Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 55 170 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Настоящият проект има за цел да осигури устойчива заетост чрез разкриване на нови работни места.  Именно такава потребност има ръководството на Цитро ООД след разширените производствени мощности и финалното пускане на складовите помещения за съхранение на безалкохолни напитки. С предвидената комбинация от мерки ще се разрешат наболелите проблеми не само на фирмата, но и на безработните лица, които поради недостатъчна образователна степен, липсата на опит, отдалеченост от работното място, както и различни други дискриминационни пречки са поставени в тези условия на социална изолация. 
Постигането на общата цел ще се осъществи посредством специфичните цели:
- разкриване на нови работни места
- включване на новоназначените лица в обучения за придобиване на професионална квалификация
- устойчивост на работното място чрез закупуване на необходимата техника
Целевите групи са:
-безработни и/или неактивни младежи до 29 г.вкл.
-безработни и/или неактивни лица на възраст между 30 и 54 г.вкл.
Планирани са следните дейности:
1) Осигуряване на заетост на безработни и/или неактивни лица за период от 12 месеца 
2) Предоставяне на професионално обучение на вече наетите лица за придобиване на цяла професия по втора квалификационна степен и обучение по част от професия по трета степен
3) Закупуване на оборудване, свързано със създаването на новите работни места 
4) Дейност за организация и управление на проекта 
5) Дейност по информиране и публичност  
Очаквани резултати:  
- наети безработни и/или неактивни лица -16 бр. (в т.ч. до 29 г.-8бр.)
- проведени 3 обучения по професионална компетентност
- получени документи удостоверяващи преминато професионално обучение -16 бр.
- запазване на новосъздадени работни места, след края на проекта – 9 бр.
- закупена подемно-транспортна техника- електрокар- 1 бр.
- закупени мобилни терминални устройства- 2 бр.
- информационни табели - 2 бр.
- информационни стикери - 3 бр.
- изработени и излъчени радио-спотове - 2 бр.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1) Осигуряване на заетост на безработни и/или неактивни лица за период от 12 м.: Дейността има за цел да осигури заетост на 16 безработни и/или неактивни младежи до 29 г., както и лица на възраст между 30 и 54 г. за период от 12 месеца. Това е възможно поради нарасналата потребност от служители в Цитро ООД, както в производствения отдел, така и в новоразкритите складовите помещения. Предвижда се през първите 3 месеца да се извърши подбор на подходящи лица от допустимите целеви групи за заемане на следните длъжности: -електротехник,код 7411-2003-1бр. -оператор в хр.вкус.промишленост, производство на алкохолни и безалкохолни напитки,код 8160-2062–9 бр. -електрокарист,код 8344-2003–2бр. -склададжия,код 4321-2014–2бр. -продавач,код 5243-0002–2бр. За целта екипа по проекта ще изготвят мин.критерии на които следва да отговарят кандидатите. Заявки за търсене на хората ще бъдат подадени към БТ, обяви в сайтове за работа, както и към агенции за подбор на персонала. На свой ред трудовите посредници ще извършат първична селекция. Екипът ще извърши първичен преглед на кандидатурите. Подборът ще се извърши чрез индивидуални събеседвания-интервюта, съгл. фирмената система за подбор на кадри при спазване на заложените в ОП РЧР хоризонтални принципи за равнопоставеност на половете, липса на дискриминация и устойчиво развитие. Предвижда се в края на 3-ят месец да бъдат избрани: - безработни лица между 30 и 54 г.–8 (осем) човека (по код 102) - безработни лица до 29 г.-8 (осем) човека (по код 103) С одобрените лица фирма “Цитро” ООД ще сключи трудови договори за срок от 12 месеца, при стриктно спазване условията на българското трудово и социално законодателство. Осигуряването на заетост по настоящият проект ще даде шанс на безработните младежи и хора до 54 г. възраст да получат социална закрила, излизайки от изолацията в която са попаднали. Също така ще имат възможност за заработване на доходи, получаване на осигурителни права и повишаване на личната самооценка и самочувствие. В зависимост нуждите на отделните длъжности се предвижда новоназначените лица да преминат проф.обучение по професия втора степен и обучение по част от професия по трета квалификационна степен. Минималният осигурителен доход на заетите и всички дължими вноски за сметка на работодателите, съгл.изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност, попадаща в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 201 г. за период от 12 месеца при 8 часов работен ден са както следва: - по код на интервенция 102 ще бъдат назначени: -електротехник–1бр.х РЗ и осигуровки: (455 +82,37) х12 м=6448,44 -оператор в хранително вкусовата промишленост, производство на алкохолни и безалкохолни напитки –3 бр.х (469 +84,88) х12 м=19939,68 -електрокарист –1бр.х (469 +84,88) х 12 м=6646,56 -склададжия –2бр.х (485 +87,80) х 12 м=13747,20 -продавач–1бр.х ( 380 +68,78) х 12 м=5385,36 - по код на интервенция 103 ще бъдат назначени: -оператор в хранително вкусовата промишленост, производство на алкохолни и безалкохолни напитки – 6 бр.х (469 +84,88) х 12 м=39879,36 -електрокарист–1бр.х (469 +84,88) х 12 м=6646,56 -продавач–1бр. х (380 +68,78) х 12 м=5385,36 ОБЩА сума за РЗ и осигуровки на 16 човека:104 078,52 лв. Този разход в бюджета ще бъде увеличен с 13,99355%, в случай, че МОД промени минималните прагове: 118 642,80 лв. Съгласно спецификата на извършваните производствени дейности в “Цитро” ЕООД, е необходимо да бъде извършена Оценка на риска по работните места от специализирана Служба по трудова медицина, която да проведе и необходимото обучение по здраве и безопасност при работа съгласно Закона за здравословни и безопасни условия на труд. За Оценката на риска по работните места и обучение по здраве и безопасност на новопостъпили работници за период от 12 месеца се предвижда разход: 185 лв.Х 16 = 2960,00 лв. Общият разход се разпределя, както следва: -за лица между 30 и 54 г. (по код:102)-1480,00 лв. -за лица до 29 г. (по код:103)-1480,00 лв. 121 602.80 113 398.98
2) Предоставяне на професионално обучение на вече наетите лица за придобиване на цяла професия по втора квалификационна степен и обучение по част от професия по трета степен: Новоназначените служители на “Цитро” ООД, съгласно изискванията на длъжността ще бъдат включени в обучение за повишаване на професионалната компетентност. По този начин ръководството на “Цитро”ООД иска да гарантира качеството на работното място, както и да даде възможност да се подобри достъпът до заетост, да се повиши компетентността и ангажираността на персонала. Предвижда се новоназначените 2- ма търговци и 2-мата завеждащ склад да преминат обучение по специалност “Търговия на едно и дребно” с цел получаване на познания и умения, които до момента нямат усвоени. I.По професия: Търговски представител,код: 341040 Специалност: Търговия на едро и дребно,код 3410401, част от професия- трета квалификационна степен Продължителност на обучението: 600 учебни часа по 45 мин., от които теория: 240 часа и практика: 360 часа, разпределени за период от 5 месеца, както следва: - 4 месеца х 21 работни дни х 6 учебни часа = 504 учебни часа - 5-ят месец – 16 работни дни х 6 учебни часа= 96 учебни часа Обучението завършва с полагане на изпит. Обучени лица: 4 бр. ( 3 лица по код: 102 и 1 лице по код: 103) Документ удостоверяващ преминало професионално обучение по част от професия Търговски представител, трета степен Предвижда се новоназначените 9 човека- оператор в хранително вкусовата промишленост да преминат обучение по специалност “Производство на алкохолни и безалкохолни напитки” и специалност 5410501 Хранително - вкусова промишленост,с цел получаване на конкретни знания и умения за работа в областта за която са назначени. Това ще допринесе за бързата им интеграция, социално сближаване, добиване на опитност неща, които до момента са им пречили, за тяхната реализация. II.По професия: Оператор в хранително вкусовата промишленост,код: 541020 Специалност: Производство на алкохолни и безалкохолни напитки, код: 5410205, за втора квалификационна степен Продължителност на обучението : 660 учебни часа по 45 мин., от които теория: 264 часа и практика: 396 часа, разпределени за период от 6 месеца, както следва: - 5 месеца х 21 работни дни х 6 учебни часа= 630 учебни часа - 6-ят месец – 5 работни дни х 6 учебни часа= 30 учебни часа Обучението завършва с изпитен тест. Обучени лица: 4 бр. (1 лица по код: 102 и 3 лица по код: 103) Документ удостоверяващ преминало професионално обучение по професия Оператор в хранително вкусовата промишленост, втора степен III.По професия: 541050 Работник в хранително - вкусовата промишленост, специалност 5410501 Хранително-вкусова промишленост, първа квалификационна степен Продължителност на обучението: 300 учебни часа по 45 мин., от които теория – 120 часа теория и 180 часа практика. Обучението завършва с изпитен тест. Обучени лица: 5 бр. (2 лица по код: 102 и 3 лица по код: 103) Документ удостоверяващ преминало професионално обучение по професия Работник в хранително - вкусовата промишленост. Предвижда се новоназначените електротехник и 2-ма електрокаристи да преминат обучение по специалност “Електрически машини и апарати”. Това се налага поради факта, че фирмата планира закупуването на електрокар. В този случай тримата служители ще трябва да имат познания и придобият умения за работа с електроуреди до 1000 вата, така че да извършват качествено обслужване на батериите на новият електрокар. IV.По професия: Електротехник, Код: 522010 Специалност: Електрически машини и апарати, код: 5220101, част от професия по трета квалификационна степен Продължителност на обучението: 600 учебни часа по 45 мин., от които теория: 240 часа и практика: 360 часа, разпределени за период от 5 месеца, както следва: - 4 месеца х 21 работни дни х 6 учебни часа = 504 учебни часа - 5-ят месец – 16 работни дни х 6 учебни часа= 96 учебни часа Обучението завършва с изпитен тест. Обучени лица: 3 бр. ( 2 лица по код: 102 и 1 лице по код:103) Документ удостоверяващ преминало професионално обучение по част от професия Електротехник, трета степен. 15 675.00 12 675.00
3) Закупуване на оборудване, свързано със създаването на новите работни места : I.Закупуване на оборудване свързано с работно място“Елекрокарист” През последните години нарасналият обем на работа и повишеното търсене на безалкохолни напитки налага вземането на важни решения от страна на ръководството на Цитро ООД. През 2011г. стартира изграждането на складова база, която вече е в експлоатация. Разширените складови площи и обема на работа като цяло налагат разкриването на нови работни места. В тази връзка по проекта е планирано наемането на 2-ма електрокаристи. Проблема обаче се състои в това, че техниката с която разполага фирмата е недостатъчна и неможе да поеме целият обем на работа. Наличният към момента 1бр.ръчноводим електрокар е недостатъчен за бързото и навременно обслужване на клиентите, особенно през летния сезон когато потреблението се увеличава значително. Отделно фирмата разполага с два електрокара втора употреба, които са морално и физически остарели. Честата нужда от зареждане на батериите води до забавяне в обслужването на производството и крайните клиенти. Едно спиране за 30 мин., води до забавяне в срока на експедиция на готовата продукция, което от своя страна нарушава работния процес. Отделно бавното обслужване на клиентите в пиковите моменти през лятото, води до недоволства и спад в продажбите. Необходимостта от закупуване на нов електрокар ще осигури устойчивост на новите работни места, като пряко подпомогне дейността на електрокаристите. Отдлено новата техника ще облекчи косвена работата на склададжии и търговци. Бързият и маневрен електрокар ще повиши ефективността на работа и ще допринесе за оптимизация на складовото пространство и по- бързо движение на стоката производство-склад-краен клиент. Създаването на устойчивост на работното място ще мотивира допълнително служителите. Успоредно с това използавенто на нови технологии опазващи околната среда допринася за спазването на хоризонталния принцип за устойчиво развитие на ОП РЧР. II.Закупуване на оборудване свързано с работно място“Склададжия” Оптимизация на дейността в склада е приоритет на всяка фирма, която иска да намали разходите си и същевременно да повиши контрола, проследяемостта и качеството си на работа. Към момента завеждащия склада извършва приемането и издаването на продукция доста бавно, поради необходимостта от първоначална физическа проверка и след това електронно заприхождаване на продукцията в компютърната система на фирмата, въвеждане на баркодове и т.н.. И обратно при издаване на стока, първоначално изписване в електронната система и след това става физическото изваждане и предаване на стоката. От друга нарасналия обем работа налага назначаването на 2-ма завеждащи склада. С цел да се подобри ефективността на тяхната работа се планира закупуване на мобилни терминални устройства.Посредством тях завеждащия склада ще може в момента на физическото приемане на стоката от производството да извърши електронно нейното заприхождаване, респективно при продажба устройството редуцира наличностите само с едно действие. Самото устройство позволява чрез засичане на баркода да се заприходи стоката, да се проследят наличностите. По този начин фирмите могат да оптимизират разходите си, да правят справки за наличност, брак, реализирани продажби и т.н. Свързани в една система две или повече устройства дават актуална и еднаква информация във всеки един момент. Закупуването на два мобилни терминала ще допринесе за по-ефективно и ефикасно обслужване от страна на завеждащия склада. Оптимизацията на работните места ще окаже положително влияние върху цялостната дейност на фирмата и ще допринесе за спазване хоризонталните принципи на ОП за устойчиво развитие към което се стреми Цитро ООД. Закупеното оборудване следва да бъде застраховано за минимум 12 месеца. Имайки впредвид, че електрокара е транспортно средство, следва да се предвиди застраховка каско: 1бр.х1600=1600 лв За терминалните устройства се предвижда сключване на имуществена застраховка в размер на 150 лв.ОБЩО:1750 лв. 66 250.00 65 129.60
4) Дейност за организация и управление на проекта : Началото на проекта ще бъде поставено със сформирането на екипа – ръководител, координатор, счетоводител и юрист. На първата среща ще бъдат структурирани задачите и отговорностите на членовете на екипа. Ръководителят ще следи за тяхното точно и навременно изпълнение. По време на целият проект ще се провеждат срещи, ще се извършва мониторинг. Счетоводителят ще води пълна финансова отчетност. Всички изготвени документи ще съдържат информация за схемата и източника на финансиране на проекта. Същите ще бъдат архивирани и съхранявани съгласно изискванията на програмата. Юристът ще се грижи за провеждане на избора на изпълнители при спазване изискванията на УО и ПМС 118/2014. Координаторът ще участва при подбора на лицата, воденето на кореспонденция и поддържане на връзката с договарящия орган. Дейността е необходима съгласно изискванията на правилата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие. 21 843.00 23 642.21
5) Дейност по информиране и публичност : Информирането на широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020, е отговорност на всеки бенефициент. Основните цели на дейностите по информация и публичност са свързани с повишаване обществената осведоменост и прозрачността по отношение на съфинансирането на проекта по ОП РЧР; информиране широката общественост за ролята, която играе ЕС, съвместно с държавите-членки при отпускането на помощта и за резултатите от нея; гарантиране прозрачността в процеса на усвояване на европейските фондове и изпълнението на финансираните проекти. За целта ще бъдат изготвени и поставени на подходящо място в предприятието две информационни табели, популяризиращи приноса на ОП “РЧР” за изпълнението на настоящия проект. Информационни стикери ще бъдат поставени върху закупената подемно-транспортна техника и мобилните терминални устройства. Визуализацията върху табелите и стикерите ще съдържа логото на ЕС, номера и наименованието на проекта, и ще посочва, че проектът е получил финансиране от ЕСФ чрез Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020. Предвижда се също така излъчването на радио-спотове по национална радио мрежа с цел популяризирането на проекта. Един радио спот в началото на проекта и един в края за оповестяване на постигнатите резултати. Всички информационни материали ще са изработени в съотвествие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Дейността е необходима съгласно изискванията на правилата на Регламент (ЕК) № 1828/2006 на Европейската комисия от 8 декември 2006 г. относно реда и начина на изпълнение на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета за определянето на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд и Кохезионния фонд и на Регламент 1080/2006 на Европейския парламент и на Съвета относно Европейския фонд за регионално развитие. 1 830.00 950.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.