Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-1.002-0344-C02
Наименование на проекта Разработване на прототип на иновативна електрическа двуколесна самобалансираща се инвалидна количка, базирана на платформата на Segway
Бенефициент 203774638 АЙ МОБИЛИТИ ООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 01.08.2017
Дата на стартиране 01.08.2017
Дата на приключване 11.02.2020
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Северозападен, Монтана, Монтана, гр.Монтана

Описание

Кратко описание на проекта
Разработване на прототип на иновативна инвалидна количка, базирана на платформата на Segway. Segway е най-модерното и иновативно превозно средство на две колела, което функционира и се задвижва посредством жироскоп. Изключително мобилно и проходимо, работи на батерии от ново поколение, които се зареждат и нямат определен брой цикли на зареждане. Изминава 30 километра с едно зареждане, а скоростта, която развива е 20 км/ч.
Инвалидният стол ще може да се монтира  върху всички модели на Segway, което ще позволява на инвалидите да достигат да места, на които с обикновена инвалидна количка е невъзможно. Предвижда се столът да е направен от олекотени материали и теглото на продукта да е сравнително по-ниско от подобните продукти предлагани на пазара. Друго предимство на инвалидният стол, ще е това, че ще бъде пригоден за хора с различна степен на инвалидизация  и че ще може да се ползва от по-голяма група хора в такова положение, както и от възрастни хора със затруднено движение. 
Мислим, че ако бъде произведен продуктът ни има всички шансове да се превърне в най-модерната инвалидна количка и да бъде в изключителна услуга на хората в неравностойно положение.
Дейности
  • Дейност: Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания , свързани с разработването на иновативния продукт или процес. Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на необходимото оборудване за осъшествяване на проекта и наемане на квалифициран персонал - 6 бр.: Като част от изпълнението на дейността ще бъде нает по трудов договор квалифициран персонал за извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания. В екипът, участващ в извършването на приложните и научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, свързани с разработването на иновацията ще се включат специалисти в различни области, които ще разработят, произведат и тестват количката. Дизайнер ще определи външната линия и форма, ще направи скици и чертежи на иинвалидната количка, ще определи мястото на фаровете, сигналните светлини за безопасност и отворите за сспускане на спирачката. Ще определи монтажната линия на външната обвивка на количката, ще определи мястото нна пулта за управление, ще тапицира с подходящ материал всички твърди и остри детайли, както и ще определи пподходящите ццветове за външния вид на инвалидната количка. Лекар, който ще консултира разработването на инвалидната количка и запознава екипа с проблемите и нуждите на инвалидите, както и с възможностите им за придвижване. Ще следи за правилното разположение на тялото върху инвалидния стол. Ще се монтират определени компоненти, изработени от еекипа за да се установи тяхната сходност с платоформата. Всеки един комепонент, който бъде произведен ше ттрябва да мине тест за монтаж върху платформата до установяване на точноте му размери, угъвки и необходими оотвори, докато се достигне до най-малките, леки и надеждни компненти. Това е необходимо поради малкото ппространство с което разполагаме, което е наложено от стандартите за размери на инвалидна количка. Ще бъдат закупени и две платформи Сегуей, на които ще се базира иновацията. С оборудването, което ще бъде закупено по проекта ще бъдат изработени всички компоненти, необходими за реализирането на иновацията, без да е необходимо участието на външни фирми. Машините, необходими за всички процеси по иновацията са: - 3D принтер, който едновременно ще бъде използван за следните функции: • ще се обработват грубо всички метални и алуминиеви компоненти за сглобяването на прототипа; • ще се осъществява направата на всички необходими монтажни отвори и заобляния на детайлите, което е необходимо за тяхното сглобяване; • ще се огъват всички тръбни компоненти в инвалидната количка (кормило, степенка, подлакътници и облегалка); - настолна бормашина – необходима е за пробиването на отворите на прътовия материал; - апарат за заваряване на алуминий – той ще служи за заваряване на всички компоненти един към друг. Оборудването ще бъде инсталирано, в наетото за тази цел помещение в гр. Монтана. Ще бъдат закупени и необходимите за целта материали: Необходимите консумативи и материали са: алуминий и стомана за изработване на конструкцията на седалката, както и вътрешните й компненти; крепежни елементи за куплирането на всички детайли в седалката и монтирането й върху платформата на Segway; два модела платформа Segway за тестването на иновацията в градски условия и пресечени терени. Стъпки за изпълнението на дейността: 1.Подбор на квалифициран персонал - 1-ви месец Период на заетост на наетия персонал: от 1-ви до 24 месец 2.Наемане на помещение за разработване на иновацията: от 1-ви до 24 месец 3. Избор на изпълнител за доставка на ДМА: от 2-ри до 4 месец 4. Сключен договор за доставка от 4-ти до 5 месец 5. Доставка, инсталиране и пускане в експлоатация от 5-ти до 6-ти месец 6. Закупуване на необх. материали и консумативи - 6-ти месец 7. Провеждане на изпитвания и измервания – от 6-ти до 8-ми месец, Договорена стойност: 350 047.48 , Отчетена стойност: 231 460.39
  • Дейност: Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии: В екипът, участващ в създаването и тестването на иновацията ще се включат следните експерти: Дизайнер, който ще определи външната линия и форма, ще направи скици и чертежи на инвалидната количка, ще определи мястото на фаровете, сигналните светлини за безопасност и отворите за спускане на спирачката. Ще определи монтажната линия на външната обвивка на количката, ще определи мястото нна пулта за управление, ще тапицира с подходящ материал всички твърди и остри детайли, както и ще определи подходящите цветове за външния вид на инвалидната количка; Лекар, който ще консултира разработването на инвалидната количка и ще запознае екипа с проблемите и нуждите на инвалидите, както и с възможностите им за придвижване. Ще следи за правилното разположение на тялото върху инвалидния стол. Инженерът ще изготви монтажните и работни чертежи за иновацията, материалите от които ще бъде изработена и технологичния процес зза нейното изработване. Физик, който ще участва в създаването на кинематиката на всички агрегати – движението им и разположението им в определеното за целта пространство и не на последно място експерт, който ще има роля в извършването на редица операции по производството на иновацията. Под ръководството на екипа ше се извършат тестове на готовия прототип, заедно с хора с увреждания. Ще бъдат закупени и две платформи Сегуей, на които ще се базира иновацията. С оборудването, което ще бъде закупено по проекта ще бъдат изработени всички компоненти, необходими за реализирането на иновацията, без да е необходимо участието на външни фирми. Машините, необходими за всички процеси по иновацията са: - 3D принтер, който едновременно ще бъде използван за следните функции: • ще се обработват грубо всички метални и алуминиеви компоненти за сглобяването на прототипа; • ще се осъществява направата на всички необходими монтажни отвори и заобляния на детайлите, което е необходимо за тяхното сглобяване; • ще се огъват всички тръбни компоненти в инвалидната количка (кормило, степенка, подлакътници и облегалка); - настолна бормашина – необходима е за пробиването на отворите на прътовия материал; - апарат за заваряване на алуминий – той ще служи за заваряване на всички компоненти един към друг. Оборудването ще бъде инсталирано, в наетото за тази цел помещение в гр. Монтана. Ще бъдат закупени и необходимите за целта материали: Необходимите консумативи и материали са: алуминий и стомана за изработване на конструкцията на седалката, както и вътрешните й компненти; крепежни елементи за куплирането на всички детайли в седалката и монтирането й върху платформата на Segway; два модела платформа Segway за тестването на иновацията в градски условия и пресечени терени. Стъпки за изпълнението на дейността: 1.Подбор на квалифициран персонал - 1-ви месец Период на заетост на наетия персонал: от 1-ви до 24 месец 2.Наемане на помещение за разработване на иновацията: от 1-ви до 24 месец 3. Избор на изпълнител за доставка на ДМА: от 2-ри до 4 месец 4. Сключен договор за доставка от 4-ти до 5 месец 5. Доставка, инсталиране и пускане в експлоатация от 5-ти до 6-ти месец 6.Закупуване на необх. материали - 6-ти месец 7. Тестване на прототипа - 7-ми месец до 12-ти месец 8. Изработка на прототип -0т 13-ти месец до 22-ри месец , Договорена стойност: 0.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Защита на интелектуална собственост на национално и международно равнище (вкл. такси за регистрация на полезен модел и промишлен дизайн: За да защитим и гарантираме правата на разработваната иновация, ще регистрираме полезен модел. Правната закрила на полезния моделза територията на Република България се предоставя чрез регистрация в Патентно ведомство. Срокът на действие на полезния модел е 4 години от датата на подаване на заявката. Той може да бъде продължен за два последователни периода от по три години, като общия срок на закрила не може да надхвърля десет години от датата на подаване на заявката. Регистрираният ползезен модел има териториално действие. За полезни модели се събират такси, както следва: 1.За заявяване-50 лв. 2. За проверка- 200 лв. 3.За експертиза на полезния модел по молба на заявителя или на друго лице - 200 лв. 4. За регистрация на полезен модел - 100 лв. 5.За издаване на свидетелство за регистрация-50 лв. 6.За публикация на описанието,чертежите,претенциите и реферата -100 лв.; , Договорена стойност: 700.00 , Отчетена стойност: 0.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: Целта на дейността е да информира местната общност по отношение на целите, дейностите и постигнатите резултати по проекта. Дейността е съобразно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Реализирането й ще допринесе за популяризиране на проекта и приноса на Европейския съюз за неговото осъществяване. Ще се осъществяват периодични дейности, които да информират обществеността за хода на изпълнение на проекта и постигнатите резултати в местни медии. Материалите разработени, издадени и разпространени по време на изпълнение на проекта (информационни табели, брошурии плакати и плакати), ще бъдат визуализирани според всички изисквания – с лого на ЕС и ОПИК, приоритетната ос, името на проекта, стойността на БФП и т.н. В съдържателен план за осигуряването на необходимата публичност ще бъде отбелязано, че проектът е съфинансиран от ЕФРР и Българското правителство чрез ОПИК, размера на публичното и частното финансиране и основните очаквани резултати от изпълнението му. Чрез реализирането на тази дейност ще се популяризира високият икономически и социален ефект от постигнатите по проекта резултати и ще се създаде предпоставка за устойчиво развитие. Предвидената дейност за информиране на обществото и постигане на публичност на ОПИК и на проектното предложение цели: • визуализиране на подкрепата на ЕФРР и Българското правителство чрез ОПИК; • популяризиране целите и приоритетите на ОПИК; • популяризиране на дейностите по проекта и резултатите от неговото осъществяване; • популяризиране на схемата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ „Иновации и конкурентоспособност”; • утвърждаване сред обществото на идеята, че повишаване на ефективността и производителността се постига, чрез икономика основана на знанието; • отдаване на дължимата гласност и признание на Европейския съюз за получената финансова помощ от ЕФРР чрез ОПИК. В процеса на подготовка и провеждане на кампанията за информиране и публичност с цел недопускане на отклонения от нормите и правилата се предвижда залагането и прилагането на следния набор от методи при изпълнение на дейността: • стриктно придържане към нормативната уредба, правила, указания и инструкции регламентиращи принципите и начините за провеждане на дейностите по информираност и публичност на проекти финансирани от ЕФРР и Българското правителство чрез ОПИК. • изготвяне на съобщение за проекта и публикуване в сайта на кандидата; • отпечатване на брошури и информационни табла с оглед популяризиране на ЕФРР и ОПИК и по-конкретно схемата „„Иновации и конкурентоспособност”; • Осъществяване на непрекъснат контрол и мониторинг от страна на екипа за организация и управление на проекта за спазване на изискванията, качеството и количеството на изработените материали, срок на доставката, място на поставяне и обхват на разпространението им., Договорена стойност: 2 000.00 , Отчетена стойност: 2 000.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Славимир, Договорена стойност по проекта*: 18 000.00 , Отчетена стойност**: 8 668.01
  • Изпълнител: "РЕСЛЪР С.А." ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 144.95 , Отчетена стойност**: 2 372.24
  • Изпълнител: ПРЕС ПРОДУКТ ЛАЙН ООД, Договорена стойност по проекта*: 1 800.00 , Отчетена стойност**: 2 000.00
  • Изпълнител: „КОУЗОН И КО ДООЕЛ”, Договорена стойност по проекта*: 22 003.09 , Отчетена стойност**: 24 447.88
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Научни изследвания, иновации: Частни инвестиции, допълващи публичната подкрепа за иновации или за научноизследователски и развойни проекти, Мерна единица: евро, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 18 035.69 , Достигната стойност: 8 908.55
Индикатор 2 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Финансирани проекти за еко-иновации, Мерна единица: Брой, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 340 941.77 BGN
БФП 306 847.59 BGN
Собствено финансиране 34 094.18 BGN
Общо реално изплатени суми 150 416.24 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Основание за налагане на корекция % на наложената
финансова корекция
Стойност на наложената финансова корекция1,2 Договор с изпълнител
БФП Собствено финансиране Общо
Липса на добро финансово управление 45.83 140 628.25 15 625.36 156 253.61 Финансова корекция на ниво проект

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Визуализация - Доставка на 2 бр. информационни табели, 500 бр. брошури и 100 бр. плакати, Прогнозна стойност: 2 000.00
  • Обособена позиция 1: Визуализация - Доставка на 2 бр. информационни табели, 500 бр. брошури и 100 бр. плакати
    Изпълнител: ПРЕС ПРОДУКТ ЛАЙН ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 800.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Доставка на дълготрайни материални активи по 3 обособени позиции: Обособена позиция № 1: "Доставка на настолна бормашина - 1 бр."; Обособена позиция № 2: "Доставка на апарат за заваряване на алуминий - 1 бр."; Обособена позиция № 5: "Доставка на 3D принтер - 1 бр.", Прогнозна стойност: 92 821.71
  • Обособена позиция 1: Обособена позиция № 1: "Доставка на настолна бормашина - 1 бр."
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 2: Обособена позиция № 2: "Доставка на апарат за заваряване на алуминий - 1 бр."
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
  • Обособена позиция 3: Обособена позиция № 3: "Доставка на 3D принтер - 1 бр."
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Доставка на материали и консумативи във връзка с изпълнението на Договор № BG16RFOP002-1.002-0344-C01 "Разработване на прототип на иновативна електрическа двуколесна самобалансираща се инвалидна количка, базирана на платформата на Segway", Прогнозна стойност: 4 422.56
  • Обособена позиция 1: Доставка на материали и консумативи във връзка с изпълнението на Договор № BG16RFOP002-1.002-0344-C01 "Разработване на прототип на иновативна електрическа двуколесна самобалансираща се инвалидна количка, базирана на платформата на Segway"
    Изпълнител: "РЕСЛЪР С.А." ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 144.95
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Доставка на Сегуей и2 и Сегуей х2 във връзка с изпълнението на Договор № BG16RFOP002-1.002-0344-C01 "Разработване на прототип на иновативна електрическа двуколесна самобалансираща се инвалидна количка, базирана на платформата на Segway", Прогнозна стойност: 24 448.00
  • Обособена позиция 1: Доставка на Сегуей и2 и Сегуей х2 във връзка с изпълнението на Договор № BG16RFOP002-1.002-0344-C01 "Разработване на прототип на иновативна електрическа двуколесна самобалансираща се инвалидна количка, базирана на платформата на Segway"
    Изпълнител: „КОУЗОН И КО ДООЕЛ”
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 22 003.09
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Извършване на услуга във връзка с изпълнението на Договор № BG16RFOP002-1.002-0344-C01 "Разработване на прототип на иновативна електрическа двуколесна самобалансираща се инвалидна количка, базирана на платформата на Segway": Такси за регистраране на полезен модел, Прогнозна стойност: 700.00
  • Обособена позиция 1: Извършване на услуга във връзка с изпълнението на Договор № BG16RFOP002-1.002-0344-C01 "Разработване на прототип на иновативна електрическа двуколесна самобалансираща се инвалидна количка, базирана на платформата на Segway": Такси за регистраране на полезен модел
    Изпълнител:
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта:

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN