Идентификация

Номер от ИСУН BG16RFOP002-3.001-0095-C01
Наименование на проекта Подобряване на енергийната ефективност в „БЛИЦ” ЕООД
Бенефициент 123676985 БЛИЦ ЕООД
Източник на финансиране ЕФРР ==> Иновации и конкурентоспособност
Дата на сключване на договора/заповедта 20.11.2017
Дата на стартиране 20.11.2017
Дата на приключване 24.07.2019
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП Приключен (към датата на приключване)
Местонахождение
  • България, Северна и югоизточна България, Югоизточен, Сливен, Нова Загора, гр.Нова Загора

Описание

Кратко описание на проекта
Настоящото проектно предложение предвижда подмяна на част от съществуващо технологично оборудване, като бъде закупена Линия за Рециклиране и Гранулиране на Отпадъци от РР и РЕ Пластмаса и Найлон (ЛРОПН). Понастоящем компанията разполага с технологично оборудване, работещо на дизелово гориво. Линията за рециклиране на отпадъци от пластмаси и найлон използва и топлинна мощност от горелка на дизелово гориво. Мощността на горелката е около 200 kW, а средночасовият й разход на гориво – 40 l/h. Оборудването е сравнително старо, неефективно и производително в сравнение с новите високотехнологични съоръжения на пазара. Причината за смяна на старото оборудване с ново е, че новите са по-икономични, което ще доведе до по-малък разход на енергия, съответно до по-малко вредни газове в атмосферата.
След интегриране на ЛРОПН , производственият капацитет на предприятието ще нарасне значително, което от своя страна ще доведе до поемане на повече поръчки и разширяване на производството, както и до по-нисък разход на енергия на единица произведена продукция.
Бенефициентът предвижда в рамките на проекта да въведе и система за енергиен мениджмънт /управление на енергията/ и сертифициране по БДС EN ISO 50001. Тези дейности ще доведат до намаляване на разходите за енергийни ресурси, ограничаване
на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда, както и постоянно измерване и анализиране на енергийната резултатност.
Проектът ще е със срок за изпълнение 18 месеца и ще е на обща стойност 2 139 549.76 лв. без ДДС.
Дейности
  • Дейност: Разширяване производствената дейност във фирмата и повишаване нейната конкурентоспособност, посредством закупуването на нова Линия за Рециклиране и Гранулиране на Отпадъци от РР и РЕ Пластмаса и Найлон (ЛРОПН) - 1 брой: Към момента фирма „Блиц” ЕООД извършва рециклиране на 3 бр. различни по вид отпадъчни продукта–от РЕТ, РР и РЕ (отпадъци от пластмаси и найлон) на една и съща поточна линия за рециклиране на отпадъци от пластмаси и найлон (ЛРОПН) от старо технологично поколение. Предвид разликите в съдържанието и вида на трите рециклирани материала (РЕТ, РР и РЕ - отпадъци от пластмаси и найлон), едно от най-големите технологични неудобства, което има и своето сериозно циклично финансово изражение е свързано с преминаването от рециклиране на един продукт (от по-горе изброените) към рециклиране на друг. Освен пренастройване на една част от машините в линията, смяната на рециклирания продукт изисква и основно измиване на всички машини, за да се избегне евентуално попадане на частици от един продукт в друг. Цялата манипулация отнема циклично (при всяка смяна на рециклирания материал) по 2-3 дни – реално непроизводствен процес, със сериозни финансови загуби. Старата (ЛРОПН) има и един друг недостатък: крайният продукт от нея е с по-ниско качество, т.е. произвеждат се т.нар. „люспи” (люспи”-РЕТ, люспи”-РР и люспи”- РЕ), чиято цена за 1 тон е значително по-ниска от т.нар. „гранули” – крайният продукт на новата линия за рециклиране на отпадъци от пластмаси и найлон (ЛРОПН), в която бенефициентът иска да инвестира. Старата ЛРОПН е с обща инсталирана електрическа мощност от 222 kW и използва и топлинна мощност от горелка на дизелово гориво. Мощността на горелката е около 200 kW, а средночасовият й разход на гориво – 40 l/h. Средно-часовата производителност на старата ЛРОПН не повече от 350 kg/h при рециклиране на РР-материали и не повече от 300 kg/h при рециклиране на РЕ-материали. Настоящата дейност е препоръчана мярка 1 от Енергийния одит и предвижда закупуването на нова, високоефективна ЛРОПН. Производственият процес в предприятието ще се запази като разликите са в техническата специфика на отделните модули и компоненти, иновации и високотехнологични решения, водещи до енергоспестяване, по-висока производителност и редица улеснения пир работата. Минимални технически и/или функционални характеристики на отделните машини в новата ЛРОПН : 1. Вертикална балировачка-1 брой -мощност-11 kW; -номин. налягане-16 MPa; -захранващ отвор-1100/450 mm; -дебит на масл.помпа-25 ml/r; -тегло на балите-180≈250 kg; - капацитет-4≈6 bale/h 2. Линия за рециклиране на РР и РЕ - 1 брой; -обща инст. мощност- 374,14 kW; -производителност-1000≈1200 kg/h; -ЦРК-електрически мониторинг-5 бр. 3. Гранулираща линия-1 брой -обща инст. мощност-198,5 kW; -технологични етапи-2 бр. -единичен ел. панел за контрол-1 бр. Предимствата от новозакупеното оборудване са следните: - Ще отпадне необходимостта от пренастройка и детайлно измиване на машините от линията при преминаването от рециклиране на РР-материали към рециклиране на РЕ-материали и обратно; - Ще отпадне небходимостта от дизелово гориво – новата ЛРГОПН ще работи изцяло с електроенергия; - Крайните продукти („гранулите”) от новата ЛРГОПН ще бъдат с по-високо качество, благодарение добавянето в края на един спомагателен технологичен модул – „Линия за гранулиране”; Електрическата мощност на новата ЛРОПН да бъде не повече от 583,64 kW. Поради използването обаче на съвременни енергийноефективни електродвигатели и сервомотори в електрическата схема, средната едновременна работна електрическа мощност на линията ще бъде не повече от 379 kW. При посочените параметри и останалите характеристики по индикативна оферта факторът на енергийните спестявания (ESR) ще бъде близо 50 % (49,18 %), а намалението на вредните емисии СО2 ще бъде 171 t/год. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Сключване на договори (от 5 до 6 месец) 3. Доставка на актива и подписване на приемно-предавателни протоколи (от 7 до 16 месец) 4. Тестване и пускане в експлоатация. Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец), Договорена стойност: 2 096 649.76 , Отчетена стойност: 2 096 600.00
  • Дейност: Енергийно обследване по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (При ложение Б към Условията за кандидатстване) - 1 бр.: Дейността по изготвяне на енергийния одит в кандидатстващото предпирятие е извършена преди подаване на проектното предложение от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Целта на обследването е изчисляване на обобщените енергийни характеристики на енергозахранване и енергопотребление, намиране на енергоемки точки в производството и разработване на енергоспестяващи мерки, както и необходимите капиталови вложения за тях. Изготвянето на доклад за енергийно обследване на фирмата ще служи за управление на рационалното използване на енергийните ресурси във фирмата. Това обуславя извършването на тази дейност като предпроектна, крайният резултат от която е: -По-ресурсно ефективни и по-екологосъобразни производствени процеси в кандидатстващото предпирятие; -Повишаване на енергийната ефективност и засилване на конкурентоспособността на предпирятието чрез постигане на по-ниски производствени разходи; -Насърчаване на предприятието към инвестиции за повишаване на енергийната ефективност, което ще доведе до намаляване на разходите за производство на единица продукция; -Цялостно подобряване в бизнес и производствените процеси, допринасяйки за подобряване на производителността; Дейността и разходите са извършени преди подаване на проекта и след датата на обявяване на настоящата процедура. Стъпки за реализиране на дейността: 1. Събиране на оферти и избор на изпълнител – (1 месец) 2. Извършване на услугата – (1 - 2 месец), Договорена стойност: 19 900.00 , Отчетена стойност: 19 900.00
  • Дейност: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой: Дейността включва: - Одит и анализ за съотвeтствието на първоначалното състояние спрямо изискванията на стандарта; - Изготвяне на разработена документация на системата за управление - Инструктаж по изискванията на Системата за управление - ще бъде обучено поне по едно лице от звено, за да има възможност на по-късни етапи това лице да провежда вътрешни обучения на останалите служители. Документира се с протокол от обучение; - Внедряване на системата за управление - работно въвеждане (реално използване на новите правила); - Вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация, документирано с Доклад от вътрешен одит; - Съдействие при провеждане на преглед от ръководството; Резултатите от изпълнението на дейността: - намаляване на разходите за енергийни ресурси; - ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда;- измерване и анализиране на енергийната резултатност; - подобряване на постоянното енергийно управление;- подобряване на рентабилността на фирмата; - повишаване на конкурентоспособността. Стъпки за реализация на дейността: Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец), Договорена стойност: 1 000.00 , Отчетена стойност: 980.00
  • Дейност: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 бр.: Сертифицирането на система за управление на енергията, в съответствие с изискванията на международния стандарт ISO 50001:2011, включва следните етапи: - провеждане на първоначален одит за документално съответствие на системата с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - провеждане на сертификационен одит за преглед на организационното и технологично съответствие на внедрената система с изискванията на стандарт ISO 50001:2011; - вземане на решение за сертифициране и издаване на оригинален сертификат; Стандартът най-вече се отнася за енергийното управление на енергоинтензивни производствени процеси, електроразпределение, енергийна ефективност на сгради, транспорт и др. Международният стандарт се прилага за всякакъв тип енергийни носители – електроенергия, газообразни, течни и твърди горива, пара, ВЕИ, компресиран въздух, охладена вода, и др. ISO 50001:2011 установява рамка за ефективното използване на енергията в производствените предприятия, търговските вериги, публичния сектор и всяка една организация, решила да се възползва от това. Стандартът също така установява условия за сравняване с най-добрите постижения в областта (benchmarking), измерване, документиране и докладване на подобренията в енергийното управление, респективно за приноса им в намаляването на емисиите парникови газове. Правилното прилагане на стандарта неминуемо води до положителен икономически ефект за бизнеса и околната среда, както и допринася за конкурентоспособността на всяка една компания или организация, внедрила система за енергиен мениджмънт по изискванията му. Стъпки за реализация на дейността: Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец), Договорена стойност: 14 000.00 , Отчетена стойност: 13 900.00
  • Дейност: Изготвяне на финансов одит по проекта: Дейността включва изготвяне на финансов одит от регистриран одитор, в съответствие с чл. 207 от Делегиран регламент на Комисията (ЕО) № 1268/2012 относно правилата за прилагане на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета относно финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, тъй като проектът е със стойност на БФП над 750 000 евро (1 466 875,50 лева). Одитът има за цел да извърши проверка дали декларираните от бенефициента разходи са действително извършени и платени, точни и допустими в съответствие с административния договор за безвъзмездна финансова помощ. Етапи в изпълнението на дейността: 1. Избор на изпълнител: 1-ви - 3-ти месец; 2. Сключване на договор: 4-ти - 5-ти месец; 3. Извършване на услугата и подписване на протокол 6-ти - 18-ти месец , Договорена стойност: 5 000.00 , Отчетена стойност: 5 000.00
  • Дейност: Визуализация на проекта: Във връзка с изпълнението на дейността по информация и публичност със средства по проекта ще бъде изработен и поставен минимум един плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място, например на входа на сградата, където се изпълнява проектът. На всички закупени активи ще бъдат поставени стикери, указващи подкрепата на ОПИК и ЕФРР. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от кандидатстващото предприятие задължително ще се указва съфинансирането на проекта от ЕФРР, чрез поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 г. на Комисията, с упоменаване на ЕС; упоменаване на ЕФРР; общото лого за програмен период 2014-2020 г. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (от 1 до 5 месец) 2. Извършване на услугата (от 6 до 16 месец) 3.Подписване на финални приемно-предавателни протоколи (от 17 до 18 месец), Договорена стойност: 3 000.00 , Отчетена стойност: 2 830.00

Участващи организации

Партньори Няма
Изпълнители
  • Изпълнител: Еко Глоуб ООД, Договорена стойност по проекта*: 17 910.00 , Отчетена стойност**: 19 900.00
  • Изпълнител: ДИ ЕМ 2008 ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 2 547.00 , Отчетена стойност**: 2 830.00
  • Изпълнител: БАЙЕР-БГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 1 446 654.00 , Отчетена стойност**: 2 096 600.00
  • Изпълнител: КОНТО ОДИТИНГ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 4 500.00 , Отчетена стойност**: 5 000.00
  • Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 882.00 , Отчетена стойност**: 980.00
  • Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД, Договорена стойност по проекта*: 12 510.00 , Отчетена стойност**: 13 900.00
Подизпълнители Няма
Членове на обединение Няма

Забележки:

* Договорената стойност по проекта може да е по-ниска от отчетената поради някоя от следните причини:

  • За физически лица договорената стойност не включва разходите за сметка на работодателя, които са допустим разход и се отчитат по проекта
  • Бенефициентът е отчел разход само с фактура без да е сключен договор с избрания изпълнител
  • Бенефициентът е отчел повторно разходи към УО

** Колоната представя размерът на заявените от бенефициента разходи

Индикатори

Индикатор 1 Намаляване на емисиите на парникови газове: Очаквано годишно намаляване на емисиите на парникови газове, Мерна единица: тонове CO2 екв., Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 170.50 , Достигната стойност: 170.50
Индикатор 2 Извършени обследвания за енергийна ефективност, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 3 Реализирани енергийни спестявания в предприятията в резултат от изпълнените проекти, Мерна единица: MWh/y, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 411.13 , Достигната стойност: 411.13
Индикатор 4 Производствени инвестиции: Брой предприятия, които получават безвъзмездни средства, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00
Индикатор 5 Производствени инвестиции: Брой предприятия, получаващи подкрепа, Мерна единица: предприятия, Базова стойност: 0.00 , Целева стойност: 1.00 , Достигната стойност: 1.00

Финансова информация

Обща стойност на проекта 2 139 549.76 BGN
БФП 1 485 298.33 BGN
Собствено финансиране 654 251.43 BGN
Общо реално изплатени суми 1 485 003.00 BGN
Процент на съфинансиране от ЕС 85.00 %

Финансови корекции

Няма

Забележки:

1 Посочената стойност представлява максималния размер на наложената финансова корекция. В зависимост от изпълнението на съответния договор реалният размер на удържаната финансова корекция може да е на по-ниска стойност.

2 Финансова корекция с нулева обща стойност означава, че същата е отменена вследствие на съдебно решение.

Тръжни процедури

Процедура 1 Предмет на предвидената процедура: Визуализация на проекта, Прогнозна стойност: 3 000.00
  • Обособена позиция 1: Визуализация на проекта
    Изпълнител: ДИ ЕМ 2008 ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 2 547.00
Процедура 2 Предмет на предвидената процедура: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой, Прогнозна стойност: 1 000.00
  • Обособена позиция 1: Въвеждане на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой
    Изпълнител: СТАНДАРТ ПРЕЦИЗ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 882.00
Процедура 3 Предмет на предвидената процедура: Закупуване на Линия за Рециклиране и Гранулиране на Отпадъци от РР и РЕ Пластмаса и Найлон (ЛРГОПН) (Мярка 1) - 1 брой, Прогнозна стойност: 2 096 649.76
  • Обособена позиция 1: Закупуване на Линия за Рециклиране и Гранулиране на Отпадъци от РР и РЕ Пластмаса и Найлон (ЛРГОПН) (Мярка 1) - 1 брой
    Изпълнител: БАЙЕР-БГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 1 446 654.00
Процедура 4 Предмет на предвидената процедура: Извършване на енергиен одит по образец Приложение Б от Условията за кандидатстване - 1 брой, Прогнозна стойност: 19 900.00
  • Обособена позиция 1: Енергиен одит по образец
    Изпълнител: Еко Глоуб ООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 17 910.00
Процедура 5 Предмет на предвидената процедура: Изготвяне на финансов одит по проекта, Прогнозна стойност: 5 000.00
  • Обособена позиция 1: Изготвяне на финансов одит по проекта
    Изпълнител: КОНТО ОДИТИНГ ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 4 500.00
Процедура 6 Предмет на предвидената процедура: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой, Прогнозна стойност: 14 000.00
  • Обособена позиция 1: Сертифициране на система за енергиен мениджмънт БДС EN ISO 50001 - 1 брой
    Изпълнител: ТРАНСПАСИФИК СЕРТ. ЕООД
    Обща стойност на договора, финансирана по проекта: 12 510.00

Забележки:

Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN