Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-1.023-0006-C01
Наименование на проекта Нови хоризонти за безработни, неактивни и заети лица, в Югозападен район чрез предоставяне на услуги и обучения по предприемачество и бизнес
Бенефициент 176616298 ФОНДАЦИЯ "ИНСТИТУТ ЗА КУЛТУРНО НАСЛЕДСТВО"
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 04.04.2018
Дата на стартиране 01.09.2018
Дата на приключване 01.08.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Югозападен (BG41)

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът ще бъде изпълнен от „Институт за културно наследство“ с подкрепата на заинтересувани страни - местна власт, бизнес инкубатори, социално-икономически ангажирани организации.
Развитието на предприемачеството е сред основните приоритети на Европейската комисия. Насърчаването на самостоятелната стопанска дейност е идентифицирано, като ключова предпоставка за развитие на иновациите и създаване на повече добавена стойност в икономиката. Едно от основните предизвикателства пред българския трудов пазар е липсата на подходяща подготовка на бъдещи предприемачи.
Настоящият проект има за цел да даде нови хоризонти за развитие на безработни и наети лица, вкл. и на младежи, чрез предоставяне на комплекс от услуги и обучения по предприемачество и бизнес, както и намиране на подходящи източници на финансиране за стартиране на самостоятелна стопанска дейност и самонаемане.
Проектът ще реализира своите дейности на територията на всички области в Югозападен район.
Целевата група по проекта вкл. безработни, неактивни и работещи, вкл. младежи до 29 г., общо 140 лица, желаещи да започнат самостоятелна стопанска дейност.  Над 70% ще са безработни и/или неактивни лица, вкл. младежи до 29 г.
Очакваните резултати са свързани с индикатора за резултат и предвижда 50 лица да бъдат участници в самостоятелна заетост при напускане на програмата. Насърчаване развитието на предприемачеството и чрез разработване на качествени бизнес планове, с които лицата да кандидатстват за финансиране, ще се разкрият нови качествени работни места. Благодарение на консултантските услуги ще се постигне устойчивост на новостартиралите предприятия.
Настоящото проектно предложение е в съответствие с ОП „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г., с „План за действие „Предприемачество 2020 г.“ на ЕС и стратегията „Европа 2020”, общински и областните планове за развитие в Югозападен район, като допринася за постигане на целите в областта на трудовата заетост и борбата с бедността и социалното изключване.
Дейности
  • Дейност: Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Настоящата дейност има за цел да информира и мотивира представителите на целевата група по проекта за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, както и за предстоящите обучения и консултации. Очаква се да вземат участие 140 лица - 100 неактивни и безработни, вкл. 20 младежи до 29 г.; 40 работещи. Това ще бъде постигнато чрез инициативи за информиране и мотивиране, които включват следните етапи: 1. Подготовка за информационни семинари и мотивационни срещи. Екипът на проекта ще осъществява комуникация с лицата от целевата група; ще организира всички логистични детайли; ще подготви необходимите материали. Важен елемент са срещите с медии и публикации на информационни материали за предприемачеството. По този начин целевата група ще бъде информирана предварително за инициативите. 2. Организиране на информационен семинар (10 бр.), както следва: - 3 в София-област - в общини Златица, Пирдоп, Етрополе; - 2 в обл. София-град - община Столична; - 2 в обл. Перник – общ. Перник и общ. Брезник; - 2 в обл. Благоевград – общини Дупница и Благоевград; - 1 в обл. Кюстендил – общ. Кюстендил. Семинарът ще информира лицата от целевата група за предприемачеството; за ролята му в икономиката на местно, национално и европейско ниво; за развитието на собствен бизнес и т.н. Ще бъде популяризирана ОП РЧР, както и проектните дейности. Участниците в семинара ще подобрят своето разбиране за предприемачеството като гръбнак на една модерна, конкурентноспособна и социално-приобщаваща икономика. Предвижда се информационният семинар да бъде с продължителност 4 часа. В него ще се обърне специално внимание на мерки за развитие на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсна (енергийна) ефективност. Ще бъдат представени добри практики свързани с прилагане на тези политики и мерки, и как тези политики могат да се приложат на местно ниво и да бъдат в основата на предприемачески бизнес. 3. Провеждане на 10 мотивационни срещи с представители на целевата група по графика на информационните семинари. Тези срещи ще насърчат участниците от целевата група към развитие и подобряване на бизнес и предприемачески умения; ще насърчи стремежа за изграждане на една по-устойчива и качествена заетост на пазара на труда; ще създаде нагласи за позитивната роля на представителите на целевата група в обществото като възможност за устойчиво интегриране на пазара на труда на уязвими социални групи, вкл. младежи; а от друга страна ще насърчи самостоятелна заетост и развитието на собствен бизнес. Мотивационните срещи ще бъдат провеждани след информационния семинар с продължителност 4 часа. Като съобразно специфичните нужди и необходимост на целевата група се предвиждат да бъдат организирани като групови и/или индивидуални. Предвижда се на местата за провеждане на събитията да има достъп за хора с увреждания. При необходимост, организацията изпълнител ще осигури специализиран превоз на хора с увреждания или видео стрийминг. За изпълнението на тази дейност 1 и следващите дейности 2 и 3 се предвижда подготовка и провеждане на тръжни процедури за възлагане на договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД: - за изработка и доставка на информационни и мотивационни материали и доставка на консумативи; - за изработка и доставка на обучителни материали и доставка на консумативи; - наем зали за събития/обучения; - подбор на специалисти и експерти; Предвижда се процедурите за всички дейности да се обединят, тъй като имат еднакъв предмет. В тази връзка ще бъдат подготвени и проведени през 1ви месец на проекта. За изпълнението на дейност 1 ще бъде назначен организатор събития, код 33323001, по реда на КТ, както и ще бъдат включени експерти и консултанти съгласно ЗЗД, които да мотивират и информират целевата група. В края на тази дейност ще бъде направен анализ на участниците и въз основа на тяхната мотивация ще се изготви списък с предварителен подбор на участници за следващите проектни дейности 2 и 3., Договорена стойност: 14 000.00 , Отчетена стойност: 15 589.00
  • Дейност: Предоставяне на обучения по предприемачество и бизнес умения: Настоящата дейност в продължение на 5 месеца има за цел да организира и проведе обучение на 100 бр. лица от целевата група, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. Обучаемите ще получат основни познания и умения в предприемаческата и бизнес дейности – най-вече при изготвянето на бизнес план за стартиране на бизнес и устойчиво управление. Обученията се извършват по утвърдена учебна програма от „Институт за културно наследство“, като е приложена към настоящия проект. Дейността предвижда следните етапи: 1. Предварителна подготовка в продължение на 1 месец за провеждане на обучения, която включва изпълнението на следните задачи: - Въз основа на предварителния подбор, проведен в края на дейност 1, ще се изготви списък с лица, които ще бъдат включени в обучение в дейност 2. За всеки участник ще бъде изготвен индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа. Планът ще се актуализира в хода на участието в дейностите. Планът ще включва необходимостта от обучение, консултации и менторство, както и насочване към конкретна финансираща програма, чрез която лицето да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие. Тези планове са необходими за организацията на настоящата дейност 2 и следващата дейност 3, тъй като в тях ще има информация за това какъв брой лица ще бъдат включени в дейност 2 и 3 и какъв брой лица ще бъдат насочени директно към дейност 3. От общия брой на целевата група 140 бр. лица се очаква 100 бр. да се включат последователно в дейност 2 и 3, а 40 бр. лица да бъдат насочени директно към дейност 3. - Изготвяне на списък с лица за обучение в дейност 2; - Подбор и назначаване на служител Организатор обучение, код 24246004, съгласно КТ за период от 4 месеца; - Подбор на обучители и сключване на договор по реда на ЗЗД; - Изготвяне на график за провеждане на обученията; 2. Провеждане на обучения в рамките на 3 месеца. Предвижда се организиране на 12 групи, разпределени както следва: - група 1, общ. Златица. - група 2, общ. Пирдоп. - група 3, общ. Брезник. - група 4, общ. Столична. - група 5, общ. Етрополе. - група 6 и група 7, общ. Столична. - група 8, общ. Дупница. - група 9, общ. Благоевград. - група 10, общ. Перник. - група 11, общ. Кюстендил. - група 12, общ. Етрополе. 3. Продължителността на обучението по утвърдена учебна програма на Институт за културно наследство е 80 бр. лекторски часа. 4. Формата на обучение е гъвкава и съобразно специфичните нужди на групите, обучението ще бъде организирано вечерно, съботно-неделно, дневно, в присъствена форма. 5. Учебната програма е разработена съгласно изискванията на ОП РЧР и утвърдена от „Институт за културно наследство“ и включва 11 модула: - Вие като предприемач – 5 ч. - Форми на търговска дейност – 5 ч. - Основи на дребния бизнес: изграждане и развитие на малки и средни предприятия-МСП – 5 ч. - Персонал, правни отговорности и застраховка – 5 ч. - Финансово планиране – 5 ч. - Капитал и видове източници – 5 ч. - Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план – 5 ч. - Стартиране на бизнеса – 5 ч. - Практически насоки – 10 ч. - ИТ средства и приложения в помощ на бизнеса – 20ч. Този модул е изцяло базиран на интерактивно обучение. - Добри практики на политика и мерки по околна среда, изменение на климата и енергийна ефективност. 10 ч. 6. След завършване на обучението се издава сертификат за завършен курс по „Предприемачество и бизнес умения“. Индивидуалният план на всеки участник ще се актуализира с оглед напредъка в обучението. Цялостната организация на дейността ще се изпълнява от екипа по проекта, организатора обучение и обучителите., Договорена стойност: 39 410.80 , Отчетена стойност: 42 824.13
  • Дейност: Предоставяне на подкрепа за подготовка на самостоятелна стопанска дейност - консултантски услуги и менторство: Дейност 3 в продължение на 8 месеца ще има за цел да предостави консултантски услуги и менторска подкрепа на представителите на целевата група за подготовка и развитие на самостоятелна стопанска дейност или самонаемане и да се насочат към подходящи източници за финансиране на дейността. Консултантските услуги, които ще бъдат предоставени са структурирани в консултантска план-програма разработена съобразно нуждите на целевата група по проекта и одобрена от „Институт за културно наследство“. Тя включва следните 8 модула с обща продължителност 40 часа: 1) консултации за разработване на бизнес идеи– 5 ч.; 2) консултации за преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите– 5 ч.; 3) консултации за подготовка на бизнес планове– 5 ч.; 4) консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността– 5 ч.; 5) консултации за правилна бизнес комуникация и делово общуване, вкл. създаване на бизнес контакти– 5 ч.; 6) подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. – 5 ч. 7) консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР– 5 ч.; 8) консултации за подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ– 5 ч.. Дейност 3 предвижда следните етапи: 1. Предварителна подготовка. - избор и назначаване на специалист обучение и развитие, код 24246002, по реда на КТ, за период от 4 месеца, който да организира провеждането и предоставянето на консултантските услуги. - подбор на консултанти - специалисти по финансово-правни въпроси, маркетинг, човешки ресурси, експерт европейски фондове и програми, банки и застраховане. Консултантите ще бъдат с широк спектър от възможности, за да отговорят на специфичните нужди на целевата група. - постоянна комуникация с лицата, за уточняване на техните нуждите, съобразно уменията и желания им за консултации, което е необходимо за изготвянето на календарен график. - изготвяне на календарен график за консултации. - постоянна комуникация с подизпълнителите по договорите за наем на зали, за обучителни материали, за консумативи и др., с цел уточняване на логистични детайли. 2. Организиране на консултантските услуги. Предвижда се предоставянето на консултантските услуги да са групови и/или индивидуални съобразно уменията и желанията на участниците. При сформиране на групи ще се съблюдава брой в група от 5 до 10 бр. лица. Съобразно спецификата на всяко лице и неговите бизнес идеи се предвиждат и индивидуални консултации. Те ще са належащи особено в модул 3, 7 и 8, общо 3 модула. Индивидуалните консултации ще се провеждат в присъствена форма. Груповите консултации ще са за модули 1, 2, 4, 5, 6, т.е. общо 5 модула. Общият брой часове на едно лице, на което е предоставена консултация или менторска подкрепа няма да надхвърля 40 часа. Предвижда се задължително насочване на всеки участник към финансиране на самостоятелна стопанска дейност. Източниците на финансиране ще включват възможности за кандидатстване по оперативни програми на ЕС, банкови заеми по различни схеми за нисколихвени кредити, както и други донорски програми. В процеса на провеждане на консултациите ще бъдат актуализирани индивидуалните планове на лицата. След приключване на консултациите и менторската подкрепа, всяко лице ще получи сертификат „Предоставена подкрепа – консултантски услуги и менторство“. Такъв документ ще се издава за всеки модул, за който е предоставена съответната подкрепа – консултация или менторство., Договорена стойност: 73 989.20 , Отчетена стойност: 82 621.27

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Александрина, Договорена стойност по проекта*: 28.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "АГЕНЦИЯ ЗА РАЗВИТИЕ И ОБРАЗОВАНИЕ", Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "ПЕРНИШКА ТЪРГОВСКО-ПРОМИШЛЕНА ПАЛАТА", Договорена стойност по проекта*: 4 870.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мария, Договорена стойност по проекта*: 2 806.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: НИКОЛ МЕДИА КОНСУЛТ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 625.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Анелия, Договорена стойност по проекта*: 168.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Павлинка, Договорена стойност по проекта*: 84.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Екатерина, Договорена стойност по проекта*: 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Василиса, Договорена стойност по проекта*: 1 828.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Десислава, Договорена стойност по проекта*: 1 228.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Евелина, Договорена стойност по проекта*: 1 628.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЦЕНТЪР ЗА ОБУЧЕНИЕ ИНТЕРСИСТЕМ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 400.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Красимира, Договорена стойност по проекта*: 56.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Силвия, Договорена стойност по проекта*: 8 928.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: РАЙКА СТАНКОВА - ЕДИ ЕТ, Договорена стойност по проекта*: 1 250.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "НАЦИОНАЛЕН ИНСТИТУТ ЗА ПРОФЕСИОНАЛНО ОБРАЗОВАНИЕ И ОБУЧЕНИЕ", Договорена стойност по проекта*: 5 200.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мария, Договорена стойност по проекта*: 112.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Илияна, Договорена стойност по проекта*: 56.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: НАРОДНО ЧИТАЛИЩЕ ТОДОР ПЕЕВ-1871, Договорена стойност по проекта*: 770.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Даниел, Договорена стойност по проекта*: 2 900.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Сузана, Договорена стойност по проекта*: 112.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИНЕС ТРАВЕЛ БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 400.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ИНТЕРЛЕНД БГ ООД, Договорена стойност по проекта*: 24 648.80 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Валентина, Договорена стойност по проекта*: 40.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Сдружение "ВКЛЮЧИ СЕ И ТИ", Договорена стойност по проекта*: 4 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Димитър, Договорена стойност по проекта*: 4 828.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: МЕРИДИАН-22 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 6 600.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Ася, Договорена стойност по проекта*: 56.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Ралица, Договорена стойност по проекта*: 2 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Чойс БГ 82 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 8 000.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: СДРУЖЕНИЕ "БЪЛГАРСКА АСОЦИАЦИЯ НА ЖЕНИТЕ -ПРЕДПРИЕМАЧИ", Договорена стойност по проекта*: 9 300.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "НАРОДНО ЧИТАЛИЩЕ НАПРЕДЪК - 1869", Договорена стойност по проекта*: 1 010.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Мими, Договорена стойност по проекта*: 2 320.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: 8 ММ Инвест ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 5 100.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Кунка, Договорена стойност по проекта*: 730.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Надежда, Договорена стойност по проекта*: 56.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕЙ СИ ЕС ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 105.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: Петя, Договорена стойност по проекта*: 4 400.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Заети участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 40.00 , Достигната стойност: 74.00
Индикатор 2 Участници в самостоятелна заетост при напускане на операцията, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 50.00 , Достигната стойност: 45.00
Индикатор 3 Безработни и неактивни участници, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 100.00 , Достигната стойност: 127.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 140 140.00 BGN
БФП 140 140.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 134 969.14 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Няма намерени тръжни процедури

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN