Идентификация

Номер от ИСУН BG-RRP-4.020-0148-C01
Наименование на проекта Въвеждане на мерки за повишаване на енергийната ефективност на административна сграда с адрес: гр. Бургас, к-с „Славейков“ до бл.49
Бенефициент 000056814 Община Бургас
Източник на финансиране МВУ ==> Национален план за възстановяване и устойчивост
Дата на сключване на договора/заповедта 25.04.2024
Дата на стартиране 25.04.2024
Дата на приключване 25.04.2026
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП В изпълнение (от дата на стартиране)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Бургас, гр.Бургас

Описание

Кратко описание на проекта
Проектът цели подобряване на  енергийните характеристики в сграда, притежавана в съсобственост от два публични органа: Министерство на вътрешните работи и Община Бургас. Сграда с идентификатор 07079.602.120.1 по КККР на гр. Бургас и административен адрес: гр. Бургас, к-с „Славейков“ до бл.49 се ползва за задоволяване на административните нужди на Дирекция „Национална система 112“ на МВР, по конкретно:  "Районен Център - 112" – Бургас и Център за административно обслужване „Освобождение“ към Община Бургас. Чрез прилагане на най-ефективен пакет от енергоспестяващи мерки се очаква сградата, обект на интервенция да постигне енергиен клас А и да допринесе по отношение спестяването на емисии CO2, като не по-малко от 55 % от потребената (доставена) енергия за отопление, охлаждане, вентилация, гореща вода за битови нужди и осветление е енергия от възобновяеми източници, разположени на място на ниво сграда. Целевите групи по проекта са служители на МВР и общинска администрация, както и граждани, ползватели на административни услуги. Проектното предложение адресира потребностите от подобряване на енергийните характеристики на сградите в публичния сектор, което ще доведе до намаляване на разходите за енергопотребление и спестяване на публичен ресурс, намаляване на вредните емисии, осигуряване на по-добри условия за работа в помещенията за предоставяне на услугите, подобряване достъпа за хора с увреждания.
Дейности
  • Дейност: Обследвания, осигуряване на разрешителен режим за изпълнение на мерките, строителен надзор и въвеждане в експлоатация: В рамките на дейността е предвидено осигуряване на всички консултантски услуги и съгласувателни процедури, тяхното одобрение, контрола по изпълнението им, както и законосъобразното протичане на процесите и въвеждане в експлоатация на строежа. В рамките на конкретната дейност са включени под-дейности: Независима експертна оценка, след приключване на СМР: Изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР е предварително обявена задължителна дейност по настоящата процедура, пряко обвързана с крайната цел на проектното предложение и средство за потвърждаване на постигнатите спестявания и предварително заложени индикатори. Независимата експертна оценка ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор, различен от Консултантът, изготвил доклада от обследванията за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ, след приключване на дейностите по СМР и предаване обекта на Възложителя. Консултантска услуга: надзор по време на строителството: За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на СМР, по внедряване на енергоефективни мерки, в съответствие със ЗУТ и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на СМР. Консултантът по строителен надзор на обекта изпълнява функции съгласно чл. 168 от ЗУТ и гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени законосъобразно и в съответствие с инвестиционния проект при спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Строителният надзор ще следи за правилното и пълно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството. Ангажимент на Консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежите в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно Наредба № 5 / 28.12.2006 г., а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация. Съгласуване и въвеждане на обекта в експлоатация: След подготовката на инвестиционния проект ще бъдат извършени всички необходими съгласувателни процедури с експлоатационните дружества и отговорните институции, така че да бъдат осигурени законосъобразното стартиране на строителството и да се гарантира безпрепятственото въвеждане в експлоатация. , Договорена стойност: 30 160.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изпълнение на инженеринг за прилагане на мерки за ЕЕ, вкл. съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките, за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници и за изпълнение на неотложните мерки, разписани в техническия паспорт на сграда с идентификатор 07079.602.120.1 по КККР на гр. Бургас и административен адрес: гр. Бургас, к-с „Славейков“ до бл.49: В рамките на дейността ще се подготви инвестиционен проект, ще бъдат изпълнени предвидените в проекта строително монтажни работи, в това число доставката на необходимото оборудване и обслужването му в рамките на оферирания от изпълнителя гаранционен срок, а също и авторски надзор по време на строителството, вкл. оказване съдействие при въвеждането на строежа в експлоатация. Административна сграда с идентификатор 07079.602.120.1 по КККР на гр. Бургас и административен адрес: гр. Бургас, к-с „Славейков“ до бл.49 се притежава в съсобственост от: 1.МВР, съгл. Акт за публична държавна собственост №7076/14.12.2008 2. Община Бургас, съгл. Акт №7475/04.07.2013г. за Публична общинска собственост Сградата е двуетажна, построена през 1974г, като един от павилионите на ЦДГ, но през последните над 40г. е с административно предназначение. През 2013 г., част от I етаж е прехвърлен безвъзмездно на МВР за задоволяване нуждите на „Районен център 112“, гр. Бургас. Съгл. Акт за собственост и кадастър ЗП е 439,0м2, а РЗП : 886,0м2, а съгл. извършено заснемане ЗП е 445,0м2, а РЗП : 908,0м2 Разпределение I етаж: входно антре и коридори, работна зала, два санитарни възела с гардеробни, сървърно, склад, стая за отдих, кабинети - директор, началници на отдели и системен администратор и II етаж: коридори, деловодство, санитарен възел, склад, архив, битови помещения, каса, кабинет директор на ЦАУ, и 7 бр. кабинети. Вътрешните стени на сградата са от стоманобетонни носещи трислойни сандвич панели с дебелина 14см и разпределителни с дебелина 6см. Външните ограждащи стени са със среден слой топлоизолация от експандиран полистирен(стиропор) с дебелина 6см. Осигурен е достъп до покрива чрез външна, стоманена стълба от II ет. Предмет на проектантско решение и строително изпълнение в рамките на тази Дейност са: Мерките от неотложен характер: Осигуряване на достъпна среда на лица с увреждания до I и II етаж за удовлетворяване на изискванията на Наредба №4 за достъпна среда и маршрути; Възстановяване на участъците с недовършена шпакловка върху топлоизолацията и довършване на фасадното покритие.; Ремонт на цокъла на сградата и на тротоарните настилки за предотвратяване на просмукване на влага в дълбочина и овлажняване на земното легло под фундаментите; Подсилване на фундаментите в около стълбището и съседните му помещения след констатация с геолог. Мерки по част ЕЕ: В съществуващото състояние сградата има високо ниво на енергийно потребление и попада в клас на енергопотребление „С“. По скалата на класовете на енергопотребление минимално изискващия се клас е „В“, във връзка с което в обследването за ЕЕ са предложени 2 пакета енергоспестяващите мерки: След изпълнение на енергоспестяващите мерки от пакет 1+ВИ „Оползотворяване на енергия от възобновяеми източници – слънчева PV“, интегрираната енергийна характеристика на сградата ЕР ще достигне прогнозна стойност 133 kWh /m² по първична/невъзобновяема енергия, което ще осигури на сградата принадлежност в клас „А“. Освен проектиране и изпълнение на основни и съпътстващи СМР, в рамките на тази дейност се очаква изпълнение на авторски надзор по време на строителството от правоспособни лица по съответните специалности. , Договорена стойност: 351 314.09 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Публичност, организация и управление: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, както и за популяризиране на постигнатите резултати, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти на Кандидата и партньора с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответните длъжностни характеристики. Съставът на екипа за управление на проекта включва 4 експерта, разпределени по съответните позиции: 1. Ръководител проект - отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация със Структурата за наблюдение и докладване /СНД/; - контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи. - осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности; - отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН 2.Финансист - отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с изпълнителите. - В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система. -отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас. 3. Координатор - подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности; - отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта; - отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020; - отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта; - осъществява координация между всички участници строителния процес на обекта; 4. Инвеститорски контрол - контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителството на обекта; - следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР; - представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация; - осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по обекта; - следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР. Експертите ще имат ангажимент текущо да проследяват физическото и финансово изпълнение на проекта, да следят графика на дейностите, да изготвят необходимите технически и финансови документи за отчитане на изпълнението, да изготвят и подават искания за плащания, както и да осигуряват публичност по време на изпълнение на проекта. С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС в реализиране на дейностите са предвидени серия от мерки за популяризиране крайните цели и ефекти, а именно: едно публично събитие, прессъобщения и информационна кампания. При стартиране на проекта ще бъде изготвено и разпространено прессъсобщение с информация за проекта. Кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, което подчертава финансовата подкрепа от ЕС ще бъде публикувано и на страницата на Кандидата и партньора. В рамките на проекта ще бъде организирана информационна кампания при стартиране на СМР и публично събитие приключване на проекта. След приключване на строителните дейности на фасадата на реновираната сграда ще бъде поставена постоянна информационна табела, с цел осигуряване на публичност за приноса на МВУ при реализацията на проекта. , Договорена стойност: 3 482.19 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Изготвяне на обследване за ЕЕ, сертификат за ЕЕ, техническо обследване и технически паспорт: Наличието на енергийно обследване, вкл. сертификати за енергийни характеристики, както и на техническо обследване на целевите сгради, вкл. Технически паспорт на сградите е предварително условие за кандидатстване по настоящата процедура. Обследванията на сграда с идентификатор 07079.602.120.1 са възложени от Община Бургас през 2022г. и 2023 г. и издадените във връзка с това доклади са изготвени в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в актуалната приложима подзаконова нормативна уредба (Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ и съгл. чл. 169, ал. 1 - 3 от ЗУТ). Обследванията са придружени от валиден сертификат за енергийни характеристики и технически паспорт на съществуващ строеж за сградата. в обхвата на предложението за изпълнение на инвестиция. Обект на извършените обследвания са: • актуалното състояние на архитектурните елементи на сградата, степента на износване, видими дефекти, потенциала на конструкцията да понесе вертикалните и хоризонталните товари, сеизмичната устойчивост и противопожарните характеристики на елементите, а също и да бъде установено текущото състояние на изпълнените инсталации в тях и съответствието им с нормативните изисквания по време на проектирането и изпълнението на сградите и съпоставяне с действащите нормативни изисквания, към момента на обследването. • идентификация на сградните ограждащи конструкции и елементи и системите за осигуряване на микроклимата, измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия; • разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност; • технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност; • оценка на спестените емисии въглероден диоксид (CO2) в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност. , Договорена стойност: 1 800.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори
  • Партньор: Районен център 112 - Бургас, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
Изпълнители
  • Изпълнител: КОСТОВ И СИНОВЕ ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: ЕНЕРДЖИ СЕЙВИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 0.00 , Отчетена стойност**: 0.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 25.40 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 2 Завършено енергийно-ефективно обновяване на нежилищни сгради — обновена площ на обществени сгради (подмярка 2), Мерна единица: m2, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 908.00 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 3 Понижаване на годишното потребление на първична енергия, Мерна единица: kWh/година, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 120 194.28 , Достигната стойност: 0.00
Индикатор 4 Завършено енергийно-ефективно обновяване на нежилищни сгради — брой на обновените сгради (подмерки 2 и 3), Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 0.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 386 756.28 BGN
БФП 212 381.78 BGN
Собствено финансиране 174 374.50 BGN
Общо реално изплатени суми 0.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 83.33 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: „Изпълнение на консултантски услуги в областта на проектирането и строителството на общински обекти по 7 обособени позиции", Прогнозна стойност: 2 140 000.00
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция 1
    Изпълнител: КОСТОВ И СИНОВЕ ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 800.00
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция 7
    Изпълнител: ЕНЕРДЖИ СЕЙВИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 0.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Избор на консултант - независим сертифициран одитор за изготвяне на независима експертна оценка за потвърждение на постигнатите спестявания и достигнатия енергиен клас в съответствие с предварително заложените проектни цели, Прогнозна стойност: 4 800.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Избор на консултант за осъществяване на строителен надзор по време на строителството на обект "Прилагане на мерки за ЕЕ, вкл. съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките, за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници и за изпълнение на неотложните мерки, разписани в техническия паспорт на сграда с идентификатор 07079.602.120.1 по КККР на гр. Бургас и административен адрес: гр. Бургас, к-с „Славейков“ до бл.49", Прогнозна стойност: 25 200.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Изпълнение на инженеринг за прилагане на мерки за ЕЕ, вкл. съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките, за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници и за изпълнение на неотложните мерки, разписани в техническия паспорт на сграда с идентификатор 07079.602.120.1 по КККР на гр. Бургас и административен адрес: гр. Бургас, к-с „Славейков“ до бл.49, Прогнозна стойност: 351 314.08
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изработка на материали за публичност и визуализация, и рекламни артикули (дизайн, предпечат, печат и доставка) за целите на проекти, изпълнявани от Община Бургас, финансирани от национални Оперативни програми и от програми за транснационално сътрудничество на ЕС, Прогнозна стойност: 800.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Организиране и провеждане на събития по проекти на Община Бургас, които се финансират със средства на Община Бургас и от външни фин. Инструменти, Прогнозна стойност: 650.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN