Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 57 382 дървета
English

Програма: Всички

Район за планиране: Водено от общностите местно развитие (ВОМР)

Описание

Проектното предложение е насочено към подобряване качеството на живот на социално уязмимите и рискови групи в Община Червен бряг, чрез осигуряване на интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда и в общността с цел преодоляване на социалното изключване и бедността. Предоставянето на качествени почасови интегрирани услуги в общността и в домашна среда е механизъм за превенция на риска от попадане в институция. Дейностите по проекта ще създават условия за усвояване на умения за независим живот, съобразени с физическия и социален статус на потребителите и ще надградят вече реализирани проекти на територията на общината по ОПРЧР, както  припокриват целите на Мярка 6 от СВОМР на „МИГ Карлуковски карст – Червен бряг - Искър“ и ще отговори на необходимостта от предоставяне на адекватна и специализирана помощ на лицата от целевата група. За предоставяне на почасовите услуги в рамките на ЦРФСП ще бъдат наети лица, които да обслужват нуждаещите се на съответната територия. Предоставянето на услугите ще се основава на идентифицираните нужди и проблеми и индивидуалната социална оценка на представителите на целевата група, нуждаещи се от постоянна грижа и в невъзможност за самообслужване. Предвиждаме по проекта да се обслужват 140 лица. Услугата - домашен санитар ще бъде предоставяна в домовете на потребителите. За по-качествено предоставяне на услугите предвиждаме комплексът от социални, здравни, психологически и рехабилитационни услуги да се предоставят почасово, както в ЦРФСП , така и по домовете на потребителите. "МБАЛ - Червен бряг" ЕООД разполага със собствен специализиран автомобил, с който ще бъдат извозвани потребителите от домовете им до ЦРФСП  и обратно (при тяхно желание).
Всички проектни дейности са насочени към изграждане на устойчив модел за качествено предоставяне на здравно-социални услуги на територията на Община Червен бряг и са организирани по начин, гарантиращ оптимално използване на човешки и финансов ресурс.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане, закупуване на материали и консумативи за качествено предостяване на здравно-социалните услуги: Основната цел на дейността е осигуряване на подходящи условия за ефективно предоставяне на новата социално-здравна услуга. Център за рехабилитация, физиотерапия и специализирана помощ в подкрепа на лица от уязвими групи /ЦРФСП/ ще бъде обособен в помещение в сградата на "МБАЛ - Червен бряг" ЕООД. Дейността включва подготовка на процедура за избор на изпълнители по реда на ЗОП, доставка и монтаж на оборудване, необходимите материали и консумативи и обзавеждане на помещението, съгласно функционалните изисквания за предвидените услуги в центъра, осигуряващ почасови услуги в общността и в домашна среда като рехабилитация, терапия, консултиране, заместваща грижа. Предвиденото обзавеждане и оборудване ще бъде съобразено с функционалността на помещенията, така че да се осигури удобство и комфорт на обитателите. В рамките на проекта се предвижда мобилно и стационарно оборудване и обзавеждане на следните помещения: кабинет по физиотерапия и рехабилитация и офис на ЦРФСП. За обезпечаване дейността на ЦРСП с оглед предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги в дома на потребителите - на база техните болявания, тежкото им физическо състояние и невъзможността им за транспортираде но ЦРФСП и в общността ще бъде закупено мобилно и стационарно медицинско оборудване за рехабилитация и физиотерапия, което ще включва: апарат с високо честотни ултра лъчи; магнитен резонанс; колела, пътека, апаратури за раздвижване на горен и долен крайник и др. помощни средства. За обезпечаване дейността на екипа, събиране на информация и изготвяне на документация е предвидено закупуването на бюра, столове и етажерки, 2 бр. лаптопи, както и канцеларски консумативи - тонери, копирна хартия, папки, класьори и др. С цел осигуряване на по-добра мобилност, достъпност, разширен обхват, бързина, качество на предоставените социално-здравни услуги, ще се използва наличното специализирано транспортно средство, собственост на лечебното заведение, с което нуждаещите се ще бъдат превозвани от дома им до ЦРФСП. За тези, които не желаят и не могат да напускат дома ще бъдат осигурени здравни и социални грижи от специалисти, чрез домашни посещение от мобилен екип. Закупеното обзавеждане и оборудване в рамките на проекта ще остане собственост на "МБАЛ - Червен бряг" ЕООД в рамките на целия им икономически полезен живот. 0.00 0.00
Подбор и наемане на персонал за работа в Центъра за рехабилитация, физиотерапия и специализирана помощ /ЦРФСП/ : Основна цел на дейността е създаване на условия за стартиране работата на Центъра за рехабилитация, физиотерапия и специализирана помощ. По проекта ще бъдат наети лица, които ще предоставят интегрираните здравно-социални услуги на целевата група, като ще се съчетават комплексни действия, в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални и здравни услуги в домашна среда и в общността. Персоналът, който ще осигури предоставянето на услугите има за цел да подпомогне ежедневието на лицата от целевата група, за да могат те да останат в семейната си среда. На база на идентифицираните потребности на целевата група, ще бъдат назначени трима сътрудници: Координатор, сътрудник, социални дейности и счетоводител/човешки ресурси, които ще управляват и организират дейностите в Центъра. Координаторът и сътрудникът, социални дейности ще бъдат наети на пълен работен ден за 20 месеца, с оглед на това центърът да бъде достъпен целодневно. Счетоводителят/човешки ресурси ще бъде нает на 4 часов работен ден. С останалият персонал, който ще предоставя здравно-социалните услуги ще бъдат сключени почасови трудови/граждански договори. Екипът на Център ще включва експерти, които имат различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно, както и други форми на професионална квалификация, което гарантира интегрирания подход при предоставяне на услугите. Тяхната проектна численост е съобразена с предварително проучване на нуждите от почасови услуги, а почасовата им заетост ще бъде съобразена с конкретните потребности на потребителите. Освен тримата сътрудници, в екипа на центъра ще бъдат включени: медицинска сестра; рехабилитатор, невролог, трудотерапевт, шофьор и 10 домашни санитари. Процесът на кандидатстване, оценка и класиране на кандидатите за персонал за Центъра ще бъде реализирано на конкурентен принцип, съобразно изискванията за подбор на мотивирани кадри, при спазване принципите за равенство между половете, недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и др. 0.00 179 521.21
Въвеждащо и надграждащо обучение и супервизия на персонала: С настоящата дейност се цели подобряване на умения на персонала за предоставянето на интегрирани здравно-социални услуги в общността и домашна среда. Осигуряването на достъп и предоставянето на качествени интегрирани услуги според специфичните потребности на потребителите изисква те да се извършват от обучен и квалифициран персонал. За да се гарантира качеството, ефективността и устойчивостта на предлаганите здравно-социални услуги се предвиждат обучения, които ще бъдат осъществени от експерти в сферата на социалните и здравни услуги. За целта ще се наеме външна организация, при спазване изискванията на ЗОП или ще се сключи договор за услуга по ЗЗД. Избраният изпълнител ще изработи обучителни програми и материали, съобразени с темите на методиките за предоставяне на интегрирани социално-здравни услуги и стандарти за качество, като ще бъдат предварително съгласувани с екипа за управление на проекта. В нея са включени 2 поддейности: Поддейност 1: Въвеждащо и надграждащо обучение: Обучението на персонала е насочено и цели придобиване, усъвършенстване и разширяване на теоретичните познания и практическите умения за предоставяне на качествена грижа и подкрепа на хора с увреждания, самотно живеещи възрастни хора и възрастни в риск. При обученията ще бъде прилаган интерактивен подход, включващ теоретични познания и практически умения, както и добри практики от българския и международния опит. Обучението на персонала ще е на два етапа - първи етап включва едно двудневно въвеждащо обучение, а втория етап - едно двудневно надграждащо обучение.за поддръжане и надграждане на знанията и уменията на персонала. Надграждащото обучение цели поддържане и надграждане на знанията и уменията на персонала. То ще се проведе в период, през който екипа на Центъра е придобил личен опит и ще е наясно относно собствените дефицити и затруднения в работата си лицата отцелевите групи, взаимодействието с институциите и своите правомощия. това обучение ще включва повече конкретика, относно актуалните потребности на потребителите на услугите. Поддейност 2: Супервизия на персонала Особеностите на целевите групи изискват постоянна грижа за персонала, работещ пряко с тях. Груповата и индивидуална супер визия и обратната връзка по конкретни казуси гарантира качеството на директната работа и коректното изпълнение на поетите ангажименти, спомага за вентилиране на негативните емоции и възстановяване на психичния комфорт и работоспособност на предоставящите грижи. Супервизия има важна роля за повишаване компетенциите на персонала в центъра, чрез споделяне и обмен на личен опит и добри практики, подпомага екипната работа и колегиалните взаимоотношения, поддръжа оптимални нива на стрес на работното място. Груповите и индивидуални сесии ще се отнасят до затруднения в работата с потребителите и/или техните близки, затруднения в работата с институциите, развиване и надграждане на умения. Целта на работта под супервизия кореспондира с поставената цел да се повишава мотивацията на работещите в помагащите професии за постигане на резултати и удовлетворености и грижа за здравето и работоспособността на персонала. 0.00 3 577.23
Изготвяне на методика, вътрешни правила и процедури за организация на работата в Центъра за рехабилитация, физиотерапия и специализирана помощ в подкрепа на лица от целевата група, включена в проекта.: Основна цел на дейността е гарантиране на качество и мултидисциплинарен подход при предоставянето на интегрираните почасови здравно-социални услуги, чрез създаване на методика, вътрешни правила и процедури за организация на работа на служителите в Центъра за рехабилитация и специализирана помощ в подкрепа на лица от целевата група, включна в проекта. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, с необходимата квалификация за изготвянето на такива документи. Документите, ще бъдат разработени, съгласно действащата нормативна уредба за предоставяне на здравни и социални услуги в общността и в домашна среда и програми за предоставяне на новите услуги, съобразени с индивидуалните потребности на потребителите. 0.00 3 000.00
Подбор на ползвателите на услугите в Центъра за рехабиитация, физиотерапия и специализирана помощ в подкрепа на лицата от целевата група: Целта на дейността е изработване и провеждане на ефективна процедура по подбор на крайни потребители, основана на ясни критерии и реална оценка на потребностите. Ползватели на услугите могат да бъдат лица, попадащи в следните целеви групи: - Хора с увреждания (в т.ч. с физически, сензорни, множествени увреждания, умствена изостаналост и психични заболявания); - Хора над 65 г. в невъзможност за самообслужване, в т.ч. самотно живеещи възрастни хора; - Възрастни в риск. В рамките на дейността ще бъде изготвен стандартен пакет от документи /заявление/ за кандидатстване от страна на потенциални потребители за осигуряване на дневни и почасови услуги за грижа на лицата с увреждания, вкл. с тежки множествени увреждания, рехабилитация, социална подкрепа, консултиране и др., както в самия център така и в домашна среда, мобилни услуги и други подкрепящи дейности, съгласно индивидуалните потребности на целевата група. Заявлението ще бъде изготвено по образец, съгласно изготвената Методика и ще включва: формуляр – заявление, придружени от документ за самоличност, копие от ЕР на ТЕЛК/НЕЛК/ЛКК, копие от амбулаторен картон и др. актуални медицински документи, с които се удостоверява здравословното състояние на лицето, подкрепяща документация, касаеща физическото и психическото състояние и социалния статус на бенефициента. Кандидатите ще заявяват необходимостта от ползване на почасови услуги по настоящ адрес. Всички подадени заявление ще се входират в Дневник на заявленията от кандидат-потребителите. На всеки кандидат-потребител, след приемането на заявлението и прудружаващата го документация ще се създаде лично досие. За недопускане на двойно финансиране, Координаторът на центъра и сътрудникът, социални дейности ще обменят информация с общинска администрация и Дирекция "Социално подпомагане" относно лицата, кандидатствали за социалната услуга, дали ползват социални услуги по национални програми или по програми, финансирани от други източници и по друг ред. Отговорни за подготовка на необходимите документи и информационната кампания за кандидатстване на потенциалните потребители са Координаторът на центъра и сътрудникът, социални дейности. Предоставянето на услугите в центъра ще се основава на идентифицирани нужди и проблеми на представителите на целевата група и индивидуална социална оценка на всеки един от тях, изготвена от външен изпълнител/ли, с който ще бъде сключен договор по реда на на ЗОП или ЗЗД. Индивидуалната оценка на потребностите от подкрепа ще се изготвя след дискусия с потребителя и/или негов законен представител. Класирането на потребителите ще бъде по низходящ ред, съобразно бюджета им в часове, бюджета и индикаторите на проекта. Класирането ще бъде изнесено на видно място пред ЦРФСП, на сайта на "МБАЛ - Червен бряг" ЕООД, както и в сградата на общинска администрация - Червен бряг. На база индивидуалната оценка ще бъде изготвен индивидуален план за работа с потребителя, който е със сформирани основни насоки за бъдещата работа, в зависимост от потребностите и съобразно желанията на потребителя. В Индивидуалния план за подкрепа могат да бъдат включени и препоръки за мерки за подкрепа от социален, здравен, трудов, образователен и друг характер в зависимост от конкретните потребности на лицата. Оценката и индивидуалния план ще се преразглеждат на шест месеца и при необходимост се актуализира. За всеки потребител, медицинската сестра ще изготвя план за здравни грижи, който ще се актуализира при необходимост на шест месеца. Трудно подвижните потребители и потребителите, които живеят на по-отдалечени места, за вземането и откарването до дома им ще използва наличното специализирано транспортно средство. 0.00 3 355.96
Разкриване на Центъра за рехабилитация, физиотерапия и специализирана помощ : Центърът за рехабилитация, физиотерапия и специализирана помощ за лица от уязвими групи ще бъде ситуиран в сградата на "МБАЛ - Червен бряг" ЕООД - гр. Червен бряг и има осигурен достъп за лица с увреждания. Центърът ще включва: кабинет по рехабилитация и физиотерапия и офис, който ще се използва от екипа на центъра. Освен предвиденото материално обезпечаване посредством реализиране на дейност 1, се предвижда назначаване на мултидисциплинаред екип, който ще работи в центъра и ще предоставя здравно-социалните услуги. Тези услуги, ще бъдат основани на експертен и индивидуален подход, поставящ на първо място реалните нужди на лицата от целевата група. Екипът ще работи по изготвена по проекта методика за работа в центъра. Дейността ще се реализира в продължение на 18 месеца и стартира от 7 проектен месец, от датата на сключване на договор с първи потребител. Координатор, сътрудник, социални дейности и счетоводител/човешки ресурси ще управляват и организират дейностите в Центъра. Предоставянето на почасови мобилни здравно-социални услуги в домашна среда и/или в общността, съобразно индивидуалните потребности на потребителите, осигуряващи интегриран достъп до здравни, социални и други услуги ще се осъществява от 10 домашни санитари и екип от специалисти, притежаващи различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно, както и други форми на професионална квалификация, което гарантира интегрирания подход при предоставяне на услугите. Тяхната проектна численост е съобразена с предварително проучване на нуждите от почасови услуги, а почасовата им заетост ще бъде съобразена с конкретните потребности, но не повече от два часа дневно на потребител. Според индивидуалните потребности и желания на потребителите, услугите ще се предоставят поотделно или заедно, в обем и начин (време), отразени в договора и плана. При промяна на потребностите и декларирано желание от потребителите ще се извършва своевременна промяна в организацията за предоставяне на услугите. Социалните и здравни услуги ще се предоставят при зачитане на личното достойнство, с уважение към потребителите. С одобрените потребители ще се сключи Договор за предоставяне на здравно-социални услуги. Услугите, предлагани в Центъра ще са достъпни за нуждаещите се лица в цялата селищна система на Община Червен бряг. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.