: Сертификат Структурата на това обучение е на модулен принцип включващ: Модул 1. Комуникация Модул 2. Работа в екип Модул 3. Решаване на конфликти Модул 4. Управление на стреса и времето Предвидената дейност по осигуряване на обучение по обществени и граждански компетентности ще се извършва в съответствие с установените нужди на работодателя и с насоченост към упражняваната сфера на дейност и професия, както и към длъжността, която се предвижда да заеме лицето. Обществените и граждански компетентности включват всички форми на поведение, които позволяват на индивидите да участват по ефективен и конструктивен начин в обществения живот, да са адекватни на работната среда, както и да разрешават конфликти, когато това е необходимо. Те гарантират на индивидите пълноценно участие в обществения живот на базата на познание за основните социални и политически структури, за общочовешките принципи и проявите на толерантност. Съдържанието на обучението обхваща психологическа характеристика на съвместната дейност: способност за конструктивно общуване; сътрудничество и конкурентоспособност; организационно поведение; проблеми при мотивацията; конфликтите в екипа и тяхното решаване, психо-тренинг и др. Сред основните длъжностни задължения на длъжност „Оператор, въвеждане на данни“ са: въвежда данните в базата данни на компютърната система; прави справки - извлечения от базата данни при поискване от прекия си ръководител по определени показатели; извършва корекция на въведените данни, като информира за това прекия си ръководител; Сред основните длъжностни задължения на длъжност „Журналист“ са: събира местни, национални и междуранодни новини чрез интервюта, разследвания и наблюдения, присъства на обществени събития, търси информация от архиви, преглежда различни писмени материали, интервюира обществени фигури на пресконфереции и др., изразява мнение с цел стимулиране на обществения интерес. Всички тези задължения изискват умения за общуване, психологическо разбиране, а понякога и умения за убеждаване и решаване на конфликти. Обучението по КК 6 „Обществени и граждански компетентности“ е фокусирано към развитие на специфични умения и знания, които са в съответствие с индивидуалните характеристики и спецификата на работното място. Създаването на спокойна атмосфера при изпълнението на трудовите задължения е решаващо условие за повишаване на качеството на работната сила. Изграждането на умения за работа в екип и култура на поведението е важен етап при обучението на младежи в риск за реализацията им в професията и в личния им живот. Постигнатите умения след обучението, ще помогнат за напредък в професионалното израстване, за запазване на трудовата заетост и справяне с трудните ситуации в професионален и личен план. Обученията за ключови компетентности ще завършат с издаване на съответен документ, удостоверяващ придобитите знания и умения - Сертификат. За успешно завършило обучението лице ще се счита всяко лице, което: има присъствие минимум 80% от хорариума за обучението, проведен е заключителен изпит и на съответното лице е предоставен документ удостоверяващ завършеното обучение. Етапите на изпълнение включват: Етап 1 – Избор на изпълнител Етап 2 – Провеждане на обучението 1 900.00 0.00
Осигуряване на възможност за заетост – наемане на лица от целевата група: Целта на дейността е осигураване на устойчиви работни места за 8 младежи в риск от 18 до 29 г., вкл. с увреждания, посредством разкриване на нови работни места в Сдружение „Бокая“. Към настоящият момент в Сдружение „Бокая“ са ангажирани специалисти на трудови и граждански договори. В момента голяма част от служителите са заети основно със списване на информация за уеб сайтове, поддръжка на уеб сайтове, подготовка на рекламни материали и кампании и др. Сдружение „Бокая“ има сключени договори за поддържане на няколко новинарски сайта на местно ниво. Ето защо с разкриването на нови работни места и новонает персонал ще осигурим възможност за заетост на лица от целевата група и ще осигурим устойчивост на предлаганите от Сдружението услуги. Назначението на новите лица представлява нетно увелиечние на броя на персонала ни. С перспективни възможности сме да запазим минимум 4 лица на постоянен трудов договор след приключване на проектните дейности, тъй като Сдружението работи в добро сътрудничество с юридическите лица от региона и има много сериозен опит в различни стопански и търговски направления на икономическия живот. В рамките на дейността Сдружение „Бокая“ ще назначи на трудови договори за 10 месеца минимум 80 % от обучените лица, т.е. 8 лица преминали курс за професионална квалификация. Лицата ще се наемат по трудово правоотношение, както следва по длъжности: • „Оператор, въвеждане на данни“, код по НКПД: 4132-1001 – 4 броя • „Журналист“, код по НКПД: 2642-6009 – 4 броя Кандидатът ще осигури заетост за период от 10 месеца на 8 лица от допустимата целева група по процедурата. Лицата ще се наемат по трудово правоотношение, като трудовите и осигурителните отношения на наетите в рамките на проекта лица от работодателя, ще се уреждат при условията на българското трудово и осигурително законодателство. Изпълнението на дейността по проекта ще доведе до придобиване на трудови навици и повишаване конкурентоспособността на трудовия пазар на обучените младежи в риск. Ще се спомогне за адаптирането им към икономическия и социален живот, ще се повиши жизненият им стандарт и намали маргинализацията им. Процесът на обучение и трудова заетост ще повлияе върху начина на мислене, личностното поведение, моралните ценности и издигане в социалната стълбица, промяна в социалния статут. Дейността отговаря на специфичните нужди на целевата група, свързани с необходимостта от обучение, липсата на мотивация и заетост. Сдружение „Бокая“ се задължава да запази заетостта на минимум 50 процента от новоназначените представители на целевата група за период не по-малко от 6 месеца след приключване на проектните дейности. (периодът се изчислява в човекомесеци). Етапите на изпълнение включват: Етап 1 – Подбор на лица от целевата група за включване в заетост Етап 2 – Наемане на лица от целевата група 63 836.08 0.00
Трудово наставничество за младежите, за които се осигурява заетост: Целта на дейността е лицата от целевата група да получават необходимата подкрепа, за да развият професионалните си знания и умения и успешно да изпълняват задълженията си, чрез подкрепата от наставник. Наставниците по проекта ще бъдат определени от работодателя двама негови служители/работници. Всеки наставник ще отговаря за 4 души – представители на целевата група, като ще оказва подкрепа за формиране на трудови навици. Взаимоотношенията между Работодателя и служителя/работника, определен за наставник ще се уреждат съгласно условията на българското трудово и осигурителни законодателство. Наставникът ще подпомага новоназначените лица за период до 3 месеца, като месечното възнаграждение е в размер на ½ от минималната работна заплата, установена за страната. Наставникът следва да отчете минимум 40 часа месечно като наставник, за да получи съответно възнаграждение за това. Ролята и задачите на наставника ще бъдат насочени към: подкрепа за развитието на професионалния потенциал на младежите, за които се осигурява заетост; да помогне на младежите да подобрят определен аспект от трудовото си представяне; да улесни и ускори споделянето на опит между служителите; анализира и силните страни и областите за подобрение на служителя и предлага аргументирани начини за развитието им; използва своя професионален и жизнен опит, за да подпомогне младежите, за които се осигурява заеотост да подобрят своето представяне/професионални знания и умения. Наставничеството подпомага процеса на учене и се основава на опита, уменията и компетентността на служителите. В основата на взаимоотношенията между наставник и наставляван стоят установени и договорени правила, които насърчават отворената и ясна комуникация, доверието и сътрудничеството. Етапите на изпълнение включват: Етап 1 – Избор на наставници Етап 2 – Сключване на договор за период от 3 месеца 1 830.00 0.00
Предоставяне на стимули на работодатели за наемането на безработни младежи: Дейността има за цел подобряване условията на труд за новонаетите представители на целевите групи и създаване на условия за ефективен работен процес и комфортна работна среда, чрез закупуване на оборудване и обзавеждане. Оборудването и техническите средства, с които в момента Сдружение „Бокая“ разполага, са съобразени с текущия обем на работа, числов персонал и наличните заемани длъжности. Необходимостта от тази дейност произтича от изразената нужда на служителите да изпълняват ефективно и качествено служебните си задължения. Във връзка с разкриването на новите работни места за длъжности „Оператор, въвеждане на данни“, код по НКПД: 4132-1001 и „Журналист“, код по НКПД: 2642-6009 е необходимо да се обособят и оборудват нови работни места, които ще се използват от представителите на целевата група, съобразно спецификата на длъжността и необходимото за нея оборудване и обзавеждане, както следва: За длъжност „Оператор, въвеждане на данни“, код по НКПД: 4132-1001 ще бъде закупено следното оборудване: • Сървърен компютър – 1 брой • Преносим компютър – 4 броя • Принтер – 2 броя • Бюро с контейтер - 4 броя • Столове – 4 броя С разкриването на новите работни места за длъжност „Оператор, въвеждане на данни“ ще се осигури устойчивост и ще се предостави възможност на 4 безработни и неактивни младежи в риск да се интегрират на пазара на труда, като за това е необходимо да се създадат условия за ефективен работен процес и комфортна работна среда. За длъжност „Журналист“ код по НКПД: 2642-6009 ще бъде закупено следното оборудване: • Дигитален фотоапарат дигитален - 1 брой • Диктофон – 4 броя • Видео Камера – 1 брой • Професионален микрофон – 1 брой • Мобилен телефон – 2 броя На всеки новоназначен служител ще бъде осигурено работно място и ще се ползва новозакупената техника и ресурси с цел качествено изпълнение на задачите, съобразно длъжностната характеристика. Чрез закупуване на оборудване и обзавеждане за новоразкрити работни места, които се заемат от включени в проекта представители на целевите групи ще се спомогне за допълнително повишаване на ефективността и ефикасността на човешки ресурси, както и за повишаване на мотивацията и удовлетвореността на служителите. Етапите на изпълнение включват: Етап 1 – Избор на изпълнител Етап 2 – Доставка на оборудването и обзавеждането 12 767.22 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.