Идентификация

Номер от ИСУН BG05M9OP001-2.002-0121-C02
Наименование на проекта Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване
Бенефициент 000320840 ОБЩИНА ЛОМ
Източник на финансиране ЕСФ ==> Развитие на човешките ресурси
Дата на сключване на договора/заповедта 01.12.2015
Дата на стартиране 01.01.2016
Дата на приключване 01.12.2017
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Лом

Описание

Кратко описание на проекта
Проект "Звено за почасово предоставяне на  услуги за социално включване"  е насочен към подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване в отговор на комплексни потребности  на 70 лица с увреждания в невъзможност за самообслужване. Проектът надгражда проект „Звено за услуги в домашна среда – Лом”, финансиран по схема "Помощ в дома"   на Оперативна програма " Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 и дейностите по процедура "Нови алтернативи", финансирана по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020. 
В рамките на 23 месеца по проекта ще се реализират следните основни дейности:
1. Дейности за организация и управление на проекта;
2. Дейности по информиране и публичност;
3.Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги;
4. Обучение на персонала за предоставяне на услугите;																			
5. Предоставяне на психологическа подкрепа и /или консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги. 																					
6. Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.
В резултат от изпълнението на комплекса от дейности ще се подобри качеството на живот на лицата с увреждания, чрез създаване на условия за подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности. 
Успешното реализиране на дейностите по проекта ще  създаде реални предпоставки за връщане на реалния пазар на труда на лицата, които полагат грижи за близките си с увреждания.

Дейности
  • Дейност: Организация и управление на проекта: Целта на дейността е създаване на организация за ефективно управление на Проекта, чрез планиране, организиране, контролиране, координиране и отчитане на заложените резултати и индикатори при спазване изискванията на Управляващият орган. Дейността ще се осъществява в съответствие с методическите указания за организация и управление на проекта, разработени от Управляващият орган, като всички разработени документи необходими за управление и отчитане на дейностите ще се създават и съхраняват, съгласно българското законодателство. Всички документи ще се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни и се съхраняват , съобразно Единния наръчник на бенифициента за прилагане на правилата за информираност и комуникация 2014-2020 г. За качествено, експертно и ефективно изпълнение на дейностите по доставка на материали и външни услуги ще се проведат процедури за избор на изпълнители и доставчици в съответствие със Закон за обществени поръчки и изискванията на програмата и българското законодателство. Цялостният процес по провеждане на тръжните процедури ще бъде проведен в изпълнение на специфичните изисквания и в съответствие с принципите на безпристрастност, конфиденциалност, прозрачност. Архивирането и съхранението на финансовите документи ще се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство и разпоредбите на чл. 140 от Регламент (ЕО) №1303/2013. , Договорена стойност: 42 500.00 , Отчетена стойност: 64 005.66
  • Дейност: Информиране и публичност: Дейността има за цел да популяризира дейностите по проекта, целите и финансиращият орган пред обществеността и осигуряване на възможност за разпространяване на информацията до възможно по-голям кръг от граждани и представители на целевата група. Ще бъдат реализирани следните дейности: 1. Организиране и провеждане на две пресконференции - встъпителна и заключителна. 2. Изработване на 2 броя плакати в които се споменава финансовата подкрепа на Европейския съюз и поставянето им в сградата на Община Лом и Звеното за предоставяне на услуги за социално включване. 3. Осигуряване на информационни материали /брошури/ и публикации в местни медии. 4. Включване на материал на уеб-сайта на Община Лом - кратко описание на проекта, цели и очаквани резултати, финансовата подкрепа на Европейския съюз. 5. Текущо публикуване на интернет страницата на Община Лом информация за напредъка на проекта. Всички дейности за информиране и публичност ще бъдат съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 година. При всички мерки за информация и комуникация ще бъде упоменато, съфинансирането на Европейския социален фонд на Европейския съюз и поставени: - емблемата на Европейския съюз в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменат Европейският социален фонд; - общото лого на програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. , Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 2 000.00
  • Дейност: Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка чрез подкрепа за дейността на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване, в т.ч. подкрепящи и интегрирани междусекторни услуги.: Дейността цели подобряване качеството на живот и на достъпа до услуги за социално включване на 70 хора с увреждания и техните семейства за преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността. В Звеното ще се предоставят почасова социална услуга "Личен асистент", рехабилитационни услуги и услуги за социална подкрепа, за да се гарантира интегрираният подход при предоставянето на услугите. За изпълнение на дейностите на Звеното ще се използва оборудвана и обзаведена материална база, осигурена от проект "Звено за услуги в домашна среда" по Схема "Помощ в дома" на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013. Дейността ще се осъществи по следният начин: 1. Разработване на методология за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване. 2. Подбор на специализиран персонал в Звеното, в т.ч. двама социални работници, двама рехабилитатор/кинезитерапевт на четири часов работен ден и психолог на четири часов работен ден. 3. Подбор на потребители на услугите в Звеното: - Осигуряване равен достъп за кандидатстване за ползване на услугите в Звеното на лица и деца с увреждания, чрез организиране на информационна кампания за реда, условията и сроковете за приемане на заявления от кандидат-потребители; - Изготвяне на индивидуални социални оценки на кандидат-потребителите, съобразени с актуалното здравословно състояние и индивидуални потребности за обслужване и грижи. - Оценка и класиране на кандидат-потребителите. - Сключване на Договори за ползване на услугите в Звеното. 4. Подбор на персонал, предоставящ почасова социална услуга "Личен асистент" към Звеното. - Осигуряване равен достъп за кандидатстване на лица мотивирани да предоставят почасова социална услуга "Личен асистент" в Звеното на лица и деца с увреждания, чрез организиране на информационна кампания за реда, условията и сроковете за приемане на заявления от кандидат-лични асистенти. За дейността ще бъдат наемани лица, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, съгласно чл. 68 от КСО. - Оценка и класиране на кандидат-лични асистенти по документи и събеседване. - Сключване на трудови договори. 5. Предоставяне на почасовите услуги в Звеното ще се реализират в рамките на 20 месеца от екип, включващ експерти с различен профил на компетентността си и мотивирани Лични асистенти, който прилага мултидисциплинарен подход в предоставянето на комплекса от услуги. Подбора на персонала и потребителите, както и предоставянето на почасовите услуги в Звеното ще се реализират на два етапа: Етап първи ще обхване 15 лица и деца с увреждания за период от 20 месеца, които ще ползват услугите на Звеното, включващи: почасова социална услуга "Личен асистент", рехабилитационни услуги и услуги за социална подкрепа. Етап втори ще обхване 55 лица и деца с увреждания, ползващи към момента услуга по процедура "Нови алтернативи", на които ще бъде изготвена нова индивидуална оценка на потребностите. Потребителите на услугата са лица с тежки увреждания, чийто профил налага необходимостта от здравни и рехабилитационни грижи по домовете. Предоставянето на почасовите услуги ще извършва до края на проекта. Дейностите в Звеното ще осигурят качествено предоставяне на услугата "Личен асистент" на потребителите на услугата, съгласно Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността "Личен асистент" и интегрирани услуги за хората с увреждане, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, включително социални, здравни и психологически услуги в общността или в домашна среда. За прилагането на индивидуален подход при предоставянето на услугата "Личен асистент" ще продължи работещия модел, доказал се при предоставянето на услугите по процедура "Нови алтернативи" - 1 асистент да полага грижи за 1 лице. За реализирането на дейността са заложени пътни на наетите лица, когато потребителя на услугата и наетото лице живеят в различни населени места., Договорена стойност: 451 779.00 , Отчетена стойност: 429 371.82
  • Дейност: Обучение на персонала за предоставяне на услугите.: Дейността цели повишаване на знанията и уменията на личните асистенти за предоставяне на качествени социални услуги в домашна среда. Предвижда се провеждането на две обучения: - Въвеждащо обучение /еднодневно/ - ще бъдат обучени само лични асистенти, които съобразно изискванията не са преминали обучения по операция "Алтернативи" на Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013 г. или други сходни процедури. - Поддържащо обучение /еднодневно/ - в него ще бъдат включени всички лични асистенти., Договорена стойност: 800.00 , Отчетена стойност: 800.00
  • Дейност: Предоставяне на психологическа подкрепа и /или консултиране и супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.: Дейността цели оказване на психологическа подкрепа на персонала, предоставящ услугите в Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване. Ще бъдат организирани периодични супервизии по групи на личните асистенти в рамките на предоставяне на социалната услуга, насочена към подобряване на директната работа на личните асистенти и осигуряване на професионална подкрепа. Личните асистенти ще бъдат групирани /10-15 участника/ по сходни признаци и затруднения при обгрижването на потребителите.Основни теми, които ще бъдат обсъждани от супервизираните са: предотвратяване професионалното прегаряне, неспецифични изисквания към тяхната работа от страна на потребителите; затруднения породени от влошаване на здравословното състояния при някои от потребителите и други. Предвижда се провеждане на 15 групови супервизии на персонала. В процеса на работа и при породила се нужда ще се организират и индивидуални супервизии с цел осъществяване на психологическа подкрепа и консултиране на личните асистенти. Предвижда се провеждането на 30 индивидуални супервизии при необходимост. Провеждането на супервизия е предпоставка за осъществяване контрол на качеството на предоставяните почасови социални услуги. , Договорена стойност: 2 100.00 , Отчетена стойност: 1 929.67
  • Дейност: Мотивационна и/или психологическа или друг тип подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.: Цел на дейността е оказване на психологическа подкрепа на потребителите в Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване за предотвратяване на социалната изолация. Цялостната дейност ще се базира на основните принципи за социална работа: - Независимост - създаване на условия за независим самостоятелен живот, достъп до заетост или друг вид дейност, доколкото е възможно. - Участие - активно включване в живота на обществото. - Грижа - съвкупност от мерки за грижа и защита от страна на семейството и обществото, позволяващи да се поддържа или възстанови оптималното ниво на физическо, психическо и емоционално благополучие. Осигуряване на достъп до социални и правни услуги и възможност да се ползват услугите на институции. - Реализиране на вътрешния потенциал - търсене на възможности за реализация на потенциала на личността, чрез достъп до ресурсите на обществото в областта на образованието, културата, духовния живот и свободното време. - Достойнство - възможността да се води достоен и безопасен живот с право на справедливо отношение независимо от възрастта, пола, расовата или етническа принадлежност, социален или здравен статус. Работата на социалните работници и психолога ще се изразява в подкрепа за развиване на умения за социално включване и повишаване самочувствието за достоен живот на хората с увреждания. , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: ЕТ «Иво 61 Иван Райков», Договорена стойност по проекта*: 2 000.00 , Отчетена стойност**: 2 000.00
  • Изпълнител: ЕТ "Миволта-Володя Евстатиев", Договорена стойност по проекта*: 4 800.00 , Отчетена стойност**: 0.00
  • Изпълнител: "РЕФРЕШ-2015" ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 360.00 , Отчетена стойност**: 154.08
  • Изпълнител: "АТС - България"ООД, Договорена стойност по проекта*: 2 640.00 , Отчетена стойност**: 455.82
  • Изпълнител: Център за професионално ориентиране към Регионален център за професионална квалификация - гр. Плевен, Договорена стойност по проекта*: 850.00 , Отчетена стойност**: 800.00
  • Изпълнител: Асен, Договорена стойност по проекта*: 2 660.00 , Отчетена стойност**: 2 956.05
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Лица с увреждания и лица над 65 г. в невъзможност за самообслужване, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 55.00 , Целева стойност: 70.00 , Достигната стойност: 112.00
Индикатор 2 Участници с увреждания и участници над 65г. в невъзможност за самообслужване, с подобрен достъп до услуги, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 55.00 , Целева стойност: 70.00 , Достигната стойност: 112.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 499 179.00 BGN
БФП 499 179.00 BGN
Собствено финансиране 0.00 BGN
Общо реално изплатени суми 495 493.56 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Периодична доставка на канцеларски материали и консумативи за нуждите на администрацията на Община Лом по три обособени позиции, както следва: 1. ПОЗИЦИЯ №1: Доставка на канцеларски материали и формуляри; 2. ПОЗИЦИЯ №2: доставка на консумативи за печатащи, копирни и компютърни устройства и периферия; 3. ПОЗИЦИЯ №3: Доставка на канцеларски материали и формуляри от списъка по чл.12 , ал.1, т.1 от ЗОП., Прогнозна стойност: 60 000.00
  • Обособена позиция 1: ПОЗИЦИЯ №1: Доставка на канцеларски материали и формуляри;
    Изпълнител: "АТС - България"ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 600.00
  • Обособена позиция 2: ПОЗИЦИЯ №2: доставка на консумативи за печатащи, копирни и компютърни устройства и периферия
    Изпълнител: "АТС - България"ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 240.00
  • Обособена позиция 3: ПОЗИЦИЯ №3: Доставка на канцеларски материали и формуляри от списъка по чл.12 , ал.1, т.1 от ЗОП.
    Изпълнител: "РЕФРЕШ-2015" ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 360.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN